Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi apteekeissa ei saa ikinä asioida rauhassa??

Vierailija
27.06.2014 |

Heti tullaan kyselemään, tarvitseeko apua. Kun kieltäytyy, niin sitten jäädään kuitenkin metrin päähän hengittelemään niskaan. Lopuksi neuvotaan isoon ääneen lääkkeiden käyttöä kassalla, vaikka en ole asiasta edes kysynyt.

Reseptilääkkeet asia erikseen toki, mutta nyt kyse ihan perus käsikauppa lääkkeistä. Argh!!

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. ei meitä farmaseutteja oikeesti kiinnosta kuka osti raskaustestin ja kuka kävi hakemassa liukuvoidetta, meidän apteekissa asioi päivittäin parhaimmillaan satoja lähemmäs tuhat asiakasta..

[/quote]

Kyllä pienten paikkakuntien farmaseutteja tuntuu kiinnostavan.

Vierailija
102/145 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, apteekeissa tuo asiakaspalvelu (tai oikeastaan asiakashäirintä) on viety ihan uudelle tasolle. Yritän harppoa nopeasti hyllylle hakemaan kosteusvoidetta/särkylääkettä/laastareita/muuta arjen hoitotavaraa ja vaikka kuinka sukkela koitan olla liikkeissäni, iskee jostain hyllyn takaa aina joku apteekkityöntekijä kysymään mitä olen vailla. Jos hetkeksikin on jäänyt etsimään hyllystä sitä tuotetta jonka tietää etukäteen tarvitsevansa ja vastaa että "ihan tässä perusvoidetta otan, kiitos", alkaa myyjä esittelemään vaikka mitä voiteita välittämättä omasta tarpeestani. Ilme muuttuu tietenkin nyrpeäksi, kun otan hyllystä oma-aloitteisesti toisen tuotteen ja sanon että tässä onkin tämä mitä tarvitsen, kiitos ja heihei. 

Ja jos haluaisin kaikessa rauhassa katsella tuotteita ja vertailla niitä keskenään (itselläni esim. lääkeaineallergiaa ja tiirailen tuoteselosteita sen takia) ja ilmaisen asian ääneen, jää myyjä silti esittelemään tuotteita ja vahtimaan vierestä. Tulee ihan rikollinen olo, kuin myyjä uskoisi pölliväni tavaraa ja vetäväni apobasella överit. Kyllä minä kysyn sitä apua, jos en löydä tai jos en tiedä tarkkaan mitä tarvitsen. Ymmärrän, että lisämyynti on iso osa apteekin tuloja, mutta tuon tungettelun takia inhoan apteekkiin menemistä ilman seuralaista, jolloin myyjä pysyttelee kaukana kun ei voi ahdistaa yksinäistä nurkkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no paras oli, kun minulla oli migreeni ja ruvetaan esittelemään jotain "päivän tarjousta" (mikä lie naamarasva)! :O teki mieli sanoa, mihin voisi sen rasvansa työntää.

Vierailija
104/145 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukastusvoiteiden, peräpukamarasvojen yms. tuotteiden kohdalla kannattaa aina kysyä, saisiko tuotetta isommassa pakkauksessa. Ei mitään viitta millilitraa, vaan viinitonkan kokoinen satsi, jolla pärjää pidempään. Päälle rietas silmänisku.

Vierailija
105/145 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin kukaan tulee "vain katselemaan". Mä ainakin haluan mahdollisimman nopeasti ahtaasta lähiapteekista pois, joten jos olen jotain muuta kuin perusvoidetta ostamassa otan mieluiten avun vastaan. Tosi monet tuotteet saa kysymällä (sinkkipasta ainakin oli jossain piilossa). Lääkkeistähän siinä on loppujen lopuksi kyse, parempi että on mahdollisuus kysyä kuin että kiireessä nappaa jotain väärää.

Vierailija
106/145 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:15"]

Mä katson voiteet yms etukäteen netistä. Apteekissa ryntään määrätietoisesti hyllylle, otan voiteen ja kipitän äkkiä kassalle. Ei kannata jäädä vertailemaan mitään kasvovoiteita kun joku hengittää niskaan koko ajan.

Koen tuon kyyläilyn todella kiusalliseksi intiimiosastolla. Sanon usein heti, että en tarvitse apua. Silti jäädään kyttäämään siihen viereen kun vertaan joidenkin emätinpuikkojen tai liukkareiden hintoja :(. Pyrin nämäkin tutkimaan yleensä etukäteen netistä. Kaikissa apteekeissa ei kuitenkaan ole sama valikoima...

[/quote]
Oon 19v ja mua ei edes paljoa hävetä tollaset, joo ei se nyt niin mukavaakaan oo mutta kuitenkin..

Vierailija
107/145 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon vuoksi käynkin apteekissa vain ruuhka-aikaan :-/

Vierailija
108/145 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta on ihan mukavaa että tarjotaan apua mutta en pidä liiallisesta tunkeilusta. Viimeksi jäi ihan mitätön juttu kaivelemaan hieman.

Pyörin apteekissa jossa olen käynyt vain kerran aiemmin. Olin kiitollinen kun henkilökunta avuliaasti osoitti minulle lasten Panadolin (joka tietysti oli koko ajan suoraan nenäni edessä). Lisäksi hän ohjeisti että tuotteen mukaan saatava ruisku annetaan kassalta.

Suuntasin kassalle toisen apteekkarin palveltavaksi. Tarkoituksella jätin ruiskun pyytämättä koska meille on niitä kertynyt turhan monta. Kun kassalla oleva työntekijä pakkasi ostoksiani pussukkaan, huusi aiempi sieltä hyllyjen välistä että "muista, Anneli, pakata ruisku mukaan sinne".

En viitsinyt enää sanoa vastaan kun ruisku jo sujahti pussiin mutta kyllä vähän ärsytti, koska joko ko. myyjä oletti etten uskaltanut/muistanut pyytää ruiskua itse (noin kolmessa sekunnissa unohdin?) tai sitten oletti ettei työkaverinsa kuitenkaan muistaisi ruiskua tarjota tuotteen mukaan. Ja ei se kassalla ollutkaan nyt ihan imarrellulta näyttänyt.

No, pikkujuttuhan tuo oli että en menettänyt yöuniani. Tuli vaan otsikosta taas mieleen.

Vierailija
109/145 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No apteekit yrittävät jotenkin väkisin väittää että heidän työntekijöidensä apu on korvaamatonta. Pelkäävät niin kovasti sitä että käsikauppalääkkeiden myynti vapautuu päivittäistavarakauppoihin. Silloin kun loppuu apteekkien rahastus kansalaisten kustannuksella.

Vierailija
110/145 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan myyjän väistymään taka-alalle, kun kerron etsiväni "sitä sellasta särkylääkettä/voidetta/rasvaa/vitamiinia mitä mä aina käytän. Se mikä on just meillä kotona loppumassa. Se sellanen, öö, en nyt muista nimeä, mutta tunnistan kyl pakkauksen. Sellanen punanen/valkonen/keltanen/whatevör-värinen paketti..." Liian epämääräistä, mutta silti määrätietoista, että jäisivät pätemään viereen. Hah!

Vierailija
111/145 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei saa suutaan auki ja sano jotain siella apteekissa? Vaikka apteekkarille etta jos viela joku tulee hairitsemaan niin kavelen ovesta ulos.

Vierailija
112/145 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kokemuksia täälläkin... :(

Vierailija
113/145 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun sais jostain kattavan listan siitä mitä apteekeissa myydään "piilossa". Askarteluun olen hakenut sieltä kipsinauhaa, puutikkuja ym., linnunpoikasten ruokkimiseen ruiskuja ja pesukoneen puhdistamiseen sitruunahappoa. Mitä muuta sieltä saa? Niin ja joskus en jaksanut lähteä tikattavaksi tk:hon jonottamaan vaan sain kaverilta tietää että siellä myydään niitä teippejä joilla saa haavan "tikattua". Mutta toikin oli taas sattumalta saatu tieto. Mitä kaikkea hyödyllistä siellä muuta myydään kuin noita ilmeisiä buranoita ja pukamavoiteita?

Vierailija
114/145 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kiva kun voi sanoa mitä haluaa ja saa sen etsimättä käteen js vielä vaihtoehtoiset tuotteet. Muuten vihaan näitä hyökkääjiä varsinkin pikkuvaateliikkeissä, mutta apteekissa mukava käyttää hyödyksi.

Vierailija
115/145 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä menin hakemaan apteekista raskaustestiä, sillä epäilin tuolloin, että olin saattanut tulla raskaaksi. Kun nappasin testin hyllystä, joku tätihän sieltä tuli heti kyselemään miksi tarvitsin testiä, uteli kaikkia asioita kuukautiskierrosta yhdyntöjen ajankohtaan. Nuorena ja hämmentyneenä sitten kiltisti vastailin näihin kysymyksiin ja lopulta ajauduin väittelemään tädin kanssa tarvitsenko testiä vai en. Pikkuhiljaa mua alkoi vaivaannuttamaan tämä henkilökohtaisten asioiden huutelu kaikkien ihmisten keskellä ja olisin vaan mieluummin häipynyt kassalle. Mutta ei, sinnikäästi täti vaan puolsi näkemystään raskauteni epätodennäköisyydestä. Lopulta pääsin testin kanssa ulos apteekista, ärsytti ja jotenkin nolotti ihan suunnattomasti että olin suostunut tuollaiseen kuulusteluun. Kai se on ihan minun asiani teenkö testin vai en, oli tulos mikä tahansa. No, täti oli kyllä lopulta ihan oikeassa, en ollut raskaana, mutta sain testin tehtyäni ainakin mielenrauhan. 

Vierailija
116/145 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 20:00"]

Tota... Minun kiertoni ja sen ennustaminen, etten voi olla raskaana ei kuulu kyllä kelleen:D vai sanonki sitten kolmipäiselle vaa ille, et apteekin täti sano et pelkkien pillerriden piti riittää...;)

[/quote]

No se on totta, että sen arviointi, onko  jälkiehkäisy paikallaan, ei kuulu myynnin ehtoihin. Ainoastaan, että se soveltuu käyttäjälle muu terveydentila huomioon ottaen, muuhun lääkityksiin ja ettei samassa kierrossa olla käytetty jälkiehkäisyä toista kertaa. Ja käytön neuvonta haittavaikutuksista varoittamisineen, koska siihen liittyvä pahoinvointi voi aiheuttaa oksennuksen, joka estää tahon toteutumisen. Ja nykyään lääkkeeseen muuten liittyy vielä sekin uusi havainto, että sen teho on heikentynyt yli 75 kiloisilla ja se on tehoton yli 80 kiloisilla. Eli sitäkään ei piruuttaan kysytä, jos painoa kysytään. 

Vierailija
117/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihje: asioikaa apteekissa sunnuntaina, jos se on auki. Silloin siellä ei ole tuplapalkan vuoksi ylimääräisiä tyyppejä hengaamassa vaan saa tehdä ostokset rauhassa. Ei ole neuvojia vaikka olisi tarvis.

Vierailija
118/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin henkilökunnan toimenkuvaan kuuluu asiakaspalvelu ja nimenomaan se, että käydään kysymässä tarvitseeko apua tms. Osa käsikauppatavaroista on laatikossa ja asiakas ei sitä sieltä itse löydä. Ja usein apteekin henkilökunta siivoilee hyllyjä ja järjestelee tavaroita käsikauppapuolella, josta jää vaikutelma "hengittää niskaan".

Vierailija
119/145 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 22:37"]

Toi on nuorten ongelma. Siinä 30+ iässä palvelua osaa jo ottaa vastaan tai sanoa että katselen vain. Apteekkien velvollisuus on antaa lääkeneuvontaa. Asiakas, joka pääsee kassan läpi saamatta sitä tai edes "tarjousta" avulle on merkki siitä, ettei tätä velvollisuutta ole hoidettu.

[/quote]

Mitä neuvontaa ne voi antaa kun ei ne mitään tiedä? 

Vierailija
120/145 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tullaan heti neuvomaan, mutta kun kerrankin OLISIN tarvinnut apua, niin ei näkynyt ketään :D