Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

'En ole syönyt tänään mitään' ihmiset

Vierailija
28.06.2014 |

Miksi ihmeessä pitää suureen ääneen mainostaa 'en ole syönyt tänään mitään'? Tällaiseen olen törmännyt esim. laihiksella olevan hieman pyöreän ihmisen kohdalla kun ollaan menty päivän päätteeksi syömään.

Usein huvikseni kysyn, että etkö tosiaan yhtään mitään niin vastauksena alkaa tulla yhtä sun toista elintarviketta mitä on suuhun lapattu :) Itsensä huijaamista tuollainen uskottelu ettei muka ole syönyt yhtään mitään. Kyllä ne jogurtit ja keksit ym. ovat juuri sitä jotain. Ei ihme jos on painon kanssa ongelmia.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä sanon etten ole syönyt, se tosiaan tarkoittaa etten ole syönyt. Ja jos sanon etten ole syönyt viiteen päivään, niin sekin tarkoittaa etten ole syönyt.

Jos sanon etten ole syönyt useampaan päivään, se tarkoittaa ettei minulla ole kotona mitään syötävää enkä jaksa käydä kaupassa. Ja minulla ei todellakaan ole koskaan mitään naposteltavaa, limsoja tai mitään, korkeintaan kahvia, sekin on yleensä mustaa, siinä vaiheessa kun ruoka on loppu niin harvoin on jäljellä maitoakaan.

Kaupassa käydessä ostan reilun viikon tarpeet, mutta syön vain kerran päivässä. Jos menisin napostelemaan tai syömään useamman kerran vuorokaudessa, olisin vielä nopeammin ilman sitä ruokaa, enkä jaksaisi käydä kaupassa kuitenkaan.

Vierailija
2/32 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usein jaksa vaivautua syömään. Laiskottaa tehä mitään suuhunpantavaa. Ylipainoo löytyy raskauden jälkee jollo ruoka maistu. Nyt oon palannu omaks ittekseni ja saattaa mennä muutamaki päivä ilman muuta kun vettä. Hyi hyi hyi mua, imetän viel kaiken lisäksi en silti vaivaudu syömään kunnolla. Vauva on ihme kyllä hyvin ravittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavaa, tosiaan. En jaksa mitään marttyyriasennetta ollenkaan,  ja tämä "en ole syönyt tänään mitään" on paha. Siis kai aikuiset ihmiset nyt voi ihan itse huolehtia ruokailustaan? Vai odottaako nämä tyypit jotain kehuja tai mitalin syömättömyydestään? "Hienoa, upeaa, olet ollut syömättä koko päivän!"  Vai jotain huolenpitoa tyyliin "Voi sinua ressukkaa, tule nyt ihmeessä kiireellä syömään ennen kuin vallan tuuperrut"?

Vierailija
4/32 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajatellaan automaattisesti että kyse on huomionhakuisuudesta? Itse unohdan joskus syödä, ja olenkin saattanut sanoa että en ole syönyt mitään koko päivänä. Hyvin voisin sanoa että en ole juonut mitään koko päivänä tai värittänyt puuväreillä kahteen vuoteen. Merkitsee ihan yhtä paljon.

Joidenkin ihmisten kanssa pitää varoa sanojaan koko ajan, silloin helposti töksäytelläänkin:-)

Vierailija
5/32 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhuu totta niin on ok todeta, ettei ole syönyt mitään ja siitä syystä voi varmaankin olla nälkä. Muutoin se on itsensä huijaamista ja ehkä jollain tapaa huomion hakuisuutta jos on oikeasti napsinut kuitenkin kaikenlaista.

Vierailija
6/32 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki kerjätään toisiltamme huomiota tavalla tai toisella...

Vierailija
7/32 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo...ja silti painetaan ainakin100kg.

Vierailija
8/32 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hieman ihmetyttää mutta sama se mulle mitä muut syö/ei syö..

Mä olen syönyt joka päivä elämästäni kunnolla enkä koskaan ole kadottanut ruokahalua, joten en ihan osaa samaistua. Elimistö menee sekaisin jos ei syö!

Nimim. pysyn 165/53 mitoissa, syömällä!

Vierailija
9/32 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta eihän juomia lasketa, eihän ne lihota? ;)

Vierailija
10/32 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa meillä suomessa ei kaikilla todellakaan ole mitään syötävää.

Vierailija
11/32 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla hyvin tottakin! Itse oon ylipainoinen ja oon aina päivät syömättä. Syön vasta illalla. Aamulla vain kupin kahvia. Oon kyllä yrittänyt opetella syömään päivälläkin jotain nyt kun käyn kuntosalillakin. Yritän tiputtaa painoa mutta helppoa se ei oo ja yleensä leimataan vielä syöpöksi vaikka en syö sen enempää kuin muutkaan ja vain yleensä kerran päivässä, illalla.

Vierailija
12/32 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi ystävä, joka usein sanoo noin. Hän on tosi hoikka, mutta hänellä on ongelmana paljolti marttyyrius.

Vierailija
13/32 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen muuten tuosta, että jostain syystä työpaikallani minä olen yksi harvoista, joka syö päivän aikana. Sekä lounaan, että välipalan. Sitä sitten juuri tällaiset juon vain kahvia-ihmiset tuntuvat kummastelevan. Välillä suorastaan paheksutaan, kun pidän tiukasti, joustamatta kiinni siitä, että minun on saatava kunnon ateria työpäivän aikana, enkä jaksa todellakaan työskennellä tehokkaasti nälkäisenä. Haluan huolehtia itsestäni ja yksi keinoistani on syödä tasaisesti pitkin päivää. Jostain syystä olen myös niitä harvoja työpaikallani, joka on hoikka...

Vierailija
14/32 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:00"]

Se voi olla hyvin tottakin! Itse oon ylipainoinen ja oon aina päivät syömättä. Syön vasta illalla. Aamulla vain kupin kahvia. Oon kyllä yrittänyt opetella syömään päivälläkin jotain nyt kun käyn kuntosalillakin. Yritän tiputtaa painoa mutta helppoa se ei oo ja yleensä leimataan vielä syöpöksi vaikka en syö sen enempää kuin muutkaan ja vain yleensä kerran päivässä, illalla.

[/quote] Kai ymmärrät, että olet lihava, koska suustasi menee sisään enemmän kaloreja, mitä poltat päivän aikana? Sillä ei ole merkitystä, meneekö se kerralla vai erissä. Lisäksi kaikki pikkunapostelu yleensä unohdetaan tehokkaasti. Pari kolme karkkia kulhosta, yksi keksi äkkiä tuosta, nappaanpa muutaman leikkelesiivun suuhuni jne. Rasvaa leivän päällä julmetusti, aivan helvetisti punaisia lihatuotteita jne.

Vierailija
15/32 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vissiin sellainen. Jätän aina aamiaisen syömättä, useinmiten myös lounaan. En mainosta syömättömyyttäni vaan saatan mainita kun juttelen vaikka naapurin kanssa että nyt täytyy mennä syömään kun en ole vielä tänään kerennyt syömään. Olen iltasyöppö enkä koskaan mene nukkumaan ilman paria tuhtia voileipää ja lasillista kaakaota. Olen hoikahko tai ainakin normaalipainoinen 165/55.

Vierailija
16/32 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja en ole siis väkisin syömättä, ruoka ei vain maistu ja koen olevani tehokkaampi kun elimistö on osan päivästä paastotilassa. T:11

Vierailija
17/32 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että suustani saattaa päästä tuo lause juuri tuollaisessa tilanteessa, kun on odottamassa ruokaa illalla ravintolassa. Mulle käy helposti niin, etten muista syödä, jos esim. töissä ei onnistukaan mennä lounaalle normaaliin aikaan. Huomaan olevani nälkäinen vasta, kun istun ravintolassa ja odotan ruokaa ja katselen, mitä muut syövät, ja suustani pääsee, että en muuten ole syönyt tänään mitään.

Ja olen normaalipainoinen, mutta nälän tunnetta minulle ei tule kovin usein, ei ainakaan, jos olen edellisinä päivinä syönyt ihan normaalisti. Syön enemmän kellon mukaan säännöllisesti kuin nälän perusteella.

Vierailija
18/32 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tuun välillä maininneeks tollasen seikan, etenkin jos ollaan jossain ryyppäämässä. Ihan vaan siks, että se selittää hyvin paljon asioita alkoholin yhteydessä.

Vierailija
19/32 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans ärsyttää suunnattomasti kun aikuiset ihmiset ulisee että "mulla on ihan hirveä nälkä" ja kerjää huomiota ja yrittää vissiin todistella etteivät syö juuri mitään etteivät lihoisi. Sanon niille aina " no syö hyvä ihminen, mikä sua estää?"

Lapsellista käytöstä kertakaikkiaan.

Vierailija
20/32 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ihan klassista lihavan ihmisen toimintaa. Aamu ja päivä kuihotetaan syömättä ja illalla sitten repeää... Jos oikeasti haluaa laihtua, pitää ensimmäiseksi laittaa ruokarytmi kuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi