Veljen vaimo pilasi illan
Oltiin sisarukset kokoonnuttu mökille viettämään juhannusaattoa perheinemme kesken. Veljeni kuopus oli 3-vuotias. Kun kello tuli 8 illalla alkoi veljen vaimo vaatia että pitää lähteä kotiin koska lapsi täytyy saada nukkumaan. Veli ei olisi halunnut lähteä mutta vaimonsa nosti sellaisen metelin että lähdettävä oli.
Kommentit (307)
Hahha aloittaja on itse joku teini-ikään jumittunut aikuinen joka luulee, että muutkin elää vielä yläastetta.
Syyttele vaan toisen vaimoa ja lapsen äitiä, mutta todellisuudessa noi on vastuullinen perhe ja sä jotain muuta.
Niin oliko teillä muilla pieniä lapsia ja mikä tämä koko kuvio siis oli olevinaan? Lapsiperhejuhannus? Oliko alkoholia häiritsevissä määrin esim. tämä veli hörppi siinä illan mittaan vähän enemmän, kuin piti ja siksi meni aikataulut sekaisin? Kuka jaksaa selvinpäin katsella ryyppyporukkaa ja hoitaa vielä lapsia samassa? Mikseivät jääneet yöksi?
Voivoi, miksi veljesi on niin tossukka, että ei sanonut akalleen että minä jään tänne ryyppäämään, mene sinä pennun kanssa kotiin nukkumaan?
Joo rutiinit on hyvät olemassa mutta ei se lapsi ois traumoja saanut jos kerrankin olisi valvonut muutaman tunnin nirmaalia pidempään.
T. 3 lapsen äiti
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä vain yksi lapsi, jonka mukaan oletatte kaikkien lasten toimivan? Tai vielä parempi, oma kokemus omasta lapsuudesta ja yleistys sen perusteella.
Itse kun sain useamman lapsen, niin sitä mukaan yleistykset karisi ja harha siitä, että olisin omalla toiminnallani tai kasvatuksellani lapsia muovannut. Yksilöitä ovat ja jo syntymästä lähtien nukkuivat ja käyttäytyivät kukin tavallaan. Jotkut nukkuu paremmin, toiset huonommin. Ja sama pätee ruokailuihin, rutiineihin, kyläilyihin, vierailuihin, hoitoihin, suhtautuvat kaikki omalla tyylillään ja persoonallaan, minun toiminnastani riippumatta.
Varmasti lapsilla on synnynnäisiä taipumuksia suuntaan taikka toiseen, mutta kyllä musta vanhemman toiminnalla on merkitystä siihen, millaiseen käytösmalliin rohkaisee lasta. Muutenhan kasvatuksella ei olisi mitään merkitystä! Otetaan vaikka esimerkiksi rutiinit. Jos vanhempi pitää heti alusta asti kiinni samoihin kellonaikoihin toistuvista rutiineista, lapsi todennäköisesti tottuu niihin, vaikka olisi synnynnäisesti rennompi tyyppi. Jos taas uni- ja ruokailuajat vaihtelevat päivästä toiseen, lapsikin helpommin tottuu siihen, että maailma ei kaadu pieni muutoksiin.
Kemikaaliali kirjoitti:
Lapsille on tärkeää rutiinit, jotta nukahtavat ja tuntevat olonsa turvalliseksi. Veljen vaimo oli ihan oikeassa.
Aika tyhmä veli kun ei tajua lapsensa parasta. Olisi vain jatkanut ryyppäämistä. Kyllä huomaa yh-isien lapsista ettei isukkeja kiinnosta rutiinit ja turvallisuus. Tämän takia äidit yleensä saavat huoltajuuden.
Vierailija kirjoitti:
Joo rutiinit on hyvät olemassa mutta ei se lapsi ois traumoja saanut jos kerrankin olisi valvonut muutaman tunnin nirmaalia pidempään.
T. 3 lapsen äiti
Mistä kummasta juuri sinä tiedät, mikä tilanne tuolla on ollut?
Lasipalloa sinulla ei ole, eikö allekirjoittamasi meriitti vakuuta minua siitä, että voisit mitenkään tietää. Toisen perheen juhannusillan kulun.
Ja AP, tämän on pakko olla provo.
Ettekö te aikuiset muka osaisi viettää iltaa sillä porukalla kuin on, niin että se pikkulapsi pääsisi nukkumaan?
Minä ole se veljen vaimo, joka vituttaa koko miehen sukua. Tämä johtuu siitä, että elän oman tahtoni mukaan omaa elämääni ja annan suvulle rauhan joka suhteessa.
Miksei muija sitten nukuttanut lasta tai lähtenyt kotiin nukuttamaan lasta?
Tommosia noi kälyt on, aina pilaamassa tapetit ja tunnelman. Ei ole veljen vaimolla enää asiaa meille, joten veli tulee lasten kanssa. Iso liuta serkuksia nukkuvat siskonpedissä, kun on ensin saanut valvoa just niin kauan kuin lystää. Sitten seuraavana aamuna tehdään brunssi porukalla, leikitään ja pötkötellään.
Lomalla ei kelloa kytätä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ole se veljen vaimo, joka vituttaa koko miehen sukua. Tämä johtuu siitä, että elän oman tahtoni mukaan omaa elämääni ja annan suvulle rauhan joka suhteessa.
eli mikä heitä sitten vituttaa, kun sä annat kuitenkin tuon rauhan olla ja tuijotat vaan omaa napaas?
Vierailija kirjoitti:
Toi on muuten joku nykyajan ilmiö, että pitää lomillakin mennä orjallisesti jonkun rytmin mukaan. Kun olin itse lapsi, ja mukana jossain mökki ja muissa kyläreissuissa, niin lapset pistettiin kuka mihinkin nukkumaan, että aikuiset saivat viettää iltaa rauhassa. Jos yöllä lähdettiin kotiin, niin napattiin sieltä sitten muksu mukaan. Samaa tein omille lapsilleni, samoin ystäväni omilleen, ja hyvin meni. Nyt tyttärelläni on lapsia ja kaikki tehdään just prikulleen lasten aikataulun mukaan. Koko päivä kellotetaan lasten lounaitten, päikkäreiden jne mukaan ja poikkeuksista ei voi edes neuvotella.
Tämä!!! Sitten suututaan, väsytään, erotaan ja itketään omaa aikaa kun ei rentouduta ikinä. Ja rentous ei tarkoita ryyppäämistä kun kohta joku takakireä tulee sen kuitenkin kertomaan. Kauheaa pingoittamista ruoan, unen ja asusteiden mukaan ja aina, ihan aina siihen pingoittamiseen pitää osallistu myös puoliso. Ja sit kaikki mököttää 😂.
Itse ja veljeni olemme nukkuneet matkassissa joka nostettu kottikärryihin ja hyviä meistä tuli.
Kemikaaliali kirjoitti:
Kemikaaliali kirjoitti:
Lapsille on tärkeää rutiinit, jotta nukahtavat ja tuntevat olonsa turvalliseksi. Veljen vaimo oli ihan oikeassa.
Alapaukuttajat taitaa olla kaikki lapsettomia. Tiedoksi lapsettomille, että jos pienen lapsen rutiineista ei pidä kiinni, nukuttamisesta ja koko seuraavasta päivästä tulee katastrofi, koska rytmi on mennyt sekaisin. Veli ei ilmeisesti hoida lastaan vaan kaikki on veljen vaimon hommia.
Sitten ihmettelen nykykulttuuria, niin kuin tässäkin ketjussa puhutaan betonikengistä. Juuri kun työelämässä ollaan pääsemässä väkivallalla uhkailusta niin uusi sukupolvi tuo asiat vaan pahemmin esille. Tapakoulutus on jäänyt vanhemmilta ja myös opettajat ovat osittain syypäitä ja myös opetushallitus..
Että sä olet rasittava. Neljä omaa lasta ja kaksi sijoitettua ja alapeukutin.
Rutiinit ovat tärkeitä ja välillä on myös kivaa olla kuin Ellun kanat. Seuraavastä päivästä ei tule katastrofia, kun antaa lasten nukkua. Rytmit mihinkään mene sekaisin yhdestä yöstä.
Aika paljon teet olettamuksia. Trollihan se säkin olet, kuten APkin.
Miksei lapsilla olisi turvallinen olo läheisten joukossa, johon nyt yleensä sukulaiset kuuluvat? Miksei sitä lasta voinut siellä paikan päällä laittaa nukkumaan? Eihän kenenkään unen tulon takia tarvii kotiin lähteä ja lopettaa kivaa iltaa kesken. Olisivat sopineet etukäteen tämmöiset jutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on muuten joku nykyajan ilmiö, että pitää lomillakin mennä orjallisesti jonkun rytmin mukaan. Kun olin itse lapsi, ja mukana jossain mökki ja muissa kyläreissuissa, niin lapset pistettiin kuka mihinkin nukkumaan, että aikuiset saivat viettää iltaa rauhassa. Jos yöllä lähdettiin kotiin, niin napattiin sieltä sitten muksu mukaan. Samaa tein omille lapsilleni, samoin ystäväni omilleen, ja hyvin meni. Nyt tyttärelläni on lapsia ja kaikki tehdään just prikulleen lasten aikataulun mukaan. Koko päivä kellotetaan lasten lounaitten, päikkäreiden jne mukaan ja poikkeuksista ei voi edes neuvotella.
Tämä!!! Sitten suututaan, väsytään, erotaan ja itketään omaa aikaa kun ei rentouduta ikinä. Ja rentous ei tarkoita ryyppäämistä kun kohta joku takakireä tulee sen kuitenkin kertomaan. Kauheaa pingoittamista ruoan, unen ja asusteiden mukaan ja aina, ihan aina siihen pingoittamiseen pitää osallistu myös puoliso. Ja sit kaikki mököttää 😂.
Itse ja veljeni olemme nukkuneet matkassissa joka nostettu kottikärryihin ja hyviä meistä tuli.
Toki joihinkin juttuihin varmasti vaikuttaa sekin, kuinka hyvin viihtyy ja tuollaiset aikataulut ovat vain tekosyitä poistua paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Tommosia noi kälyt on, aina pilaamassa tapetit ja tunnelman. Ei ole veljen vaimolla enää asiaa meille, joten veli tulee lasten kanssa. Iso liuta serkuksia nukkuvat siskonpedissä, kun on ensin saanut valvoa just niin kauan kuin lystää. Sitten seuraavana aamuna tehdään brunssi porukalla, leikitään ja pötkötellään.
Kuka ne vaippapöksyt hoitaa ja vahtii? Yhden isä sisaruksineen , kun kaikki hörppivät nuotion ympärillä iloisesti olutta? Luultavasti vanhin serkuksista tai yksi miniä.
Vierailija kirjoitti:
Melkoista lomaa se onkin, että joutuisi aamusta alkaen monta päivää yksin hoitamaan kaikki lapsen jutut, kun toinen puolisko vetää lonkkaa keppana kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Asiasta oli varmaan jo veljen perheessä keskusteltu ennen mökille tuloa. Kun kello läheni sovittua aikaa, veljesi oli niin kuin ei olisikaan, jos vaikka vaimo ei huomaisikaan, että sovittu aika menee ohi. Joo, juhliminen on kivaa, mutta joskus pitää vaan mennä lasten aikataulujen mukaan. Aika aikansa kutakin.
*aikaansa*
Jos minä teen miehen kanssa mukulan, niin se on taivaan tosi ja vesi, että sitä hoitaa silloin myös se mies. Jos minä en voi jäädä mökille rilluttelemaan pitkin öitä, niin ei muuten satavarmasti jää silloin mieskään. Tuollaista ei tarvitsisi edes ehdottaa, tai muuten voisi käydä niin että minä kaasuttelisin tieheni ja jättäisin mukulan isällensä mökille, tehkööt sitten miten huvittaa, ja puhelimen laittaisin kiinni. Vasta maanantaina mönkisin kotiin, jos enää silloinkaan.
Olen yhden lapsen kasvattanut yksin, enkä enempää lapsia halunnutkaan, koska en olisi enää jaksanut uutta 18 vuotta. aika aikaansa kutakin! Jos nyt tulisin raskaaksi jostain ihmeestä, ja mieheni ennen kaikkea haluaisi pitää lapsen, niin kyllä se olisi miehen hoidettava, koska minä en enää jaksa 24/7 sitä lajia.
Siis tää on ketju, jossa AP kertoo meille, ettei veljensä perheessä joko:
* ole sovittu juhannussuunnitelmista riittävän tarkasti tai
* jompi kumpi vanhemmista ei ole noudattanut ennalta sovittua suunnitelmaa.
Eihän tuossa ole kyse muusta kuin huonosta kommunikaatiosta, mutta aloitus ei nyt kerro kenen tai keiden syy se on. Me voimme vain arvuutella tarkempaa tapahtumien kulkua, eikä se ole kovin hedelmällistä.
Taaperot, lapset ylipäätään, eivät sovi olemaan ''juhlivien'' aikuisten kanssa samoissa mökkijuhlissa. Lapselle pitää hommata kaitsija siksi illaksi ja yöksi, se on ainoa oikea toimintatapa, kun viinaksia nautitaan ja oikein porukalla.
Seuraavakin päivä on vähän kiikun-kaakun, jos krapuloissaan ei oikein jaksettaisi lapsen tarpeisiin vastata. Ruoka, puhtaus, turvallisuus.
Oma iltani menisi pilalle jo siitä, että läsnä ylipäätään on 3-vuotias lapsi. Onneksi sain viettää pyhät aikuisporukassa!