Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppini pesi vessaharjan astianpesukoneessa

Vierailija
26.06.2014 |

Olin aivan epäuskoisen järkyttynyt, kun kuulin sen. Hän myöskin pesee haisevat tiskirätit astioiden joukossa normaaliohjelmalla (ei edes 70 asteessa) ja t-paidat liian kuumassa lattiarättien kanssa kaikki värit sekaisin. Ilmankos saan parin päivän vatsataudin aina anoppilaan saapumisen jälkeen. Ei helv...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessaharjaa pitää pestä kloriittiliuksessa ja veden ei saa olla lämmintä. Tiskirätit pestään 95 asteessa pyykkikoneessa. Tiskirätti kannattaa vaihtaa vähintään kerran päivässä.

Vierailija
2/34 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-p-u-a

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain taas tuossa noin viikko sitten kamalan mahataudin, joka kesti pari vrk (ilmeisesti sama kuin ns. "turistiripuli"). Samoin lapsemme sairastuivat mahatautiin. Anoppi myös kerran ollessaan meillä kylässä pyyhki taaperomme suun tiskirätillä. Ällöttävää!!!!!!!!!!!!! Ja vaikka häntä valistaa hygienia-asioista, niin tulee aina noita uusia ylläreitä. Hän myös laittaa lattialle pudonneet kasvikset pöydälle tarjottavien joukkoon jne. :O

Vierailija
4/34 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/34 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tultiin anoppilaan noin viikko sitten illalla ja syötiin iltapalaa. Heti seuraavana päivänä aamupäivällä maha oli ihan totaalisen sekaisin. T. Ap

Vierailija
6/34 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 22:50"]No just luin kauhulla näitä

http://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/tiesitko-voit-pesta-nama-yllattavat-esineet-astianpesukoneessa/3480770

[/quote]

Ok! Mutta tuo vessaharja astioiden joukossa samassa "tiskisatsissa" oli kyllä musta kaiken huippu. Huh. :O t. Ap

Vierailija
7/34 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikö monikin niitä luutuja siellä pese, mutta mä vaan ajattelen sitä että ne imee kauheasti sitä myrkkypesuainetta, ja sitten sitä tulee huuhteluunkin...

Vierailija
8/34 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese käsipyyhkeitä pesukoneessa ollenkaa, heitän roskiin ja ostan uudet. Ostin 10kpl viime kerralla ikeasta, oli niin halpaa. Talouspaperia tulee käytettyä enemmän.

Vierailija
9/34 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä puolustuskyky vahvistuukin, kun yleensä olen kuulemma ylihygieeninen. Mutta silti... Kaikkea sitä ihminen näkeekin, kun vanhaksi elää. T. Edelleenkin ällistynyt Ap

Vierailija
10/34 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset pesee auton moottorin osiakin astianpesukoneessa.

Vierailija
11/34 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hyi HELVETTI!!! Oksettavaa!!

Mutta tuo nyt on jo tuhlausta heittää kankaiset liinat kerran jälkeen roskiin. Jotain järkeä. Ja miksi helkkarissa tiskirätti pitäisi pestä kerran päivässä? En edes koske siihen joka päivä. :D

Vierailija
12/34 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 22:54"]Toiset pesee auton moottorin osiakin astianpesukoneessa.

[/quote] On muuten ihan oikeasti kätevä tuohon käyttöön, rasva ja pinttynyt lika irtoavat tehokkaasti. Itse asiassa korjaamoilla käytettävät osienpesukoneet ovat paljolti samanlaisia kuin astianpesukoneet. En ole vaan uskaltanut kokeilla meillä kotona, joudun vielä huonoon valoon tyttöystävän silmissä!

Vierailija
13/34 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, osanottoni ap:lle! Myös minulla ja anopillani on todella erilaiset hygieniakäsitykset. Tänään kauhukseni näin hänen pesevän vessaharjalla mökin sadevesitynnyriä - sitä sadevettä hän sitten käyttää erilaisiin pesu- ja huuhtelutarkoituksiin, myös välillänne astianpesuun. Toivon vain hartaasti, että hänellä on eri harja vessanpesuun, mutta yhden harjan vain olen kyllä nähnyt. Jo ajat sitten olen siirtynyt hoitamaan tiskit itse aina kun mahdollista. Jos astiat eivät ole minun tiskaamiani, joudun lähes aina tiskaamaan ne jo ennen ruokailuja. Oman tiskiharjan ja pöytärätinkin olen näille vierailuille oppinut varaamaan. Omat ruoat myös useimmiten. Rasittavaa, noloa ja koomistakin, mutta näin homma toimii edes jotenkuten.

Vierailija
14/34 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 22:54"]Toiset pesee auton moottorin osiakin astianpesukoneessa.

[/quote] On muuten ihan oikeasti kätevä tuohon käyttöön, rasva ja pinttynyt lika irtoavat tehokkaasti. Itse asiassa korjaamoilla käytettävät osienpesukoneet ovat paljolti samanlaisia kuin astianpesukoneet. En ole vaan uskaltanut kokeilla meillä kotona, joudun vielä huonoon valoon tyttöystävän silmissä!

[/quote]

On, helvetin hyvä. Mutta kun jotkut tekee näin samalla koneella millä pestään sitten ne astiat. Aina sieltä pinttyneestä paskasta jotain jäämiä jää tarttumaan herkempiin muoviastioihin.

Vierailija
15/34 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 22:54"]

Ehkä tässä puolustuskyky vahvistuukin, kun yleensä olen kuulemma ylihygieeninen. Mutta silti... Kaikkea sitä ihminen näkeekin, kun vanhaksi elää. T. Edelleenkin ällistynyt Ap

[/quote]

Anoppi holhouksen alle! Tai syyte ehkä kannattas nostaa, jospa yrittääkin myrkyttää sinut : (

Vierailija
16/34 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 22:54"]

[/quote]

Anoppi holhouksen alle! Tai syyte ehkä kannattas nostaa, jospa yrittääkin myrkyttää sinut : (

[/quote] Voiko anopista tehdä ls-ilmoituksen, siis anopinsuojeluilmoituksen jonnekin?

Vierailija
17/34 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä: se yksi ja sama anoppini toisaalta huuhtelee astiat ennen ja jälkeen astianpesukoneen käytön. Hänen mielestään astioihin jää "myrkkyjä", kun ne pesee astianpesukoneessa. Uskon enemmänkin, että "pesuainemyrkkyjen" sijaan isompi ongelma ovat ne p*skaisten luuttujen ja vessaharjan E. coli ja ulostebakteerit yms. Lisäksi sama henkilö käy noin kerran viikossa suihkussa/pesulla. Muuten hän on ihan ok, mutta nuo hygieniakäsitykset ovat painajaismaisia.

Vierailija
18/34 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko tätä. Kuka ainakaa enää suostuisi kyläilemään tuollaisessa anoppilassa? Ja miksi vessaharjaa pitää ylipäätään pestä? Jos se näyttää paskaiselta, on aika ostaa uusi harja.

Vierailija
19/34 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpsoneisssa Marge pesi astianpesukoneessa vessanpytyn kannen ja rengasosan kun oli tulossa tärkeitä vieraita.

Ei ollut muuta tiskiä samassa koneellisessa mukana.      :)

Vierailija
20/34 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 23:16"]En kyllä usko tätä. Kuka ainakaa enää suostuisi kyläilemään tuollaisessa anoppilassa? Ja miksi vessaharjaa pitää ylipäätään pestä? Jos se näyttää paskaiselta, on aika ostaa uusi harja.

[/quote]

Vähänpä olet nähnyt, jos et voi tätä todeksi uskoa...