Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen fiilis sulle tulisi tästä Tindermiehen kommentista?

Vierailija
29.06.2021 |

Oltiin kirjoiteltu tovi ja vaikutti kivalta, normaalilta.
No sitten päivää ennen treffejä laitto et "Vaikutat niin kivalta et vaikka et näyttäisi samalta kuin kuvissa annan sulle mahdollisuuden"

No mun into lopahti siihen. Tyyppi ehkä luuli olevansa jotain ihmeellistä?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh kun muistan omia kömpelöitä sammakkoja 80-luvulla... Onneksi ei ollut Tinderiä, jossa sun pitää paitis olla täydellinen, myös kirjoittaa täydellisesti, paitsi oikeaoppisesti niin ennen kaikkea sisällöllisesti, tai tulee välitön hylky ja tuomio.

Vaikeaa on löytää rakkaus kun mitään lipsahdusta ei anneta anteeksi... Eli ilman muuta itse menisin tapaamaan ja vasta sitten tuomio, jos sama intuitio jatkuu.

Oletko itse kuullut empatiasta? Sinuako pitäisi vaan ymmärtää, vaikka haukut toisia? Sinun pitää opetella käyttäytymään, eikä syytellä toisia omasta käytöksestäsi. Autismia ei voi myöskään käyttää syynä töksäyttelyihin.

Itse en edes ajattelisi tapaavani ap:n miestä. En siedä juntteja tai ilkeitä autisteja. Tälle voisi vastata, että itse en kuitenkaan anna autisteille mahdollisuutta tapaamiseen.

Tuota noin.... Autismikirjolaisen nuoren äitinä pakko sanoa, että sinä et ainakaan ole koskaan kuullutkaan empatiasta. Kommenttisi on häijy ja tapasi käyttää autismia haukkumisessa äärimmäisen typerä.

Autismiin ei kuulu empatiakyvyttömyys. Autistit ovat empaattisia, mutta se, mitä kohtaan he tuntevat empatiaa ja ennen kaikkea tapa, jolla he sitä ilmaisevat voi poiketa aika lailla normikansalaisesta.

He eivät osaa lukea rivien väleistä eivätkä usein kaunistella mielipidettään, mutta toisaalta he myös kehuvat aidosti ja ilman juonia. Mikään synonyyni ilkeälle ei autistinen suinkaan ole!

Koska autisti ei ymmärrä juurikaan sosiaalisia nyansseja, on ihan yhtä typerää pitää autistia ilkeänä kuin haukkua sokeaa siitä, ettei hän osaa ilman keppiä ja opaskoiraa väistellä esteitä!

Ps. Edelleen olen sitä mieltä, että ap:n tinderdeitti heitti tyhmän kommentin, mutta niitä tulee joskus kaikilta, ja siksi kannattaa ensin katsoa, edustaako se tyypin naiskuvaa laajemmin vai oliko se vaan jotain, jota hän epähuomiossa tuli lainanneeksi jonkun muun tinder-kommentista, tajuamatta nyansseja.

N54

Vierailija
62/86 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.

Mun kasvokuva oli sellainen jossa pelkkää ripsaria. En muutenkaan esitä mitään mitä en ole. Joko kelpaan tai en.

Noh, nyt mulla on tulossa treffit eri tyypin kanssa. Aion olla rennosti ja keskittyä siihen että meillä molemmilla on kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli varmaankin tarkoitettu kohteliaisuudeksi mutta kirjoittaja epäonnistui pahasti. Joko hän on sosiaalisesti kömpelö tai sitten ylimielinen, ikään kuin hän olisi asemassa, jossa hän päättää, kenelle "antaa mahdollisuuden". En ehkä kuitenkaan tyrmäisi toista yhden typerän kommentin takia. Jos kyse on sosiaalisesta taitamattomuudesta, voi toinen oppia ajan kanssa parempaa vuorovaikutusta, ja on hyvä huomioida, että jotkut nyt vain onnistuvat nettideittiympäristössä tuomaan huonoimmat puolensa esille.

Minä tyrmäisin ja antaisin mahdollisuuden sellaiselle, joka ei lauo typeriä kommentteja ja ärsytä minua jo ennen kuin olemme edes tavanneet.

Vierailija
64/86 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vähän hassua että samalla haluatte keskustella elävästi ja rehellisesti ja silti jos toinen sanoo vähänkään lisäkysymyksiä herättävän kommentin, se on sitten siinä. Oikeasti Tinderissä ei siis voi keskustella kuin jollain kliseillä, ettei nainen ala pääkopassaan kehitellä jotain ihme salaliittoteorioita ja diagnooseja miehelle!

Jopas oli selitykset. Mies oli ilkeä ja alentuva. Ei tuo sen mutkikkaampi juttu ole.

Vierailija
65/86 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vähän hassua että samalla haluatte keskustella elävästi ja rehellisesti ja silti jos toinen sanoo vähänkään lisäkysymyksiä herättävän kommentin, se on sitten siinä. Oikeasti Tinderissä ei siis voi keskustella kuin jollain kliseillä, ettei nainen ala pääkopassaan kehitellä jotain ihme salaliittoteorioita ja diagnooseja miehelle!

Jopas oli selitykset. Mies oli ilkeä ja alentuva. Ei tuo sen mutkikkaampi juttu ole.

En kyllä tajua, millä logiikalla hän oli ilkeä, hänhän piti ap:ta mukavana. Ei hän ole ap:ta nähnyt, joten ulkonäköä hän ei muuten arvioi, kuin että kuva on ilmeisesti hänestä kaunis ja jos todellisuus vastaa sitä edes sinnepäin niin jes.

Alentuva se totta kai vähän oli, mutta rehellinen. Sinä itsekin mietit deiteistä, mikä on plussien ja miinusten kokonaissaldo, millaisen kelpuutat jatkoon. Sitä arviointia ei ole tapana sanoa ääneen, mutta jokainen tekee sitä.

Jos pelkää liikaa mokia, ei uskalla kohta sanoa mitään hyvää päivää kaunis ilma-tyyppistä enempää. Aika typerää alkaa yhden aika hölmön mutta silti yksittäisen kommentin takia tuomita ketään ilkeäksi ja alentuvaksi!

Vierailija
66/86 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä.

Mun kasvokuva oli sellainen jossa pelkkää ripsaria. En muutenkaan esitä mitään mitä en ole. Joko kelpaan tai en.

Noh, nyt mulla on tulossa treffit eri tyypin kanssa. Aion olla rennosti ja keskittyä siihen että meillä molemmilla on kivaa.

Varo mitä puhut. Kaikkea, mitä sanot, voidaan käyttää sinua vastaan - puida somessa ja sinut tuomita ilkeäksi ja ylimieliseksi...

Vierailija
67/86 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua, millä logiikalla hän oli ilkeä, hänhän piti ap:ta mukavana. Ei hän ole ap:ta nähnyt, joten ulkonäköä hän ei muuten arvioi, kuin että kuva on ilmeisesti hänestä kaunis ja jos todellisuus vastaa sitä edes sinnepäin niin jes.

Alentuva se totta kai vähän oli, mutta rehellinen. Sinä itsekin mietit deiteistä, mikä on plussien ja miinusten kokonaissaldo, millaisen kelpuutat jatkoon. Sitä arviointia ei ole tapana sanoa ääneen, mutta jokainen tekee sitä.

Jos pelkää liikaa mokia, ei uskalla kohta sanoa mitään hyvää päivää kaunis ilma-tyyppistä enempää. Aika typerää alkaa yhden aika hölmön mutta silti yksittäisen kommentin takia tuomita ketään ilkeäksi ja alentuvaksi!

Jos olet tosissasi, olet yksi niitä ihmisiä jotka päätyvät jatkuvasti huonoihin ihmissuhteisiin kuuntelemaan ties mitä ilkeilyä ja ihmettelevät, miksi. Jotkut eivät kai näe varoitusmerkkejä millään.

Vierailija
68/86 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet tosissasi, olet yksi niitä ihmisiä jotka päätyvät jatkuvasti huonoihin ihmissuhteisiin kuuntelemaan ties mitä ilkeilyä ja ihmettelevät, miksi. Jotkut eivät kai näe varoitusmerkkejä millään.

Ai ei suinkaan. Minulla on ollut kaksi pitkää ja hyvää suhdetta, toinen päättyi minun muuttooni ulkomaille, yhteisestä sopimuksesta päätettiin ja ollaan yhä hyviä ystäviä.

Toinen on jatkunut jo 8 vuotta, josta kuusi naimisissa ja viisi lapsen/lasten kera.

Ehkä se on juuri sen takia, että en kuvittele olevani ihmisten lukija ja tee hätäisiä johtopäätöksiä, en suuntaan enkä toiseen. Suosittelen samaa avarakatseisuutta sinullekin, niin ehkä löydät itsellesi hyvän parisuhteen.

Älä vedä johtopäätöksiä rivien välien perusteella, anna toinen mahdollisuus, mutta älä myöskään hyppää syvään veteen kertajohtopäätösten perusteella.

KAIKKI ihmiset mokaavat ja puhuvat välillä hömelöitä, itse asiassa säröttömän miellyttävä ihminen on paljon enemmän epäluuloja herättävä kuin tyyppi, joka puhuu välillä tyhmiä - kunhan hän sitten tarkemmin asiaa puitaessa osaa muuttaa kantaansa ja pyytää tarvittaessa anteeksi.

Vierailija
69/86 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis edelleen odotan selitystä siitä, mikä tuossa oli ILKEÄÄ.

Alentuvaa ja sovinistakin kyllä vähän, mutta väität siis selvin päin itse, että ET mieti deitistä, onko hän suhteen jatkamisen arvoinen? Ihan tosi??? Millä ihmeen perusteella päätät asiat, jos et miettimällä miehen hyviä ja vähemmän hyviä puolia? Ai juu, sä et kelpuuta kuin täydellisiä deittejä... 😂

Vierailija
70/86 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli varmaankin tarkoitettu kohteliaisuudeksi mutta kirjoittaja epäonnistui pahasti. Joko hän on sosiaalisesti kömpelö tai sitten ylimielinen, ikään kuin hän olisi asemassa, jossa hän päättää, kenelle "antaa mahdollisuuden". En ehkä kuitenkaan tyrmäisi toista yhden typerän kommentin takia. Jos kyse on sosiaalisesta taitamattomuudesta, voi toinen oppia ajan kanssa parempaa vuorovaikutusta, ja on hyvä huomioida, että jotkut nyt vain onnistuvat nettideittiympäristössä tuomaan huonoimmat puolensa esille.

Tämä!

Monilla miehillä on ihan hyvät sosiaaliset taidot ja monilla miehillä on paljon paremmat sosiaaliset taidot kuin naisilla. Mieheni ja poikani ovat paljon lahjakkaampia siinä suhteessa kuin minä, joka olen enemmän kuin norsu lasikaupassa.

Jos joku vastaa noin kuin ap:n tindermies, se on todennäköisimmin tahallaan kirjoitettu niin, että on pieni piikki. Ehkä mies on lukenut pelimiesoppaita ja opiskellut negausta, ehkä hän on luonnonlahjakkuus manipuloinnissa.

Joka tapauksessa tuollaiseen tyyppiin, joka paljastaa taipumuksen henkiseen väkivaltaan jo heti alussa, ei pidä tarttua, vaan unohtaa ja jatkaa normaalin ja mukavan miehen etsintää, sillä niitäkin on.

Miesten sosiaalisia taitoja aliarvioidaan usein, ja tämä "ei se tarkoittanut pahalla, on vain kömpelö"-käsitys johon naiset on saatu uskomaan, sataa suoraan miesten laariin. Sosiaalisesti kömpelöitä ihmisiä on, mutta eiköhän tämä kömpelyys olisi tullut ilmi jo aiemmassa viestittelyssä miehen kanssa.

Miehet voivat onnistua sosiaalisten taitojen suhteen täysin normaalisti kavereidensa kanssa ja työelämässä, mutta tästä huolimatta naisiin kohdistuvat loukkaavat sanat kuitataan usein sosiaalisena kömpelyytenä eikä nähdä niitä tarkoituksellisena ilkeilynä.

Ja sanon tämän asperger-piirteitä omaavana naisena. Minullekin on selvää, että tuollaista ei sanota.

Tässä on vähän se ongelma, että "oikea" tapa toimia määritellään naisen näkökulman kautta, eikä huomioida että eri sukupuolilla on pieniä eroavaisuuksia esimerkiksi kommunikoinnissa. Sillä tavalla ei koskaan synny mitään aitoa kohtaamista ja kaikki miehet näyttäytyvät tahallaan ilkeinä tyyppeinä.

Ei koskaan kannata manata ilkeyttä ensimmäiseksi selitykseksi, jos ei ymmärrä miehiä alkuunkaan. Tällaisessa kontekstissa siinä ei olisi edes mitään järkeä, kun kaksi ihmistä tutustuu ja yrittää saada tapaamista aikaiseksi.

Onhan tuossa rivien välistä luettavissa, että tällä miehellä on takanaan pettymyksiä treffeiltä, kun naiset eivät ole käyttäneet profiilissa realistisia kuvia itsestään, vaan antaneet väärän käsityksen. Olen minäkin siihen törmännyt, varmaan enemmän kuin niihin toisiin jotka näyttävät alusta alkaen oikean itsensä. Mies kyllä mokasi siinä, ettei tuollaista voi ääneen sanoa naiselle koska tottakai se tulkitaan väärin ja nainen loukkaantuu myös kaikkien muiden naisten puolesta jotka ovat harhaanjohtavia kuvia käyttäneet.

Vierailija
71/86 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heheh, mies joka on joutunut kohtaamaan sen tosiasian että naiset harvemmin ovat sen näköisiä mitä profiilikuvissaan antavat ymmärtää. Kertoo naisista aika karua kieltä. Tervehdin tätä sotilasta, joka silti viitsii vielä yrittää.

Ja te miehetkö ette tuota tee? + valehtele ikää, pituutta, painoa, parisuhdestatusta?

No en minä ainakaan, mitä järkeä siinä olisi kun totuus paljastuu kuitenkin viimeistään tavatessa ja mitä se kertoo sen ihmisen luonteesta sitten? Kai joku vähän pöllömpi väki tuotakin tekee. Kai siinä ajatuksena on joku että "en ole ihan sitä mitä lupasin, mutta kyllä se treffikaveri varmaan antaa kaiken anteeksi nyt kun näkee miten mahtava tyyppi olen livenä". No ei mene ihan niin.

Vierailija
72/86 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset laitatte sellaisia kuvia itsestänne joita ette kuitenkaan ole. Tuollaisia ap:n kaltaisia tapauksia on joutunut miettimään usein mielessään että ei tämä nyt ole ihan sitä mitä kuvissa, mutta ihan kiva kuitenkin. Mies 36v

Eli minkälaisia niiden kuvien pitäisi olla? Pörstäkuva ilman meikkiä + kokovartalokuva alastomana edestä ja takaa?

Voin sanoa, että kukaan mieskään ei näytä siltä, miltä kuvissa näyttää.

Ota kuva itsestäsi kun olet lähdössä kauppaan tai töihin. Normipäivä, normitilanne. Onko se niin vaikeaa?

Vierailija
73/86 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu vahvisti ajatuksiani siitä, ettei koskaan kannata etsiä seuraa Tinderistä. Kun ihmisten ulkonäkö ei ole olennaista sen suhteen, olisinko kiinnostunut parisuhdemielessä, niin taitaa olla aivan väärä paikka ainakin minulle.

No voithan sinä sivuuttaa sen ulkonäön kokonaan, jos se ei sinulle mukamas mitään merkitse. On se silti erittäin tehokas tapa saada sinkkuja eteensä jonokaupalla ja järjestää treffejä. Tehokkaampaa kuin kysellä kaduilla ja kaupassa että anteeksi, olettekohan mahdollisesti sinkku?

Vierailija
74/86 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota... Totta kai hän on siinä asemassa, että päättää, kenen kanssa alkaa suhteeeen! Kuka muukaan siitä muka päättåå jos ei mies itse?! Hänen äitinsäkö? Virallinen seurustelulautakunta? Tinder?

Nainen toki päättää itsensä kantilta, kelpuuttaako miehen vai ei, mutta totta kai mies päättää oman kantansa naisesta, eikä tässä ole sinänsä mitäån ylimielistä, se kun on itsestäänselvyys.

SE toki sitten on jo vähän itserakasta, että mies ilmoittaa ikään kuin armollisesti kelpuuttavansa tällä kertaa vähän rumemmankin, kunhan ap on kiva ja mukava - eikä siis heittäydy "hankalaksi". Siinä saa ap sitten miettiä jälkikäteen, että mikä oli mahtanut ollakaan se miehen arvio, oliko hän vastannut kuvaa vai oliko mies antanut mukavuuspisteitå.

Noin laajemmin olisin kumminkin samaa mieltä siitä, että älkää nyt antako yksittäisille kommenteille liikaa painoa. Jos luette kaikkea kuin "piru Raamattua", ette löydä ikinä kelvollista miestä tai sitten se kelvollisuuden määritelmä on täysin hajuton, mauton ja luonteeton mitäänsanomattomuus.

N54

Siis tässähän ei ole kyse armollisuudesta, koska mies ei ollut vielä nähnyt naista livenä. Oletti vain kokemukseen perustuen ettei kannata odottaa ihan sitä mitä profiilissa näkyy, mutta nainen vaikutti niin mukavalta ettei antaisi sen häiritä. Mutta kyllähän nainen pystyy tätäkin lukemaan kuin piru raamattua.

Vierailija
75/86 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh kun muistan omia kömpelöitä sammakkoja 80-luvulla... Onneksi ei ollut Tinderiä, jossa sun pitää paitis olla täydellinen, myös kirjoittaa täydellisesti, paitsi oikeaoppisesti niin ennen kaikkea sisällöllisesti, tai tulee välitön hylky ja tuomio.

Vaikeaa on löytää rakkaus kun mitään lipsahdusta ei anneta anteeksi... Eli ilman muuta itse menisin tapaamaan ja vasta sitten tuomio, jos sama intuitio jatkuu.

Kyllä se vaikeaa on. Mies etsii aitoa kohtaamista puutteineen päivineen, nainen elää mielikuvissa. Melkoinen nuorallatanssi siinä välissä ennen kuin pääsee edes näkemään, kun jokaista pilkkua n*ussitaan että sopiiko se naisen valmiiseen päiväuneen.

Vierailija
76/86 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttieinari vauhdissa!

Vierailija
77/86 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse kuullut empatiasta? Sinuako pitäisi vaan ymmärtää, vaikka haukut toisia? Sinun pitää opetella käyttäytymään, eikä syytellä toisia omasta käytöksestäsi. Autismia ei voi myöskään käyttää syynä töksäyttelyihin.

Itse en edes ajattelisi tapaavani ap:n miestä. En siedä juntteja tai ilkeitä autisteja. Tälle voisi vastata, että itse en kuitenkaan anna autisteille mahdollisuutta tapaamiseen.

On se varmaan vaikeaa, kun et osaa edes lukea ja sisäistää lukemaasi. Viestissä ei ollut mitään ilkeää, päinvastoin.

Vierailija
78/86 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeästi sanottu, mutta todennäköisesti tarkoitti ihan puhtaasti kohteliaisuutena. Että olet niin ihana, että ulkonäöllä ei ole merkitystä.

Mitä törkeää tuossa oli? Taitaa vain osua maaliin jos itsekin käyttää valheellisia kuvia profiilissaan ja ajattelee ettei sitä sitten huomaa treffeillä.

Vierailija
79/86 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikutat niin kivalta, että saat mahdollisuuden vaikka olisit ihan tyhjätasku"

Elina

Vierailija
80/86 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitä missä kohtaa se ilkeys oli, äläkä sössötä mitään muuta. Minäkin haluaisin kuulla.

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi