Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teette niin usein kotiruokaa? Kuinka jaksatte?

Vierailija
27.06.2014 |

Syön aina ulkona ja ravintoloissa. Lapsenikin syövät, mutta pienempi kylläkin kaupasta ostettuja sapuskoja. Meillä ei jääkaapissa ole oikein muuta kuin maitoa ja lasten ruokia, me vanhemmat emme tee ruokaa lainkaan.

Syön itse joko työtapaamisissa tai illalla lähdemme perheen kanssa ravintolaan, sillä väsyttää niin paljon työpäivän jälkeen, ettei tee mieli alkaa ruokaa laittamaan.

Miksi te muut syötte niin paljon kotiruokia? Eikö olisi helpompaa käydä ulkona syömässä? Samalla myös hieman aikaa ihmisten ilmoilla. :)

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kun ap ei tule avautumaan tulotasostaan ja asuinmaastaan. Ymmärräthän ap että huoltis (kuten ABC), mäkkäri, rosso, chicos yms mättölöitä ei lasketa tässä ketjussa ravintoloiksi.

Jos syödään ravintolaruokaa niin sitten verrataan kunnon paikkoja kotiruokaan kuten vaikka Hesassa Mange Sud, Juuri, Postres, Farang, Muru jne - ei huippua mutta keskitasoa parempia. Tai Tampereella vaikka Bertha..., Mami tai Pinella Turussa jne. Ne meistä tässä ketjussa jotka rakastamme ja paneudumme kunnolla ruuanlaittoon teemme varmasti yhtä hyvää ruokaa kuin noissa - mutta ilman hifistelyä. Siksi ei viitsi maksaa turhasta.

Tää vois olla mun kirjoittama!!

Vierailija
62/65 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkaaminen on kivaa ja halvempaa. Ei tarvitse poistua kotoa ruoan takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokisin kyllä suuremmaksi stressiksi työpäivän jälkeen ehtiä perheen kanssa ravintolaan, matkoihinkin menee tunti, kuin käydä kerran viikossa kaupassa ja kokkailla kotona kukin vuorollaan. Tehdään usein 2 päivän ruoka kerrallaan.

Söin yhden talven eineksiä työpaikkalounaana, olin ihan kypsä valikoimaan alle 2 kk jälkeen. Marketissa niitä on hyllymetreittäin, muttei mitään syötävää.

Vierailija
64/65 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska valmisruoka ei ole kovin hyvää.

Koska täällä ei ole kummoistakaan ravintolatarjontaa.

Koska ravintolaruoka on kallista.

Vierailija
65/65 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin intohimoinen ruoanlaittaja ja leipoja lapsena ja teininä, äiti opetti, luin kaikki löytämäni keittokirjat moneen kertaan jne. Kaikki kiltisti söivät mitä sain laitettua ja ihan hyvää olikin, seurasin reseptejä tarkasti.

Enää se ei samalla tavalla ole mikään intohimo, vaan ihan ajattelematta pidän itsestään selvänä että laitan itse ruokaa ennemmin kuin ostan jonkun muun tekemää. Ei tarvitse enää reseptejä juuri koskaan, perusasiat on takaraivossa ja ruoanlaitto on helppoa. Laitan monipuolista kasvispainotteista terveellistä ja maukasta ruokaa joka päivä. Ei siinä kauaa mene kun yhden aterian loihtii.

Välillä on kiva käydä hienossa ravintolassa, tottakai.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän