Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottava hetki/tapaus elämässäsi

Vierailija
28.06.2014 |

Spinoffina tästä http://www.vauva.fi/keskustelu/4212412/ketju/ollaan_mokilla_ja_olen_sata_prosenttisen_varma_etta_taalla_on_kaynyt_joku ketjusta. Kerro vapaavalintaisesta pelottavasta hetkestä/tapauksesta elämässäsi. (Ei tarvitse olla pelottavin, mutta sellainen joka pelotti sinua syystä tai toisesta).

Itselleni tulee mieleen kun aikoinaan 20-vuotiaana asuin pienehkössä kaupungissa ja lähdössä käymään toisessa kaupungissa. Minun piti olla perillä aikaisin aamulla, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi ottaa aamun ensimmäinen bussi kyseiseen kaupunkiin. Menin taksilla bussiasemalle joka oli kaupungin keskustan laidalla. Kello oli n. 3.35-3.40 eikä ristin sieluakaan näkynyt missään. Bussi lähti siinä klo 4 pintaan joten jokusen aikaa täytyi odotella. Oli syksy joten ulkona oli pimeää.

Siinä odotellessani läheiseen (valottomaan)  t-risteykseen (n. 10 metrin päässä), joka oli vinosti vastapäätä pysäkkiä jolla seisoin, ajoi auto. (Auto oli siis niin, että sen keula oli minuun päin). Kuski ei kääntynytkään risteyksestä mihinkään vaan jäi autoineen risteykseen. Aloin ihmetellä, että mitä se nyt siinä töröttää kun ei tosiaan muita autoilijoita ollut lainkaan liikenteessä eikä risteyksessä ollut edes valoja jonka takia täytyisi odotella. Kuski oli mies, joka tuijotti suoraan minua intensiivisesti. Auto kävi edelleen ja mies vaan istui ja tuijotti. Paniikki alkoi hiipiä ja mietin, että mihin hittoon tästä lähden juoksemaan jos mies tulee autoineen minun suuntaani. (Bussiasema oli tosiaan siellä kaupungin laidalla eikä siinä ollut edes asuinrakennuksia ihan lähellä. Tuohon aikaan minulla ei edes ollut kännykkää eikä yhtään puhelinkoppia ollut välittömässä läheisyydessä). Mies istui ja tuijotti jonkun 5 minuuttia kunnes sitten lopulta kääntyi risteyksestä vastakkaiseen suuntaan ja jatkoi matkaansa.

En tiedä, että mitä hittoa tuo oli mutta pirun pelottavaa se oli joka tapauksessa.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain humalaiselta pistoolin pois, se oli aika hurja kokemus.

Vierailija
42/44 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 01:40"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 01:27"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 22:09"]

Aloitustarinassa se mies varmaankin runkutteli sielä autossaan.

[/quote]

Täysissä pukeissa olevalle? (Paksu takki joka teki kropan aika muodottomaksi, pitkät housut, vaelluskengät ja pipo). Enpä kuule usko.

[/quote]

Auto oli läpinäkyvä?

[/quote]Oletko vähän yksinkertainen vai tahallasiko käsitit väärin?

[/quote]

Ehkäpä sinä olet se yksinkertainen tai et vaan tajunnu siltikää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ehkä 7vuotiaana mummun talon vintillä yötä, sellainen kiva pieni vinttikamari varustettuna narisevalla rautasängyllä ja kasettimankkaradiolla talon päässä ja vintille johti portaat joiden päässä oli raskas täyspuuovi jonka lukossa oli vikaa (oleellinen osa tarinaa) ja sielä vetelin hirsiä aamuun asti jolloin illanvietossa ollut mummu oli vielä kylällä. Kävelin alakertaan ja ihmettelin miksi mummun kissat joita oli kaksi eivät tulleet normaaliin tapaansa kiehnäämään jalkoja ja vaatimaan ruokakupin täyttöä, ikkunasta katsoessa heitä etsiessä näin että kissoille talon takapihan eteen (taloon kiinni tehdyn) tehdyn aidan verkko, taisi olla minkkiverkkoa oli hajonnut ja siinä oli iso reikä. Kiersin talon mutta kissoja ei löytynyt joten soitin mummun paikalle koska kissat olivat karanneet, mutta mummu huomasi että talosta oli kadonnut tavaraa kuten lipas jossa oli reippaasti käteistä ja joitain koruja ainakin, alkoi olla selvää että taloon oli murtauduttu ja rikoksen tekijä oli rikkonut aidan päästäkseen sisään taloon jonka ikkuna oli raollaan. Sain traumoja tästä ja ainut syy miksi varas ei todnäk ollut tullut vinttiin oli se että vintin 40luvulta peräisin olevan puuoven lukko oli viallinen ja se lukittui välillä jos oven veti kiinni, näin se oli tehnyt myös tuona yönä ja sen sai näin käydessä auki vain portaikon puolelta, mietin että jos varas olisi tullut vinttiin, olisin herännyt nariseviin portaisiin ja näin todistanut ryöstön ja en usko että hän (tai he) olisivat todistajaa huomiotta jättäneet olen yhä kiitollinen ettei vaarivainaa korjauttanut sitä ovea koska sen vika saattoi jopa pelastaa mun hengen

Puhelintakaan olisi sielä vintillä ollut vaan se silloin oikein hieno nokia 3310 oli jäänyt keittiöön, ihme kyllä sitä ei viety, tramaattisen tapauksesta teki myös se että ryöstäjän tai ryöstäjien on täytynyt tuntea talo koska rahalipas ja korut olivat täysin eri paikoissa ja hyvin piilotettu sen jälkeen tuli jokaista mummun tuttavaa katottua hieman erilailla

Ainiin, kissat löytyi vielä samana päivänä eli vahingot jäi vain materiaalisiksi👍

Vierailija
44/44 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ikioma kotini jossa asuin yksin, eka kerros ihan maantasalla. Poltin ketjussa joten en viitsinyt aina lukita parvekkeen ovea. Kerran nukahdin myöhään illalla sohvalle ja havahduin kun hupparipäinen hahmo koettaa hiljaa tutkia  vitriinin sisältöä, huusin "Mitä vt tua!" tai  "Kuka vit tu sä olet?", en nyt enää muista kun tuosta on 30 vuotta..  kuitenkin, hahmo pakeni parvekkeen ovesta.

Jälkeenpäin olen tajunnut olleeni onnekas kun ei tullut puukon kanssa päälle ym.