Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihme ihmisiä vaivaa HeVi osastolla?

Vierailija
26.06.2014 |

Kylläpä rupesi taas ärsyttämään kaupassa käydessä hedelmä-ja vihannesosastolla. Eräs kolmissakymmenissä oleva nainen oli valitsemassa tomaatteja. Hänen piti puristella ja pyöritellä vähintään viisi sekuntia jokaista, vähintään kymmentä tomaattia käsissään, ennen kuin löysi kolme mieluistansa. Toki itsekin tarkistan, ettei tomaatti yms. ole homeessa tai muuten pilaantunut, mutta suututtaa tuollainen! Kivaa varmaan pilata nekin puoliksi hyvät tomaatit puristelemalla ne pehmeiksi seuraavaa puristelijaa varten. Muita ketä tämä ärsyttää?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin ärsyttää.

Vierailija
2/80 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta kun ei oikeita ongelmia ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ärsyttää ne banaaniterttujen repijät! Miksi jokaikinen nippu pitää silputa? Ite ostan 6-8 banaanin nippuja ja vituttaa kun kaikki on revitty erilleen toisistaan ja sitten pitäis pakata ne pussiin, mikä mun mielestä on aivan silkkaa muovipussien turhaa käyttöä.

Vierailija
4/80 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 22:49"]Mua taas ärsyttää ne banaaniterttujen repijät! Miksi jokaikinen nippu pitää silputa? Ite ostan 6-8 banaanin nippuja ja vituttaa kun kaikki on revitty erilleen toisistaan ja sitten pitäis pakata ne pussiin, mikä mun mielestä on aivan silkkaa muovipussien turhaa käyttöä.

[/quote]

No minkä sille voi että toiset haluaa ostaa 2-4 banaania eikä sen kokoisia terttuja ole tarjolla? Eihän se yhteiskunta niin pyöri että kaikki ostaa isoja terttuja banaaneja ja heittää sitten roskiin kun ei ehdi syödä ennen kuin ne pilaantuu!

Vierailija
5/80 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rumempi hedelmä tai vihannes, sitä paremman makuinen. Näin täällä Kreetalla.

Vierailija
6/80 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 22:49"]Mua taas ärsyttää ne banaaniterttujen repijät! Miksi jokaikinen nippu pitää silputa? Ite ostan 6-8 banaanin nippuja ja vituttaa kun kaikki on revitty erilleen toisistaan ja sitten pitäis pakata ne pussiin, mikä mun mielestä on aivan silkkaa muovipussien turhaa käyttöä.

[/quote]

No minkä sille voi että toiset haluaa ostaa 2-4 banaania eikä sen kokoisia terttuja ole tarjolla? Eihän se yhteiskunta niin pyöri että kaikki ostaa isoja terttuja banaaneja ja heittää sitten roskiin kun ei ehdi syödä ennen kuin ne pilaantuu!

[/quote]

Joo mutta ei kai niitä kaikkia nippuja tarvi silputa! Kun sitä vois vähä käyttää sitä järkeensä ja valkata sopiva nippu eikä aina repiä uutta.

Vierailija
7/80 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia minä ostankin Varpion tomaatteja, jotka on pakattu valmiiksi ikkunalliseen paperipussiin. Niitä ei kukaan kuppakäsi pääse hiplailemaan, ja ikkunan läpi kuitenkin näen, että en osta sutta. Varpion tomaatit rules! (Enkä ole Varpiolla töissä.)

Vierailija
8/80 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpion tomaatit on hyviä. Paljon parempia kuin luomutomaatit. Enkä edes tiedä missä se varpion puutarha on. Tosin ostan irtona.

Vierailija
9/80 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaopiston naiset...ja HeVi osaston naiset...

Vierailija
10/80 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 22:49"]

Mua taas ärsyttää ne banaaniterttujen repijät! Miksi jokaikinen nippu pitää silputa? Ite ostan 6-8 banaanin nippuja ja vituttaa kun kaikki on revitty erilleen toisistaan ja sitten pitäis pakata ne pussiin, mikä mun mielestä on aivan silkkaa muovipussien turhaa käyttöä.

[/quote]Mitä väliä, sehän on vaan muovipussi. 

"Kasvatusvaiheessa banaanitertun päälle laitetaan kemikaaleilla käsitelty muovipussi, joka suojaa terttua hyönteisiltä, linnuilta ja voimakkaalta tuulelta. Pussi myös muodostaa kuuman mikroilmaston ja siten nopeuttaa banaanien kypsymistä. Viljelyssä käytettävät muovipussit aiheuttavat jäteongelman, koska myrkkyä sisältävät muovipussit jäävät lojuman viljelysten reunoille tai päätyvät vesistöihin. Reilun kaupan viljelmät kierrättävät muovin. Monilla  plantaaseilla muovivuoret koristavat viljelysten reunoja. Yhtä tuotettua banaanikiloa kohti jätettä syntyy kaksi kiloa, josta suurin osa on banaanirungosta jäävät jätettä."

http://www.kaapeli.fi/reilukauppa/banaani.html

Kun banaanit alkavat kasvaa, niiden ympärille ripustetaan muovipussi joka suojelee hedelmiä hyönteisiltä, pölyltä ja saasteilta. Hedelmät myös kasvavat nopeammin pussin sisällä.
Hedelmien väliin laitetaan muovisuojat koska banaanien päät saattavat vahingoittaa toistensa kuoria kun banaanit nousevat aurinkoa kohti. Muovisuojat käytetään moneen kertaan.
Pussit merkitään erivärisillä muovinauhoilla. Väri näyttää miten vanhoja hedelmät ovat ja minä viikkona ne tulee poimia. Asoguabon viljelijät käyttävät kahdeksaa eri väriä.
http://elamaecuadorissa.wordpress.com/2009/04/27/banaanikoulu-osa-2/

Vierailija
11/80 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö te köyhät itse kaupassa? 

Vierailija
12/80 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kennar lähikausappa näni knu esär muttaiohnen meis vöki miikaisetsi osin veismenolin kinppuun ja tekikin siineh reijän jaa rupesia poraimelaan kypräänsä siineh!! Miän pokia otsin sne menonil aj siön sne ionoisain!!! man man knu no hvyää!!!! :())))ppp

Vierailija
13/80 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 21:40"]

Todellakin ärsyttää, levittää kaikki tautinsa niihin. Antavat usein lastensakin puristella niitä ja yskiä sinne päin.

[/quote]

Tomaatit kuten kaikki muutkin kasvikset ja hedelmät tulisi joka tapauksesa huuhdella ennen syömistä.

[/quote]

Tomaatti ei itseasiassa ole kasvis eikä hedelmä, vaan marja.

t: Nipo

Vierailija
14/80 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en niin tuosta puristelusta hetkahda mutta hiljattain yksi nainen valkkasi omenoita ja otti aina yhden käteensä, pyöritteli sitä ja ja sitten haistoi sitä! Siis ihan nenä kiinni. Laittoi sitten takaisin jos ei kelvannut. Se oli aika ällöä.

Vierailija
15/80 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkin tomaatit ja muutkin vihannekset ja hedelmät tarkkaan siksi, että ärsyttää se että niitä myydään puoliraakana. Haluan kypsiä hedelmiä ja vihanneksia, enkä mitään raakileita. On suoranaista taidetta löytää joukosta ne, jotka ovat kypsiä, mutta eivät ylikypsiä tai raakoja.

Niin että laittakaa palautteenne kauppiaille, että parantavat tuotteiden laatua ettei kaikkia tarvitse käydä yksitellen läpi. En itsekään pidä siitä että tuotteita nyplätään, mutta ymmärrän sen, teenhän niin itsekin

Vierailija
16/80 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa ap mikä mun pitkäaikaissairasta 9-vuotiasta lasta ärsytti tänään? Kuulemma se, että hän edes ajatteli että ärsyttää koska kaikki on ihan hyvin..

Et joo, en ole koskaan aiheestasi ärsyyntynyt, mut jokaisella omat aiheensa. Hyvää yötä.

Vierailija
17/80 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 23:06"]

Tuon takia minä ostankin Varpion tomaatteja, jotka on pakattu valmiiksi ikkunalliseen paperipussiin. Niitä ei kukaan kuppakäsi pääse hiplailemaan, ja ikkunan läpi kuitenkin näen, että en osta sutta. Varpion tomaatit rules! (Enkä ole Varpiolla töissä.)

[/quote]

Mihinkähän nämä kyseiset tomaatit katosi Tiksin Ylivedosta? On aivan ylivoimaisesti parhaimman makuiset tomaatit ja extraplussa tosta valmiista pussituksesta.

Vierailija
18/80 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 23:51"]

Tutkin tomaatit ja muutkin vihannekset ja hedelmät tarkkaan siksi, että ärsyttää se että niitä myydään puoliraakana. Haluan kypsiä hedelmiä ja vihanneksia, enkä mitään raakileita. On suoranaista taidetta löytää joukosta ne, jotka ovat kypsiä, mutta eivät ylikypsiä tai raakoja.

Niin että laittakaa palautteenne kauppiaille, että parantavat tuotteiden laatua ettei kaikkia tarvitse käydä yksitellen läpi. En itsekään pidä siitä että tuotteita nyplätään, mutta ymmärrän sen, teenhän niin itsekin

[/quote]Mä vähän luulen että tähän on jokin sellainen hyväksyttävä syy ettei kaikki siellä kaupan tiskissä ole ihan just menossa ylikypsäksi, joita säkään et siis halua ostaa. Entäs jos ennakoi ja kypsyttää kotona?

Vierailija
19/80 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 21:49"]Ettekö te valivalittajat pese koskaan näitä tomaattejanne ennen syöntiä?

[/quote]

Emme pese. Pesemättömässä tomaatissa astraalienergiat ovat parhaimmillaan. Peseminen siis sotkee tomaatin energiakentät, ja saattaa tehdä siitä jopa syöjälleen myrkyllisen. (Varsinkin jos pesee Fairyllä. Silloin tomaatista tulee suorastaan pimeyden olento, jaiks!) Tämä pätee kaikkiin kasviksiin ja muihinkin elintarvikkeisiin. Esimerkiksi kananmunat syön kuorineen raakana juurikin näistä tärkeistä energiasyistä, joita te valaistumattomat ette vielä ymmärrä. Olen opiskellut tätä aihetta ulkomailla, ja omistan useita kirjoja, joita mielellään siteeraan, jos teitä enemmänkin kiinnostaa.

Rauhaa sieluillenne ja tomaateillenne!

Toivottaa energiaguru (Amk), kasviterapeutti (intialainen yksityiskoulu) ja keittiöpsykologi (Aavee-opisto) -mamma

Vierailija
20/80 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kun kukkakaalista revitään ne lehdet. Nehän on syötävää kamaa.