Miten saisin motivoitua itseni menemään töihin 1680 bruttopalkalla, kun tuilla saa suunnilleen saman?
Menettäisin vain 40h joka viikko + matkat...Ei tuolla palkalla pääse edes rakentamaan elämää, se on vain kädestä suuhun elämistä. Ei saa asuntolainaa, tai sijoituksia kartutettua.
Eläkekorttia on turha käyttää, koska tuosta ei kertyisi takuueläkettä enempää.
Miten sinä olet saanut itsesi motivoitua?
Kommentit (240)
Maataloustukien
.summa on noin 7 miljardia , joka vuosi..
Summaan olisi lisättävä maatalouden saasteet ja muu ympäristötuho,
jotka kaksinkertaistaisivat tukiaisvuoret.
Vastikkeettomat yritys- ja maataloustuet, pitää lopettaa.
Niiden jakaminen isoille ympäristö- ja talousrikoksille, kuten Talvivaara-Terrafame-Trafigura-Finnvera, Chempolis, Mediapolis, Sipilän sukulaiset ym veroparatiisisijoittajien pelirahoiksi - ON LOPUTTAVA.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201702272200076206_uu.shtml
Muistakaa kansalaiset äänestää toisin,
Vasemmistoliittoa kuntien ja valtion johtoon.
Vierailija kirjoitti:
Tuet on liian isot jos ne on vaihtoehto työnteolle.
Ei, vaan joistain töistä maksettavat palkat ovat liian pieniä, kun ne eivät riitä asumiseen ja elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku selittää, miten tuilla voi päästä noin suurin ansioihin? Toimeentulotuen ja asumistuen yhteissumma on korkeimmillaankin alle 1000 euroa kuussa. Mulla itselläni se oli noin 800e, kun en asunut pk-seudulla tai ollut yksinhuoltaja.
Työmarkkinatuki 4 viikon ajalta 540e verojen jälkeen.
Asumistuki 395
Toimeentulotuki muistaakseni 420
Tämä selittyy sillä, että vuokrani on 900e, ja tämä huomioidaan kokonaan toimeentulotuessa. Siihen sitten 500e toimeentulotuki päälle + sähkölasku + suurin osa kotivakuutuslaskusta + julkinen terveydenhuolto + reseptilääkkeet.
Tuosta tulee melko helposti yli 1500e kuussa, varsinkin kun olen nyt joutunut käymään hammaslääkärissä paljon
Aika pieni raha kuitenkin - 1435 euroa (laskin tuon 500 euron toimeentulotuen mukaan). Ja siitä sitten heti alkuunsa 900 euroa vuokraan? Aika vähän jää käyttörahaa, etenkin jos joudut maksamaan muut laskusi itse. En laskisi välttämättä hammaslääkärikuluja tuloiksi, eikös se ole lähinnä vain rahansiirtoa eli sulle plus miinus nolla?
(Työmarkkinatuki on kyllä sillai hankala, että sitä saa muistaakseni vain tietyn aikaa ennen kuin joutuu työvoimapoliittisiin toimenpiteisiin.)
Itse aloitin nollalla eurolla nykyisessä työssäni eli olin vain harjoittelija, seuraavana vuonna sain 10 tunti kun oli kokemusta alla ja nyt 12,50 tunnilta, kun opiskelin alan ammatin. Viisi vuotta takana firmassa ja kahden vuoden päästä palkkani tulee olemaan 15,10 tunnilta, kun siirryn rivityöntekijästä työnjohtajaksi, joka eläköityy. Ja loppuelämän virka halutessani plakkarissa sekä vähintään hyvät mahdollisuudet myös muihin alan työpaikkoihin ns ylemmälle tasollekin. 45min ajomatka suuntaansa, mikä vähän sieppaa, mutta toisaalta uralla eteneminen ja hyvä työ sekö työyhteisö on vaivan arvoista.
Koska elämisen kustannukset on nousseet koko ajan, periaatteessa käteen jäävä osuus ei ole liikkunut suuntaan tai toiseen eikä tulekaan nousemaan, enkä saa luultavasti koskaan säästettyä asuntolainaan, mutta olen silti tyytyväinen, vaikka tekemättä mitään saisin enemmän käteen kuin nyt työssä ollessa. Tunnen tekeväni jotain itseni ja yhteiskunnan hyväksi ja vaikka talvikuukaudet vain olenkin ansiosidonnaisella ja säästöilläni, niin en koe silti olevani ainakaan täysin lusmu. Vietän vain kesäloman talvisin ja teen töitä koko vuoden edestä kesäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
essa.
</p>
<p><strong>ALOITTAJAAAAAA! TULE TÄNNEEEEEE! <br />
KERRO MEILLE, MITÄ TUKIA SAAT, JOS SULLE JÄÄ KÄTEEN KUUKAUDESSA 1600 EUROAAAAAAA! </strong>[/quote kirjoitti:urheiluseurat saivat valtiolta lähes kaksi miljoonaa koronatukea
Urheiluseurat saivat opetus- ja kulttuuriministeriöltä yhteensä lähes kahden miljoonan tukipotin koronaviruspandemian aiheuttamien taloudellisten menestysten korvaamiseen. Avustusta sai 280 seuraa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaksi-seuraa-ylitse-muiden-urheilus…
aloittajaLantakokkare,Jos sun täytyy olla noin kade työttömyystuella kituuttaville,
niin ala herran nimsessä heti itsekkin työttömäksi. So simply.
Huomenna sanot heti aamusta pomolles byebye ja alat työttömäksi.
Samaa pätee täällä kaikkiin niihin jotka itkee työttömien tuista.
Ei ole mitään estettä ettette vois itse tehdä samaa.
Sitten näette millasta herkua se on.
Ja tilallenne sinne töihin löytyy varmasti 500 000 tuhannen työttömän joukosta varmasti joku.
vain mielipuolet tukevat liikkeettä, jonka politiikka ajaa muutkin työttömyyden partaalle ja vararikkoon.
sekoomuksen puudelipuolue perskarvat valehtelee ja
haluaa maksaa kreikka-italiatukia!
Ja tänään oli ketju, jossa vaadittiin tukiin reiluja korotuksia.
Selvästi niitä pitää laskea reilusti, kun työnteko ei kannata.
Kaikesta työstä ei valitettavasti voi maksaa suurta palkkaa.
Ja jos nyt nostettaisiin kaikkien palkat esim. Minimi 2000e, niin tämä taas nostaa hintoja ja se suurempi palkka ei olekaan enää yhtään sen enempää.
Itsekin aloitin työt pari vuotta sitten 1600e bruttopalkalla, hyvin olen pärjännyt ja nyt palkka on 1800e brutto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan joistain töistä maksettavat palkat ovat liian pieniä, kun ne eivät riitä asumiseen ja elämiseen.
Kyllä, palkka ei ole koskaan liian pieni, vaan tuet ovat liian isoja. Tuet pois niin loppuu se pummilla eläminen. En halua isotuloisena elättää loisia.
Maatalous-Viljelijätuet :
563 000 000 euroa Kansallinen tuki
542 000 000 euroa EU-tulotuki
421 000 000 euroa Luonnonhaittakorvaus
341 000 000 euroa Ympäristötuki
Muut maatalouden tuet :
469 000 000 euroa Maatalousyrittäjien eläkkeet
400 000 000 euroa EU:n tuontitullit
213 000 000 euroa Lomitustoiminta
150 000 000 euroa Rakennetuet
146 000 000 euroa Luopumistuet
53 000 000 euroa EU:n tuki maaseudun kehittämiseksi
50 000 000 euroa Korkotuet
24 000 000 euroa Sokerituotannon rakennetuet
22 000 000 euroa Energiaverotuki
15 000 000 euroa Tuet tapaturmavakuutuksiin
10 000 000 euroa Tuet maatalousneuvontaan
8 000 000 euroa Maataloustuotteiden vientituet
5 000 000 euroa Markkinointituet
3 000 000 euroa Satovahinkokorvaukset
2 000 000 euroa Tuet laatujärjestelmien kehittämiseen
Yhteensä:
6 437 000 000 euroa
JA SINÄ MAKSAT!
Syntyvyys kääntyi laskuun 90-luvulla,
EU-huumassa lapsiperheisiin laman aikana kohdistuneet
leikkaukset jätettiin voimaan 90-luvun laman jälkeenkin
Antti Rinteen hallitus nosti tukia eli lapsilisiä ensimmäisen
kerran 90-luvun laman jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, palkka ei ole koskaan liian pieni, vaan tuet ovat liian isoja. Tuet pois niin loppuu se pummilla eläminen. En halua isotuloisena elättää loisia.
Joopa joo.
Väsynyttä trollausta, 0/5.
Tulisi veronmaksajille 90% halvemmaksi,
jos maatalousyrittäjät nauttisivat työmarkkinatukea + 9€(pv) aktivointitukea.
Ne maanviljelijöiden eläkkeet pitäisi maksaa omista
tuloista eikä teollisuustyöntekijöiden tulojen mukaan.
Kyllä kelpaisi meikäläisellekin toisten maksama eläke.
Nyt on tulossa jotain alle tonni työeläkettä, jolla ei Suomessa verojen jälkeen tule toimeen. Mutta vika ei ole Sipilän eikä maanviljelijöiden, vaan niiden aivottomien kaupunkilaisten, jotka äänestävät Maalaisliittoa eli Kepua. Herätkää, arvoisat kansalaiset, nyt on taas vaalit tulossa.
Tässä tilanteessa meidän ei pidä heitellä rahaa ympäri eurooppaa,
me tulemme tarvitsemaan ne rahat itse ja näkeehän sen kun katsoo uutisia
jossa kokoajan tehtaita laitetaan pakettiin
ja työttömyys lisääntyy.
Työssä jo olevan on helpompi löytää toinen uusi työpaikka, kuin työttömän.
On todella onnekas jos pääsee työttömänä töihin, usein paikat menee vain työnvaihtajille,
Työssäkäyvänä saa (työstä riippuen) joitain etuja. Liikunta-, kulttuuri- ja työmatkasetelit, tulospalkkiot, ammattiliiton tarjoamat edut ja alennukset. Niin ja lomarahat!
Tosin itse olen mieluummin työtön ja annan paikkani jollekin, joka sitä todella tarvitsee. Minun vuoroni oli jo.