Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa ihmisten tupakoida parvekkeella!

Vierailija
29.06.2014 |

Mielummin siellä kuin jossain sisätiloissa liesituulettimen alla. Miettikää miten se käry silloin leijailee teidän asuntoihinne. En itse tupakoi, mutta naapuri tupakoi sisällä ja se haisee täällä tosi vahvasti. Mielummin siedän sen, että parvekkeen avatessani vähän kärtsää...

Kommentit (263)

Vierailija
241/263 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva asua sellaisen ihmisen naapurina, joka istuu huhti-lokakuun välisen ajan parvekkeella ja polttaa ketjussa ympäri vuorokauden. Helteillä pakko nukkua parvekkeen ovi ja ikkunat auki, kaikki savu sisällä. Ja vaikkei olisikaan auki, jostain se tupakan haju leijuu aina.

T: Astmaatikko, joka haluaisi omassa kodissaan olla kärsimättä tupakan savusta

Vierailija
242/263 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ollaan niin suvaitsevaisia, esim homojen ja tummaihoisten suhteen. Suvaitsemattomuus ei ole muodissa. Silti tupakoitsija on Suomessa yleinen sylkykuppi, jolle saa kadulla huudella solvauksia ja tappouhkauksia.

t. en tupakoi, veljeni kyllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/263 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 07:54"]Kiva asua sellaisen ihmisen naapurina, joka istuu huhti-lokakuun välisen ajan parvekkeella ja polttaa ketjussa ympäri vuorokauden. Helteillä pakko nukkua parvekkeen ovi ja ikkunat auki, kaikki savu sisällä. Ja vaikkei olisikaan auki, jostain se tupakan haju leijuu aina.

[/quote]

Pitäisikö sinun nyt kuitenkin erotella savu ja haju. Kuten tuossa kirjoitin, haju kulkeutuu asuntoihin, mutta savu hajoaa niin nopeasti, ettei sinun asuntoosi tule savua jos ei joku sitä puhalla suoraan ikkunastasi sisään.229

Vierailija
244/263 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 08:16"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 07:54"]Kiva asua sellaisen ihmisen naapurina, joka istuu huhti-lokakuun välisen ajan parvekkeella ja polttaa ketjussa ympäri vuorokauden. Helteillä pakko nukkua parvekkeen ovi ja ikkunat auki, kaikki savu sisällä. Ja vaikkei olisikaan auki, jostain se tupakan haju leijuu aina.

[/quote]

Pitäisikö sinun nyt kuitenkin erotella savu ja haju. Kuten tuossa kirjoitin, haju kulkeutuu asuntoihin, mutta savu hajoaa niin nopeasti, ettei sinun asuntoosi tule savua jos ei joku sitä puhalla suoraan ikkunastasi sisään.229

[/quote]

No hohhoijaa. Taas tätä tupakoitsijoiden ihmesavua, joka normaalisavun sijaan ei mene sinne missä paine on matalin vaan kiertää tarvittaessa vaikka vastatuuleen sitä reittiä jossa se ei voi häiritä ketään. Jostain syystä mun naapurin tupakkaihmiset polttaa kait sitten vääränlaisia röökejä, kun se savu tulee kyllä ihan tänne sisään noilta naapureiden ja alapuolen parvekkeilta..

Mistäs muuten luulet sen hajun tulevan jos ei savusta?

Vierailija
245/263 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin polttamisen 3v sitten. Toivottavasti parveketupakointia ei kielletä koska se voi johtaa siihen, että pienten lasten perheissä poltetaan sisällä tai lapset jäävät yksin jos vanhempi lähtee pihalle tupakalle.

Tupakasta on pirun vaikeeta päästä eroon, itse tein 20v aikana miljoona yritystä mutta aina retkahdin uudestaan.

Tsemppiä vaan kaikille jotka juuri aloittelette lakkoa, toivottavasti johtaa pysyvään savuttomuuteen! :)

Vierailija
246/263 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 08:47"]

Lopetin polttamisen 3v sitten. Toivottavasti parveketupakointia ei kielletä koska se voi johtaa siihen, että pienten lasten perheissä poltetaan sisällä tai lapset jäävät yksin jos vanhempi lähtee pihalle tupakalle.

Tupakasta on pirun vaikeeta päästä eroon, itse tein 20v aikana miljoona yritystä mutta aina retkahdin uudestaan.

Tsemppiä vaan kaikille jotka juuri aloittelette lakkoa, toivottavasti johtaa pysyvään savuttomuuteen! :)

[/quote]

No siinä on prioriteetit kunnossa, jos lapset jätetään yksin kun on pakko päästää kessuttelemaan. Huh huh.

Vierailija
247/263 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 07:45"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 19:39"]

Se on työn alla koko ajan, täällä nyt keskustellaan asiasta, elä hermostu.

[/quote]

En minä hermostu, ihmettelen vaan että pulistaan ja valitetaan, mutta asialle ei tehdä mitään. En minä itse polta, enkä kärsi muiden tupakoinnista koska asun omakotitalossa joten siinä suhteessa ko. asiaan mulla ei ole kantaa.

[/quote]

No tehdäänhän, mutta valitettavasti monilla tupakan savusta kärsivillä ei ole tarpeeksi tietoa asioista ja he uskovat että pitää vain kärsiä, kun näin se ei ole.

Laissa ei ole vielä kieltoa parveketupakoinnista, mutta isännöitsijän on pakko ryhtyä toimiin, jos savua/hajua tupakasta toisiin asuntoihin kulkeutuu. Tämä on ihan fakta.

[/quote]

Taloyhtiön hallituksen puheenjohtajana olen kyseistä asiaa tutkinut terveystarkastajien kanssa. Kolmessa asunnossa meidän talossa on valitettu tupakanhajusta tai-savusta. Terveystarkastaja on kutsuttu ja lopputulos: joku polttaa kotona sisällä ja haju tulee ilmanvaihdon kautta. Mitattavia ongelmia ei kuitenkaan tässäkään tapauksessa löydy. Ei savua, ei tupakkaperäisiä kemikaaleja, ei häkää eikä nikotiinia. Silmämääräisen tutkimuksen pohjalta myöskään nikotiinin kellastamia pintoja tai tervatahroja ei löytynyt edes hormista. Terveystarkastajien kanta on ollut yksiselitteinen: eivät velvoitataloyhtiötä poistamaan hajuhaittoja, koska niillä ei ole suoraa yhteyttä asukkaan terveyteen.

Eli valittaa saa, mutta ainakaan meidän taloyhtiö ei ollut halukas puuttumaan hajuhaittoihin. Olisimme voinut samalla kieltää alakerran intialaiselta perheeltä ruuan valmistuksen. Sekin haju tulee useisiin asuntoihin. Jos lähdetään HAJUN perässä kieltämään asioita, kieltämisestä ei tule loppua. Ihmisiä haittaavat niin erilaiset hajut.

[/quote]

Näin juuri. Postinkantajana olen huomannut, että kaikenlaiset suitsukkeet tai mitä ne mamut polttaa on hirveän hajuisia. Meinaa oksu tulla rappuun mennessä. Tupakka sentään tuoksuu hyvältä.

(mainitsen vielä, että mulla ei ole mamuja vastaan mitään muuta)

Vierailija
248/263 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:33"]

Lopetin polttamisen parvekkeella. Nyt valitetaan kun porraskäytävässä haisee tupakka. Suo siellä, vetelä täällä.

[/quote]ulko-ovi sepposen selälleen

Vierailija
249/263 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan tänään rillata parvekkeella, naapurit varmaan tykkää makkaran hajusta.

Vierailija
250/263 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuri grillaa lähes joka päivä ja savua, käryä ja hajua tulee aikaslailla.

Vierailija
251/263 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuri grillaa lähes joka päivä ja savua, käryä ja hajua tulee aikaslailla.

Vierailija
252/263 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 09:50"]

Meinaan tänään rillata parvekkeella, naapurit varmaan tykkää makkaran hajusta.

[/quote]

Saaks tulla kylään?

Vierailija
253/263 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on nykyään enää pelkkien wt ihmisten hommaa. Tavallisia ihmisiä ei paljon hetkauta vaikka kiellettäisiin koko homma.

Vierailija
254/263 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:41"]

Olen samaa mieltä. En mäkään tupakoi, mutta ei mua nyt tupakansavu niin kauheesti häiritse, että kiinnostaisi naapureiden parveketupakoinnit. Onhan maailma hajuja ja käryjä ja savuja täynnään. On kesäiset Venäjän metsäpalot, autojen pakokaasut, likaiset ihmiset, saasteet, ruuankäryt... hittojako mua jaksaa haitata jonkun tupakoinnit. Laitan sit ikkunan siksi aikaa kiinni, jos se niin häiritsee. En ole toistaiseksi joutunut laittamaan ja pystyn käymään kylässäkin tupakoivalla naapurillani. Tuntuu että toiset ihmiset etsivät etsimällä kaikkea mahdollista, mistä voi valittaa.

[/quote]

Kiva ettei sua häiritse, mutta oikeasti on todella ärsyttävää vähätellä niitä keitä se häiritsee. Jokainen saa käryttää itsensä vaikka hengiltä mun puolesta, mutta meillä ketkä ei polteta, tulisi olla mahdollisuus asua omassa asunnossa ilman että sisätilat haisee röökille koko ajan.

Minua ja monia muitakin se häiritsee, mulla on kaksi pientä lasta ja ne joutuu elämään päivittäisessä käryssä.

Olen elänyt kerrostaloissa yli 20 vuotta, eikä mikään muu ole koskaan häirinnyt, eikä häiritse vieläkään. Kestän melun, ryyppybileet, rapuissa ramppaamiset jne. enkä ole ikinä valittanut naapureille mistään. En vaan jaksa enää sitä jatkuvaa tupakan hajua ja savua mikä leijailee ympäri makuuhuonetta, keittiötä ja koko asuntoa.

Minä otan muut naapurit huomioon, mutta kukaan ei ota minua. Se ei ole oikein.

[/quote] Entäs autojen päästöt? Eikö haittaa? Tai huumet? Tai siitepöly, varmaa kiellät senkin

Vierailija
255/263 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:43"]

Mua haittaa, kun vauva ei nukahda sänkyyn js parvekkeelle ei voi laittaa tupakansavun takia.

[/quote]

Jos parvekkeelle ei voi laittaa tupakansavun takia niin miten voi köydä sen kanssa kaupungilla jossa on autojen pakokaasua? kaasunaamariako käytät vai miten?

[/quote]

Tupakanvastustajien mielestä autojen pakokaasut on niin vähäistä ja pientä röökin rinnalla. Varmasti suurin osa tupakoimattomista kiihkoilijoista ajelee autoillaan joka päivä useammankin kilometrin ja pilaa näin ollen ilmaa sitä kautta.

Itsensä he kuitenkin haluavat nähdä älykkäinä, ihanina ja maailman parhaimpina kun eivät tupakoi.

Muuten kyllä käyttävät autojaan, polttelevat puita takoissaan / saunoissaan, käyttävät hiuslakkojaan yms jotka pilaa ilmaa vielä enemmän kuin yksi vaivainen rööki.

[/quote] Tosi on, eikä mitään valitusta niistä. Naurettavaa touhua. Ja kuka ny muutenki jättäis lapsensa parvekkeelle

Vierailija
256/263 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekkin olin astmaatikko, mutta iän myötä häipynyt koko sairaus. Tupakka saattanut auttaakin tähän asiaan? Sillä meidän naapurissa asui tupakkaporukkaa ja siellähän minä olin hääräilly

Vierailija
257/263 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 08:47"]

[/quote]

No siinä on prioriteetit kunnossa, jos lapset jätetään yksin kun on pakko päästää kessuttelemaan. Huh huh.

[/quote] luuleks et tupakoijan on helppo vaa lopettaa? Sie et kyllä tiiä tupakasta tai tupakoijista mitää. ._.

Vierailija
258/263 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi saa olla sallittua parvekkeella, muttei sisällä. :) Näin on hyvä.

Ja jos valittamista tulloo työ voitte mennä Niinistölle valittaan. Taviksia ei tupakan savu haittaa, toisin kuin diivoja ;)

Vierailija
259/263 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tupakoitsijoille joku koppi ulos, muuten ei haittaa tupakinsavu yhtään, paitsi se kun tulee parvekkeen ovesta sisälle.

Ja kyllähän perheen äiti ja isä voi käydä vuorotellen tupakilla niin ei tarvitse pikkuisten puolesta pelätä, että ne saisi jotain pahaa aikaseks. :)

Terv. Tupakoitsijan lapsi.

Vierailija
260/263 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi saman tason naapuri lähti, äiti ihminen ja veti tupakkaa urakalla kun oli kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän