Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljen vaimo pilasi illan

Vierailija
28.06.2021 |

Oltiin sisarukset kokoonnuttu mökille viettämään juhannusaattoa perheinemme kesken. Veljeni kuopus oli 3-vuotias. Kun kello tuli 8 illalla alkoi veljen vaimo vaatia että pitää lähteä kotiin koska lapsi täytyy saada nukkumaan. Veli ei olisi halunnut lähteä mutta vaimonsa nosti sellaisen metelin että lähdettävä oli.

Kommentit (307)

Vierailija
161/307 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten se pilasi teidän juhannuksen? Pidot sen kun paranee kun vieraat vähenee, sanoo jo sananlaskukin.

Varmasti heillä olikin hauskempaa ilman veljen vaimoa, mutta kaipasivat veljeä ja veljen lasta mukaan juhliin.

Vierailija
162/307 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi vielä 90 luvulla kun lasta alkoi väsyttää, se laitettiin nukkumaan johonkin vieraspaikkaan ja kannettiin sitten kotiin lähtiessä autoon. Ei jäänyt traumoja, kaikilla oli hyvä meno eikä kukaan känniörveltänyt vaikka illanistujaiset jatkuikin vähän pidempään. Ymmärrän ap harmin.

Toisaalta 90-luvulla ei käytetty nettiäkään missään, joten verkko kiinni eskoseni. Maailma kuitenkin muuttuu ja se, että ysärillä asia oli ok, ei tarkoita sitä, että se olisi ollut lapsen kannalta hyvä asia.

Miten ihmeessä sun kommentti liittyy tohon mitä kirjoitin :D

Enkä ole Esko vaan nainen 30v, ja olin lapsi tuolloin ysärillä. Ihan hyvät muistot on jäänyt, kiitos kuitenkin huolenpidosta ;)

Äitinäsi kerron, että ei se noin helppoa ollut. Siinä kun muut vietti hauskaa aikaa minä ravasin vähän väliä kuulostelemaan nukkuuko se lapsi vai ei. Muutaman kerran löysin sinut itkemästä, kun olit herännyt, et tunnistanut paikkaa eikä vanhempia näkynyt. Siinä se loppuilta meni sinua rauhoitellessa. Isääsihän tilanne ei kiinnostanut yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/307 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiasta oli varmaan jo veljen perheessä keskusteltu ennen mökille tuloa. Kun kello läheni sovittua aikaa, veljesi oli niin kuin ei olisikaan, jos vaikka vaimo ei huomaisikaan, että sovittu aika menee ohi. Joo, juhliminen on kivaa, mutta joskus pitää vaan mennä lasten aikataulujen mukaan. Aika aikansa kutakin. 

Kakaroiden pillin mukaan ei tehdä yhtään mitään.

Sanoo lellikki-Veijo, äiteen oma pikku pullamussukka, 56 v.!

Vierailija
164/307 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte olla tyhjäpäinen ja viinaanmenevä suku.

Vierailija
165/307 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiasta oli varmaan jo veljen perheessä keskusteltu ennen mökille tuloa. Kun kello läheni sovittua aikaa, veljesi oli niin kuin ei olisikaan, jos vaikka vaimo ei huomaisikaan, että sovittu aika menee ohi. Joo, juhliminen on kivaa, mutta joskus pitää vaan mennä lasten aikataulujen mukaan. Aika aikansa kutakin. 

Kakaroiden pillin mukaan ei tehdä yhtään mitään.

Huh mikä asenne :( Lapsista pitää pitää huolta, eikä aina voi olla itsekäs. Toivon mukaan olet vela.

Vierailija
166/307 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituista, että juhlissa on hauskaa vain alkoholia juomalla. En ole absolutisti ollenkaan, mutta vietin juuri oikein hauskan juhannuksen ilman alkoholia. Join drinkkejä, viiniä, alkoholitonta olutta ja kuohuvaa siinä missä muutkin, kaikki oli vaan alkoholitonta. Nykyäänhän saa vaikka mitä, Ginsin tai Ginish, Rhumish jne, ja samat blandningit sekaan. Ja oli mukava ajaa aamuyöllä kotiin, kun ei tarvinnut jonottaa taksia, yrittää ehtiä junaan tms. ja seuraavana päivänä oli pirteä, hyvä olo, vaikka yöunet jäivät vähiin :D.

Sun täytyy olla aika nuori, jos olet pirteä valvomisen jälkeen ;) Tälleen 50-vuotiaana pelkästä valvomisesta saa krapula-fiiliksen. Ole iloinen niin kauan kuin voit!

Vierailija
167/307 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei onneksi ole henkilökohtaista kokemusta tuollaisesta, mutta juurikin nyt juhannuksena todistin tuollaista menoa. Juuri hetki sitten vauvan saaneet vanhemmat tulivat poikkeamaan mökillä (taaperoikäinen lapsi oli miehen vanhempien mökillä hoidossa piipahtamisen ajan ja vauva oli mukana). He olivat nimenomaan sopineet, että tulevat vain poikkeamaan ja palaavat takaisin sinne miehen vanhempien mökille. Jostain syystä tämä isä alkoi innostumaan tarjotuista kaljoista ja drinkeistä siihen malliin, että vaimonsa sanoi ensiksi ihan nätisti, että ei enempää ja pitää lähteä ihan kohta. Mies vaan jatkoi juomistaan ja olikin hetken päästä melkoisessa pätkässä ja alkoi sönköttämään, kuinka käy vielä nopeasti saunassa.

Ihan aiheesta tämä vaimo repi pelihousunsa ja teki kyllä melko kuuluvalla äänellä selväksi, että nyt pitää lähteä. Tämä miehen äitikin rupesi soittelemaan perään tuntien jälkeen, että pitäisi jo palata takaisin sinne heidän mökille, että sielläkin on vielä saunomista ja iltapalaa ja sen sellaista.

Minulle tuli oikeasti ihan hirveä olo siitä, että miten joku voi olla noin itsekäs ja miten joku alkoholi saa ihmisen ihan vastuuttomaksi ääliöksi.

Tästäkin varmaan miehen miespuoliset kaverit (ne juottajat) haukkuivat vaimon pirttihirmuksi ja lisäksi anoppi näki vaivaa, kun joutui hoitamaan liian kauan sitä taaperoa ja sekin oli sen vaimon vika?

Vierailija
168/307 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se vaimo alkoi vaatia koriinlähtöä vasta taaperon nukkumaanmenoajan jälkeen?

Miksi koko avaus haisee provolta?

Vierailija
169/307 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se vaimo alkoi vaatia koriinlähtöä vasta taaperon nukkumaanmenoajan jälkeen?

Miksi koko avaus haisee provolta?

Koska tämä on 99 % varmuudella provo.

Vierailija
170/307 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on muuten joku nykyajan ilmiö, että pitää lomillakin mennä orjallisesti jonkun rytmin mukaan. Kun olin itse lapsi, ja mukana jossain mökki ja muissa kyläreissuissa, niin lapset pistettiin kuka mihinkin nukkumaan, että aikuiset saivat viettää iltaa rauhassa. Jos yöllä lähdettiin kotiin, niin napattiin sieltä sitten muksu mukaan. Samaa tein omille lapsilleni, samoin ystäväni omilleen, ja hyvin meni. Nyt tyttärelläni on lapsia ja kaikki tehdään just prikulleen lasten aikataulun mukaan. Koko päivä kellotetaan lasten lounaitten, päikkäreiden jne mukaan ja poikkeuksista ei voi edes neuvotella.

Joillekin lapsille rutiineista poikkeaminen on vaan jännää ja kivaa.

Toisilla menee koko elämä selaisin moneksi päiväksi pienistäkin poikkeamista. Jos oma lapsi muuttuu päivien ajaksi raivoavaksi riehujaksi muutosten takia, niin silloin sitä mielellään noudattaa rutiineja tiukasti.

Vierailija
171/307 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on hyvä syy vetää kova känni...

Vierailija
172/307 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sille lapselle olisi sinun mielestäsi pitänyt tehdä?

Miksi piti kakara edes tuoda? Häiritsee vain juhlimista ja sitten juuri tulee tällaisia tilanteita jotka voisi helposti välttää jättämällä kakaran pois heti alusta pitäen.

Vierailija
173/307 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi piti kakara edes tuoda? Häiritsee vain juhlimista ja sitten juuri tulee tällaisia tilanteita jotka voisi helposti välttää jättämällä kakaran pois heti alusta pitäen.

Mihin se olisi pitänyt laittaa? Ei kaikilla ole mitään hoitopaikkoja ja jos molemmat vanhemmat olivat mökille menossa :D onneksi meillä on käynyt niin hyvä tuuri, että halutessaan saadaan kyllä lapsi muualle hoitoon, mikäli halutaan molemmat mennä jonnekin, mutta pääsääntöisesti mennään kyllä lapsen ehdoilla ja vuorotellaan hoitovastuista SEKÄ otetaan toisemme ja lapsi huomioon siten, ettei toinen yhtäkkiä muutakaan suunnitelmia oman maun mukaan...

Vierailija
174/307 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oli tarkoituskin vaan oleilla sinne max. klo 20 asti juuri siitä syystä, että siitä eteenpäin porukka pystyy vielä ryyppäämään ja rellestämään koko yön eikä tarvitse välittää lapsista?

Vierailija
175/307 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi tulla vähän tarkentamaan tätä provoaan. Alkoiko veljellä olla liian kivaa kaljan takia vai häh?

Vierailija
176/307 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä vain yksi lapsi, jonka mukaan oletatte kaikkien lasten toimivan? Tai vielä parempi, oma kokemus omasta lapsuudesta ja yleistys sen perusteella.

Itse kun sain useamman lapsen, niin sitä mukaan yleistykset karisi ja harha siitä, että olisin omalla toiminnallani tai kasvatuksellani lapsia muovannut. Yksilöitä ovat ja jo syntymästä lähtien nukkuivat ja käyttäytyivät kukin tavallaan. Jotkut nukkuu paremmin, toiset huonommin. Ja sama pätee ruokailuihin, rutiineihin, kyläilyihin, vierailuihin, hoitoihin, suhtautuvat kaikki omalla tyylillään ja persoonallaan, minun toiminnastani riippumatta.

Vierailija
177/307 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on muuten joku nykyajan ilmiö, että pitää lomillakin mennä orjallisesti jonkun rytmin mukaan. Kun olin itse lapsi, ja mukana jossain mökki ja muissa kyläreissuissa, niin lapset pistettiin kuka mihinkin nukkumaan, että aikuiset saivat viettää iltaa rauhassa. Jos yöllä lähdettiin kotiin, niin napattiin sieltä sitten muksu mukaan. Samaa tein omille lapsilleni, samoin ystäväni omilleen, ja hyvin meni. Nyt tyttärelläni on lapsia ja kaikki tehdään just prikulleen lasten aikataulun mukaan. Koko päivä kellotetaan lasten lounaitten, päikkäreiden jne mukaan ja poikkeuksista ei voi edes neuvotella.

Ehkä aikuisilla lapsillasi on toisenlaiset muistot lapsuutensa aikuisten juhlista. Itse muistan turvattomuuden ja toimin toisin oman lapseni suhteen.

Vierailija
178/307 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se ikävää kun lapsen tarpeet laitetaan ryyppäyksen edelle.

Tästä tuli mieleen kun juttelin jälkikäteen anopin kanssa siitä kun oltiin heillä joulun vietossa kun meidän toinen lapsi oli vauva ja toinen 3-v. Miehen vanhemmat ja osa sisaruksista halusi jatkaa juomista ja seurustelua myöhään ja äänieristystä ei juuri ollut, joten itse ja lapset emme saaneet nukuttua kuin vasta myöhään. Aamulla valitin asiasta ja anoppi vähätteli asiaa. Itse olisin odottanut vaikka pahoittelua. Tämän jälkeen olemme viettäneet joulun oman perheen kesken.

Tuossa myöhemmässä keskustelussa sanoi minua itsekkääksi tuossa tilanteessa ja että kaikki ovat olleet elämäntilanteessa että lapset ovat pieniä jne. Minusta lasten nukkuminen + vanhemman, jotta jaksaa hoitaa lapsia, on tärkeämpää kuin ryyppääminen. Olo oli kamala ja mieli maassa tuon yön jälkeen jo pitkään vauvan kanssa huonosti nukkuneena. Mietin että toivoisin itse pystyväni tukemaan nuoria vanhempia ja heidän jaksamista jos omilla lapsilla joskus lapsia on.

Vierailija
179/307 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tekee sitä..

Vierailija
180/307 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi vielä 90 luvulla kun lasta alkoi väsyttää, se laitettiin nukkumaan johonkin vieraspaikkaan ja kannettiin sitten kotiin lähtiessä autoon. Ei jäänyt traumoja, kaikilla oli hyvä meno eikä kukaan känniörveltänyt vaikka illanistujaiset jatkuikin vähän pidempään. Ymmärrän ap harmin.

Toisaalta 90-luvulla ei käytetty nettiäkään missään, joten verkko kiinni eskoseni. Maailma kuitenkin muuttuu ja se, että ysärillä asia oli ok, ei tarkoita sitä, että se olisi ollut lapsen kannalta hyvä asia.

Miten ihmeessä sun kommentti liittyy tohon mitä kirjoitin :D

Enkä ole Esko vaan nainen 30v, ja olin lapsi tuolloin ysärillä. Ihan hyvät muistot on jäänyt, kiitos kuitenkin huolenpidosta ;)

Äitinäsi kerron, että ei se noin helppoa ollut. Siinä kun muut vietti hauskaa aikaa minä ravasin vähän väliä kuulostelemaan nukkuuko se lapsi vai ei. Muutaman kerran löysin sinut itkemästä, kun olit herännyt, et tunnistanut paikkaa eikä vanhempia näkynyt. Siinä se loppuilta meni sinua rauhoitellessa. Isääsihän tilanne ei kiinnostanut yhtään.

Et oo mun äiti mitä ihmettä :D

Mutta ymmärrän mitätarkoitat, että teillä meni noin. Meillä meni toisin. Ollaan juteltu ja muisteltu yhdessä. Sovitaan, että toisilla oli toisin ja toisilla toisin :) meistä on moneksi. Ja se on ihan ok. Pääasia, että tunnistaa mikä itselleen ja omalle perheelle sopii

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän