Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen?

Vierailija
27.06.2014 |

Riidellään useasti miehen kanssa vain ja ainoastaan yhdestä asiasta, heidän mökistään. Se on saaressa jossa on hänen äitinsä ja äidin sisarusten mökit. Miehen äidin mökki, on ikuinen työleiri, jossa jokaiselle vieraalle keksitään jotain töitä, enkä siksi halua sinne mennä. Mies taas rakastaa tätä paikkaa aivan yli kaiken.

Meillä on alle vuoden ikäinen lapsi ja mies haluaisi tämän viedä mökilleen sukunsa vahdattavaksi.

Ongelma on tälläinen: mies ei ole ikinä puoltakaan päivää kokonaan lapsen kanssa ollut, ei tiedä päivärytmiä, ei ruokailutapoja eikä vaihda kakkavaippoja.

Lisänä vielä ettei lapsi edes suostu isänsä pienistä yrityksistä huolimatta syömään eikä nukahtamaan päikkäreille tai yöunille hänen kanssaan. Mökki on olemattoman pieni, ei olisi lapsella tilaa leikkiä ja ulkona on aika kylmä olla kokopäivää.

Miehellä on tapana nukkua myös päikkäreitä ja silloin kun häntä väsyttää, on kiukkuinen ja nukahtelee istualteen. Ja tietty harvoin lapsen ja isän päikkäriajat osuvat yksiin. Mitä jos nukahtaa ja lapsi jää hereille yksin? Väittää kyllä pysyvänsä hereillä jos tilanne vaatii, mutta yhtä kiukuttelua ja tiuskimista se sitten on.

Miehen äidin huomaan ei voi lasta jättää hänen sairautensa takia. Lapsi myös vierastaa paljon ja on TODELLA paljon minun perääni.

Mitä siis teen, annanko miehen viedä lapsen mökille reilun 200km päähän toteamaan itse ettei asiasta tule mitään ja samalla "kiusaan" lasta ku vapaaehtoisesti laitan hänet pelottavaan tilanteeseen, vai jatkan joka viikkoista riitelyä miehen kanssa ja kiellän viemästä lasta sinne.

Itse en todellakaan mene mistään hinnasta heidän mökilleen enää koskaan.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on reissuhommissa ma-to. Torstaisin tulee päivällä kotiin. Viimeistään lauantai aamusti lähtee mökille. Sen ymmärrän ettei tuolloin jaksa kun töistä kotiin tulee, mutta jos on perjantain kotona, niin tämä makaa sohvalla naama kiinni padissä. Kai se on niin että mies on toimintaansa tottunut ja minä sekä lapsi ollaan totuttu olemaan kaksistaan ja nyt yhtäkkiä mies haluaa repiä ne tottumukset rikki, niin itsellekin syntyy paniikki.

Mutta silti saisi opetella ensin kotona hoitamaan lapsen.

Vierailija
22/43 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:39"]Niin, tuosta on vain ap:n kanta. Moni äiti tekee itsestään "korvaamattoman" kun mikään mitä isä tekee ei kelpaa.

Jos isä haluaa lähteä lapsen kanssa, sehän just osoittaa että haluja on.

[/quote]

Ei hoitaa vaan esitellä sukulaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grow up!

Vierailija
24/43 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaatte siis viikossa vajaan kahden vuorokauden ajan? To päivä- la aamu? Huoh. Ihana isä lapsellasi. No on se hyvä että elämässä on edes JOKU tärkeä asia, olkoonkin sitten joku hemmetin mökki vaikka oma perhekin olisi olemassa.

ihana mies <3

Vierailija
25/43 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:45"]Tapaatte siis viikossa vajaan kahden vuorokauden ajan? To päivä- la aamu? Huoh. Ihana isä lapsellasi. No on se hyvä että elämässä on edes JOKU tärkeä asia, olkoonkin sitten joku hemmetin mökki vaikka oma perhekin olisi olemassa.

ihana mies <3

[/quote]

Tiekkös, oon samaa sanonu miehelle, mutta asiassa ei ole hänen mielestä mitään outoa, vaikka työreissultaan soittelee kuinka ikävä meitä on.

Vierailija
26/43 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin 26 on ap

Vierailija
27/43 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ongelmaahan ei olisi jos ap menisi sinne mökille.

Vierailija
28/43 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:50"]No ongelmaahan ei olisi jos ap menisi sinne mökille.

[/quote]

Mutta kun en mene kantamaan metsästä käpyjä kauemmaksi, ettei ne vaan tuulen mukana tule mökin pihaan. -ap

Vierailija
29/43 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et? Hyvää hyötyliikuntaa.

Vierailija
30/43 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:54"]Miksi et? Hyvää hyötyliikuntaa.

[/quote]

Onhan se mutta kaipa ne kävyt sinne metsään kuuluvat -ap

Vierailija
31/43 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä sen mukavampaa kuin tutkia käpyjä taaperon kanssa!

Vierailija
32/43 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:59"]No mikä sen mukavampaa kuin tutkia käpyjä taaperon kanssa!

[/quote]

En edelleenkään mene heidän mökilleen, oli siellä kuinka mukavaa puuhaa vain.

Vierailija
33/43 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:39"]

Niin, tuosta on vain ap:n kanta. Moni äiti tekee itsestään "korvaamattoman" kun mikään mitä isä tekee ei kelpaa.

[/quote]

mä miettisin ihan tota samaa kun olin ap.n aloituksen lukenut. oli niin 

täydellinen se vain minä osaan ja vain minä kelpaan lapselle. heh, jos 

mies hoitaa täytyy kytätä kumpi teippi vaipasta ensin kiinni ja kumpi sukka

ensin jalkaan... tämäkin kertoi paljon. voisin lyödä vetoa, että mies on 

aikanaan yrittänyt auttaa ja olla vauvan kanssa mutta ei ole saanut olla 

tai on kyllästynyt kuulemaan ettei osaa vauvaa hoitaa.

Vierailija
34/43 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:39"]

Niin, tuosta on vain ap:n kanta. Moni äiti tekee itsestään "korvaamattoman" kun mikään mitä isä tekee ei kelpaa.

[/quote]

mä miettisin ihan tota samaa kun olin ap.n aloituksen lukenut. oli niin 

täydellinen se vain minä osaan ja vain minä kelpaan lapselle. heh, jos 

mies hoitaa täytyy kytätä kumpi teippi vaipasta ensin kiinni ja kumpi sukka

ensin jalkaan... tämäkin kertoi paljon. voisin lyödä vetoa, että mies on 

aikanaan yrittänyt auttaa ja olla vauvan kanssa mutta ei ole saanut olla 

tai on kyllästynyt kuulemaan ettei osaa vauvaa hoitaa.

[/quote]

En alotusviestissä maininnut omaa osaamista kertaakaan. Eikä paljon ole voinut miehen tekimisiä kytätä, kun ei edes mitään tee. -ap

Vierailija
35/43 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lapsi jäädä isälle ruoka aikaan tänään ja itse menet ulos. Sano että nyt harjoittelette.

Vierailija
36/43 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparka.

Vierailija
37/43 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 13:17"]Voisiko lapsi jäädä isälle ruoka aikaan tänään ja itse menet ulos. Sano että nyt harjoittelette.

[/quote]

Mies meni jo eilen töistä suoraan mökille. -ap

Vierailija
38/43 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuukohan, jos miehesi voisi näyttää kyvykkyden hoitaa lasta? Laitat hänet yhdeksi päiväksi mukelon kanssa kotiin ja lähde itse shoppaamaan tms. Tarkoitus on siis saada mies joko huomaamaan, että hän ei vaan pärjää lapsen kanssa tai sitten havahduttaa hänet ottamaan enemmän vastuuta noin niikuin muutenkin.

Vierailija
39/43 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 14:58"]Onnistuukohan, jos miehesi voisi näyttää kyvykkyden hoitaa lasta? Laitat hänet yhdeksi päiväksi mukelon kanssa kotiin ja lähde itse shoppaamaan tms. Tarkoitus on siis saada mies joko huomaamaan, että hän ei vaan pärjää lapsen kanssa tai sitten havahduttaa hänet ottamaan enemmän vastuuta noin niikuin muutenkin.

[/quote]

Yritän tätä aika-ajoin, mutta vie se ei ole onnistunut. Ehkä jos tarpeeksi kauan yritän...

Vierailija
40/43 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilisin mennä mukaan mökille, ja tekisin siellä mitä itse tykkään. Ei kai vauvan äidiltä kukaan odotakaan osallistumista työleirille..? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan