lidl-ketjuista huomaa,
miten erilaisilla tavoilla ihmiset ruokaa tekevät.
Tai sitten niihin osallistuu ihmeellisiä ruokahifistelijöitä.
En ole aiemmin tiennyt, että esim. soijatuotteet ovat tavallisia/välttämättömiä, tai kookosöljyt, pavut, linssit, palsternakat...
En ole myöskään tiennyt, että suomalaisissa ruokakaupoissa myydään paskaa (marinoitua/teollista/käsiteltyä.... p*****)
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:43"]
Mielenkiintoista. Kaikkia noita olen ostanut Lidlistä.
[/quote]
Ok, no minun Lidlistä ei löydy.
[/quote]
Kyllä esim. kahvia on joka Lidlissä montaa sorttia, joten äläpä puhu paskaa. Löytyy Saludoa, Juhla Mokkaa, niiden jotain omaa merkkiä ja taitaa olla vielä muitakin.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:01"]miten erilaisilla tavoilla ihmiset ruokaa tekevät.
En ole aiemmin tiennyt, että esim. soijatuotteet ovat tavallisia/välttämättömiä, tai kookosöljyt, pavut, linssit, palsternakat...
En ole myöskään tiennyt, että suomalaisissa ruokakaupoissa myydään paskaa (marinoitua/teollista/käsiteltyä.... p*****)
[/quote]
Pavut, linssit, soijat ym.ovat välttämättömiä! Makkarat, lihat, broilerit, einekset eivät.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:01"]miten erilaisilla tavoilla ihmiset ruokaa tekevät.
[/quote]
Pavut, linssit, soijat ym.ovat välttämättömiä! Makkarat, lihat, broilerit, einekset eivät.
[/quote]
Enpä ole koskaan syönyt noita mainitsemiasi välttämättömyyksiä ja en ole sairas enkä kuollut. (ei Ap)
Se on kyllä omituista, kun monet ruokahifistelijät dumppaavat Lidlin, koska sieltä ei saa artisokansydäntä ja pinjansiemeniä ja sitten pitäisi kuitenkin käydä vielä toisessa kaupassa, mutta ihastelevat kuitenkin esimerkiksi Italialaista tyyliä jossa hedelmät haetaan hedelmäkaupasta, maidot maitokaupasta ja lihat lihakaupasta. Vai enkö vaan ymmärrä...
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:59"]Sekasyöjänä jaksaa. En ikinä enää ala kasvissyöjäksi, en saanut tarvittavia ravintoaineita, ja jouduin veritankkaukseen. Kunnon pihvi sillä pärjää. Papuja,linssejä, hyi johtaa ravintoaineiden puutokseen.
[/quote]
Veritankkaukseen?!? Mitä sinä söit?
En ole mikään hifistelijä, mutta eihän Lidlin valikoimiin kuulu edes normaaleja peruselintarvikkeita! Hifistelijälle sieltä tuskin löytyy paljonkaan kelvollista, kun kaikki on pakattua, teollista ja päiväkausia vanhaa (lihat, kalat jne.)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 19:56"]
En ole mikään hifistelijä, mutta eihän Lidlin valikoimiin kuulu edes normaaleja peruselintarvikkeita! Hifistelijälle sieltä tuskin löytyy paljonkaan kelvollista, kun kaikki on pakattua, teollista ja päiväkausia vanhaa (lihat, kalat jne.)
[/quote]
Tälläisiin viesteihin olisi hyvä laittaa muutama esimerkki siitä mitä et ole Lidlistä löytänyt, jonka lasket peruselintarvikkeeksi.
Itse asiassa lidlissä on sekä pinjansiemeniä että artisokansydämiä ja vielä edulliseen hintaan :)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 23:48"]
Minusta on yllättävää se, että jonkun mielestä ruokaostosten teko Suomessa pitäisi tehdä saman kaavan mukaan eli kaikki siitä yhdestä ja samasta marketista. Minulle ei ole ylivoimaista hakea haluamaani parista kaupasta tai useammastakin. Marinoidun lihan myynti on onneksi alkanut vähentyä tai ainakin marinoimatonta lihaa saa nykyisin paljon paremmin kuin ennen. Kiitos hifistelijöille!
[/quote]
Alkoi huvittamaan ajatus miten mammat menisivät sekaisin jos Suomesta lopetettaisiin marketit ja tilalle tulisi juustopuoti, leipomo, juurekset, hedelmät ja marjat olisivat kaikki omissa puodeissaan... Kauheaa, niissähän myyjä saattaisi kysyä kuinka voi palvella!
Itse joudun hifistelemään allergioiden kanssa ja käyn yleensä päivässä kaikki ruokakaupat läpi jos tarvitsee enemmän kuin maitopurkin ostaa. 4 kauppaa siis.
[/quote]
Minä haen kalat torilta tai kauppahallista, pähkinät myös torilta, jauhot ja leseet suoraan myllyltä, suolat, pavut, riisit ja mausteet maustekaupasta, lihat ja kananmunat ruokapiirin jakelusta... ja loput Lidlistä.
Mitäs siihen sanotte? :)
Enkä muuten asu pääkaupunkiseudulla, enkä edes Tampereella tai Turussa.
Nykyään lidlistä löytää kaiken tarvittavan. Valikoima muuttuu, pitää käydä säännöllisesti.
Minä ostan pinjansiemeniä nimenomaan Lidlistä, vaikka harvoin käyn, koska niitä saa sieltä niin edullisesti. Tavallisia ruskeita papuja sieltä kaipaan, ja aina ei ole ollut varsiselleriä. Mutta sellaistahan se on. Ei kai kukaan osta kaikkea ruokaa aina vain yhdestä kaupasta?
Sain todella pahan anemian kasvisruokavaliolla, jätin liharuoat,sekä kalat pois. Liharuoka korjasi tilanteen, rautalääkityksen kanssa, veritankkauksen jälkeen.
Kun teuraseläin syö soijan, n 10 prosenttia muuntuu lihaksi, 80% pas**ksi, kuka syö sen p*****n? Ja mihin hintaan.
Olen köyhä ja siksipä teen usein keittoja ja kasvisruokia. Keitoissa palsternakka on yhtä perusraaka-aine kuin peruna, porkkana ja sipuli. Pavut, linssit, herneet (kikherneet myös) ovat erittäin hyvä ja edullinen proteiinin lähde. Jos näitä ei ole Lidlissä, niin on pakko käydä S- tai K-kaupassa.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 19:25"]
Sitä ihmettelen, miksi ette nosta isompaa metakkaa siitä, että koulu/päiväkotiruoka ja usein myös työpaikkojen lounasruoka on hyvin einespainotteista.
En tiedä, onko se paha juttu, jos lapsi syö kerran viikossa kotona eineksiä, kun hän syö koulussa niitä päivittäin
[/quote]
Tämä johtuu siitä kun mammoille toitotetaan kuinka koulu- ja tarharuoka on terveellistä ja "suositusten" mukaista. Näin annetaan mielikuva hyvästä ruoasta.
Sitä se ei kuitenkaan ole. Eineksiähän ne lapset syö.
Lidlistä on kai jäänyt pois voileipäkeksit, harmi, olivat hyviä. Kaksi kertaa vuodessa ehkä ostan, nyt piti käydä k-kaupassa. Pirkan vastaavat hirveän paksuja.
Ja suolakurkkuja (laarissa, ei purkissa) sieltä ei saa, pitää hakea muualta. Muuten olen ollut tyytyväinen asiakas viim. 4 vuotta ja harvemmin ostan muualta mitään. yritän aina muualla tehdä vertailua, Lidlissä on aika edulliset ne broilerifileet, 560g paketti, maustamaton. Hinta on noussutkin vuoden aikana mutta en ole muualta löytänyt kuin kalliimpia. ja salami-meetvursti on edullinen ja hyvä.
paistopisteellä hyvät leivät ja voitakin saa aika halvalla. Tykkään myös kun on vaihtuvia tuotteita
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 19:25"]
Sitä ihmettelen, miksi ette nosta isompaa metakkaa siitä, että koulu/päiväkotiruoka ja usein myös työpaikkojen lounasruoka on hyvin einespainotteista.
En tiedä, onko se paha juttu, jos lapsi syö kerran viikossa kotona eineksiä, kun hän syö koulussa niitä päivittäin
[/quote]
Tämä johtuu siitä kun mammoille toitotetaan kuinka koulu- ja tarharuoka on terveellistä ja "suositusten" mukaista. Näin annetaan mielikuva hyvästä ruoasta.
Sitä se ei kuitenkaan ole. Eineksiähän ne lapset syö.
[/quote]
.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:01"]
miten erilaisilla tavoilla ihmiset ruokaa tekevät.
[/quote]
No, minä taas olen todennut, että oma ruokavalioni (joka omasta mielestäni on monipuolinen), onkin ilmeisesti hyvin suppea. Yleensäkin kaikissa hintavertailuissa puhutaan limsoista, oluista, makkarasta yms. yms., joita minä en osta koskaan, ja joiden perusteella en valitse kauppaani.
Lidlistä puheenollen kaikki tuntuvat aina mainitsevan paistopisteen sämpylät, croissantit, donitsit, tai mitä niitä onkaan. Sellaisiakaan en ole osannut 40-vuotisen elämäni aikana kaivata. Syön kyllä leipää, mutta minulle riittää ihan joku tavallinen paahtoleipäpussi tai kauravarras. Missä tahansa kaupassa on minulle ihan liikaa valinnanvaraa.
Lidlissä en käy, koska sellaista ei ole lähistöllä. Tosin en kävisi, vaikka olisi, koska en ole kuullut kovinkaan hyvää siitä, miten kohtelevat työntekijöitään.
[/quote]
Lidlissä on kyllä aika laajasti tarjolla vain karkkia, pullaa yms. Suomalaisista ketjuista löytyy enemmän tavallisia elintarvikkeita.
Lidlistä ei löydy rasvatonta kotimaista maitorahkaa, ainoastaan laktoositonta jonka hinnalla saa kaksi purkkia tavallista muista kaupoista. Valikoima niin vaihteleva ettei voi luottaa löytävänsä kaikki mitä vaikkapa edellisellä kerralla osti. Halvat tuotteet useimmiten ulkomaalaisia. Melkein kaikki tuotteet perhepakkauksia joista yksin elävällä osa menee hukkaan eikä mitään säästöä näin synny. Ei myöskään mitään kotimaista "kotikeittiön" heti syötävää ruokaa. Entäpä paistopisteen tuotteet joita monet ovat kehuneet, lienevät ulkomaista alkuperää?