Mies heittää tavaroita pois mielipiteestäni huolimatta
Olemme muuttamassa huomattavasti isompaan asuntoon, mutta mies on nyt saanut päähänsä, että meidän pitää luopua kaikesta hänen mielestään turhasta tavarasta tilanpuutteen vuoksi. Ymmärrän kyllä, että muuton yhteydessä on hyvä heittää vanhat ja turhat pois. Mutta hän heittää pois sellaista tavaraa, joka on yhdessä hankittu, ja joista en itse halua luopua. Mm. sellaisia, joilla on minulle iso tunnearvo.
Voiko avioliitossa yhteistä tavaraa heittää pois toisen mielipiteestä huolimatta? Etenkin, kun nämä asiat mahtuvat jo pieneen asuntoon, eli kyseessä ei ole todellakaan mikään tuleva tilan puute. Päin vastoin, meille tulee aika kolkko uusi koti ilman kalusteita. Mies kun ei halua uuttakaan tilalle hankkia. Pelkään koko ajan, että mitä seuraavaksi on heitetty pois minulta kysymättä.
Kommentit (46)
Säästätkö jotain ihan turhaa? Kuulostaa että olet hamstraaja. Tottakai pitäisi keskustella. Ei sinun tavaroita saa heittää pois. Mutta huolestuttavalta kuulostaa, mitä krääsää säilöt tunnearvon takia. Ennen muuttoa on just hyvä tilaisuus siivota, ettei tarvi viedä ylimääräistä uuteen, ja kantaa painavia muutossa.
Kaikkea voi myös olla kohtuudella. Sinuna hankkisin vaikka yhden ison arkun, mihin saa lukon, ja siihen laittaisin tunnearvoesineet jotka haluat säästää. Jotain rajaa, eli ne mitkä ei mahdu, ei säästy. Jos on joku käyttöesine kuten joku ruma muki josta haluat juoda, se pitää sallia tietysti. Mutta että kaapissa pyörii jotain tavaraa hyllyillä mitkä on vaan säilössä tunnearvon takia, ei. Laitat ne sun arkkuun ja siihen ei mies koske, piilotat avaimen. Arkku ullakolle.
Ja siis toki tää mies voi olla törppö joka käyttää henkistä väkivaltaa. Mutta mistä me tiedetään se. Tää voi olla myös hamstraajan näkökulma tilanteeseen jossa toinen yrittää puuttua.
Itse heittäisin pois tuollaisen miehen.
Miehesi on idiootti. Sano että hän lentää seuraavaksi pihalle, jos ei lopeta. Sinun tavarat ovat sinun omaisuuttasi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vaimo tekee samaa. Viimeisin tavara jonka heitti pois oli popniitti pihdit.
En ollut hänen mukaan käyttänyt ainakaan vuoteen. Todellisuus 3 vuotta sitten viimeksi.Tarvitsin kuitenkin pari päivää sitten hänen pyörän korjauksessa. Ei auttanut kuin uusien osto, jotka varmaan päätyvät sekajätteeseen kun on muodikasta konmarittaa.
Asutaan isossa ok talossa :/
Kai sinulla on siellä isossa ok-talossa verstashuone, jossa kaikki työkalut ovat hyvässä järjestyksessä? Sinne ei Marie Kondolla ole asiaa.
Hinnoittele myös työsi, lähtökohtana esim. mainitsemasi polkupyöränkorjaus liikkeessä vs. itse tehtynä, miinuspuolelle on laskettava uudet pihdit (kertakäyttöpihdit) verrattuna pihteihin, jotka kestävät ihmisiän (edellyttäen, ettei niitä heitetä menemään joka toinen vuosi).
Verstashuoneen oveen lukko.
Tajuatko ap että tuolla toiminnalla mies osoittaa ettei häntä kiinnosta pahoittaako hän sinun mielesi. Ei häntä kiinnosta mitä sinä haluat. Ainoa mikä merkitsee on se että mitä mies haluaa. Minä en jäisi tuollaiseen suhteeseen.
Tietysti jos ap oikeasti hamstraa kaikkea niin sitten tavallaan ymmärrän miestä. Mutta silloinkin pitäisi ohjata hamstrauksesta kärsivää avun pariin.