Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut miehet yrittävät tahallaan saada naiselle huonon itsetunnon?

Vierailija
28.06.2021 |

Luulevatko että sillä saavat naisen nalkkiin,kun nainen luulisi ettei kelpaa muille?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsetunto menee asiallisestakin kritiikistä palasiksi, sitten olen sellainen mies, mutta sitten olen. Osa naisista luulee itsestään aivan liikoja ja ovat alituiseen pyytämässä apua ihan normaaleihin arkisiin juttuihin. Nykyään kehotan opettelemaan ja tekemään itse, koska yleinen ilmapiiri on huono. Katsotaan sitten kun on opeteltu käytöstapoja.

Vierailija
22/87 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä syy se huono itsetunto on? Itselläikään ei ole mielestäni hyvä itsetunto, mutta en silti raaski tai halua kiusata muita.

Huono itsetunto yhdistettynä puutteelliseen empatiakykyyn. Mukana myös kyvyttömyyttä sietää ikäviä tunteita (esim häpeää, huonommuutta), joten ne on kivempi siirtää puolison harteille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on itsellään huono itsetunto. 

Tunnen naisen, joka oli jääkiekkoilijan kanssa naimisissa ja mies on nitistänyt naisen itsetunnon. Luulisi, että pölvästilajin pelaajaa kehuisivat pölvästilajin seuraajat niin paljon, että tarvitsisi nolata omaa vaimoa.

Miksi itse haukut noin rumasti toisen ammattia ja monien harrastusta? Mikä sussa itsessäsi on vikana? Mikä ongelma on ilmaista itseäsi muita loukkaamatta?

Vierailija
24/87 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli silmiä avaavaa lukea Juhani Branderin kirja Miehen kuolema. Kirjoittajan mukaan miehet eivät salli itselleen muita tunteita (urheilun ulkopuolella) kuin aggression. Lisäksi kirjoittajan mukaan miesten ystävyyssuhteet ovat lähellä kiusaamista.

En tiedä, pitääkö kirja paikkaansa, mutta jos on tottunut vain vinoilemaan ja uhoamaan, voi olla vaikea käyttäytyä fiksusti naisseurassa.

Vierailija
25/87 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuollaisia ihmisiä. Suomessa on sellainen vanha tapa kasvattaa ihan lapsiakin, että niitä ei kehuta, ettei ylpisty. Omat vanhemmat ovat tällaisia. Ei tarvitse ihmetellä huonoa itsetuntoa 😄.

Ex -mies oli myös tällainen, ei mm. kannustanut minua opiskeluissani yhtään. Kun kysyin asiasta eroa tehdessä, niin sanoi, ettei uskonut, että pystyn valmistumaan ko. opinnoista. Ulkonäköä ei kehunut, ja nautin siitä, kun sen jälkeen on uusi mies kehunut kauniiksi ja kannustanut, että pystyn tekemään, mitä haluan jne. Ex -mieheni kärsii masennuksesta, ja tästä on sättinyt minua, että miten en huomannut avioliittomme aikana hänen masennustaan. Eli uskon, että koska itsellään oli niin huono olla, niin halusi vetää minua samalle viivalle kanssaan.

Vierailija
26/87 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle oli silmiä avaavaa lukea Juhani Branderin kirja Miehen kuolema. Kirjoittajan mukaan miehet eivät salli itselleen muita tunteita (urheilun ulkopuolella) kuin aggression. Lisäksi kirjoittajan mukaan miesten ystävyyssuhteet ovat lähellä kiusaamista.

En tiedä, pitääkö kirja paikkaansa, mutta jos on tottunut vain vinoilemaan ja uhoamaan, voi olla vaikea käyttäytyä fiksusti naisseurassa.

Voi hyvää päivää. Älä viitsi nyt... Naiset alistaa, kontrolloi ja pilkkaa miehiään koko ajan. Etkö muka ole huomannut? Ystäville naureskellaan, kaupassa alentavaa jäkätystä näkee koko ajan. Ja oletko uusi palstalla? Etkö huomaa muka?

Jestas tätä kaksinaamaisuutta jälleen kerran.

Vierailija
27/87 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ne on pelkkiä enkeleitä. Siksi naiset eivät koskaan kohtele muita huonosti. Parisuhteissa kaikki on miesten vika. Ja muutenkin ihmissuhteissa ei koskaan naiset tee mitään pahaa, siksi naisten välillä ei ole koskaan ongelmia.. ei ku...

Vierailija
28/87 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehet puhuvat asioista niin kuin ne ovat, ei siinä ole mitään itsensä ylentämistarkoitusta monestikaan.

Vierailija
29/87 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisviha on ihmisvihaa. Näillä dissaajilla on yhtälailla kateutta, alemmuutta ym muita miehiä kohtaan, mutta helpompi vaan kuitata huono käytös johtumaan "parisuhteen kiemuroista".

Mies voi esim sanoa "ainahan miehet/naiset jotain", pyrkimyksenä normalisoida oma kuspäisyys.

Kiinnittäkää erityisesti huomiota, vastaako teot sanoja. Sanoilla on suuri voima. Mutta teot ratkaisee. Paskanpuhujat on taitavia, koska ovat sitä harjoitelleet. Kiksit tulee vaan vedätyksestä ja vahingonilosta.

Olisipa joku karma mikä antaisi niille ansionsa mukaan.

Tapahtuisipa taika: pojat jotka alkaneet ei hyviksi, olisi jauhettuna jyviksi.

Vierailija
30/87 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää. Älä viitsi nyt... Naiset alistaa, kontrolloi ja pilkkaa miehiään koko ajan. Etkö muka ole huomannut? Ystäville naureskellaan, kaupassa alentavaa jäkätystä näkee koko ajan. Ja oletko uusi palstalla? Etkö huomaa muka?

Jestas tätä kaksinaamaisuutta jälleen kerran.

On kyllä naisiakin, jotka noin tekee. Ei voi kiistää.

Vierailija
31/87 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On naisissakin narsisteja, toki vähemmän. Miehen etu on fyysinen koko.

Mutta hienointa on silloin kun voidaan välttää vastakkainasettelua, ja molemmat on samalla puolella.

Tarve vastakkainasetteluun on heikkoutta.

Vierailija
32/87 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla johtui siitä että olen suht kaunis nainen ja tätä ei mies kestänyt. Arvosteli ja valitti koko ajan, joskus jopa huonosti lakatuista varpaankynsistä kun ei enää muuta keksinyt. Liha vaksi nyt aika usein vaikka olin aika hoikka.

Lopulta jätin ja mies alkoi itkeä että olin liian kaunis hänelle!

Minun ystävääni taas ei koskaan arvostella ulkonäöstä mutta kaikesta muusta. On liikaa kavereita, on liian sosiaalinen yms.

Minusta suomalaiselle (joillain) miehellä on joku itsetunto-ongelma. Ulkkarit ei toimi näin.

Kyseessä universaali ilmiö. Jotkut uikkarit toimivat samoin.

Vierailija
33/87 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla johtui siitä että olen suht kaunis nainen ja tätä ei mies kestänyt. Arvosteli ja valitti koko ajan, joskus jopa huonosti lakatuista varpaankynsistä kun ei enää muuta keksinyt. Liha vaksi nyt aika usein vaikka olin aika hoikka.

Lopulta jätin ja mies alkoi itkeä että olin liian kaunis hänelle!

Minun ystävääni taas ei koskaan arvostella ulkonäöstä mutta kaikesta muusta. On liikaa kavereita, on liian sosiaalinen yms.

Minusta suomalaiselle (joillain) miehellä on joku itsetunto-ongelma. Ulkkarit ei toimi näin.

Muuten hyvä teksti, mutta mistä ihmeestä tuo loppuun heitetty typerä yleistys tuli?

Kyllä niitä on ulkkareissa myös ihan yhtä lailla.

Huono itsetunto ja vallan käyttö. Siinä ne syyt ovat.

Vierailija
34/87 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet, joilta puuttuu luontainen auktoriteetti, kiusaavat muita.

Vierailija
35/87 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On naisissakin narsisteja, toki vähemmän. Miehen etu on fyysinen koko.

Mutta hienointa on silloin kun voidaan välttää vastakkainasettelua, ja molemmat on samalla puolella.
Tarve vastakkainasetteluun on heikkoutta.

Juuri näin. Valitettavan yleistä silti parisuhteissa.

Minulle on pari kertaa käynyt niin, että palavasti suhteeseen kanssani hinkunut mies on muuttunut tylyksi, ivalliseksi ja välinpitämättömäksi heti, kun aloimme seurustella. Pahinta myrkkyä vaikutti olevan se, jos olin hyvällä tuulella jostain aivan pikkuasiasta (auringonpaisteesta, siitä, että lempiteeni oli tarjouksessa jne.). Heti alkoi mököttäminen miehen puolelta. Myös omat kiinnostuksenkohteeni olivat alempiarvoisia mutta minun olisi sitä vastoin pitänyt jaksaa kuunnella miehen luennointia omista harrastuksistaan. Ainoa asia, josta olisin ilmeisesti saanut olla iloinen, oli mies ja hänen tekemisensä.

Nämä kokemukset opettivat sen, että ei enää koskaan parisuhteeseen miehen kanssa, joka on heti alussa ylenpalttisen ihastunut ja suorastaan päällekäyvä. Kokemattomana pidin sitä romanttisena ja osoituksena aidosta kiinnostumisesta, vaikka toisaalta se tuntui jollain tapaa myös luonnottomalta ja epämukavalta. Tällainen asioita liian nopeasti eteenpäin pakottava ihminen - oli mies tai nainen - ei ole ihastunut oikeasti vaan haluaa vain tyydyttää omia tarpeitaan toisen kautta.

Vierailija
36/87 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sietänyt yhdeltäkään mieheltä ulkonäkööni liittyen yhtään arvostelua. Vaihtoon on lähtenyt saman tien. En myöskään huomauttele miehille heidän puutteistaan. Kehumista yritän löytää aina ja itsekin mielellään sellaisia otan vastaan.

Minä aikani siedin naiselta kitinää puutteistani, kunnes alkoi kyrbimään kunnolla se etten itse koskaan kitissyt mistään ja toinen sitten vähänväliä. Alkoi ihmetyttämään että miksi helvetissä sitten haluaa olla kanssani jos olen niin kelvoton, lähti se nainen.

Vierailija
37/87 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet sitä tahalleen tee, olette vain niin epävarmoja. Itsetuntonne menee heti kun joku kritisoi teitä.

Vierailija
38/87 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ne on pelkkiä enkeleitä. Siksi naiset eivät koskaan kohtele muita huonosti. Parisuhteissa kaikki on miesten vika. Ja muutenkin ihmissuhteissa ei koskaan naiset tee mitään pahaa, siksi naisten välillä ei ole koskaan ongelmia.. ei ku...

Siis tässä puhuttiin joistakin miehistä. Ei kaikista miehistä. Varmasti on myös joitakin naisia tämmöisiä. Osuiko arkaan paikkaan?

Vierailija
39/87 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sietänyt yhdeltäkään mieheltä ulkonäkööni liittyen yhtään arvostelua. Vaihtoon on lähtenyt saman tien. En myöskään huomauttele miehille heidän puutteistaan. Kehumista yritän löytää aina ja itsekin mielellään sellaisia otan vastaan.

Minä aikani siedin naiselta kitinää puutteistani, kunnes alkoi kyrbimään kunnolla se etten itse koskaan kitissyt mistään ja toinen sitten vähänväliä. Alkoi ihmetyttämään että miksi helvetissä sitten haluaa olla kanssani jos olen niin kelvoton, lähti se nainen.

Sehän se niin järjetöntä onkin, kun toinen vain haukkuu ja moittii mutta haluaa siitä huolimatta pysyä suhteessa. Kertoo aika paljon kyseisen henkilön kypsyydestä ja mielentilasta. Moni on myös aloittanut suhteen siltä pohjalta, että onnistuu muuttamaan toista mieleisekseen ja purkaa pettymystään puolison alituiseen kritisointiin. Jotenkin hämmentävää, että aikuiset ihmiset ihan vilpittömästi uskovat onnistuvansa siinä.

Vierailija
40/87 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa voi kysyä naisilta. Ei ole salaisuus että on naisia jotka alentavat itsetyydyttäviä miehiä, esim runkkareiksi. Sitten ihmetellään miksi on pelimiehiä ja seksuaaliväkivaltaa. Nämä ovat niitä samoja miehiä jotka haluavat myös naisille huonon itsetunnon. Juna kulkee ihan molempiin suuntiin.

Kyllä se vähän muutakin vaatii kuin itsetyydyksen että tulee kutsutuksi runkkariksi. Tunnen yhden ihanan naisettoman miehen joka varmasti on osansa runkannut, mutta ei ole todellakaan runkkari. Jos kuulet olevasi runkkari, on syytä ensisijaisesti katsoa peiliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi