5 lapsisella perheellämme menee kohtuulliseen elämään 4500 e/kk
Elämiseen kustannuksiin kuluu yhteensä 4500 e/kk ja elämme säästeliäästi. Nettotulot 5000 yhteensä minulla ja miehellä. Kysyttävää?
Kommentit (9)
Kuulostaa teidän tilanteene hulppealta omaan tilanteeseemme verrattuna. Meidän neljälapsisella perheellä menee n.2400€/kk elämiseen, eli kaikki mitä saadaan. Ruoka on riittänyt, mutta vaatii valtavasti rahankäytön suunnittelua ja itseltä viitseliäisyyttä leipoa jatkuvasti itse leipää, kiisseliä, kaikkea mahdollista millä vain saa penniä venytettyä. Alan olla tilanteeseen aika puhki ja nyt on miehellä työnhaku päällä. Toivottavasti tilanne alkaisi jo helpottamaan päin. :)
Onko omistusasunto, asuntolainaa vai vuokralla (jos vuokralla niin kuinka suuri vuokra). Mitä lasket elämisen kusannuksiin?
Meillä on kolmehenkinen perhe, netto 4200€/kk ja en ymmärrä miten rahat riittäisi jos lapsia olisi useampi. Mä en usko tuohon 4 lasta ja perheen tulot 2400€, ei vaan ole mahdollista. Asuminen vie jo vähintään puolet tuosta.
Asumme vuokralla. Tuo summa kattaa kaiken, mikä meillä menee kuukaudessa elämiseen ja laskuihin vuokra mukaanluettuna.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 23:06"]
Meillä on kolmehenkinen perhe, netto 4200€/kk ja en ymmärrä miten rahat riittäisi jos lapsia olisi useampi. Mä en usko tuohon 4 lasta ja perheen tulot 2400€, ei vaan ole mahdollista. Asuminen vie jo vähintään puolet tuosta.
[/quote]
Kyllä on mahdollista. Jos lapset veisivät noin paljon rahaa kuin väität niin suurimmalla osalla suomalaisista ei olisi varaa lapsiin
Aika pienellä te sitten selviätte. :)
Meillä kaksi pientä lasta kotihoidossa. Meillä nopeasti laskettuna menee noin 3400€ (osa kuluista maksetaan kerran tai kaksi vuodessa, mutta laskin osuuden kuukaudelle). Asumme vuokralla.
Minkä ikäisiä lapsia teillä on?
Meitä on neljä ja menee noin 2000e.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 23:06"]
2400€, ei vaan ole mahdollista. Asuminen vie jo vähintään puolet tuosta.
[/quote] Jaa-a, meillä on asumismenot 780/kk ja sisältyy siis kotivakuutus, vuokra ja sähkö. Vesilasku kuuluu vuokraan.
Kuulostaa kohtuulliselta. Meiltä menee 1800 ja meitä on kaksi.