Auttakaa, mitä teen miehelleni? Jatkuvasta nukkumisesta kysymys nyt.
Hän on 56-v, nukkuu semmoiset 15 h/vrk plus kahdet päikkärit. Onko tämä normaalia??? Ovatko teidän miehenne samanlaisia? Olen onneton, haluaisiin viettää miehen kanssa valveillaoloaikaa ja muutakin.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 22:22"]
No millä tapaa mies kieltäytyy menemästä lääkäriin? Kieltäytyykö hän puhumasta asiasta vai uhkaako hän ampua kaikki jos soitat terveyskeskukseen? Yleensä ihminen voi jurnuttaa vaikka miten tehokkaasti, mutta jos varaat ajan ja lähdette muka kauppaan mutta kurvaatkin punaisen ristin näyttämään paikkaan, niin ei
kehtaa siellä pihalla laittaa tappelua pystyyn. Sitten vain menet tueksi vastaanotolle ja vahdit, ettei mies sano, ettei häntä mikään vaivaa.
[/quote]
Ihan vaan esim siten niin, että 23.6. oli lääkäriaika. Mies ei millään ilveellä suostunut menemään, saa sitte hukkakäynnn maksun, Ja tuotakin aikaa piti paikallisessa terveyskeskuksessa odottaa 6 vk.
Ap
[/quote]
No kertooko hän miksi? Nyt laitat miehen tunnustamaan syynsä, eron uhalla. Ei sinun kuulu jäädä katselemaan, kun toinen tekee hidastettua itsemurhaa. Ja sitten otat sen eron jos ei mies ole valmis ratkaisemaan ongelmaansa. Haaskaat omat voimasi siinä vieressä ihan turhan takia.
Mies ei uskalla mennä lääkäriin, arvaa varmaan jo itsekkin että jotain on vialla. Jollain konstin miehesi pitäisi sinne kuitenkin saada ennen kuin mitään ei ole enää tehtävissä. Kokemusta on.
Ehkä terveellisempi ruokavaliokin olisi poikaa. Itselläkin oli hirveää väsymystä kun söin paljon herkkuja. Vähensin vain kerran viikkoon ja olo mukava.
Itse olen 24-v nainen ja nukun joka yö 14 h.
"Huomenta" teille kaikille, ja kiitos vastauksistanne, Heräsin klo 6.00, mutta mies nukkuu yhä (klo 12.09) . Mistä ihmeestä tuota unta riittää? Hengissä hän on, kuorsaa ja pieree. Mutta pitäisiköhän mun yrittää herätellä häntä aamukahville? Hän on aina ärtyisä, jos uniltaan herätellään.
Ap
No ei todellakaan ole normaalia. Taas hyvä esimerkki siitä, miten välinpitämättömyys itsestään huolehtimista kohtaan pilaa myös parisuhteen. Kun miehesi ei suostu menemään lääkäriin, hän ei vahingoita vain itseään vaan myös sinua ja teidän yhteiselämäänne. Yritä saada hänet tajuamaan se. On häneltä monella tavalla vastuuntota olla menemättä lääkäriin.
Kiitos. Ja emme tosiaan asu Porvoossa vaikka haluaisinkin. Ne vanhat puutalot ovat ihania. Mutta nyt en jaksa enää. mun pitää mennä herättelemään miestä, ärtyköön jos ärtyy, Minunkin mielestäni vkl ihmisen pitää saada nukkua, mutta mielestäni myöskään klo 12.21 ole kohtuuttoman aikaista herätä.
Ap
Ei suostunut nousemaan, vaikka sanoin että keitän meille aamukahvit. Mies ärähti vain, että anna nyt nukkua perkele. Ja nukahti samantien uudelleen.
Ap
Herätin hänet n. klo 13, ja valvoi sen jälkeen 4 h 50 min. Sitten nukkui pari tuntia ja heräsi hetkeksi. Nyt nukkuu taas :( - siis mitä hittoa tämä on??????? Ja hän ei edes syö, ei kuulemma ole nälkä, ei juo kahviakaan. On tajuissaan ja puhe kulkee normaalisti, eli siinä ei ole vikaa. Mutta kun ihan koko ajan haluaa vaan nukkua ja maata tuolla sohvalla. Tätä samaa on ollut jo pari kuukautta, olen itsekin väsynyt jo tähän :(
Ap
Lueskelin tän ketjun läpi, ei kuulosta hyvältä. Silmänvalkuaiset siis keltaiset, onko myös iho? Saattaa olla esim. maksan toiminnassa häikkää..siihen voi myöhäisvaiheessa liittyä tuo uneliaisuus. Mutta lääkäriin ja kipinkapin, viimestään heti huomen aamuna! Tuo ei oo missään nimessä normaalia. Tietysti päivystykseen voisit soittaa nyt ja kysellä neuvoa..kerro myös noista silmänvalkuaisista.
T:sh
Veikkaan jotain syöpää. Ei ole normaalia todellakaan. Nyt raahaat sen ukon lääkäriin.
Eikös haimapotilaillakin voi silmanvalkuaiset kellertää?
No jos ihminen on fyysisesti sairas ja nukkuu koko ajan, hän itsekin huolestuu ja alkaa etsiä väsymykselleen syytä.
Tuo on selkeä psyykkisen sairauden oire ja hän tuntee sen itsekin (on ollut aiemminkin masentunut), koska ei huolestu eikä halua asiaan puututtavan.
Tässä ei nyt ruokavaliot auta, ei ole syöpä eikä kilpirauhanen. Selkeä depressio. Silloin ihminen voi nukkua vuorokauden ympäri, koska ei kestä elämää. Ota yhteys paikkakunnan mtt:oon ja kysy ohjeita, miten saat hänelle hoitosuhteen.
t. psyk.sh
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 21:09"]Mies on eläkkeellä jalkojen ja selän takia, minä töissä: Nyt olen lomalla, vielä ensi viikonkin. Mutta olen kotona, koska minnekään ei voi lähteä, kun mies nukkuu ja nukkuu ja nukkuu....................
Ap
[/quote]
mikset lähde yksin? Toisekseen miehen voisi patistaa lääkäriin.
Tilaa kotilääkäri tai soita terveyskeskukseen ja kerro tilanne, jos saisit kotisairaanhoitajan käymään?
Vaikea sanoa tarkalleen, mikä teillä siellä kotona on oikeasti tilanne..mutta näin äkkiseltään kuulostaa, että vois olla ambulanssin paikka. Tuo nukkuminen ei välttämättä ole nukkumista..tajunnan taso voi olla alentunut. Lisäksi huolestuttaa nuo keltaiset silmänvalkuaiset, niin kun joku jo sanoi voi olla merkki esim. haima/sappitie tukoksesta tai sitten maksantoiminnassa voi olla häikkää. Soita hätäkeskukseen ja selitä tilanne..tulevat varmaan tarkastamaan tilanteen.
T: toinen sh
Soita ambulanssi. Sano että ukko ei pysy tajuissaan.
Jos miehesi kuorsaa ja hänellä on hengityskatkoksia, niin silloin hänellä on todennäköisesti uniapnea. Uniapneaa sairastava herää jopa satoja kertoja yössä, joten uni ei ole koskaan syvää. Tuossa tapauksessa kannattaa mennä lääkäriin, että pääsee tutkimuksiin. Mun oma mies oli pitkään hirveän väsynyt, syyksi palajstui astma. Hänellä ei silloin ollut yskää tai muitakaan astman oireita.
Onko sun mies yhden vastanneen eksä???