Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko taas parempi olo kun olet kello 07 polttanut aamutupakan ja lähettänyt tupakkahöyryt muihiin asuntoihin?

Vierailija
28.06.2021 |

Yöllä ja aikaisin aamulla on paras aika tuulettaa asunto, mutta sillä uhalla, että aamutupakoitsijat höyryttävät norttisavut sisälle.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se parvekkeen ikkuna pitää avata ja hönkiä savut ulos muiden kämppiin? Itse siis tupakoitsija saa elää savuttomassa kämpässä, mutta muut eivät? Uskomatonta.

Sehän on hyvä asia, että edes joku elää savuttomassa kämpässä.

Vierailija
42/91 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitsijat luulee että yöllä voi polttaa, se ei haittaa, kaikki nukkuvat ja savu ei tunkeudu asuntoihin. Tämä ei pidä paikkaansa. Mulla on ikkunaa ja parvekkeen ovea raolleen keväästä syksyyn saakka kellon ympäri ja yleensä aina olen valveilla ja kärsin hajusta kun tupakalla käydään klo 1-4 välillä yöllä.

Tämä on outoa. Eikö tupakoitsijat ollenkaan nuku? Mun naapurissa asui kerran nainen, joka kävi takapihalla tupakalla ympäri vuorokauden parin tunnin välein. Varmaan oli niillä elintavoilla erittäin hyvinvoiva ihminen, valvomista ja tupakkaa.

Ja mistä tiedän, että kävi? Heräsin joka kerta oven kolahdukseen ja naapurin tupakkayskään, kun köhi pihalla mun ikkunan vieressä.

Meillä nyt tällainen naapuri. Käy tupakalla kello 2 ja kello 4 yöllä eli läpi yön. On jo n 60 v nainen ja yskii tupakan jälkeen niin että kuuluu naapuriin. Kyllä tuo järjetöntä itsensä tuhoamista on. Hänkin savut lapseni makuuhuoneeseen jossa lelut haisevat tupakalla. Tässä on pakko tehdä jotain asialle ja aion pyytää terveystarkastajaa vierailulle, sillä passiivinen tupakansavu on pahinta terveydelle ( nikotiinin määrä on suuri). Lapsi ei tällä hetkellä voi nukkua huoneessaan. Ikkunat ovat kiinni mutta savu tulee korvausilmaventtiileiden kautta asuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitsijat luulee että yöllä voi polttaa, se ei haittaa, kaikki nukkuvat ja savu ei tunkeudu asuntoihin. Tämä ei pidä paikkaansa. Mulla on ikkunaa ja parvekkeen ovea raolleen keväästä syksyyn saakka kellon ympäri ja yleensä aina olen valveilla ja kärsin hajusta kun tupakalla käydään klo 1-4 välillä yöllä.

Tupakoitsijat eivät luule mitään. He tietävät, että mitään aikarajoja tupakoinnille ei ole. Ja sitäpaitsi jaettu ilo on paras ilo. Ole hyvä.

Vierailija
44/91 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maailma pyöri sinun pillisi tahtiin. Vituttaako?

Vituttaa. Tupakointi on niin monessa paikassa jo täysin kielletty, että en ymmärrä miten parvekkeilla vielä saa polttaa kun asuntoja on vaikka kuinka paljon mihin se haju menee. Itse en edes kehtaisi vaan kävisin jossain kauempana ja kohtuullistaisin määriä.

Mene sitten sinne, missä se on kielletty. On turha vinkua, kun on vaihtoehto.

Vierailija
45/91 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet yöllä pihalle ja häädät sen pois siitä ikkunan edestä polttamasta. 100% helpoin ratkaisu. Muutto on numero 2.

Vierailija
46/91 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostelutorvista nousee meille kaikkien wc.n hajut ja muut . Hyvin tunnistaa esim. atrian pihvin ja maidonjuojan täällä kolmannessa kerroksessa . Ehdotanko em. aineet kiellettäviksi tässä yhtiössä ?

Vierailija
47/91 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi naapuri saattoi polttaa kamalan hajuisen sikarin parvekkeella kun illat alkoivat hämärtyä, oli pimeää ja aamuyö. Kuvitteli ettei haittaa yöllä, vaikka yleensä kävi muualla. Piti alkaa heti tuuletella ja sulkea paikkoja jos oli jotain auki ja olin ihan hermona.

Vierailija
48/91 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästälähtien ikkunanraosta ja tuuletusräppänästä pukkaa deltavirusta . Porraskäytäväkin sitä sakeana ja kaiteet tahmaisena , hississä huomaamaton leijuva pilvi . Sellaista on sosiaalisissa ytimissä ,keskeisillä paikoilla jossa kaikki lähellä .  Se ei haise  .

Vierailija
49/91 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa jossa parveketupakointi on kielletty. Eilen olisi ollut lopultakin riittävän viileää nukkua hyvin, mutta en päässyt ajoissa nukkumaan, kun piti välillä sulkea ikkunat ja aloittaa tuuletus myöhemmin uudelleen alusta, koska naapuri poltti vesipiippua parvekkeella. Sietämätön löyhkä. Eikä kannata valittaa, koska käyttöön tulisi heti r-sana.

Vierailija
50/91 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kello oli kyllä 8 kun poltin mutta oli hyvää, aamukahvi toisessa kädessä ja linnunlaulu musiikkina. Nyt on hyvä alkaa päivä!😊

Henki haisten ja mätänevät hampaat suussa heiluen, elinvuosia taas vähempänä :) linnutkin varmaan pökertyivät savuun.

Vierailija
51/91 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskamaisinta tässä parveketupakoinnissa on se, että ne tupakoitsijat vetävät itse tupakalle mennessään oman asuntonsa parvekkeen oven kiinni, jolloin se savu ei mene sisälle. Eli periaatteessa saavat elää savuttomassa asunnossa, mutta muut eivät.

Vierailija
52/91 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vielä poltin, oli aamun eka tupakka tosiaan se päivän paras, eli kyllä siitä siis tuli parempi olo.

Vierailija
53/91 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei sinänsä voisi vähempää kiinnostaa, mitä joku tekee oman asuntonsa puolella, mutta ongelma syntyykin siitä, kun muutkin pakotetaan siitä kärsimään. Tästä syystä kerrostaloissa ei saa metelöidäkään öisin, vaikka kuinka tekisi sen vain omassa asunnossaan. Sinänsä en itse erityisesti innostu täyskiellostakaan, koska mua ei haittaa se, jos parvekkeella poltetaan joskus jotain. Täyskielto kuitenkin lienisi käytännössä ainoa ratkaisu tähän päivittäiseen savutteluun.

Törkeää tosiaan on se, että tupakoitsija puhaltaa savut oman asuntonsa puolelta toisten asuntoihin. Vähän kuin viskaisi omat roskat naapurin puolelle.

En ole tähän viitsinyt ryhtyä, mutta joskus tekisi mieli käydä pudottamassa hajupommi naapurin parvekkeen alle. Oma parvekkeen ovi ja ikkunat kiinni. Lopputulos kun ei oikein poikkea tästä naapurin omasta päivittäisestä tavasta mitenkään.

Vierailija
54/91 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asutaan omakotitalossa. Tänään kuudelta aamulla cappuccino ja tupakka omalla terassilla, ja sen jälkeen koiran kanssa 5 kilometrin metsälenkille. Kyllä päivä alkoi hyvin!

Vierailija
55/91 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vasta aamukahvia ja kohta röyhäytän ihanan sätkän perään. Kävin tosin 4:n jälkeen nukkumaanmenosätkällä, että kenties olin avuksi minäkin. Nyt koko päivän tuonne aamuyöhön asti noin tunnin välein pistän sätkän tulille. Parveketupakointi on maailman toiseksi paras asia. Parasta on se, kun jotkut niuhot valittaa täysin sallitusta harrastuksesta. Musiikkia korvilleni.

T: 23 vuotta jo parveketupakoinnista nautiskellut

Vierailija
56/91 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kello oli kyllä 8 kun poltin mutta oli hyvää, aamukahvi toisessa kädessä ja linnunlaulu musiikkina. Nyt on hyvä alkaa päivä!😊

Henki haisten ja mätänevät hampaat suussa heiluen, elinvuosia taas vähempänä :) linnutkin varmaan pökertyivät savuun.

Kolmas idiootti. (Vai onko kenties yksi ja sama)?

Vierailija
57/91 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: kun tupakoitsija on lähtenyt lomalle, hänen postiluukustaan voi tiputtaa esim pienen silakan. Muutamassa päivässä se haju tämän röökimuijan asunnossa on kuvottava 🤣

Vierailija
58/91 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ongelman ratkaisemiseksi on tehty kansalaisaloitteita, mutta ne eivät ole saaneet tarpeeksi allekirjoituksia. Turha odottaa mitään lakimuutosta. Muuttakaa savuttomiin taloihin.

Vierailija
59/91 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: kun tupakoitsija on lähtenyt lomalle, hänen postiluukustaan voi tiputtaa esim pienen silakan. Muutamassa päivässä se haju tämän röökimuijan asunnossa on kuvottava 🤣

Jopas oli hauska.

Vierailija
60/91 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta omakotitaloon? Oon aina ihmetellyt näitä ketkä asuvat kerrostalossa ja häiriintyvät milloin tupakansavusta, hajusteista, iltasuihkuista, kitaransoittamisesta, lapsen itkusta...

Kun et voi vaikuttaa muiden toimintaan kuin omaasi, vaikka kuinka harmittaisi että toiset eivät elä samassa rytmissä ja samalla tavalla kuin sinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi