Mikä ihme ihmisiä vaivaa HeVi osastolla?
Kylläpä rupesi taas ärsyttämään kaupassa käydessä hedelmä-ja vihannesosastolla. Eräs kolmissakymmenissä oleva nainen oli valitsemassa tomaatteja. Hänen piti puristella ja pyöritellä vähintään viisi sekuntia jokaista, vähintään kymmentä tomaattia käsissään, ennen kuin löysi kolme mieluistansa. Toki itsekin tarkistan, ettei tomaatti yms. ole homeessa tai muuten pilaantunut, mutta suututtaa tuollainen! Kivaa varmaan pilata nekin puoliksi hyvät tomaatit puristelemalla ne pehmeiksi seuraavaa puristelijaa varten. Muita ketä tämä ärsyttää?
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 08:21"]
Ajatelkaa niitä jotka on just käyny vaik vessassa paskalla, parhaimmas tapaukses ei pessy käsiään ja sit tulee levittelee kakkabakteerejaan niihin käpälöimällä vihanneksia
[/quote]
Äläkä unohda kaikkia muitakin paikkoja, jotka kuhisevat vaikkapa ulostebakteereja.
Se ostoskärryn työntöaisa, jossa lepuutat omia käsiäsi tuotteiden hyllyltäpoimimisen välillä, on oikea kakkatanko. Siitä ne ulostepöpöt siirtyvät mukavasti ensin sinun käsiisi ja sinun käsistäsi kaikkiin kaupassa koskemiisi elintarvikkeisiin.
Ja kun purat ostamasi elintarvikkeet jääkaappiin ja kuivakaappeihin, niin siellähän ne muiden ulostebakteerit sitten muhivat, kunnes teet ruokaa ja siirrät ne bakteerit käsiesi mukana suuhusi...
[/quote]
Oot sairas.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 03:26"]
Pahinta siellä on se, kun ihmiset siellä heiluttavat päätään niin, että tukka viuhuu ympäriinsä ilmassa. Sitten kotona löytyy kiiwien seasta jonkun tuntemattoman irtohiuksia. Yäk :P
[/quote]Se johtuu niistä mainoksista, siwan ja k-kaupan joululaulukuoroista.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 08:55"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 08:21"]
Ajatelkaa niitä jotka on just käyny vaik vessassa paskalla, parhaimmas tapaukses ei pessy käsiään ja sit tulee levittelee kakkabakteerejaan niihin käpälöimällä vihanneksia
[/quote]
Äläkä unohda kaikkia muitakin paikkoja, jotka kuhisevat vaikkapa ulostebakteereja.
Se ostoskärryn työntöaisa, jossa lepuutat omia käsiäsi tuotteiden hyllyltäpoimimisen välillä, on oikea kakkatanko. Siitä ne ulostepöpöt siirtyvät mukavasti ensin sinun käsiisi ja sinun käsistäsi kaikkiin kaupassa koskemiisi elintarvikkeisiin.
Ja kun purat ostamasi elintarvikkeet jääkaappiin ja kuivakaappeihin, niin siellähän ne muiden ulostebakteerit sitten muhivat, kunnes teet ruokaa ja siirrät ne bakteerit käsiesi mukana suuhusi...
[/quote]
Oot sairas.
[/quote]
Mitä ihmeen "sairasta" totuuden kertomisessa on?
Noin ne bakteerit leviävät. Ei siinä ole mitään ihmeellistä tai "sairasta".
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 08:11"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 02:34"]
Ihmettelen kun kukkakaalista revitään ne lehdet. Nehän on syötävää kamaa.
[/quote]
Olis kiva kuulla, mikä logiikka tässä on.
[/quote]
.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 22:49"]Mua taas ärsyttää ne banaaniterttujen repijät! Miksi jokaikinen nippu pitää silputa? Ite ostan 6-8 banaanin nippuja ja vituttaa kun kaikki on revitty erilleen toisistaan ja sitten pitäis pakata ne pussiin, mikä mun mielestä on aivan silkkaa muovipussien turhaa käyttöä.
[/quote]
Eräs nainen teki niin, että repi tertuista banaanin yksitellen irti, tutki onko hyvä ja sitten se irtonainen joko takasin tai pussiin ja uusi yksittäinen banaani tutkintaan.
Kaupat voisivat kanssa huolehtia hevi-osastoista paremmin, pilaantuneet tuotteet pitäisi noukkia pois eikä jättää sitä hommaa asiakkaille. Samoin hirvittää katsella kuinka rajusti uusia tuotteita kaadetaan esille, kyllä tulee kolhuja.
Hygienia on tärkeää, ja tärkeintä se on keittiössä ja toki vessoissa. Mutta hei , joku järki päähän. Suurin osa bakteereista on vaarattomia, ja osa ihmisille välttämättömiä. Eivät kaikki ihmiset tartuta vaarallisia bakteereita koko ajan, muutenhan kansakunta olisi jo kuollut kokonaan.
Ja miten ihmeessä voitte syödä vaikka marjoja, eläimet ovat voineet kusta niiden päälle tai linnut kakkia. Ja ilma on täynnä vaarallisia pienhiukkasia...
Ärsyttää! Mutta eniten Se pirun sipuleiden kuoriminen
Itse olen kiinnittänyt huomiota samaan ja on kyllä oikeasti ärsyttävää. Ällöttää ajatella ketkä kaikki sitäkin tomaattia on jo käsissään pyöritellyt, minkä minä sitten syön.
Minä kuorin sipulit. Tai no otan sen pahimmain rapisevan kauoren pois. Minua ärsyttää ne varisevat kuoret jotka sottaa jääkaapin. Minua ärsyttää ihmiset jotka ei osaa käyttää puntaria. Lähikaupassa on automaattinen puntari joka tunnistaa mitä pussissa on. No aina ei mene oikein ja siihen jäädään sit pällistelemään, kun ei osata valita oikeaa hedelmää. Ei voi olla niin vaikeeta!
En ole ap, mutta te jotka alapeukutatte avausta, voisitteko kertoa, että miksi?
Saa kai sitä valita huolella tuotteet joista maksaa. Mutta ei niitä piloille tarvi puristella. Itse ainakin sen verran kokeilen, että onko tomaatti kiinteä vai pehmeä. En purista niin että pilalle menisi, ihan kevyesti vain kokeilen tuntumaa. Hyvä tomaatti on napakka.
Todellakin ärsyttää, levittää kaikki tautinsa niihin. Antavat usein lastensakin puristella niitä ja yskiä sinne päin.
Miten ap tarkistat, onko tomaatti kiinteä vai pehmeä?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 21:40"]
Todellakin ärsyttää, levittää kaikki tautinsa niihin. Antavat usein lastensakin puristella niitä ja yskiä sinne päin.
[/quote]
Tomaatit kuten kaikki muutkin kasvikset ja hedelmät tulisi joka tapauksesa huuhdella ennen syömistä.
Ettekö te valivalittajat pese koskaan näitä tomaattejanne ennen syöntiä?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 21:43"]Miten ap tarkistat, onko tomaatti kiinteä vai pehmeä?
[/quote]
Todellakin pesen tomaatit ennen syöntiä. Ja todellakin tarkistan, ettei tomaatti ole pehmeä. Mutta sen tomaatin kiinteyden tuntee ihan hyvin ottamalla tomaatin käsiin ja sormilla kevyesti kokeilemalla. Minä en puristele ja pyörittele tomaattia useita sekunteja käsissäni.
ei mitään hedelmiä pidä puristella. Mutta kyllä pyöritän kädessäni, en viitsi osata ahuonoja. ja olen ollut töissä esim leipomossa, joten tiedän miten elintarvikkeita "käsitellään". terve järki päähän, älkää olko turhan kranttuja. Mites puhtailla rukkasilla luulet että tomaatit poimitaan?
Miksi tästä keskustelusta on poistettu kaikki järkevät kommentit ja jätetty pelkät bakteerikammoisten vouhotukset???
Minkä takia ei voi ottaa niitä, jotka ovat jo irrallaan? Onko pakko saada ne kaikki banaanit yhdessä nipussa?