Miksi apteekeissa ei saa ikinä asioida rauhassa??
Heti tullaan kyselemään, tarvitseeko apua. Kun kieltäytyy, niin sitten jäädään kuitenkin metrin päähän hengittelemään niskaan. Lopuksi neuvotaan isoon ääneen lääkkeiden käyttöä kassalla, vaikka en ole asiasta edes kysynyt.
Reseptilääkkeet asia erikseen toki, mutta nyt kyse ihan perus käsikauppa lääkkeistä. Argh!!
Kommentit (145)
Tuntuu että mitä intiimimpi vaiva tai arkaluontoisempi niin sitä enemmän ne lykkää iholle.
Kerran hain reseptilääkettä jota on mulla ollu jo vuosia ja kun se joka mitä lääkettä niin alko kysymään mihin sitä käytän(näki jo siitä lapusta mikä siihen purkin kylkeen tulee) ja kun selvisi mihin ni voi hyvä Jumala tämä matami alko myymään jos jonkinmoista oheistuotetta joiden hinta oli kalleimmillaan 35e ja sanoin että en tarvitse ja ei ole varaa niin jatko vain inttämistä että eiku osta nyt vain kun tää on hyvä siihen sun vaivaan! !! Sitten jatko länkyttämistä siitä että miten sitä vaivaa hoidetaan vaikka sanoin että tiedän jo kaiken kun mulla tämä vaiva ollu jo 13 vuotta niin ei... jatko ja jatko vain. Totesin taas että tiedän ja pyrin olemaan koko ajan selvillä mitä uusia läpimurtoja vaivan parantamisessa on tapahtunut myös niin ei sekään toiminu "niin mutta ku kato ku ostat tän...."
ite ostaisin kanssa välillä enemmänkin apteekista mutta kun ei uskota ei kiitosta ja jäädään siihen iholle kiinni ja niskaan hengittämään.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:53"]
Apteekin henkilökunnan toimenkuvaan kuuluu asiakaspalvelu ja nimenomaan se, että käydään kysymässä tarvitseeko apua tms. Osa käsikauppatavaroista on laatikossa ja asiakas ei sitä sieltä itse löydä. Ja usein apteekin henkilökunta siivoilee hyllyjä ja järjestelee tavaroita käsikauppapuolella, josta jää vaikutelma "hengittää niskaan".
[/quote]
Joo, usein ne halvemmat vaihtoehdot ovat piilossa. Huomasin juuri tänään, kun olin ostamassa särkylääkettä. Pitkät rivit oli "merkkituotteita". Edullisemmat rinnakkaisvalmisteet olivat ties missä. Kaiken mitä ei välttämättä tarvitse ostaa apteekista, ostan muualta, koska apteekkihinnat ovat poskettomia. Ei ihme, että apteekkarit ovat edelleenkin aina huipputuloisia.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:15"]
Olen 56v ja olen elänyt aikaa, jolloin apteekit olivat tiukasti tiskipalvelupaikkoja. Sitten kun tulivat nämä "valintamyymälät", oli ensin aivan ihanaa, kun sai katsella kaikkia tuotteita rauhassa. Sekin oli aivan ihanaa, kun joku neiti kävi kohteliaasti kysymässä avuntarvetta. Alussa se palvelu oli vielä asiallista, että jos sanoin, että kiitos, mä vain katselen, mitä kaikkea täällä on, niin uskoivat laakista, eivätkä jääneet epähienosti kommentoimaan ostoksia.
En tiedä milloin apteekkien asiakaspalvelu meni ylilyönniksi. Miksi pitää hyökätä kimppuun, jos näkee, että asiakas todellakin hakee vain kiireissään buranaa ja rennietä.
[/quote]
Mä voin kertoa mistä tää johtuu. Mun äiti teki koko uransa apteekissa ja ahdistui viimeisinä vuosina ennen eläkkeelle jäämistä ihan pirusti siitä että piti olla tuputtamassa kaikkea turhanpäiväistä. Siellä kävi jotkut ihme tarkkailijatkin valvomassa että joka ikisen tuotteen kanssa yritetään tehdä lisämyyntiä. Esim. jos asiakkas ostaa hiivatulehduslääkettä, pitää kysyä kutiseeko peräaukko ja haluaisiko siihen mahdollisesti jotain tuotetta erikseen jne jne. Kuka tollasesta tykkää? Mun äiti, joka on rautainen yliopistokoulutuksen käynyt nainen, ja joka osaa vaikkapa sekoitella keskoselle sydänlääkkeet, alkoi saada huonoja arvioita töissä kun ei eettisistä syistä suostunut tuputtamaan kipeille ihmisille turhaa tavaraa. Antakaa ihmiset palautetta esim. avainapteekkien ja yliopiston apteekin nettisivujen kautta tästä toiminnasta. Työntekijöille on ihan turha sanoa, kun eivät he siihen itse voi vaikuttaa.
Pakko vielä sellainen lisätä, että kaikki jotka ovat töissä apteekissa eivät ole apteekkareja. Apteekkari on se paikan pomo. Muita ammatteja ovat farmaseutti, farmanomi ja tekninen apulainen. Lisäksi näyttää löytyvän jotain pirun kosmetiikkamyyjää jo joka puljusta.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:07"]Minä kävin eilen hakemassa itselleni reseptilääkettä ja mies pyysi ostamaan Voltaren kipugeeliä, sitä vahvaa. No, pääsin sujuvasti kassalle asti, mutta siellä alkoikin paasaaminen. Miksi ostat Voltarenia, etkö tiedä ettei se sovin yhteen tämän Marevanin kanssa? Jne, jne, jne. Lopulta täräytin, että eikö rouvalle tullut mieleen, että se kipugeeli voi olla vaikka miehelleni ja että minua ärsyttää tämä tällainen ihmisten yksityisasioihin puuttuminen ja kovaääninen meuhkaaminen apteekkiostoksista. Olen yrittänyt suosia tätä kylän pikkuapteekkia, mutta nyt se loppui. Käyn vastaisuudessa kuntamme keskustaajaman apteekissa, siellä ei puututa ihmisten ostoihin, kun siellä tiedetään, että samalla kerralla voi ostaa käsikauppalääkkeitä koko perheellekin. Ja siitä Voltarenista vielä, sitä on määrännyt ihan lääkäri minullekin. On todennut vain, ettei tämä oikein Marevanin kanssa natsaa yhteen, mutta pieninä annoksina ja pienelle alueelle käytettynä (minulla polvi), ei lyhytaikaisesta käytöstä ole todettu olleen mitään haittaa.
[/quote]
Ei se farmaseutti voi ajatuksistasi lukea, kelle sitä voltarenia olet ostamassa. Työtään sekin vain teki huomauttaessaan, että voltaren ja marevan eivät sovi yhteen. Luultavasti jos olisit vastannut ihan nätistikkin kipugeelin tulevan miehellesi niin farmaseutti olisi jättänyt sinut kysymyksiltään rauhaan.