Mies heittää tavaroita pois mielipiteestäni huolimatta
Olemme muuttamassa huomattavasti isompaan asuntoon, mutta mies on nyt saanut päähänsä, että meidän pitää luopua kaikesta hänen mielestään turhasta tavarasta tilanpuutteen vuoksi. Ymmärrän kyllä, että muuton yhteydessä on hyvä heittää vanhat ja turhat pois. Mutta hän heittää pois sellaista tavaraa, joka on yhdessä hankittu, ja joista en itse halua luopua. Mm. sellaisia, joilla on minulle iso tunnearvo.
Voiko avioliitossa yhteistä tavaraa heittää pois toisen mielipiteestä huolimatta? Etenkin, kun nämä asiat mahtuvat jo pieneen asuntoon, eli kyseessä ei ole todellakaan mikään tuleva tilan puute. Päin vastoin, meille tulee aika kolkko uusi koti ilman kalusteita. Mies kun ei halua uuttakaan tilalle hankkia. Pelkään koko ajan, että mitä seuraavaksi on heitetty pois minulta kysymättä.
Kommentit (46)
Ei voi heittää pois. Uhkaa rikosilmoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi rikosnimike? Alueloukkaus?
Ole onnellinen, miehesi on mallia action!
Ei todellakaan ole ok. Mies ei selvästikään kunnioita sinua, ei mieti miltä sinusta tuntuu vaan ajattelee vain sitä mitä itse haluaa. Toiselle tunnearvon omaavien esineiden hävittäminen saattaa olla myös tarkoituksellista halua pahoittaa toisen mieli. Ja huomaatko, että mies on teillä päättänyt myös sen, millainen uuden kodin sisustuksesta tulee, sinun mielipiteesi jyräten?
En edes usko, että epäkunnioittava käytös jäisi tuohon, vaan eiköhän teillä muutenkin mennä kokonaan miehen ehdoilla. Ei kuulosta suhteelta johon itse jäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnearvoisen tavaran laiton haltuunotto ja tuhoaminen.
JSSAP.
Tuo sinun ylitsesi kävelyhän ei rajoitu vain tavaroihin.
Kyseessä psykologinen hätähuuto, hän heittää pois rihkaman jota palvot - ja unohdat ja laiminlyöt miestäsi, i guess?
Jokaista sinulle tärkeää pois heitettyä tavaraa vastaan heität jonkun miehelle tärkeän tavaran pois.
Vierailija kirjoitti:
Jokaista sinulle tärkeää pois heitettyä tavaraa vastaan heität jonkun miehelle tärkeän tavaran pois.
Siinä kyllä kumpikin voittaa!
Mulla vaimo tekee samaa. Viimeisin tavara jonka heitti pois oli popniitti pihdit.
En ollut hänen mukaan käyttänyt ainakaan vuoteen. Todellisuus 3 vuotta sitten viimeksi.
Tarvitsin kuitenkin pari päivää sitten hänen pyörän korjauksessa. Ei auttanut kuin uusien osto, jotka varmaan päätyvät sekajätteeseen kun on muodikasta konmarittaa.
Asutaan isossa ok talossa :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä psykologinen hätähuuto, hän heittää pois rihkaman jota palvot - ja unohdat ja laiminlyöt miestäsi, i guess?
Niin, nainen on Paha mikäli ei palvo miestään. Sitähän sinä tarkoitit.
Ja voin kertoa, että jos minulle tunnearvon sisältäviä tavaroita heitettäisiin pois, niin se tekisi minuun lähtemättömän jäljen. Nämä tavarat eivät ole "rihkamaa" vaan esimerkiksi edesmenneiltä, rakkailta läheisiltä perittyjä esineitä joiden tuhoaminen tuhoaisi palan sydäntäni. Niiden pois heittäminen olisi näihin läheisiin ihmisiin liittyvän muiston halveksimista enkä ikinä antaisi sitä anteeksi. Sinulla ei ehkä rakkaita muistoja läheisistäsi ole niin et tiedä tällaisesta mitään.
-ei ap
Miehesi on alkanut siis konmarittamaan?
Kävin juuri pelastamassa roskikselta minulle tärkeän esineen, jonka olin erikseen pyytänyt ja rukoillut, että säästäisi.
Mies ei tajua, miksi tämä ei ole ok.
Ap
Meillä minä, nainen, halusin muutossa päästä eroon kaikesta likaisesta roinasta mitä meille oli kertynyt. Korvattomista kupeista, vuoden 1990 matkaoppaista. Mies esteli, jopa omien henkilökohtaisten tavaroideni kohdalla.
Kompromissina se mitä en enää jaksanut katsellla on nyt tiiviisti pakattuna varastoon. Jos teillä kerran tila kasvaa, suosittelen samaa. Ihanaa on aloittaa (melkein) puhtaalta pöydältä uudessa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin juuri pelastamassa roskikselta minulle tärkeän esineen, jonka olin erikseen pyytänyt ja rukoillut, että säästäisi.
Mies ei tajua, miksi tämä ei ole ok.
Ap
Mies haluaa loukata sinua tahallaan. Sitä tuo on, hän alistaa sinua, haluaa näyttää sinulle sen paikan mikä sinulle hänen mielestään kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla lakimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, nainen on Paha mikäli ei palvo miestään. Sitähän sinä tarkoitit.
Ja voin kertoa, että jos minulle tunnearvon sisältäviä tavaroita heitettäisiin pois, niin se tekisi minuun lähtemättömän jäljen. Nämä tavarat eivät ole "rihkamaa" vaan esimerkiksi edesmenneiltä, rakkailta läheisiltä perittyjä esineitä joiden tuhoaminen tuhoaisi palan sydäntäni. Niiden pois heittäminen olisi näihin läheisiin ihmisiin liittyvän muiston halveksimista enkä ikinä antaisi sitä anteeksi. Sinulla ei ehkä rakkaita muistoja läheisistäsi ole niin et tiedä tällaisesta mitään.
-ei ap
Pysy asiassa, älä spekuloi ja oleta yhtään mitään, kiitos!
Kai nyt pitää tärkeimmästä tavarastasi huolta?