Miten käräyttää pettäjä
Niin. Miten käräyttää pettäjä. Siten ettei saa itse vihoja niskoilleen, mutta ei vain vihjaamalla vaimolle epämääräisesti, asia pitäisi jotenkin todistaa.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä olisi hyvä muistaa, että sen petetyn tuska muodostuu monesta muustakin asiasta kuin siitä, että kumppani oli uskoton. Todella usein suuri osa siitä tuskasta on nöyryytys ja häpeä siitä, että "kaikki muut tietää" ja pelko, että joku nauraa selän takana. Juu, pettäjähän tämän on aiheuttanut, mutta ei kyllä helpota petetyn tilannetta yhtään, että hierot hänen naamaansa yksityiskohtia ja räävit hänen parisuhteensa laatua ja kerrot, miten monet ovat asiasta huolissaan tms. Tämä rääpiminen on helppo naamioida muka jaloksi palvelukseksi, mutta todellisuudessa sille ei ole välttämättä tarvetta eikä ainakaan paranna tilannetta.
Kypsä aikuinen ei kyllä mieti tuollaisessa tilanteessa, että hänen selkänsä takana on naurettu hänen tyhmyydelleen. Olen kyllä törmännyt tuohon, kun itse kerroin eräälle naiselle miehensä hommista. Hänellä juuri ensimmäinen reaktio oli tuo, että mitä muut ajattelee, tietävätkö naapuritkin, ja että hänelle on varmaan naurettu koko ajan, häntä on nöyryytetty.
Olisi pitänyt tuosta ajattelusta jo huomata, miten lapsekkailla raiteilla se liikkuu. Naisen seuraava kognitiivinen ratkaisu olikin alkaa syyttää minua, että olen aina kadehtinut hänen ja hänen miehensä poikkeuksellisen upeaa suhdetta, ja siksi tulin kertomaan hänelle asiasta. Meni vielä viikko, niin miehensä oli saanut luriteltua naisen uskomaan, että hänen kuulemansa oli vain pahansuopaa valetta, hänhän rakastaa naista yli kaiken eikä voisi ikinä haluta ketään mutta jne.jne.
Siinä vaiheessa kävi kyllä sääliksi, kun nainen päätti jatkaa pettäjän kanssa. No eihän siinä hyvin käynyt, hän tuli lopulta miehen lemppaamaksi, kun mies löysi huomattavasti nuoremman toisesta kaupungista, jonne sitten muuttikin. Meni siinä ne loputkin vuodet, kun nainen olisi voinut löytää jonkun oikeasti hyvän miehen.
Tässä nyt sitten näppärästi käännät ymmärrettävän reaktion jotenkin sen petetyn syyksi. Juuri tätä tarkoitan, että on todella naurettavaa leikkiä tässä hyväntekijää, kun lopulta ei kiinnostakaan yhtään sen petetyn ajatukset ja tunteet ja mitään tuskaa ja surua ei saisi tuntea vaan pitää olla vain "kypsä". Vähänpä te tiedätte petetyksi tulemisesta, jos normaalit defenssireaktiot ovat jotenkin epäinhimillisiä. Juu, ei ole oikein ampua viestintuojaa, mutta on se nyt kumma, että muiden pitää tulla sanelemaan sekin, saako petetty jatkaa suhteessa vai ei.
Minä olen itsekin joutunut petetyksi, mutta en hetkeäkään miettinyt, tietävätkö naapuritkin ja että onko minulle selän takana naurettu. Ei tuollainen "mitä muut ajattelee" ole mikään normaali defenssi, vaan osoittaa, että ajatusmaailma on kehittymätön, varsinkin jos siitä liikutaan kohti uudelleen petetyksi tulemista.
Minulle oli heti selvää, että suhdetta ei voi jatkaa. Tiesin, että eroaminen tulisi olemaan yhtä helvettiä, mutta yhtä selvää oli, että se on käytävä läpi eikä työnnettävä päätä pensaaseen. Yli vuosi siinä meni, ennen kuin tunsin itseni taas onnelliseksi.
Ai jaa, no onnea sinulle, jos sinulle ei tullut mieleenkään miettiä tuollaista etkä ollut yhtä lapsellinen ja tyhmä ja kypsymätön kuin esimerkiksi minä. Ei kai sillä ole esimerkiksi väliä, että lapset saavat kuulla asiasta koulussa.
Varmasti olen monella muulla tapaa lapsellinen, tyhmä ja kypsymätön, mutta sitä en halunnut tehdä, että syytän jotain toista naista asiasta. Se olisi naisen alemman aseman tunnustamista, ikään kuin emme pärjäisi ilman miehiä ja miehistä olisi kova kisa.
Itselläni on siskoja, ja pidämme aina yhtä. Periaatteena elämässä yleensäkin on pitää toisen naisen puolia. Siksi tulikin yllätyksenä, että joku nainen voi kohottaa pettävän miehen palvonnan kohteeksi ja haukkua ystävänsä, joka haluaa hänen parastaan, ja katkaista vaikka välit kaikkiin ystäviinsä, jotka yrittävät puhua järkeä. Silloin ihminen on kyllä todella heikoilla, sillä missä ystävät sitten, kun mies lopullisesti lemppaa, kuten tämä mies teki?
Järjen puhumisella en tarkoita, että olisin sitä mieltä, että pettävä kumppani pitää aina jättää. Mutta en kyllä näe suhteen ennustetta hyvänä, jos pettäjä ei edes myönnä tapahtunutta vaan valehtelee silmät ja korvat täyteen, maalaa mustan valkoiseksi ja saa petetyn lopulta kiedottua valhemaailmaansa niin, että siteet muihin ihmisiin katkeavat.
Siis mitä hittoa nyt? Kuka sanoi mitään tuollaista? Minä olen puhunut tästä rääpimisestä, kyttäämisestä ja neuvojen antamisesta ja vaatimuksien esittämisestä sitä petettyä kohtaan. Tässäkin ketjussa on jo vaikka miten monta kommenttia, että "normaalit ihmiset tekee niin ja näin". Ettekö muka näe, miten tuo on juuri sen petetyn sheimaamista, että ei voida jättää asiaa siihen kertomiseen vaan sitten vielä jäädään popparit kourassa katsomaan, miten se petetty nyt siihen sitten reagoi.
Tuo toisen naisen syyttäminen oli viittaus siihen tuttavaani, joka uskoi miestään eli uskoi siihen, että toinen nainen oli tyrkyttänyt itseään miehelle ja oli katkera kun ei muka kelvannut. Ja syytti minuakin, että vain kadehdin heidän ainutlaatuista suhdettaan ja siksi haluan pilata sen kertomalla perättömiä juttuja.
Me ollaan miehen kanssa naimisissa, oltu 9 vuotta, 13 vuotta yhteistä taivalta takana. Meillä on sopimus että saadaan tehdä mitä halutaan muualla.
Emme myöskään ole kokeneet että siitä täytyisi erikseen mainita sukulaisille tai ystäville. Se on meidän välinen sopimus.
Silti olemme onnellisia, lapset saa kasvaa turvallisesti jne.
Näytetään myös ulkopuolisin silmin kuvan kauniilta.
Meillä on myös seksiä.
Tämä ei tarkoita sitä että joka viikonloppu oltaisiin omilla menoilla vaan silloin kun on fiilikset ja vaikka reissun päällä.
Hyvin toimii.
Nainen 30+ kirjoitti:
Me ollaan miehen kanssa naimisissa, oltu 9 vuotta, 13 vuotta yhteistä taivalta takana. Meillä on sopimus että saadaan tehdä mitä halutaan muualla.
Emme myöskään ole kokeneet että siitä täytyisi erikseen mainita sukulaisille tai ystäville. Se on meidän välinen sopimus.
Meillä on myös seksiä.Tämä ei tarkoita sitä että joka viikonloppu oltaisiin omilla menoilla vaan silloin kun on fiilikset ja vaikka reissun päällä.
Hyvin toimii.
Pahottaisitko mielesi, jos joku kertoisi sinulle että näki miehesi poistuvan baarista hotellihuoneeseen jonkun naisen kanssa?
Nainen 30+ kirjoitti:
Meillä on myös seksiä.Tämä ei tarkoita sitä että joka viikonloppu oltaisiin omilla menoilla vaan silloin kun on fiilikset ja vaikka reissun päällä.
Hyvin toimii.
” Näytetään myös ulkopuolisin silmin kuvan kauniilta.”
Luulet vain. Tuo teidän ”järjestely” näkyy kilometrien päähän ja ystäväpiirissä teistä puhutaan. Sinä näytät kireälle ja yrität epätoivoisesti todistella olevasi jotain ja että parisuhteenne on jotain. Jos se on aidosti sitä ei tarvi todistella. Ja miehesi on äärettömän surullinen ja väsynyt ja kaipaa hyväksyntää ja rakkautta eikä jatkuvaa todistelua. Lapsenne aistii ilmapiirin ja tyhjyyden ja kärsii kiukuttelustasi. Ihmiset ihmettelevät mikä teitä vaivaa ja miksi olette yhdessä. Miehesi pitkästä suhteesta tiedetään. Mikä järki? Pitäis myös tietää koska luovuttaa.
Säälittävää hommaa puuttua toisten ihmisten asioihin. Voi olla vain koeajolla kun vaihdon aika lähestyy, niin olen itsekin tehnyt. Miksi haluttais satuttaa vanhaa niin kovasti aiheuttaen paha mieli? Mies 36v
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää hommaa puuttua toisten ihmisten asioihin. Voi olla vain koeajolla kun vaihdon aika lähestyy, niin olen itsekin tehnyt. Miksi haluttais satuttaa vanhaa niin kovasti aiheuttaen paha mieli? Mies 36v
Olet oksettava.
Toivottavasti osuu joskus omaan nilkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet se joka satuttaa. Turha sälyttää syytä muiden niskaan.
Koeaja uusi vasta kun olet kertonut aikeistasi sille vanhalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika turhaa. Kai jokainen miehen kanssa seurusteleva tietää, että 90% miehistä pettää, jos siihen tulee mahdollisuus.
Tähän liittyy eräs ontologinen ongelma: pettämiseen tarvitaan näissäkin tapauksissa yhtä paljon naisia eli 90%.
Öö, ei. Eihän se toinen nainen ketään petä, jos on sinkku.
..mutta hyvin on tietoinen mitä on tekemässä. Eli on pelissä mukana täysin palkein. Näin se vaan menee..
Luultavimmin ei. Ja se pettäjä nimensä mukaisesti tilivelvollinen.
No ei se toinen osapuoli ole mitenkään vastuuton teoistaan, paitsi jos hänelle(kin) on valehdeltu. On ihan puhdasta vastuun välttelyä ja elämän vapaamatkustajien yrittämistä väittää, että ”sinkku voi tehdä mitä haluaa”.
Eivät kaikki tiedä, että se toinen onkin puolisoaan pettävä ja onkin itse se toinen. Ystäväni on yksi näistä sinkuista, joka luuli löytäneensä elämänsä miehen, joka tosin oli vaativassa työssä, johon liittyi paljon matkustelua. Olikin hänelle suuri järkytys, kun selvisi, että itse asiassa miehen työhön ei niinkään liittynyt työmatkailua kuin matka työpaikkakunnalta kotiin vaimon ja perheen luokse. Tämä mies ei missään vaiheessa vihjaissut millään tavalla, että on naimisissa ja isä. Ystävälläni kesti monta vuotta toipua ja luottaa uuteen mieheen.
Mihinkään uskomuksiin tai oletuksiin tuossa asiasa ei ehkä kannata luottaa. Tuosta löytyy kyllä ihan tutkimustietoa.
Se ei tietenkään poista sitä tosiasiaa että myös niitä primitiivisiä apinoita löytyy molemmista sukupuolistaHeidän kanssa vain on vaikea luoda onnellista parisuhdetta riippumatta siitä kuinka tärkeänä he seksiä pitävät. Ja monet ovat heidän kanssa suhteessa jos vain pettäminen ei olisi paljastanut heitä primitiivisiksi ja tyypeiksi joita ei pysty hyväksymään, rakastamaan ja haluamaan heille onnellisuutta.