Onko taas parempi olo kun olet kello 07 polttanut aamutupakan ja lähettänyt tupakkahöyryt muihiin asuntoihin?
Yöllä ja aikaisin aamulla on paras aika tuulettaa asunto, mutta sillä uhalla, että aamutupakoitsijat höyryttävät norttisavut sisälle.
Kommentit (91)
Ikuisuusaihe, jota ei kummallisesti saada ratkaistua, vaikka on useita tutkimuksia siitä, että suurin osa suomalaisista kannattaa parveketupakointikieltoa.
Olen itse tupakoinut suurimman osan elämästäni, nyt reilu vuosi savuttomuutta takana. Parvekkeella tupakoinnin lopetin jo nelisen vuotta sitten, kun jotenkin idioottimaisesti tajusin vasta silloin, että seinänaapurin makkarin ikkuna oli parvekkeeni vieressä ja kaikki käryt varmasti kulkeutui heidän makuuhuoneeseensa. Ei ollut iso uhraus siirtyä pihalle polttamaan, vähenipä oma savuttelu kuin vahingossa.
Kyllähän se oikeasti on niin, että tupakointi on sellaista alemman luokan puuhaa. Toki on jonkin verran sosioekonomisesti korkealla olevia tupakoitsijoita, mutta pääsääntöisesti on alempaa yhteiskuntaluokkaa. En itse haluaisi enää leimautua roskaväkeen, röökin poltto on vaan noloa.
Eläkkeellä olevat pihakyylät voisivat alkaa virkata pipoja tai keksiä itselleen jonkin muun harrastuksen ja antaa naapureiden viettää arkeaan ja kesälomaansa rauhassa. Edes hetkeksi ei voi omaan lepotuoliin istua kahvikupposen kanssa ilman aidan yli huutelua tyyliin "jaahas, taas sitä alettiin kärventää itseään auringossa". Mitä v-tua se teille kuuluu. Sitä saa, mitä tilaa. Haistelkaa sitten tupakansavua vastineeksi.
Onkohan mitään vajaampaa elämänmuotoa kuin tupakoitsija? Ryystetään kallista sätkää, joka ei anna mitään muuta kuin mahdollisesti syövän. Tämän lisäksi aiheutetaan haittaa muille passiivisen tupakoinnin kautta, sekä terrorisoidaan ihmisiä heidän omissa asunnoissa, "koska mä voin". En todellakaan kävele tuonne metrien päähän, köh köh, kun ei keuhkot kestä sellaista rasitusta, köh köh.
Miettikää tupakoitsijat jos teidän alapuolellanne asuisi henkilö joka harrastaisi jotain joka haisisi viemäriltä ja mädäntyvältä lihalta. Ja se olisi sallittua ja naapuri sanoisi että voi voi, ihanin ääni maailmassa kun sinä valitat harrastuksestani. Ja se löyhkä tulisi asuntoosi vähintään kahden tunnin välein, ympäri vuoden.
Tupakointi on tasan yhtä kuvottavaa meille, jotka emme tuhoa kroppaamme ja tuhlaa rahojamme savuna ilmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat luulee että yöllä voi polttaa, se ei haittaa, kaikki nukkuvat ja savu ei tunkeudu asuntoihin. Tämä ei pidä paikkaansa. Mulla on ikkunaa ja parvekkeen ovea raolleen keväästä syksyyn saakka kellon ympäri ja yleensä aina olen valveilla ja kärsin hajusta kun tupakalla käydään klo 1-4 välillä yöllä.
Tämä on outoa. Eikö tupakoitsijat ollenkaan nuku? Mun naapurissa asui kerran nainen, joka kävi takapihalla tupakalla ympäri vuorokauden parin tunnin välein. Varmaan oli niillä elintavoilla erittäin hyvinvoiva ihminen, valvomista ja tupakkaa.
Ja mistä tiedän, että kävi? Heräsin joka kerta oven kolahdukseen ja naapurin tupakkayskään, kun köhi pihalla mun ikkunan vieressä.
Uniongelmat on todella syvältä. Kun ei saa nukuttua niin helposti tulee mentyä tupakalle. Nykyään ei saa edes unilääkkeitä vaan jotain mömmöjä mitkä ei edes nukuta. Liian tuttua tuollainen liika valvominen ja tupakointi.
On kyllä kiitos kysymästä mutta tämä on ok-talo, savu ei kulje muihin asuntoihin.
Minä käyn tupakalla pihalla, kun alakerrassa nukkuu usein vauva parvekkeella. Myöskään bussipysäkillä en polta jos lähellä on paljon ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, metelöivät naapurit ansaitsevat tämän pienenkin kiusan
Naapuriin muutti ylisosiaalinen pari, joka kyttää ja kommentoi kaikki tekemiset. Omaa rauhaa ei enää ole. En välitä, missä ja milloin poltan, koska naapuritkaan eivät kunnioita yksityisyyttä millään tavalla.
Mistä tiedät, että kyttäävät?
Sivusta
Odoin kerran bussia ja semmonen tatuoitu rastatukkainen nainen kysyi äkkiä "Onko ok jos poltan?" Mietin että mitähän se alkaa pössytellä, mutta ihan normiröökiä vain. Oli kyllä positiivinen yllätys että joku vaivautuu kysymään ennenkuin sytkäri napsahtaa!
Poltin kyllä vasta ysiltä aamu röökin 🤷♀️ Oisin polttanut aikaisemmin, mutta nukuin noin pitkään, kun te hiljenitte vasta kahden aikaan yöllä. Tiesittekö, että pannessa ei tarvi ulvoa, niinku susilauma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, metelöivät naapurit ansaitsevat tämän pienenkin kiusan
Naapuriin muutti ylisosiaalinen pari, joka kyttää ja kommentoi kaikki tekemiset. Omaa rauhaa ei enää ole. En välitä, missä ja milloin poltan, koska naapuritkaan eivät kunnioita yksityisyyttä millään tavalla.
Mistä tiedät, että kyttäävät?
Sivusta
En ole kuuro enkä sokea. Näen ja kuulen kyttäämisen ihan niinkin yksinkertaisella tavalla, että itse yritän omalla pihallani olla, mutta mitään rauhaa ei siellä nykyisin saa.
Vierailija kirjoitti:
Ikuisuusaihe, jota ei kummallisesti saada ratkaistua, vaikka on useita tutkimuksia siitä, että suurin osa suomalaisista kannattaa parveketupakointikieltoa.
Olen itse tupakoinut suurimman osan elämästäni, nyt reilu vuosi savuttomuutta takana. Parvekkeella tupakoinnin lopetin jo nelisen vuotta sitten, kun jotenkin idioottimaisesti tajusin vasta silloin, että seinänaapurin makkarin ikkuna oli parvekkeeni vieressä ja kaikki käryt varmasti kulkeutui heidän makuuhuoneeseensa. Ei ollut iso uhraus siirtyä pihalle polttamaan, vähenipä oma savuttelu kuin vahingossa.
Kyllähän se oikeasti on niin, että tupakointi on sellaista alemman luokan puuhaa. Toki on jonkin verran sosioekonomisesti korkealla olevia tupakoitsijoita, mutta pääsääntöisesti on alempaa yhteiskuntaluokkaa. En itse haluaisi enää leimautua roskaväkeen, röökin poltto on vaan noloa.
Mahtavaa! Varmaan erehdyn luulemaan sinua paremmaksi väeksi jos kävelet vastaan!
Ihqua poltella tupakkia terassilla kun kukaan ei ole vinkumassa asiasta,asun maalla omakotitalossa.
Mussuttaja kerrostalokyttääjät taas vauhdissa. Itse poltan aina liesituulettimen alla, ihan sama mihin mahdollinen haju menee
Jos ei aamulla vedä kessua yskin limaa tuntitolkulla, tuskin sitäkään kiva kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei aamulla vedä kessua yskin limaa tuntitolkulla, tuskin sitäkään kiva kuunnella.
Vedit eli et, sitä jatkuvaa köhimistä se on oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Kello oli kyllä 8 kun poltin mutta oli hyvää, aamukahvi toisessa kädessä ja linnunlaulu musiikkina. Nyt on hyvä alkaa päivä!😊
Ei se mikään kahvi ole, vaan maitokahvi. Miksi valehtelet?
Äsken kaupassa käydessäni taas näki näitä oven pielessä hytiseviä röökaajia ja oli heillä sitten aamun eka tai kymmenes rööki menossa niin ei ainakaan he kovinkaan hyvinvoivilta näyttäneet.
Parveketupakoitsija levittää pahaa hajuaan naapureille, se on ok. Mutta jos minä levitän jalkojani ja ehdotan parveketupakoitsijaa laittamaan nenänsä kiinni peräreikääni, se ei olekaan ok?
P.S. Olen ruma vanha mies, enkä kaunis, nuori nainen...jos sillä on jotain merkitystä nuuhkimishalukkuuden kannalta.
Helteellä tekee mieli avata välillä parvekkeen ovea, että saisi tänne ristivetoa aikaiseksi, mutta koskaan se ei voi olla kymmentä minuuttia pitempään auki, kun joku menee tupakalle alakerran parvekkeelle.