Auttakaa, mitä teen miehelleni? Jatkuvasta nukkumisesta kysymys nyt.
Hän on 56-v, nukkuu semmoiset 15 h/vrk plus kahdet päikkärit. Onko tämä normaalia??? Ovatko teidän miehenne samanlaisia? Olen onneton, haluaisiin viettää miehen kanssa valveillaoloaikaa ja muutakin.
Kommentit (53)
Äsken yritin kertoa hänelle, että kysyin täältä neuvoa. Mutta en saa häneen mitään kontaktia, hän kuorsaa ja nukkuu :( . Hän heräsi klo 19 nukuttuaan 5 tuntia, ja taas nukkuu :(
Ap
Hei, olet tainnut ottaa minun eksän. Ikäkin täsmää. Ja nimi alkaa A:lla? Eikö se ole kertonut, että sillä on mielenterveyden sairaus ja eläke johtuu siitä, eikä ruumiillisista syistä?
Tuo nukkuminen on masennusta. Sitten, kun maaninen vaihe tulee, nukkuminen unohtuu, painetaan pimeitä töitä hullun lailla ja lopulta aletaan jallittaa vieraita naisia.
Komeahan se on (tai nuorempana oli, nyt on plösähtänyt ja lihonut, kun olen joskus nähnyt), mutta ei sitä nukkumista ja puhumattomuutta kauaa jaksa.
Hei pitäkää miehen kanssa kimppakivaa. Jos vieläkin väsyttää kyse on kuolevan vakavasta asiasta. Ihan vinkkinä.
Uniapneassa ei kuorsaus ole välttämättä edes mitään kovin kovaa. Mulla on uniapnea enkä kuorsannut mitenkään erityisesti. Olin kuoleman väsynyt ja olisin nukkunut koko ajan, jos olisi ollut mahdollisuus. Uni ei siis virkistänyt yhtään. Uniapnea on hoitamattomana hyvin vaarallinen.
Kaksisuuntainen mielialahäiriö, kilpirauhasen vajaatoiminta tai masennus
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 21:35"]
Hei pitäkää miehen kanssa kimppakivaa. Jos vieläkin väsyttää kyse on kuolevan vakavasta asiasta. Ihan vinkkinä.
[/quote]
Kiitos kaunista vastauksesta. Mieheni kuoli viime vuonna, menin sen jälkeen
perhetutun kanssa naimisiin. Ja nyt tämä uusi mieheni nukkuu vaan, pelkään että hänelle käy samoin, löydän aamulla kuolleena vierestäni.. Olen jo menettänyt kuolemalle äitini, isäni, miesystäväni ja aviomieheni. Nyt jo toivoisin, ettei niin enää koskaan kävisi.
Ap
Näitä veikkaisin minäkin, passita mies lääkäriin, ei tuo ole normaalia.
Onko kovia kipulääkkeitä, mitkä unettaa? Liika nukkuminen tarkoittaa kyllä terveysongelmia, mutta niitähän jo onkin. Tohtori.fi:ssä sanotaan, että se on yhdistetty mm. diabetekseen ja sydäntautiin.
Mun isällä oli ihan sama juttu ja verikokeesta selvisi että testosteronitaso oli liian alhaalla, kuulemma yleistäkin tuon ikäisellä miehellä vähän samaan tapaan kun naisten vaihdevuodet..on sen jälkeeb käynyt piikillä terveyskeskuksessa tasaisin välein ja saanut energiansa ja elämänilonsa takaisin.
Jos miehesi kuoli vasta viime vuonna, miksi ihmeessa menit jo saman tien naimisiin uudestaan?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 21:48"]
Onko kovia kipulääkkeitä, mitkä unettaa? Liika nukkuminen tarkoittaa kyllä terveysongelmia, mutta niitähän jo onkin. Tohtori.fi:ssä sanotaan, että se on yhdistetty mm. diabetekseen ja sydäntautiin.
[/quote]
Mieheni ei käytä yhtään mitään lääkkeitä, eikä suostu koskaan menemään edes lääkäriiin. Emme voi tietää mikä vaivaa, ehkä palstalaiset tietää. Mutta mielestäni on joitan pahasti vialla, hän on on ihan eri mies kuin 1,5 v sitten. Minua pelottaa, aidosti.
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 21:48"]
[/quote]
Mieheni ei käytä yhtään mitään lääkkeitä, eikä suostu koskaan menemään edes lääkäriiin. Emme voi tietää mikä vaivaa, ehkä palstalaiset tietää. Mutta mielestäni on joitan pahasti vialla, hän on on ihan eri mies kuin 1,5 v sitten. Minua pelottaa, aidosti.
Ap
[/quote]
Olko teillä salasuhde?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 21:54"]
Jos miehesi kuoli vasta viime vuonna, miksi ihmeessa menit jo saman tien naimisiin uudestaan?
[/quote]
Menin naimisiin perhetutun kanssa, jonka kumpikin tunsimme.
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 22:00"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Sittenhän tuo on sinulle ihan oikein. Jumala rankaisee sinua.
Jos ei sitten halua lääkäriin jos esim tietää että hänellä on kaksisuuntainen mielialahäiriö. Siinä tapauksessa ohimenevää
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 22:00"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Sittenhän tuo on sinulle ihan oikein. Jumala rankaisee sinua.
[/quote]
Upea vastaus, minä kiitän. Tämä lohdutti kovasti.
Ap
No millä tapaa mies kieltäytyy menemästä lääkäriin? Kieltäytyykö hän puhumasta asiasta vai uhkaako hän ampua kaikki jos soitat terveyskeskukseen? Yleensä ihminen voi jurnuttaa vaikka miten tehokkaasti, mutta jos varaat ajan ja lähdette muka kauppaan mutta kurvaatkin punaisen ristin näyttämään paikkaan, niin ei kehtaa siellä pihalla laittaa tappelua pystyyn. Sitten vain menet tueksi vastaanotolle ja vahdit, ettei mies sano, ettei häntä mikään vaivaa.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 22:22"]
No millä tapaa mies kieltäytyy menemästä lääkäriin? Kieltäytyykö hän puhumasta asiasta vai uhkaako hän ampua kaikki jos soitat terveyskeskukseen? Yleensä ihminen voi jurnuttaa vaikka miten tehokkaasti, mutta jos varaat ajan ja lähdette muka kauppaan mutta kurvaatkin punaisen ristin näyttämään paikkaan, niin ei
kehtaa siellä pihalla laittaa tappelua pystyyn. Sitten vain menet tueksi vastaanotolle ja vahdit, ettei mies sano, ettei häntä mikään vaivaa.
[/quote]
Ihan vaan esim siten niin, että 23.6. oli lääkäriaika. Mies ei millään ilveellä suostunut menemään, saa sitte hukkakäynnn maksun, Ja tuotakin aikaa piti paikallisessa terveyskeskuksessa odottaa 6 vk.
Ap
Masennus?