Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teette niin usein kotiruokaa? Kuinka jaksatte?

Vierailija
27.06.2014 |

Syön aina ulkona ja ravintoloissa. Lapsenikin syövät, mutta pienempi kylläkin kaupasta ostettuja sapuskoja. Meillä ei jääkaapissa ole oikein muuta kuin maitoa ja lasten ruokia, me vanhemmat emme tee ruokaa lainkaan.

Syön itse joko työtapaamisissa tai illalla lähdemme perheen kanssa ravintolaan, sillä väsyttää niin paljon työpäivän jälkeen, ettei tee mieli alkaa ruokaa laittamaan.

Miksi te muut syötte niin paljon kotiruokia? Eikö olisi helpompaa käydä ulkona syömässä? Samalla myös hieman aikaa ihmisten ilmoilla. :)

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ruoanlaitto on rakkaudenosoitus perheelleni.Mukavaa vaihtelua on syödä ulkona kyllä.

Vierailija
2/65 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa niin varakas, että olis vara syödä ulkona joka ilta...

Ap, kerro minkälaisissa paikoissa syötte ja mitä? Tuskin joka ilta ABCllä kuitenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ruuanlaitto ei ole hankalaa tai vastenmielistä. Toki viikolla yleensä tehdään isompi annos että riittää seuraavallekin päivälle. Kai se on ihan yksilöstäkin kiinni, että mistä tykkää. Minusta taas olisi kamalan vaivalloista lähteä iltaisin työpäivän jälkeen ravintolaan.

Vierailija
4/65 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaitto on totta kai aikasyöppö (varsinkin, kun siinä ei ole kovin hyvä, kuten minä), mutta erikoisruokavalioni on sen verran erikoinen, ettei vaihtoehtoja oikein ole. Joka kerta, kun syön ravintolassa, kylässä, kutsuilla tms. olen kipeä pitkän aikaa jälkeenpäin. Kaikista mieluiten syön ihan vain kotona. Tiedän ainakin, mitä syön - ja tulee muuten syötyä muutenkin terveellisemmin, kun tiedostaa tarkkaan, mitä mikäkin ruoka loppujen lopuksi sisältää.

Vierailija
5/65 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sinkku. Yritän syödä terveellisesti.

Vierailija
6/65 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaitossa on sama kuin useimmissa muissakin asioissa: mitä enemmän sitä tekee, sitä sujuvammin se sujuu. Oppii kokkaamaan ilman reseptejä, oppii pilkkomaan kasviksen nopsaan, oppii rytmittämään valmistuksen muuhun arkeen sopivaksi jne. jolloin ruuan tekeminen ei todellakaan ole mikään "iso vaiva".

Mielestäni on myös tärkeää opettaa lapsille ruuan tekemistä, sen voi nähdä myös hauskana yhdessäolemisena kun esim. tehdään salaattia tai leivotaan yhdessä, noihin ihan pienikin lapsi pystyy osallistumaan.

Moni ruoka valmistuu hetkessä, esim. meillä "pikaruokaa" on tälläinen:

Viipaloin tai kuutioin muutaman perunan kuorineen (pitää olla ohuiita/pieniä paloja) ja paistan pannulla, höyrytän hieman vihanneksia samalla ja paistan kalaa. Tuohon menee kaikkinensa aikaa n. vartti.

Vierailija
7/65 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ruuanlaitto ei ole mikään vaiva.

Vierailija
8/65 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut niin nopeaksi ja käteväksi keittiössä, että teen itse ruoat nopeammin kuin ravintolassa saisi ne eteen. Pidän kokkaamisesta ja lapsetkin osallistuvat paljon. Ravintolassa saa usein huonompaa ruokaa kuin meillä kotona ja se maksaa tuhottomasti. Välillä tietysti syömme ulkonakin, mutta arkiruoka on kotona tehtynä iso nautinto.

Vierailija
9/65 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos me ajettais tästä lähimpään ravintolaan se kestäis 15min parkkipaikan etsiminen n,.15min. Tilaus ja ruuan valmistuksen odottaminen n. 20min, laskun saaminen 15min. Kotimatka 15min. Kyllä mä tuossa ajassa kokkaan. Lisäksi teen terveellisempää ruokaa kuin ravintolat. Oletteko muuten pullukoita? Kiinnostaisi vain tietää, kun syötte ravintoloissa niin paljon.

Vierailija
10/65 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mukava koti. Siksi meistä on niin hauska olla kotonakin.

Kun on joskus oppinut ruuanlaiton, se ei  ole ollenkaan työlästä ja vaikeaa. 

Vierailija
11/65 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minun laittama ruoka on parempaa kuin ravintolan ruoka.

Vierailija
12/65 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen joka päivä kerran tai kaksi ruokaa. Ennen tein kaiken alusta asti, mutta viime aikoina olen alkanut käyttämään eineksiäkin. Pääsee kyllä paljon helpommalla. Ruoanlaitosta menee ilo kun jatkuvasti on pakko tehdä ja välillä jaksaminen on koetuksella. Nautin kuitenkin suuresti ruoanlaitosta ja se on mieleinen harrastus. Käymme ulkona syömässä noin kerran viikossa. Kävisin mielelläni vaikka joka päivä, mutta olen pihi.

Vierailija
13/65 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi - koska meillä on nälkä. Suomessa on ihan mahdoton viedä 3-8 henkeä ulos syömään joka päivä. Ja sitäpaitsi en halua maksaa mansikoita ruuasta minkä teen itse paremmin.

Mulla on ollut perhe 34 vuotta, niin pitkään olen myös ruokaa laittanut itse. Meillä eineksiä syödään ehkä kerran kuukaudessa. Mies ja lapset ovat myös erinomaisia ruuanlaittajia, osalla jopa ammatti ruuan parissa:)

Meidän ystävät ja sukulaiset rakastaa sitä kun me kutsumme heidät syömään; juhannuksena tehtiin ruokaa pitkän kaavan mukaan 3 pvänä, tiistaina oli ystävättäret 6h ruuanlaitto ja syömiskekkereissä ja viikonloppuna herkutellaan taas isolla porukalla.

Eikä siihen mene edes aikaa - Jamiekin tekee herkkuruokia vartissa, miksen siis minä? Arkisin ruuanlaittoon menee 15-30 min, viikonloppuna sen verran kun menee.

Vierailija
14/65 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 16:01"]

Olisinpa niin varakas, että olis vara syödä ulkona joka ilta...

Ap, kerro minkälaisissa paikoissa syötte ja mitä? Tuskin joka ilta ABCllä kuitenkaan?

[/quote]

Aivan tavallisissa ravintoloissa syödään. Meidän kotipaikkakunnalla vain muutama hyvä tosin, joten niissä. Kyllä sitä välillä kyllästyy, mutta onneksi ollaan töissä Helsingissä, siellä sitten edes vähän paremmin valinnanvaraa. AP

Vierailija
15/65 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 16:41"]

Ai miksi - koska meillä on nälkä. Suomessa on ihan mahdoton viedä 3-8 henkeä ulos syömään joka päivä. Ja sitäpaitsi en halua maksaa mansikoita ruuasta minkä teen itse paremmin.

Mulla on ollut perhe 34 vuotta, niin pitkään olen myös ruokaa laittanut itse. Meillä eineksiä syödään ehkä kerran kuukaudessa. Mies ja lapset ovat myös erinomaisia ruuanlaittajia, osalla jopa ammatti ruuan parissa:)

Meidän ystävät ja sukulaiset rakastaa sitä kun me kutsumme heidät syömään; juhannuksena tehtiin ruokaa pitkän kaavan mukaan 3 pvänä, tiistaina oli ystävättäret 6h ruuanlaitto ja syömiskekkereissä ja viikonloppuna herkutellaan taas isolla porukalla.

Eikä siihen mene edes aikaa - Jamiekin tekee herkkuruokia vartissa, miksen siis minä? Arkisin ruuanlaittoon menee 15-30 min, viikonloppuna sen verran kun menee.

[/quote]

Jatkan vielä - jos söisimme kerran päivässä ulkona niin ruokiin menisi kuukaudessa peräti 3000-10000€!! Ei ihan näillä tuloilla:D  Kiva että ap on rikas:)

Vierailija
16/65 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmallisuus.

Keitä päivänä 1 kaksinkertainen määrä perunoita ja paista seuraavana päivänä ne ylijääneet siivuina pannulla. Laita herneet likoamaan illalla ja päivällä laitat ne kiehumaan lihakimpaleen kanssa samalla kun luet päivän lehdet.

Minä jopa leivon leivät itse. Alustan ne käsin TVtä katsellessa. Siinä se sujuu kuin huomaamatta.

Vierailija
17/65 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokki, joten olisi aika noloa olla laittamatta ruokaa perheelleen.

Vierailija
18/65 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 16:15"]

No, jos me ajettais tästä lähimpään ravintolaan se kestäis 15min parkkipaikan etsiminen n,.15min. Tilaus ja ruuan valmistuksen odottaminen n. 20min, laskun saaminen 15min. Kotimatka 15min. Kyllä mä tuossa ajassa kokkaan. Lisäksi teen terveellisempää ruokaa kuin ravintolat. Oletteko muuten pullukoita? Kiinnostaisi vain tietää, kun syötte ravintoloissa niin paljon.

[/quote]

Ei olla pullukoita, vaan aktiivisia ja normaalipainoisia. Ravintolaruokakin voi olla terveellistä, itse ainakin pyydän aina perunat ja riisit vaihtamaan kasvislisukkeeseen. Pizzoja ja muuta rasvaista emme syö koskaan. AP

Vierailija
19/65 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, teidän kannattaisi kyllä opettaa niitä lapsiannekin tekemään jotain ruokaa - sitä kun ei tekemättä opi. Kun lähtevät kotoa opiskelemaan niin ei varmaan ole enää varaa syödä ravintoloissa samaan malliin kuin teidän kanssa asuessa. Ja vaikka kustantaisittekin opiskeluaikaiset ruokailut heille, niin eivät välttämättä kouluttaudu/työllisty niin hyvä palkkaisille aloille että olisi varaa einestää ulkona joka päivä. Sinulle tuo ulkona syöminen voi olla mukavaa ja helppoa, mutta teet kyllä karhunpalveluksen lapsillesi. 

Vierailija
20/65 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se väsymys tulee juuri noista eineksistä ja raskaista ravintolaruoista, jos niitä vetää napaansa jatkuvasti. Joskus useita vuosia sitten ajattelin samoin ja söin eineksiä, kun en ymmärtänyt ja tiennyt, miten ne vaikuttavat kehoon ja jaksamiseen.  Väsymys loppui kuin seinään, kun vaihdoin täysin itsevalmistettuun kotiruokaan, jossa ei ole lisäaineita tai säilöntäaineita. En enää koskaan palaa syömään eineksiä. Ravintolassa voin käydä joskus, mutta valikoin tarkkaan, mitä syön ja roskaruokaa ei kiitos. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan