Pitääkö teillä lapsen syödä lautanen tyhjäksi?
Meillä lapsuuskodissa piti.
Itse en halua opettaa omalle lapselle samaa tapaa, saa syödä sen verran kun on nälkä.
Kommentit (64)
Ei ole pakko syödä lautasta tyhjäksi - saa jättää. Lapsuudenkodissakaan ei pitäny.
Yritän kyllä kehoittaa syömään mahdollisimman paljon, sillä lapseni on melko hoikka. Eli kannustan syömiseen, mutta en pakota syömään joka murua.
Ei tarvitse syödä. Vaikka olisi itse ottanut. Ei tarvinnut lapsuudenkodissanikaan.
Tokaluokalla on bimbo ope, joka pakotti syömään lautasen tyhjäksi vaikka keittäjä oli lappanut sen ruoka-annoksen lautaselle. Monesti jäin yksin luokkaan syömään muiden mennessä välitunnille. Opettaja tuli kädet puskassa viereen paasamaan Afrikan nälkää näkevistä lapsista. Jos olisin uskaltanut, olisin sanonut, että saa ilomielin lähettää sen kaalikeittolautaseni Afrikkaan. Afrikan nälänhätä ei helpota vaikka me kuinka lapioitaisiin lautaset tyhjäksi viimeistä murusta myöten.
Tuo tapahtui v.71-72 ja siitä on jäänyt elinikäinen trauma. Olen pitänyt huolen,e ttei pk:ssä eikä koulussa omia lapsiani ole pakotettu syömään.
Minun tytär saa kyllä syödä silloin,kun haluaa. En ymmärrä niuhottajia. No me eletäänkin täysin kaksin.
Ohjaten varmistat,että ruokaa ei jätetä.