Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten äiti haukkuu isää ja isän vaimoa lasten kuullen..

Vierailija
26.06.2014 |

Kaveriperheeni lasten äiti haukkuu jatkuvasti varsinkin lasten isän uutta vaimoa vanhemman tyttärensä kuullen niin että tyttärestä huomaa että tyttö on ahdistunut ja allapäin. Isän vaimosta on tullut tytölle tosi tärkeä ja tyttö pystyy nykyisellään kertomaan jopa paremmin vaimolle vaikeista asioista kun omalle äidilleen. Äiti myös tenttaa tytöltä jatkuvasti asioita liittyen vaimoon. Isä ja uusi vaimo on monesti yrittänyt saada äidin tajuamaan tekonsa mutta hän ei ymmärrä.. säälittää moinen :((

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies erosi ja löysi minut vain 2kk erosta, se riitti exän sekoiluun. Katkeruus ja mustasukkaisuus syynä. En arvostellut äitiyttä, pelkästään käytöstä.

Vierailija
22/46 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:05"]Ymmärrettävää, mikäli eroon liittynyt kolmiodraama. Surullista, että uusi vaimo kuvittelee, että hänelle kerrotaan enemmän, kuin äidille. Lapsen kannalta kurja tilanne, mutta itse ovat aikuiset soppansa keittäneet.

[/quote]

Miten niin kuvittelee? Ei se synnyttäjän rooli naisesta lapselle läheistä tee, hyvä äitiys vaatii muutakin. Katkera yh:ko olet?

[/quote]

Kasva aikuiseksi ja opiskele kiintymyssuhdeteoriasta edes alkeet. En ole katkera yh.

[/quote]

Ei se opiskelu mitään suhdetta muuta, en ole koskaan puhunut äidilleni henkilökohtaisia asioitani ja tunnen muita, jotka ajattelevat samoin. Kummallista ajatella, että pakolla pitäisi leikkiä läheistä ihmisen kanssa vain siksi, että ollaan lähisukulaisia. Enkä ole huonoissa väleissä äitini kanssa, olemme vain täysin eri aaltopituudella.

[/quote]

Voisit sivistää itseä sen verran, että ymmärrät mistä puhutaan.

[/quote]

Niinpä niin. Voit kuvitella pienessä päässäsi mitä vaan, ei ole pois minulta. Puhu sinä mistä puhut, saat pitää käsityksesi, mutta minä pidän omani. Jos elämässä ei ole muuta sisältöä kuin lapsiin tarrautuminen niin jollain se on tietysti itsetuntoaan pönkitettävä. Kunnes löydät teinisi puhelimesta viestit jotka saavat ymmärtämään ettet tiedä lapsestasi

[/quote]

Minulla on aina ollut keskustelevat välit lapsieni kanssa. Hyvä työpaikka, ystävät ja harrastukset sekä matkustelu tuovat sisältöä elämääni. Sua varmasti harmittaa, että miehesi tekisi mitä vaan, jos ottaisin hänet takaisin. On katunut valtavasti eroamme ja tietäisitpä vaan mitä miehes kertoo susta mulle.

[/quote]

??? Sulla taitaa olla pahoja harhoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuttaako mikään äitiä/isää haukkumaan lapselle tärkeää ihmistä?

Vierailija
24/46 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:05"]Ymmärrettävää, mikäli eroon liittynyt kolmiodraama. Surullista, että uusi vaimo kuvittelee, että hänelle kerrotaan enemmän, kuin äidille. Lapsen kannalta kurja tilanne, mutta itse ovat aikuiset soppansa keittäneet.

[/quote]

Miten niin kuvittelee? Ei se synnyttäjän rooli naisesta lapselle läheistä tee, hyvä äitiys vaatii muutakin. Katkera yh:ko olet?

[/quote]

Kasva aikuiseksi ja opiskele kiintymyssuhdeteoriasta edes alkeet. En ole katkera yh.

[/quote]

Ei se opiskelu mitään suhdetta muuta, en ole koskaan puhunut äidilleni henkilökohtaisia asioitani ja tunnen muita, jotka ajattelevat samoin. Kummallista ajatella, että pakolla pitäisi leikkiä läheistä ihmisen kanssa vain siksi, että ollaan lähisukulaisia. Enkä ole huonoissa väleissä äitini kanssa, olemme vain täysin eri aaltopituudella.

[/quote]

Voisit sivistää itseä sen verran, että ymmärrät mistä puhutaan.

[/quote]

Niinpä niin. Voit kuvitella pienessä päässäsi mitä vaan, ei ole pois minulta. Puhu sinä mistä puhut, saat pitää käsityksesi, mutta minä pidän omani. Jos elämässä ei ole muuta sisältöä kuin lapsiin tarrautuminen niin jollain se on tietysti itsetuntoaan pönkitettävä. Kunnes löydät teinisi puhelimesta viestit jotka saavat ymmärtämään ettet tiedä lapsestasi

[/quote]

Minulla on aina ollut keskustelevat välit lapsieni kanssa. Hyvä työpaikka, ystävät ja harrastukset sekä matkustelu tuovat sisältöä elämääni. Sua varmasti harmittaa, että miehesi tekisi mitä vaan, jos ottaisin hänet takaisin. On katunut valtavasti eroamme ja tietäisitpä vaan mitä miehes kertoo susta mulle.

[/quote]

??? Sulla taitaa olla pahoja harhoja...

[/quote]

Noin se mulle puhuu, mutta samasta ihmisistä tuskin puhutaan.

Vierailija
25/46 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:11"]Oikeuttaako mikään äitiä/isää haukkumaan lapselle tärkeää ihmistä?

[/quote]

Ei ole oikein, mutta ei ole varatun miehen vonkaaminen oikein. Äidin käytös on väärin, mutta ymmärrettävää. Kun aikaa erosta kuuluu, tilanne rauhoittuuu varmasti. Ellei mies ole jo vaihtanut seuraavaan.

Vierailija
26/46 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kauheaa, että täällä hyväksytään paskan puhuminen lapselle, koska "miettikää mitä jos sua ois kohdeltu kuin lasten äitiä". Siis hei katkerat naiset, jos mies ei ole halunnut olla teidän kanssanne enää, niin sitten ei ole halunnut! Sitten on jättänyt sinut! Pääskää nyt hyvät ihmiset siitä yli ja luokaa itsellenne hyvä elämä. Arvostelkaa sitten isää, jos hän ei hoida sovittuja velvollisuuksia lasten osalta. Älkää siksi, että hän jätti teidät.

En voisi koskaan kuvitella haukkuvani miestä lapsille, vaikka mies jättäisi minut. En haukkuisi vaikka olisi pettänyt minua. Sen verran tajua pitää olla, että ymmärtää, miten sellainen vaikuttaa lapseen. Ja sitä paitsi minulla on myös ylpeyttä, jos mies ei enää rakastaisi minua niin sitten ei rakastaisi ja loisin uudelleen oman elämäni ilman häntä. En jäisi katkerana itkeskelemään ja oikeuttamaan lapsille haukkumista... huh.

Vierailija
27/46 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:29"]

Aivan kauheaa, että täällä hyväksytään paskan puhuminen lapselle, koska "miettikää mitä jos sua ois kohdeltu kuin lasten äitiä". Siis hei katkerat naiset, jos mies ei ole halunnut olla teidän kanssanne enää, niin sitten ei ole halunnut! Sitten on jättänyt sinut! Pääskää nyt hyvät ihmiset siitä yli ja luokaa itsellenne hyvä elämä. Arvostelkaa sitten isää, jos hän ei hoida sovittuja velvollisuuksia lasten osalta. Älkää siksi, että hän jätti teidät.

En voisi koskaan kuvitella haukkuvani miestä lapsille, vaikka mies jättäisi minut. En haukkuisi vaikka olisi pettänyt minua. Sen verran tajua pitää olla, että ymmärtää, miten sellainen vaikuttaa lapseen. Ja sitä paitsi minulla on myös ylpeyttä, jos mies ei enää rakastaisi minua niin sitten ei rakastaisi ja loisin uudelleen oman elämäni ilman häntä. En jäisi katkerana itkeskelemään ja oikeuttamaan lapsille haukkumista... huh.

[/quote]

Täysin samaa mieltä. Kurjaa kun katkerat aikuiset ihmiset käyttävät lasta lyöntiaseena millään tavalla. Voisi miettiä kenen napa on kuitenkin lähinnä, vaikka omasta mielestään hyvä vanhempi olisikin. 

Vierailija
28/46 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi sanoa kuin huh huh näitä juttuja. Oletteko oikeesti aikuisia ihmisiä, kun ajatukset on tälläisiä. Eikö ap harmitellut äidin puheita ihan syystäkin? Eihän aikuinen ihminen käyttäydy noin? On todella noloa morkata isän uutta puolisoa lapsille, vaikka itse olisi kuinka katkera.Monikaan tässäkään ketjussa ei oivaltanut alkuperäistä asiaa, vaan alkoi nalkuttaa aikuisten välisistä asioista, nehän ei lapsien harteilla saa olla.

Vierailija
29/46 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:25"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:11"]Oikeuttaako mikään äitiä/isää haukkumaan lapselle tärkeää ihmistä?

[/quote]

Ei ole oikein, mutta ei ole varatun miehen vonkaaminen oikein. Äidin käytös on väärin, mutta ymmärrettävää. Kun aikaa erosta kuuluu, tilanne rauhoittuuu varmasti. Ellei mies ole jo vaihtanut seuraavaan.

[/quote]

Toivottavasti rauhoittuu.

Meillä ei ole rauhoittunut vaikka isän kuolemasta (ei siis ollut kyse erosta eikä kolmansista osapuolista, vaan kuolemasta)  on jo yli 20 vuotta. Silti äiti vaan jaksaa haukkua ja mustamaalata isääni ja hänen sukuaan. Haukkuu ja arvostelee jopa ko. suvun pieniä lapsia joita ei ole koskaan edes nähnyt.

Usein on minulle selittänyt kuinka isäni suku on pelkkiä juoppoja ja rikollisia täynnä. Syrjäytyneitä ovat äitini mielestä.

Sen verran mitä itse olen isäni sukua tavannut, en ole huomannut heissä mitään epämääräistä. Ovat aivan tavallisia työssä käyviä ihmisiä. Osa akateemisia, osa amiksia, osa opiskelee uutta ammattia. Syrjäytyneinä en heitä osaisi pitää.

Raskastahan sitä saastaa on kuunnella. Siitä syystä en ole mielelläni tekemisissä äitini kanssa.

Vierailija
30/46 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään samaa meidänperheessä ettei tyrtö enää iän myötä halua olla tekemisissä äitinsä kanssa jos jatkaa meidän haukkumista. Loppupeleissä kuitenki KAIKKI on siltä lapselta pois, ei keltään meistä aikuisista.

Vierailija
31/46 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska huomata että edelleenkin täällä nämä samat katkerat petetyt ja jätetyt katkeruudessaan ja mustasukkaisuudessaan rypevät yh mamit elää siinä autuaassa kuvitelmassaan että ainoa mahdollinen syy eroon voi olla joku toinen nainen ja omassa itsessään tai suhteessaan ei ole ollut koskaan mitään vikaa vaan tämä toinen nainen on vienyt ikionnellisen miehen väkisin pois ikionnellisen perheensä luota :D :D tätä harhaa eletään meidänkin perheessä, ainut että minut mieheni tapasi vasta 8 vuotta eronsa jälkeen :D

Vierailija
32/46 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loksahti leuka lattiaan, kun luin tuon yhden itserakasta hurmosta tuolla. Jotenkin sairasta ajatella, että tuolla henkisesti häiriintyneellä selkeästi puolipsykoottisella ja raivokkaalla minäminä-ihmisellä on kotona lapsi, joka kasvatetaan vihaamaan toista sukulinjaansa ja evätään elämästä turvallisia aikuisia sillä perusteella, ettei aikuinen itsenäinen mies saa valita seksikumppaniaan itse, vaan tarvitsee jonkun exän hyväksynnän...

Vierailija
33/46 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkä se lapsi unohdettiin tässä keskustelussa?

Vierailija
34/46 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuulkaa, tiedän lähipiiristäni monta naista, joiden miehillä on ex-vaimot, ja jokaikisessä tilanteessa se mies on ollut se, joka on piirittänyt naista ja ollut malttamaton uuden naisen kanssa etenemisessä. Yhdessäkin tapauksessa mies piiritti ystävääni kolme vuotta työpaikalla, mutta ystäväni pysyi kovana ja sanoi, että hän ei varattuihin sekaannu. Lopulta mies alkoi virittelemään eroa ja muuttoa pois kodistaan, jotta sai ystäväni kiinnostumaan hänestä. Rakastuminenhan siitä seurasi. Ex-vaimo erittäin katkerana haukkuu ystävääni huoraksi, vaikka ystävälläni on erittäin korkea moraali ja mies oli ainoa aloitteellinen ja aktiivinen osapuoli. Näitä esimerkkejä on paljon.

En tiedä YHTÄKÄÄN naista, joka olisi aktiivisesti viekotellut jonkun perheenisän pois vaimonsa ja lastensa luota ihastuksissaan. Huvittava ajatuskin, että mies olisi passiivinen ja aivoton osapuoli, jonka voi noin vain napata. =D Kaikissa tietämissäni tapauksissa mies on ollut se aktiivinen osapuoli, ilmeisesti koska rakkautta vaimoa kohtaan ei ole enää ollut. Ei sellaiset miehet yritä treffailla muita naisia, jotka täysillä rakastavat ja haluavat olla vaimonsa kanssa. Koittakaa katkerat eksät kohdata totuus: tilanne on se, että miehesi ei enää halunnut olla sinun kanssasi, ja sinun täytyy päästä siitä yli ja tehdä itsellesi hyvä elämä ilman häntä.

Vierailija
35/46 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

IDIOOTIT!!! UUSI VAIMO TARKOITTAA, ETTÄ MIES ON TODENNÄKÖISESTI OLLUT JO PIDEMPÄÄN UUDEN KUMPPANINSA KANSSA.

Teidän puheittenne mukaan miesten joilla on jo lapsia ja ovat eronneet ei tulisi koskaan löytää uutta suhdetta kun joku huora tunkee sillon toisen perheeseen.

Anteeksi nyt vain, mutta jos mies on löytänyt uuden puolison se ei tarkoita hänen pettäneen edellistä. Kuka puhui tästä eron syystä mitään? Ihan yhtälailla voidaan erota kun lasten äiti on pettänyt, vanhempien välit ovat olleet huonot tai toista ei vain enää rakasta. Jos toinen löytää uuden puolison (tässä tapauksessa mies) niin tekeekö se uudesta puolisosta heti perheenrikkojahuoran? Erosta on voinut olla vaikka 5 vuotta ja 3 vuotta myöhemmin tämä mies ja nainen ovat menneet naimisiin, mikä vain vituttaa exää koska itse on yksin.

mikään ei oikeuta vanhempia haukkumaan exää tai exän nykyistä lastensa kuullen. Ei edes vaikka lapsi olisi jo teini.

Olen itse törmännyt lähisukulaisten kesken vastaaviin tapauksiin.

Yhdessä perheessä miehen ja exänsä erosta oli jo 1.5v kun mies löysi uuden kumppanin. Miehellä oli lapsi exänsä kanssa ja vielä sitä edeltävästä suhteesta teini. Teinin äidillä ei ollut mitään tätä lapsensa isän uutta puolisoa vastaan, mutta pienemmän lapsen äiti haukkui ex miehensä uutta naista kaikille vielä 6 vuotta eron jälkeenkin. Hän syyttää omista mielenterveysongelmistaan exänsä uutta naista joka ei edes hänen kanssaan ole koskaan missään tekemisissä.

Toinen tapaus oli perhe jossa pojat olivat 3 ja 2 vuotiaat kun vanhemmat erosivat. Isällä oli useampi suhde ennen nykyistään ja äiti avioitui uuden kanssa muutaman vuoden kuluttua erosta. Kumpikaan ei ole haukkunut lapsilleen exänsä puolisoa tai exää. Isän uusi puoliso on ollut mukana lähes yhtä kauan kuin äidin uusi mies ja jo aikuiset pojat pitävät heitä osana perhettään ja esittelevät nämä jopa isä ja äitipuolenakin.

Jättäkää siis exänne ja exienne nykyiset rauhaan ja keskittykää lapsiinne.

Vierailija
36/46 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttäviä katkeria exiä täällä. Vaikka olisikin tullut jätetyksi ja petetyksi, niin kyllä jokaisen äidin pitäisi olla sen verran hyvä äiti, että pyrkii tilanteessa kuin tilanteessa laittamaan oman lapsensa etusijalle ja ajattelee mikä on lapselle parasta.

Mutta valitettava totuus on, että liian paljon on huonoja äitejä. Toki myös huonoja isejä. Maailma olisi niin paljon parempi paikka ja mielenterveysongelmatkin vähenisi huomattavasti, jos vain vanhemmat olisivat vähemmän itsekkäitä ja todella huolehtisivat lapsistaan kunnolla. Varsinkin erotilanteissa ja eron jälkeen. Ja turha selittää että jos ei olisi itsekäs niin ei tulisi erojakaan. Jokainen tietää että se ei ole aina niin yksinkertaista. Mutta eronkin voi hoitaa hyvin ja asiallisesti ja lapset huomioiden. Harva vaan siihen tuntuu pystyvän tai edes yrittävän.

Vierailija
37/46 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huora on maksullinen nainen. Pyytää maksua seksistä. Tämä ei ole sama asia kuin ex miehen uusi puoliso. Säälittävää käytöstä ja epäilemättä nämä tämmöiset exän nykyistä huorittelevat antavat juuri tämmöisen huora kuvan lapsilleen. "Se isin huora muija joka pilasi meidän täydellisen perheemme. Ei äitissä mitään vikaa ollut. Se oli se isin perheenrikkoja huora"

Vierailija
38/46 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:20"]

Katkeraa eksäilyä luvassa, luulen. Haen popcornit.

[/quote]

Popparit voi hakea aina siinä vaiheessa, kun "ystävä" tekee tulkintoja läheisen ystävänsä perheestä ja asioista.

Vierailija
39/46 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:25"]

[/quote]

[/quote]

Toivottavasti rauhoittuu.

Meillä ei ole rauhoittunut vaikka isän kuolemasta (ei siis ollut kyse erosta eikä kolmansista osapuolista, vaan kuolemasta)  on jo yli 20 vuotta. Silti äiti vaan jaksaa haukkua ja mustamaalata isääni ja hänen sukuaan. Haukkuu ja arvostelee jopa ko. suvun pieniä lapsia joita ei ole koskaan edes nähnyt.

Usein on minulle selittänyt kuinka isäni suku on pelkkiä juoppoja ja rikollisia täynnä. Syrjäytyneitä ovat äitini mielestä.

Sen verran mitä itse olen isäni sukua tavannut, en ole huomannut heissä mitään epämääräistä. Ovat aivan tavallisia työssä käyviä ihmisiä. Osa akateemisia, osa amiksia, osa opiskelee uutta ammattia. Syrjäytyneinä en heitä osaisi pitää.

Raskastahan sitä saastaa on kuunnella. Siitä syystä en ole mielelläni tekemisissä äitini kanssa.

[/quote]

Asioissa on aina monta puolta. Isäni oli itse tuurijuoppo ja välivaltainen hullu, mutta suurin osa luuli häntä ihanaksi ihmiseksi. Moni muukin isäni suvussa on samanlainen, mutta osaa pitää kulissit yllä. Joten jos alkaisin kertoa isästäni tutuille, he sanoisivat, että katkeruuttani mustamaalaan isääni, sen verran he isääni tuntevat. No, kukaan ei uskonut minua lapsenakaan, kun isäni yritti minut monta kertaa tappaa. 

Joten näissä "haukkumisissa" voi olla usein totta toinen puoli, mitä satunnaisella tuntemisella ei voi tietää

Vierailija
40/46 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 12:29"]

[/quote]

Täysin samaa mieltä. Kurjaa kun katkerat aikuiset ihmiset käyttävät lasta lyöntiaseena millään tavalla. Voisi miettiä kenen napa on kuitenkin lähinnä, vaikka omasta mielestään hyvä vanhempi olisikin. 

[/quote]

No katsotaan miten itse suhtaudutte asioihin, kun miehellä on seuraava huora kierroksessa :-D. On niin helppoa moralisoida toisia, kun itse ei ole petetty ja jätetty. Minä en ole sanonut, että se olisi oikein, vaan että ymmärrän lasten äitiä. Ei hän ole yli-ihminen, kuten et sinäkään ap.