Miksi naisvaltaisilla aloilla on niin huono työilmapiiri?
Useampi kollega kärkkyy haukan lailla jotta pääsisi todistamaan jotain epäkohtaa ja kielimään esimiehille. Johdetaan tahallaan uusia työntekijöitä harhaan, ja sit mennään voitonriemuisena kielimään esimiehille. Heti kun taloon tulee uusi ihminen, yritetään se savustaa ulos. Miksi naiset tekee tätä?
Kommentit (92)
Kyllähän tuo on totta. Naisten pää sheikkaa säännöllisesti jossain vaiheessa kuuta..kuvitelma paristakymmenestä naiskulista😬 🥶
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Miehet vetävät ärsyttäviä tyyppejä porukalla pikkujoulujen jatkoilla pataan jonka jälkeen länkytys loppuu. Naisilla ei ole tuollaisia kerrasta poikki kikkoja.
On. Naiset halailevat pikkujouluissa ja itkevät että "mä en tiennyt että susta on tuntunut tolta". Sen jälkeen ei enää kehdosta palata vanhaan vaan jatketaan ainakin näennäisesti hyvissä väleissä
On varmasti työpaikkoja joissa on huono ilmapiiri. Sen sijaan kaikilla työpaikoilla ei ole sitä.
Yleistäminen ja mitätöinti ovat yhtä pahoja asioita joten kokeillaan välttää molempia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten, kaikkien, pitäisi oppia kunnioittamaan toisia ihmisiä, olemaan epäitsekkäitä, auttamaan vapaaehtoisesti, olemaan puhumatta aiheettomasti pahaa. Tähän ei kuitenkaan ikinä täysin pystytä. Miksi: Koska olemme kateellisia, minä-minä-ihmisiä, yhteinen vihollinen yhdistää, haluamme itsellemme kaiken hyvän. Sellaista se on. On hyvä tiedostaa, että jos joku on sinulle ilkeä, et ole välttämättä tehnyt mitään väärin. Mitä paksumman nahkan kasvatat, sitä helpommin kestät, mutta samalla saatat huomata, että olet itsekin muuttunut ilkeäksi, etkä enää välitä, vaikka loukkaisit muita. Paras esimies on sellainen, joka säännöllisesti muistuttaa, miten toisia pitää kohdella, ja kertoo, ettei hyväksy huonoa käytöstä, piste.
Ihmiset ovatkin epäitsekkäitä, auttavia ja kunnioittavat toisia ihmisiä, eivätkä puhu aiheettomasti pahaa.
Samaa ei voi sanoa naisista.
Älytön väite.
Asiat vaihtelevat. Jos työpaikalla on selkeät säännöt, työajan määrä oikea suhteessa työn määrään, kykyä pohtia ja ratkaista pulmat, niin ilmapiiri on hyvä.
Jos näin on, hyvä ilmapiiri tuppaa tarttumaan myös uusiin työntekijöihin.
Kun ongelmia ei saada setvittyä, kyse on ollut aina siitä, että johtoporras on etääntynyt työntekijöistä, eikä todellista halua korjata epäkohtia edes ole. Sukupuolen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Mun läheiseni on ollut pääluottamusmiehenä isossa miesvaltaisessa firmassa. Hän rupesi hommaan koska halusi ajaa työntekijöiden oikeuksia ja vaikuttaa asioihin. Lopetti koska kuormittui liikaa äijien turhista rutinoista ja draamoista.
Muistat nyt kyllä väärin. Tarkoitat varmaankin, että läheisesi oli naisvaltaisella alalla ja rasittui naisten turhista rutinoista ja draamoista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samoja ongelmia on miesvaltaisissa työpaikoissa. Kaikissa suurissa, hierarkisesti johdetuissa organisaatioissa tuppaa olemaan näin. Useinnämä ovat julkishallinnon työpaikkoja, jotka ovat naisvaltaisia. Ihan samoja ongelmia on myös esim. Puolustusvoimissa.
Miehet kuitenkin toimivat suoremmin. Saunaillassa nyrkki laulaa ja sen jälkeen asia on selvä ja siitä ei enää puhuta. Naiset kaakattaa ja nokkii toisiaan vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten, kaikkien, pitäisi oppia kunnioittamaan toisia ihmisiä, olemaan epäitsekkäitä, auttamaan vapaaehtoisesti, olemaan puhumatta aiheettomasti pahaa. Tähän ei kuitenkaan ikinä täysin pystytä. Miksi: Koska olemme kateellisia, minä-minä-ihmisiä, yhteinen vihollinen yhdistää, haluamme itsellemme kaiken hyvän. Sellaista se on. On hyvä tiedostaa, että jos joku on sinulle ilkeä, et ole välttämättä tehnyt mitään väärin. Mitä paksumman nahkan kasvatat, sitä helpommin kestät, mutta samalla saatat huomata, että olet itsekin muuttunut ilkeäksi, etkä enää välitä, vaikka loukkaisit muita. Paras esimies on sellainen, joka säännöllisesti muistuttaa, miten toisia pitää kohdella, ja kertoo, ettei hyväksy huonoa käytöstä, piste.
Ihmiset ovatkin epäitsekkäitä, auttavia ja kunnioittavat toisia ihmisiä, eivätkä puhu aiheettomasti pahaa.
Samaa ei voi sanoa naisista.
Eli sinun mielestäsi naiset eivät ole edes ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samoja ongelmia on miesvaltaisissa työpaikoissa. Kaikissa suurissa, hierarkisesti johdetuissa organisaatioissa tuppaa olemaan näin. Useinnämä ovat julkishallinnon työpaikkoja, jotka ovat naisvaltaisia. Ihan samoja ongelmia on myös esim. Puolustusvoimissa.
What? Puolustusvoimissa parhaimpia työilmapiirejä koko maasta, ja se on hierarkisin.
Nythän vitsin murjaisit. Siellä täytettävät työhön kyselyt tehdään omalla nimellä ja kas kas, väärä vastaus vaikuttaa suoraan henkilökohtaiseen palkanosaan…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet kuitenkin toimivat suoremmin. Saunaillassa nyrkki laulaa ja sen jälkeen asia on selvä ja siitä ei enää puhuta. Naiset kaakattaa ja nokkii toisiaan vuodesta toiseen.
Että kun pahoinpidellään toinen, se ei ole kiusaamista, vaan oikea ja hieno tapa hoitaa homma!
On tämä ainakin omalla kohdallani juuri näin. Olen siinä mielessä onneksi aina ollut pätkätyöläinen ettei ole tarvinnut jäädä sinne tulehtuneeseen ilmapiiriin vaan siitä sitten seuraavaan. Pysyy itse suht kuivilla niistä pahimmpista jo pitkään meneillä olleista riidoista. Tässä toki kannaltani huono puoli on se että monessa paikassa todella tehdään tuota että tahallaan neuvotaan huonosti jos ollenkaan ja sitten haukutaan selän takana kun ei tiedä jotain. Olen myös ollut joka paikassa nuorin työntekijä (keittiö ja siivous) joten sekin jo ärsyttää näitä vanhoja elämäänsä kyllästyneitä näätiä. Jokaikisessä paikassa missä olen ollut mulle on vakkarit haukkuneet kaikki toisensa ja sitten kasvotusten ovat olevinaan hyvääkin pataa keskenään. Paitsi tässä nykyisessä täällä kaksi naista riitelee niin että raikuu ja pomokin tuntuu olevan jo kauhuissaan että mihin tämä vielä menee.
Tässä ketjussa ei ole mistään muusta kyse, kuin ap:n loputtomasta naisvihaaja, joka johtuu siitä, etyä hänellä ei ole sitä naista. Huvittavinta tässä on se, että ap itse ei edes ole töissä, eikä koskaan ole ollutkaan, ei nais- eikä miesvaltaisissa, eikä.missään yhteisöissä. Ketju kertoo vain hänen häiriintyneestä ajattelustaan, ei mistään muusta.
"Paitsi tässä nykyisessä täällä kaksi naista riitelee niin että raikuu ja pomokin tuntuu olevan jo kauhuissaan että mihin tämä vielä menee."
Pomon tietysti jo lainkin mukaan pitäisi puuttua tuohon... Mutta kukapa niistä laeista ja pykälistä piittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että kun pahoinpidellään toinen, se ei ole kiusaamista, vaan oikea ja hieno tapa hoitaa homma!
Niin, kertarytinä eikä ikuinen kitinä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on perseestä. T nainen. Minulla on käynyt hyvä tuuri kyllä perheeni naisten suhteen. Äitini, isoäitini ovat maailman parhaita ja ihania naisia. Muista en välitä enkä jaksa sitä ainaista vikinää ja draamaa.
On varmaan hienoa vihata omaa sukupuoltaan kun me vaan vikistään ja aiheutetaan draamaa. En usko eläväni kuplassa, vaikka tunnenkin suurimmilta osin ainoastaan järkeviä, älykkäitä ja kommunikointikykyisiä naisia – ja miehiä. Draamakuninkaat ja -kuningattaret jäivät yläasteelle, tai ehkä he sitten vaan pakkautuvat tietynlaisiin työpaikkoihin joista olen onnistunut pysymään kaukana.
Ps. paskimmat esihenkilöni tähänastisella urallani ovat olleet miehiä. Eivät olleet asioidensa tai tehtäviensä tasalla, puhuivat ihmisistä p*skaa selän takana ja muut joutuivat tekemään heidän töitään kun eivät itse osanneet eli "ehtineet". Että joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikuinen kateus ja huono itsetunto. Syyt lähes kaikkeen paskaan universumissamme.
Että naiset ovat syy kaikkeen paskaan universumissa?
Mainitsinko naiset jossain kohtaa kommenttiani?
Kiusaaminen ei pääsääntöisesti liity sukupuoleen mitenkään. Enemmän siinä on kaikesta muusta kyse, jota en jaksa tässä nyt sen kummemmin ryhtyä erittelemään.
Selkäänpuukottaminen ja kaksinaamaisuus ja juoruilu ovat ihan yleisinhimillisiä ominaisuuksia, kaikki niihin sortuvat, sukupuolesta riippumatta. Tosi naivia luulla, että nämä ovat vain naisiin liittyviä ominaisuuksia. Tapa ilmaista ja toimia on toisenlainen.
Miehet vetävät ärsyttäviä tyyppejä porukalla pikkujoulujen jatkoilla pataan jonka jälkeen länkytys loppuu. Naisilla ei ole tuollaisia kerrasta poikki kikkoja.