Ahdistaa kun tiedän, ettei musta koskaan tule lääkäriä :(
Haluaisin lääkäriksi niin paljon, mutta en tule ikinä pääsemään pääsykokeista läpi. Olen lukenut lyhyen matikan, kemman ja fyssan lukiossa. Peruskoulun päättötokarin matikka oli 6.
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 20:43"]
Virot ja muut hihhulitiedekunnat ovat rahalla mennään sisään ja ulos -paikkoja. Eli tyhmätkin pääsee helposti sisään (ei pääsisi Suomessa mihinkään). En luota näihin lääkäreihin.
[/quote]
Tyhmät voivat päästä sisälle, mutteivät ulos. Virossa on ns. karsintasysteemi. Kolme koetusta ja pihalle.
Useampikin kollega Virosta, hyviä lääkäreitä. Enemmänkin potilaan kohtaamisessa ongelmia, jos niitä on.
Suomen junttilasysteemi on ehkä maailman typerin ja ylläpitää tätä yli-ihmiskulttia.
Rahalla sisään mennään jenkeissäkin ja lukuisissa muissakin maissa. Onko siellä huonoja lääkäreitä?
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 20:32"]
Haluaisin lääkäriksi niin paljon, mutta en tule ikinä pääsemään pääsykokeista läpi. Olen lukenut lyhyen matikan, kemman ja fyssan lukiossa. Peruskoulun päättötokarin matikka oli 6.
[/quote]
No jos oikeasti haluat, tottakai pääset.
Iltakouluun käymään matikka läpi Ja paljon työntekoa.
Koulutuksessa vaikeinta on pääsykokeet, sen jälkeen opiskelu on lastenleikkiä.
T: lääkäri
Höpöhöpö, iltalukiossa käyt fykebit läpi. Onhan täällä nyt herranjumala nelikymppisiäkin ex-hoitsuja lääkiksesse, Sisälle on päästy vaikeimman kautta, kovalla työllä. Oikeaa lääkärintyötä nyt ei matemaattisuus mittaa mitenkään!!
T tuleva lääkäri, joka luki kemman ja fyssan iltalukiossa
Mikä siinä lääkärin työssä on niin hohdokasta? Julkisella puolella kauhea kiire, eikä potilaisiin pääse perehtymään huolella. Yksityisellä puolella hoidetaan pikkuvaivoja hirveällä hinnalla. Missään hoitosuhde ei kestä alusta loppuun, vaan aina se on semmoista potilaiden pompottelua ja konsultointia. Mututuntumalla heitettyä puolifaktaa. ...Etsi ap uusi unelma-ammatti, mutta jos haluat välttämättä lääkäriksi, niin kehitä hitusen lisää motivaatiota luonnontieteitä kohtaan. Miksi ylipäätään haluat lääkäriksi, jos ne aineet ei nappaa?
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 22:01"]Mua ahdistaa tää lääkärin työ :( Vaikka kuinka olis tentit läpäissyt kunnialla niin koko ajan pelkää et ei hoksaa tarpeeksi. En suosittele!
Miten niin et hoksaa? Olet varmasti aika nuori vielä? Kyllä lääkiksestä saa valmiudet, mutta käytäntö opettaa! Kyllä sä pärjäät!
Lääkikseen on vaikea päästä sellaisen jolle tuottaa kemma ja fyke tuskaa. Ei mitään mahiksia.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 20:33"]
Hyvä sitten, ettei tule. En haluaisia kuolla käsiisi.
[/quote]
Just joo ja se lääkärin päättelykyky eli diaknosointi oireisiin onkin sitten todellakin matematiikan laskukaavojen tulosta!??!
Todellisia vesipäitä te arvostelijat nykypäivänä olettekin!
Realiteetin arvostaja
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 22:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 20:33"]
[/quote]
Just joo ja se lääkärin päättelykyky eli diaknosointi oireisiin onkin sitten todellakin matematiikan laskukaavojen tulosta!??!
Realiteetin arvostaja
[/quote]
Sinuna en puhuisi mitään diaknosoinnista
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 22:30"]
Lääkikseen on vaikea päästä sellaisen jolle tuottaa kemma ja fyke tuskaa. Ei mitään mahiksia.
[/quote]
Kyllä, mutta lääkiseen vaadittava lastentason kemma ja fyke ei tuota tuskaa yhdellekään normaalijärkiselle kun sen opettelee hyvässä opetuksessa ja on valmis tekemään töitä.
Uskallan väittää että opetan riittävän hyvän kemman ja fykentaidon kenelle tahansa jonka äo on yli kengännumeron.
Kemmaa ja fykee sitäpaitsi tarttee vain pääsykokeissa, sen jälkeen niillä voi kutakuinkin pyyhkiä persettään.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 20:57"]
Älä turhaan ahdistu, ei tää lääkärin työ ole hääppöistä. Samat vaivat ja hörhö asiakkaat vaan lisääntyvät. Huvittaa, kun ihmiset luulee lääkärin työn olevan hohdokasta, totuus on kaukana siitä.
[/quote]
Juuri näin. Sun päässäsi on ap vain kuvitelma itsestäsi lääkärinä, ei tajuakaan, mitä se työ arjen raadollisuudessa on. En ikinä haluaisi lääkäriksi enää tänä päivänä. Joskus 50 vuotta sitten se olikin ihan erilaista ja taatusti kivakin duuni, mutta nykyään missään et saa keskittyä rauhassa potilaaseen, ihmisillä on paljon ns. epämääräistä oireilua johon ei ole oikeaa hoitoa, mutta johon joudut näennäisesti heitä parantaaksesi määräämään masennuslääkkeen, unilääkkeen, särkylääkkeet, ripulilääkkeen tai rauhoittavan.
Koe siinä sitten parantavasi ketään tai edes auttavasi, kun ihminen on lääkekierteessä, mutta olo ei miksikään muutu. Itse en ainakaan haluaisi olla mukana "auttamassa" tällä tavoin (lääketehtaitten kukkaroa lihottamassa.)
Se on jo ihan liikkaa sekin, että toimitan näitä lääkkeitä työkseni asiakkaille apteekissa.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 20:57"]
Älä turhaan ahdistu, ei tää lääkärin työ ole hääppöistä. Samat vaivat ja hörhö asiakkaat vaan lisääntyvät. Huvittaa, kun ihmiset luulee lääkärin työn olevan hohdokasta, totuus on kaukana siitä.
[/quote]
Juuri näin. Sun päässäsi on ap vain kuvitelma itsestäsi lääkärinä, ei tajuakaan, mitä se työ arjen raadollisuudessa on. En ikinä haluaisi lääkäriksi enää tänä päivänä. Joskus 50 vuotta sitten se olikin ihan erilaista ja taatusti kivakin duuni, mutta nykyään missään et saa keskittyä rauhassa potilaaseen, ihmisillä on paljon ns. epämääräistä oireilua johon ei ole oikeaa hoitoa, mutta johon joudut näennäisesti heitä parantaaksesi määräämään masennuslääkkeen, unilääkkeen, särkylääkkeet, ripulilääkkeen tai rauhoittavan.
Koe siinä sitten parantavasi ketään tai edes auttavasi, kun ihminen on lääkekierteessä, mutta olo ei miksikään muutu. Itse en ainakaan haluaisi olla mukana "auttamassa" tällä tavoin (lääketehtaitten kukkaroa lihottamassa.)
Se on jo ihan liikkaa sekin, että toimitan näitä lääkkeitä työkseni asiakkaille apteekissa.
[/quote]
Semmoinen avautuminen. Heikkilän blogi ahkerassa luvussa?
:D
Muakin harmitti tänään, mut sit tuli mieleen se vastuu, et millä osaa aina arvata ja auttaa oikein.
Elämänmakuista ja antoisaa ja tärkeää työtä. Ihmiselle terveys on a ja o
Oliko sulla koulussa vaikeuksia käsittää ma. ke. tai fys? Vai oliko vain motivaation puutetta?
Realiteetti on se, että lääkikseen päästäkseen pitää olla kuitenkin olla keskivertoa paremmat herneet, jos olet meikäläinen tavis, ei sinne ole asiaa.
Miksi haluat lääkäriksi? Haluatko ammatin tuomaa statusta vai auttaa ihmisiä? Jos vastauksesi on jälkimmäinen, miksi et hakisi opiskelemaan vaikka sh? Jos olet liikunnallinen, miten olisi fysioterapeutti?
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 20:33"]
[/quote]
Realiteetin arvostaja
Jep. Niin se vaan on, etteivät kaikki pääse tekemään diaknoosia. Se on realiteetti.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 21:26"]
Miksi haluat lääkäriksi? Olen itse sairaanhoitaja ja luulin alunperin haluavani lääkäriksi. Nähtyäni vierestä heitä, en kadehdi. Vastuu on todella iso. Pidän itse todella paljon työstäni sairaanhoitajana, siinäkin on vastuuta, mutta ei niin paljon esim. lääkkeistä, hoidoista, diagnooseista kuin lääkärillä. Saan silti hoitaa ihmisiä ja perehtyä lääketieteeseen niin paljon kuin itse haluan...
[/quote]
öö, just ton takia en ikänä haluaisi olla hoitaja. Täytyy tietää ihan älyttömästi ja vastuu painaa myös mutta palkka ja työajat lääkäriä huonompi. Oikeastaan harmittaisi myös ettei viimekädessä saa tehdä niitä tärkeimpiä päätöksiäkään.
No mutta voit olla diplomaatti tai sh tai eliittiä tai entä se mies joka on ulkomailla? Tai se tarinoiden unelma, joka urheilee ja kehuu ja tuo ruusuja?
Oletko varma, että kävit lukion?
Tuntuu oudolta että jotkut haluaa noin paljon lääkäriksi, vaikka resurssit pääsemiseen ja opiskeluun ois huonot. Itse olin lukiossa ihan hyvä pitkässä matikassa sekä kemiassa ja biologiassa, ja fysiikassa keskitasoa, muttei silti oo käynyt ikinä mielessäkään että oisin lääkikseen hakenut.....