Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa kun tiedän, ettei musta koskaan tule lääkäriä :(

Vierailija
27.06.2014 |

Haluaisin lääkäriksi niin paljon, mutta en tule ikinä pääsemään pääsykokeista läpi. Olen lukenut lyhyen matikan, kemman ja fyssan lukiossa. Peruskoulun päättötokarin matikka oli 6.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hyvin epämatemaattisella ihmisellä mitään mahiksia päästä sisään? Mitä voisin tehdä?

T. Ap

Vierailija
2/45 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sitten, ettei tule. En haluaisia kuolla käsiisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasket vuoden matikkaa ja haet muualle kuin Hki

Vierailija
4/45 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttaako yhtään se tieto, että lääkärit masentuvat usein. Hekin ovat erehtyväisiä eikä ole kiva huomata tehneensä hoitovirheitä, joilla voi olla potilaalle elinikäiset seuraukset. Ainakin vielä joitakin vuosia sitten luin, että lääkärit tekevät muuhun työväestöön verrattuna yllättävän usein itsemurhan, koska heillä on myös siihen tarvittava tietotaito.

Minäkin haaveilin nuorena lääkärin ammatista, mutta luovuin haaveista, koska en ollut matikassa kovin hyvä ja fysiikka ja kemia menivät yli ymmärrykseni. Älä lannistu. Elämässä on valtavasti muutakin kuin lääketiede ja monia muita ammatteja.

Tai sitten sisuunnut ja opiskelet lääkäriksi vaikka ulkomailla, esim. Virossa. En tiedä, onko se siellä helpompaa, mutta jos kovasti haluat selvittää asiaa, niin varmaan saat selville vaikka netistä yhtä ja toista pääsyvaatimuksista ja opiskelumahdollisuuksista.

Vierailija
5/45 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla matikantaidolla sinulta menisi tautisesti panoksia tentteihin, joten oikeasti kannattaa unohtaa lääkis. Onhan sitä vaikka mitä muita kivoja ammatteja.

Vierailija
6/45 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virot ja muut hihhulitiedekunnat ovat rahalla mennään sisään ja ulos -paikkoja. Eli tyhmätkin pääsee helposti sisään (ei pääsisi Suomessa mihinkään). En luota näihin lääkäreihin.

Vierailija
7/45 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 20:32"]

Haluaisin lääkäriksi niin paljon, mutta en tule ikinä pääsemään pääsykokeista läpi. Olen lukenut lyhyen matikan, kemman ja fyssan lukiossa. Peruskoulun päättötokarin matikka oli 6.

[/quote]

Voit mennä lääkärin kanssa naimisiin tai opiskella näyttelijäksi ja päästä näyttelemään lääkäriä, kuten se hanuristi Sydänjäässä.

Vierailija
8/45 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 20:38"]

Lohduttaako yhtään se tieto, että lääkärit masentuvat usein. Hekin ovat erehtyväisiä eikä ole kiva huomata tehneensä hoitovirheitä, joilla voi olla potilaalle elinikäiset seuraukset. Ainakin vielä joitakin vuosia sitten luin, että lääkärit tekevät muuhun työväestöön verrattuna yllättävän usein itsemurhan, koska heillä on myös siihen tarvittava tietotaito.

Minäkin haaveilin nuorena lääkärin ammatista, mutta luovuin haaveista, koska en ollut matikassa kovin hyvä ja fysiikka ja kemia menivät yli ymmärrykseni. Älä lannistu. Elämässä on valtavasti muutakin kuin lääketiede ja monia muita ammatteja.

Tai sitten sisuunnut ja opiskelet lääkäriksi vaikka ulkomailla, esim. Virossa. En tiedä, onko se siellä helpompaa, mutta jos kovasti haluat selvittää asiaa, niin varmaan saat selville vaikka netistä yhtä ja toista pääsyvaatimuksista ja opiskelumahdollisuuksista.

[/quote]

Juu, raskasta on.

Vierailija
9/45 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua suorastaan pelottaisi, jos lääkäriksi pääsisi sinun kaltaisesi pakkomielteinen.

Vaikka itse asiassa minun mielestäni enemmän kuin matemaattisia aineita pitäisi painottaa soveltuvuutta ja yleistä oppimis- ja oivalluskykyä.

Vierailija
10/45 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään mahiksia jos kemia ja fyke tuottaa vaikeuksia. Miten olisi sairaanhoitaja.tekevät myös tärkeää työtä.

Vierailija
11/45 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan ahdistu, ei tää lääkärin työ ole hääppöistä. Samat vaivat ja hörhö asiakkaat vaan lisääntyvät. Huvittaa, kun ihmiset luulee lääkärin työn olevan hohdokasta, totuus on kaukana siitä.

Vierailija
12/45 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko ettei ole oivallus ja oppimiskykyä kun hallitsee matematiikan, nimenomaan on just noitakin kykyjä.

Vierailija
13/45 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ilman matikkapäätä päästä sisälle, jos harjoittelee paljon ja on motivaatiota. Enemmän huolestuttaa se että jos nyt jo ahdistaa, niin miten kestää kaiken sen vastuun ja epävarmuuden mikä ammatissa tulee olemaan.

Vierailija
14/45 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 20:54"]

Minua suorastaan pelottaisi, jos lääkäriksi pääsisi sinun kaltaisesi pakkomielteinen.

[/quote]

Pakkomielteinen? Vain siksi, että kirjoitti kommentin, jossa harmitteli, ettei pääse unelma-ammattiin?

Minua taas kuvottaa, jos toihin otetaan sinun kaltainen ihminen, jolla ei ole minkäänlaista paloa tekemäänsä työhön. Niin, osaan minäkin vetää tyhjästä johtopäätöksiä parin rivin perusteellaa.

Vierailija
15/45 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä luulet, oletko täysin lahjaton matemaattisesti vai eikö sinua vain kiinnostaneet matikka ja fysiikka lukiossa? Jos pänttäät vuoden ajan noita aineita niin uskoakseni sulla on mahdollisuus päästä lääkikseen. Kun on päässyt sisälle, matematiikkaa ja fysiikkaa ei enää sillä tavalla päntätä. Hae kuopioon, paljon helpompi päästä kuin Helsinkiin ja Tampereelle.

Vierailija
16/45 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei älä menetä toivoa vielä. Opiskele aikuislukiossa aineet uudelleen. Monet käyvät lukion kurssit uudelleen lukiessaan pääsykokeeseen, joten ei kukaan kysy arvosanojasi. Nyt vaan etsit lähimmän lukion ja ilmoittaudut kursseille! Varaa tarpeeksi aikaa. Monet lukevat useita vuosia pääsykokeisiin!

Vierailija
17/45 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat lääkäriksi? Olen itse sairaanhoitaja ja luulin alunperin haluavani lääkäriksi. Nähtyäni vierestä heitä, en kadehdi. Vastuu on todella iso. Pidän itse todella paljon työstäni sairaanhoitajana, siinäkin on vastuuta, mutta ei niin paljon esim. lääkkeistä, hoidoista, diagnooseista kuin lääkärillä. Saan silti hoitaa ihmisiä ja perehtyä lääketieteeseen niin paljon kuin itse haluan... 

Vierailija
18/45 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä jotka käyneet useamman pääsykoekurssin ja lukevat hulluna ja monta kertaa yrittänyt ja ei pääse sisään.

Vierailija
19/45 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa tää lääkärin työ :( Vaikka kuinka olis tentit läpäissyt kunnialla niin koko ajan pelkää et ei hoksaa tarpeeksi. En suosittele!

Vierailija
20/45 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kaksi vaihtoehtoa: tyytyä kohtaloosi ja ajatella, että maailma oli suunnitellut varallesi jotain muuta tai otat härkää sarvista ja alat tavoitella haluamaasi eli kuten joku jo aiemmin ehdotti, ilmoittaudut uudelleen lukemaan matikat ja fyket. Molemmat vaihtoehdot on ihan yhtä hyviä, mutta nyt sun pitää kysyä itseltäsi, kumman vaihtoehdon kanssa haluat elää. Tsemppiä sulle, miten sitten valitsetkaan.