Kumpi on parempi vaihtoehto, olla syntymästään saakka sokea vai se että sokeutuu pikkuhiljaa?
Mietin vaan tuota Elton Johnin tapausta kun nyt on sitten sokeutunut kokonaan.
Itse ehkä jos olisin sokea, sokeutuisin mielummin hänen laillaan. Eli sokeutuisin pikkuhiljaa. Saisi edes olla jonkunaikaa nauttinut ympäröivästä elämästä kaikilla aisteilla.
Kommentit (10)
Kyllä varmasti monella tavalla helpompaa on olla syntymästään saakka sokea. Ei voi täysin ymmärtää, miten monien asioiden kannalta näkökyky on todella tärkeä eikä joudu luopumaan työstä, harrastuksista, elämäntavoista, kun ei ole niitä koskaan voinut muodostaakaan. Ja onhan korvaavien keinojen oppiminen helpompaa silloin, kun niitä opettelee lapsesta saakka.
Vierailija kirjoitti:
Ei se Elton John ole kokonaan sokeutunut.
Laitoit sitten klikkiotsikon kuten iltapäivälehdet. Etkä linkkiä osannut laittaa?
https://www.seiska.fi/ulkomaat/elton-john-sokeutui/1539853
Kyllä hän itse tässä väittää näin käyneen. Ap
Eikö sen nyt maalaisjärkikin sano että syntymästä asti helpompi olla sokea kun ei edes tiedä millaista on nähdä ja mistä jää paitsi. Sehän on aivan kammottavaa menettää yksi tärkeimmistä aisteista mihin on tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoit sitten klikkiotsikon kuten iltapäivälehdet. Etkä linkkiä osannut laittaa?
https://www.seiska.fi/ulkomaat/elton-john-sokeutui/1539853
Kyllä hän itse tässä väittää näin käyneen. Ap
Minä ottaisin pikkuhiljaa sokeutumisen. Ainakin voisi muistella vanhoja hyviä hetkiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ottaisin pikkuhiljaa sokeutumisen. Ainakin voisi muistella vanhoja hyviä hetkiä.
Niin katkerana niitä muistelisit kun et enää näe
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan onnellisena vanhoista hyvistä hetkistä. Uuteen elämään on vaan sopeuduttava sitten. En missään nimessä haluaisi olla syntymästä asti sokea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei ole noin negatiivisia. Jos nyt sokeutuisin, niin muistoissa on lukemattomat reissut ympäri maailmaa.