Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä OIKEASTI toivoisit vieraiden tuovan tullessaan?

Vierailija
27.06.2014 |

...siis ns. "kohteliaisuuslahjana" sen väsyneen viineripitkon sijasta?

Itse kiljuisin riemusta jos joku ymmärtäisi tuoda marjoja, hedelmiä tai salaattiaineksia. Söisin mieluusti useammin kaikkea ihanaa tuoretta, mutta en kertakaikkiaan raaski ostaa enempää kuin ihan pakolliset tuoreosastolta. Myös kahvi on aina tervetullutta. 

Mitään en tietenkään odota kenenkään tuovan, mutta jos nyt ajatellaan että mitä toivoisi, jos jotain tuodaan.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:14"]

Vien usein itse leipomani leivän, puutarhani satoa tai kasvattamistani kukista tekemäni kimpun.

[/quote]

Ai perhana - taas tuli uusi av-standardi... Luonnonkukat ja torimansikat on passé, oman puutarhan satoa tahi itse kasvatetuista kukista sitaistu kimppu sen olla pitää... :)   

Vierailija
42/63 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaviiniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaalevy

Vierailija
44/63 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata, leivoksia, teetä ja myös nuo itsetehdyt marjamehut tai hillo ois kivoja. Minusta ois tosi outoa jos joku tois salaattiaineksia, katsoisin vähän että pitääkö se mua nälkään kuolevana, haluan ostaa ne ihan itse.

Vierailija
45/63 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOIKUKAN KUKKIA!

Vierailija
46/63 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOIKUKAN KUKKIA!

Vierailija
47/63 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fairya, on just loppu ja tars pestä ikkunoita. On siihen ihan paras.

Vierailija
48/63 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:25"]mä sain synttärilahjaksi, täytin 50 kaksi shampanjapulloa ja viinipullon ja koko suvulla ja ystäväpiirilläni on tiedossa ettn juo mitään viinejä, otin lahjan ihan totaalisena v....na

[/quote]

Sait siis yhteensä kolme pulloa viiniä. On tuokin syy loukkaantua. Voithan nyt helposti antaa nuo tuliaisena eteenpäin

Vierailija
49/63 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku kahvipaketti ja vaikka suklaalevy. Ei mtn suuria ostoksia tarvi tuoda mukana.

Vierailija
50/63 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ajatus oli säkillinen vessapaperia kun sen raahaaminen autottomana ärsyttää suunnattomasti. Ilahtuisin kyllä kovasti myös marjoista, kasvimaan antimista, suklaasta tai teestä. En pahastu myöskään ruukkukasveista.

Vierailija
51/63 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkia, jos vierailusta on sovittu ajoissa. Tyhjin käsinkin saa tulla.

Pullaa, jos ovat yllätysvieraita.

Vierailija
52/63 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella kaupungissa meille tuodaan tavallisesti viiniä ja kukkia. Kukat ovat aina ihania, viinikin ok, mutta ne kuluvat vähän hitaasti. Mökille minusta sopisi tuoda jotain kesäistä ja tuoretta ja jos vieraat tulevat yllättäen niin silloin se kahvipulla.

Vierailija
53/63 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 22:57"]

...siis ns. "kohteliaisuuslahjana" sen väsyneen viineripitkon sijasta?

Itse kiljuisin riemusta jos joku ymmärtäisi tuoda marjoja, hedelmiä tai salaattiaineksia. Söisin mieluusti useammin kaikkea ihanaa tuoretta, mutta en kertakaikkiaan raaski ostaa enempää kuin ihan pakolliset tuoreosastolta. Myös kahvi on aina tervetullutta. 

Mitään en tietenkään odota kenenkään tuovan, mutta jos nyt ajatellaan että mitä toivoisi, jos jotain tuodaan.

[/quote]

Olen jo vanhempi ihminen, joten olen tottunut, että minä tarjoan vieraille. Heidän ei tarvitse tuoda eväitä matkassaan, ei lakanoita, ei muita. 

Tärkeintä, että tuovat itsensä

Vierailija
54/63 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:56"]

Ilahdun kukista, mustaherukkamehusta, tuoreista vadelmista, nektariineista, jäätelöstä, ruisleivästä tai karviaisista.

Alkoholia en käytä, joten viinipullot kiikutan naapuriin. Kahvia en juo, joten paketit vanhenevat kaapissa.

Mieluiten tapaan ystäviäni kaupungilla.

[/quote]

Minua huvittaa, kun naapuri tuo aina kesäloman jälkeen meille maireasti hymyillen reissultaan jotain halpisviiniä, mitä on ostanut paikallisesta kaupasta. "Tässä vähän, hyh hyh, maistiaisia, että saatte jotain hyvää, hym hym" Ensinnäkin, emme käytä alkoholia, toiseksi joku paikallinen kotipolttopaska ei paljon innosta. Kolmanneksi loman aikana huolehdimme hänen postit ja pihan yms ja hänen mielestä on huippua, että aikuinen ihminen saa juoda viiniä, jee, aivan helvetin hienoa.

Tulee niin mieleen aina tämä suomalainen alkoholikulttuuri jo keihäsmatkoilta. Jee, sikajuhlat, ilmaista viinaa, saa juoda, jeeeeeeeeeee.

Jos käyttäisin alkoholia, ihan oikeasti saisin sitä kyllä ostettua itsekin viinakaupasta ja juuri sitä merkkiä, mitä haluaisin. Mutta suomalaiselle kaikkein hienointa, mitä keksii toisella antaa, on jeeee viinaaa :DDDD

Juu, annan pullot toiselle naapurille, joka koemaistaa ne ja on todennut, että täyttä paskaa nämä tuliaiset ovat olleet.

Vierailija
55/63 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tuliainen on lapselle: vaikkapa uusi pikkuauto viihdyttää poikaa koko vierailun ajan eikä edes maksa kuin pari euroa.

Vierailija
56/63 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ottaisin mieluusti sen kahvitarjottavan vierailta vastaan. Meillä ei yleensä ole ns. vierasvaraa, ainakaan yllätysvieraille. Jos on vierailu on sovittuna, ihan vaan vieraat ilman "tuliaisia" ovat ihan jees. Ja jos nyt jolla kulla vieraalla olisi pakottava tarve jotain tuoda, ilahtuisin eniten mm.kahvipaketista tai kukkakimpusta (ihan vaikka tienpientareelta itsekerätyistä).

Vierailija
57/63 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mitään surkeaa Juhla Mokaa. Ei kai kukaan nykysuomessa enää tuollaisia pahoja kahveja juo vaan kunnon espressoa.

Vierailija
58/63 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis leikkokukkakimppu olisi oikein tervetullut.

Ja suklaa ja muut herkut myös. Melkein mikä vaan mitä ei tarvi säilyttää viikkoa kauempaa :)

Vierailija
59/63 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 22:57"]...siis ns. "kohteliaisuuslahjana" sen väsyneen viineripitkon sijasta?

[/quote]

Hyvän mielen.

Vierailija
60/63 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:11"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:02"]Kaksi norsua ja kirahvin.

[/quote] Vähän vielä apinoita kyytipojaksi, niin ai että!

[/quote]

Repesin tälle ihan täysin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi