Mitä OIKEASTI toivoisit vieraiden tuovan tullessaan?
...siis ns. "kohteliaisuuslahjana" sen väsyneen viineripitkon sijasta?
Itse kiljuisin riemusta jos joku ymmärtäisi tuoda marjoja, hedelmiä tai salaattiaineksia. Söisin mieluusti useammin kaikkea ihanaa tuoretta, mutta en kertakaikkiaan raaski ostaa enempää kuin ihan pakolliset tuoreosastolta. Myös kahvi on aina tervetullutta.
Mitään en tietenkään odota kenenkään tuovan, mutta jos nyt ajatellaan että mitä toivoisi, jos jotain tuodaan.
Kommentit (63)
Jos jotain joku haluaa tuoda, tykkäisimme koko perhe mansikoista ja herneistä. Saunavihta olisi myös hauska.
Kukkia, kahvia, itsetehtyjä marjamehuja tai muuta itsetehtyä.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:03"]
Mieluiten tapaan kahvilassa, joten ihan vain itsensä.
Mutta tottakai kaikki pitävät kahvista, viinistä ja kaikesta tuoreesta mitä mainitsit.
[/quote]
Miksi sä kuvittelet absolutistin pitävän viinistä?
[/quote]
Huoh oli taas jonkun alkoholivastaisen tultava kommentoimaan asiaa, jonka on tahallaan ymmärtänyt väärin. Onko miehesi ottanut saunakaljan ja sinua vituttaa kun sen silmistä näkee, että se on nyt kännissä ja henki haisee?
Eiköhän kukin tunne ne henkilöt, joiden luokse menee kylään sen verran, että tietää ovatko absolutisteja vaiko eivät. Mulle ei tule mieleen yhtään kyläpaikkaa, ettenkö tietäisi käytetäänkö siellä alkoholia vaiko ei.
Suklaata, viiniä, itse tehtyä hilloa, kakkua, mehua
mä sain synttärilahjaksi, täytin 50 kaksi shampanjapulloa ja viinipullon ja koko suvulla ja ystäväpiirilläni on tiedossa ettn juo mitään viinejä, otin lahjan ihan totaalisena v....na
mä sain synttärilahjaksi, täytin 50 kaksi shampanjapulloa ja viinipullon ja koko suvulla ja ystäväpiirilläni on tiedossa ettn juo mitään viinejä, otin lahjan ihan totaalisena v....na
-pullo viiniä/cavaa...
-marjoja, sieniä
-juustoja
ja tuo jonkun ylempänä oleva idea oli hyvä - vieraiden omia ykkösherkkuja. Tulisi omaan pöytään jotain uutta ja jännittävää.
Ihan sama oikeastaan, ilahdun aina saadessani tuliaisia! Musta on vaan niin ihanaa kun vieraat tuo jotain yllätyksiä :D mielellään jotain kuluvaa tai sitten sellaista esim mitä tietää että keräilen. En kuitenkaan odota tuliaisia, eiväthän ne muuten olisi iloisia yllätyksiä.
Itse vien yleensä herkkuja, esim. suklaata ja kesällä kotimaisia marjoja. Joskus sellaista mitä ei itse välttämättä raskisi ostaa, esim luksuskonvehteja tai hienoja leivoksia.
jotain säilyvää tai mitä voi pakastaa :) ettei mene pahaksi jos ei juuri ehdi syödä. kun olen kuitenkin hankkinut vaikka mitä kun vieraita tulee. tykkäisin kekseistä, viineripötköstä, pullista, kakuista, mehusta, limsasta, kahvista, suklaasta, karkista, kuivatuista hedelmistä... kesällä tietty mansikat tms kun lapset ahmii ne sekunnissa. itse poimitut kukat olisi ihanat ja laittaisin heti kahvipöytään :)
mä sain pari kertaa tuliaiseksi huonekasvin ja liikutuin niin. eli ehdottomasti huonekasvi :))))
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:22"]
Huoh oli taas jonkun alkoholivastaisen tultava kommentoimaan asiaa, jonka on tahallaan ymmärtänyt väärin.
[/quote]
Turhaa huohottelet, kun itse kirjoitit "tottakai kaikki pitävät viinistä".
Mun ehdotukset tuliaisiksi on lahjakortti askarteluliikkeeseen, kanisteri sekamehua ja legginsit. Kukapa ei niistä pitäisi.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:12"]
Mieluiten tapaan kahvilassa, joten ihan vain itsensä.
Mutta tottakai kaikki pitävät kahvista, viinistä ja kaikesta tuoreesta mitä mainitsit.
[/quote]
Miksi sä kuvittelet absolutistin pitävän viinistä?
[/quote]
Huoh oli taas jonkun alkoholivastaisen tultava kommentoimaan asiaa, jonka on tahallaan ymmärtänyt väärin. Onko miehesi ottanut saunakaljan ja sinua vituttaa kun sen silmistä näkee, että se on nyt kännissä ja henki haisee?
Eiköhän kukin tunne ne henkilöt, joiden luokse menee kylään sen verran, että tietää ovatko absolutisteja vaiko eivät. Mulle ei tule mieleen yhtään kyläpaikkaa, ettenkö tietäisi käytetäänkö siellä alkoholia vaiko ei.
[/quote]
...mutta tottakai kaikki pitävät kahvista, viinistä ja kaikesta tuoreesta jne....
toihan kuulostaa ihan yleiseltä heitolta....
jos sun tuttusi pitävät tai sinä pidät, ei se tarkoita että kaikki pitävät....
Kiitos analyysistä, minulla ei ole miestä, eikä ole myöskään naista ja tuo on mm yksi syy miksi ei ole. joka jumalan pertti ja pirkko on nykypäivänä enemmän tai vähemmän alkoholisoitunut, ikäänkuin se olisi normi. jos ei syystä tai toisesta juo, on heti hiekkapillu. mut antoisia viininmaistajaisia, nythän on kesä, voi lipitellä....
2kerää novitan 7 veikkaa tai nallea, kiitos
Talvella kukkia, kesällä vaikkapa mansikoita. Itse tehdyt leivät, leivonnaiset, hillot, mehut ym. ovat myös tosi mieleisiä. Meille voi tuoda myös viiniä, kuiva skumppa toimii aina.
Ilahduin kovasti, kun tuttu toi tässä jokin aika sitten torilta tullessaan tuoreita herneitä ja mansikoita. Sen sijaan tuntui vähän hassulta viime viikolla saada toiselta kaverilta leikkokukkia, kun omassa pihassa on juuri nyt sellainen kukkaloisto, että siitä riittää sisälle maljakoihinkin, ja tykkään tehdä kimppuja myös luonnonkukista. Elettä toki arvostan. Itse asiassa näin kesällä olisi leikkokukkien sijaan oikein mieleistä saada tuomisena taimi tai kesäkukka pihalle tai puutarhaan. :)
Itse vien yleensä aina jotain, ellei sitten ihan perheenjäsenen tai parhaan kaverin luokse ole menossa. Ystävienkin kanssa kun usein esim. syödään yhdessä - tuntuu reilulta viedä viemisiä. Vien usein itse leipomani leivän, puutarhani satoa tai kasvattamistani kukista tekemäni kimpun.
[/quote]
Meillä ei juoda viinejä, nytkin on varmaan 5-10 pulloa tuolla kaapissa pölyttymässä. Olutta /siideria joskus juodaan. Kahvin suhteen mies on niin nirso, ettei hän kotioloissa suostu juomaan kuin hänen huolella valitsemaansa merkkiä. Itse en juo kahvia ja teetäkin vaan kylässä.
Mulle kelpaisi marjat ym ja kotitekoinen mehu.
Jotain pientä, vähän parempaa syötävää tai juotavaa: erikoisempaa teetä tai kahvia, levy oikein hyvää suklaata, juustoa, itse tehtyä mehua. Myös kukat ovat ihania.
Herneitä, niitä tarvitsee aina, kun tuppaa milloin kukakin vetämään herneet nenään.
Pohjanmaalaisia, ja varsinkin Etelä-Pohjanmaalaisia haukutaan aina siitä, että täällä porukka on niin jäykkää ja sisäänpäinkääntynyttä jne. Mutta täällä sanotaan kuitenkin suoraan, ei kenenkään tarvitse tulla vappua/juhannusta/kihlajaisia/syntymäpäiviä/tupareita/muuten vain illanistujaisia jne. viettämään, ilman että juhlien järjestäjä selvästi ilmaisee, onko tarjottavat talon puolesta vai ei. Kyllä täällä uskalletaan suoraan sanoa, että alkoholipitoiset juomat saa jokainen ottaa itse mukaan, tai nyyttärimeiningillä jokaisen toivotaan tuovan mukanaan jotain pientä syömistä jne. Tai että vieraiden ei tarvitse huolehtia mistään muusta kuin siitä että tulevat paikalle.
Itsensä, mun ystävät ja tuttavat tuntevat minut ja perheeni hyvin. Jos jotain tuovat, niin erikoisteetä- ja kahveja. Niin ja mausteita varsinkin ulkomailta.
Kahvia!Sitä saa muutenkin olla aina ostamassa.