Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kuka vaan tilata valokuvaamosta valokuvia

Vierailija
26.06.2014 |

esim hää, rippi, yo  ym kuvat. Siis voiko anoppi halutessaan tilata niitä sieltä tai vaikka joku toimittaja, ilman sen tyypin lupaa joka kuvassa on? Tai vastaavasti voisinko minä tilata jo kuolleiden isovanhempieni hääkuvan jos vaan tiedän missä kuvaamossa se on ja se löytyy?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko nimiä niin osaan välttää!

Vierailija
2/13 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvien tekijänoikeus on kuvaajalla, joka todellakin voi myydä otoksiaan ulkopuolisille, jos ei ole etukäteen ilmoittanut, että ostaa kuvien lisäksi tekijänoikeudet. Tosin aika harvoin kuvia muille myydään, mutta periaatteessa se onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa voi, koska tekijänoikeus. Käytännössä ammattitaitoinen kuvaamo ei niitä ulkopuolisille myy, ellei kuvia otettaessa ole sovittu, että sukulaiset ja muut voivat näitä itsekin suoraan tilata.

Vierailija
4/13 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kuka tahansa ottaa itsestään selfien? Tarvitaanko myös jaxuhalia ja yläfemmaa vai voiko ottaa ilmankin?

Vierailija
5/13 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö  kukaan tiedä?

Vierailija
6/13 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Vierailija
7/13 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Itse olen tilannut ihmisten kuvia valokuvaamoista ihan vaan sanomalla  " Onko teillä sen ja sen kuvia täällä? " Siihen sitten menee hetki ja myyjä sitten alkaa luetteloimaan " Joo... täällä on rippikuvat, valmistujaiskuvat... hääkuvat... lomakuvat ja jotakin hautajaiskuvia myös... "  Sitten pyydän kopiot niistä ja saan ne kotia. Hassua sitten katsoa aivan vieraita ihmisiä.

Vierailija
8/13 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään voi.

Vierailija
9/13 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen studiossa töissä ja kuvat luovutetaan vain alkuperäiselle tilaajalle, esim. rippilapsen vanhemmille.

Vierailija
10/13 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:07"]

No ei tietenkään voi.

[/quote]

Voihan. Minunki kuviani on haettu ilman lupaa kuvaamosta. Kuka vain voi hakea toisen kuvia ilman tämän suostumusta

Vierailija
11/13 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikä kai voi? Mennä vaan sinne ja sanoa että ottaisin ton naapurin Ismon viimeviikkoiset kuvat, kiitos? Ei kai :D 

Tai en minä tiedä mutta jos voi niin en mee enää koskaan valokuvaamoon. 

Vierailija
12/13 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:07"]

No ei tietenkään voi.

[/quote]

Voihan. Minunki kuviani on haettu ilman lupaa kuvaamosta. Kuka vain voi hakea toisen kuvia ilman tämän suostumusta

[/quote]

Höpö höpö. :) on ollut todella ammattitaidoton paikka jos näin on käynyt, ei todellakaan onnistu missään kunnon kuvaamossa.

Vierailija
13/13 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:07"]

No ei tietenkään voi.

[/quote]

[/quote]

Höpö höpö. :) on ollut todella ammattitaidoton paikka jos näin on käynyt, ei todellakaan onnistu missään kunnon kuvaamossa.

[/quote]

Minulle käynyt kaksi kertaa noin ja molemmilla kerroilla ollut arvostettu kuvaamo joka on antanut kuvat ulkopuolisille. Ensimmäisellä kerralla eräs liike tampereelta ja toisella kertaa helsingistä