Onko olemassa parempaa fiilistä kuin se viimeinen työpäivä paikassa, jossa ei halua enää olla??
Määräaikainen työsoppari päättyy pian paikassa, jossa en halunnut jatkaa ja hekumoin jo nyt sillä fiiliksellä, mikä viimeisenä päivänä tulee. Onkohan olemassa mitään parempaa fiilistä kuin se tunne siitä, kun tiedät ettei tarvi enää ikinä tulla tänne töihin? :D Tämän takia tykkään pätkätöistä!
Kommentit (17)
Tiedän tuon tunteen!
Sitä nauraa ja itkee onnenkyyneleitä.
Sama tunne kun sain avioeropaperit käteen😄
Ihana tunne. Minulel tarjottiin taannoin jatkoa määräaikaisuuden jälkeen yhdessä kamalassa paikassa. Tiesin, että se olisi "pitänyt" ottaa vastaan, kun ikää jo liki 50v mulla ja töitä heikosti. En kyennyt. Oli hienoa sanoa, että ei kiitos. Olin 1.5v työttömänä ja aloitin taas uuden pätkän. Nyt inhimillisessä paikassa.
Aikoinaan olin eräässä pätkätyössä kokonaista kaksi päivää. Se olisi ollut neljän kuukauden mittainen määräaikaisuus, mutta sain paremman työtarjouksen, joka oli erittäin tervetullut. Karmeasta, fyysisestä ulkotyöstä (vieläpä pakkasaikaan) kivaan ja siistiin tietokoneen ääressä tehtävään sisätyöhön. Palkkakin oli parempi. Teki mieli sanoa pomolle muutamat terveiset työvaatteita palauttaessani, vaikka teinkin vain ne kaksi työvuoroa. Olo oli niin karmea jälkikäteen ja paikat kipeänä ainakin viikon.
Oi mikä onni sinulla. Saisipa itsekin jonkin uuden vakkaripaikan, niin voisi tästä vanhasta karistaa tomut jaloista ja häipyä.
Eipä sekään hullummalta tuntunut kun kahdet YT-neuvottelut vuoden sisällä saivat osasltani päätöksen ja sai painaa oven kiinni viimeisen kerran selkänsä takana. Kyllä muuten ruoto suoristui keraalla. 😎
Tärkeintä on kuitenkin muistaa olla polttamatta siltoja. Tietyillä aloilla piirit ovat yllättävän pienet ja sana kulkee.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on kuitenkin muistaa olla polttamatta siltoja. Tietyillä aloilla piirit ovat yllättävän pienet ja sana kulkee.
Kulkee se sana surkeista työnantajistakin.
Odotan tuota samaa fiilistä jo kieli pitkänä. 2kk pitää vielä jaksaa, sitten koittaa vapaus!
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on nimenomaan polttaa sillat takanaan, muutenhan tekee saman virheen uudelleen ja kulkee samaa siltaa kohti samaa tuhoa.
Vielä parempia ovat työn loppumista seuraava ilta ja seuraava päivä.
Samaa odottelen itsekin. Vielä reilut neljä viikkoa ja sitten se on ohi! Nyt jo fiilistelen, miltä tulee tuntumaan kun viimeinen työvuoro on käsillä.
Joo sen verran kannattaa siltoja poltella, ettei tarvi ainakaan takaisin tulla. :D Itse esim olen ollut reipas ja oma-aloitteinen työntekijä, mutta olen vähän hillinnyt thti nyt loppua kohden, ettei mua jäädä kaipailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on nimenomaan polttaa sillat takanaan, muutenhan tekee saman virheen uudelleen ja kulkee samaa siltaa kohti samaa tuhoa.
Kiitos.
Tåmä oli painava motto!
On, se fiilis kun viimeinen työpäivä on ohi.
Muistan itsekin sen tunteen, kun yhdessä työpaikassa oli viimeinen päivä. Kävin hakemassa perheelle pitsat ja kun kotipihassa nousin autosta ja otin pitsat mukaan, tajusin, että sinne ei tarvitse enää mennä ikinä. Olo oli kuin lentoon lähteneellä.
Viimeinen päivä koulussa jossa on tullut vuosikausia pahasti kiusatuksi.