Lasten äiti haukkuu isää ja isän vaimoa lasten kuullen..
Kaveriperheeni lasten äiti haukkuu jatkuvasti varsinkin lasten isän uutta vaimoa vanhemman tyttärensä kuullen niin että tyttärestä huomaa että tyttö on ahdistunut ja allapäin. Isän vaimosta on tullut tytölle tosi tärkeä ja tyttö pystyy nykyisellään kertomaan jopa paremmin vaimolle vaikeista asioista kun omalle äidilleen. Äiti myös tenttaa tytöltä jatkuvasti asioita liittyen vaimoon. Isä ja uusi vaimo on monesti yrittänyt saada äidin tajuamaan tekonsa mutta hän ei ymmärrä.. säälittää moinen :((
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:05"]Ymmärrettävää, mikäli eroon liittynyt kolmiodraama. Surullista, että uusi vaimo kuvittelee, että hänelle kerrotaan enemmän, kuin äidille. Lapsen kannalta kurja tilanne, mutta itse ovat aikuiset soppansa keittäneet.
[/quote]
Miten niin kuvittelee? Ei se synnyttäjän rooli naisesta lapselle läheistä tee, hyvä äitiys vaatii muutakin. Katkera yh:ko olet?
Meillä tilanne on toisin päin eli isän uusi vaimo ja isä haukkuu äitiä lapsille koko ajan.
Katkeraa eksäilyä luvassa, luulen. Haen popcornit.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:15"]Meillä tilanne on toisin päin eli isän uusi vaimo ja isä haukkuu äitiä lapsille koko ajan.
[/quote]
Varmasti aiheesta, yh harvoin kykenee olemaan lapselle oikea äiti ja näyttämään hyvää esimerkkiä. Lapsi tietysti pitäisi tuolta kaikelta säästää, häpeää luonnollisesti itsekin äitiään ja kokee huonommuutta vaikka on itse syytön tilanteeseensa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:05"]Ymmärrettävää, mikäli eroon liittynyt kolmiodraama. Surullista, että uusi vaimo kuvittelee, että hänelle kerrotaan enemmän, kuin äidille. Lapsen kannalta kurja tilanne, mutta itse ovat aikuiset soppansa keittäneet.
[/quote]
Miten niin kuvittelee? Ei se synnyttäjän rooli naisesta lapselle läheistä tee, hyvä äitiys vaatii muutakin. Katkera yh:ko olet?
[/quote]
Kasva aikuiseksi ja opiskele kiintymyssuhdeteoriasta edes alkeet. En ole katkera yh.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:15"]Meillä tilanne on toisin päin eli isän uusi vaimo ja isä haukkuu äitiä lapsille koko ajan.
[/quote]
Varmasti aiheesta, yh harvoin kykenee olemaan lapselle oikea äiti ja näyttämään hyvää esimerkkiä. Lapsi tietysti pitäisi tuolta kaikelta säästää, häpeää luonnollisesti itsekin äitiään ja kokee huonommuutta vaikka on itse syytön tilanteeseensa.
[/quote]
Yh kykenee olemaan yhtä hyvä äiti, kuin kuka tahansa. Se ei tee äitinä kenestäkään huonompaa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:05"]Ymmärrettävää, mikäli eroon liittynyt kolmiodraama. Surullista, että uusi vaimo kuvittelee, että hänelle kerrotaan enemmän, kuin äidille. Lapsen kannalta kurja tilanne, mutta itse ovat aikuiset soppansa keittäneet.
[/quote]
[/quote]
Kasva aikuiseksi ja opiskele kiintymyssuhdeteoriasta edes alkeet. En ole katkera yh.
[/quote]
Ei se opiskelu mitään suhdetta muuta, en ole koskaan puhunut äidilleni henkilökohtaisia asioitani ja tunnen muita, jotka ajattelevat samoin. Kummallista ajatella, että pakolla pitäisi leikkiä läheistä ihmisen kanssa vain siksi, että ollaan lähisukulaisia. Enkä ole huonoissa väleissä äitini kanssa, olemme vain täysin eri aaltopituudella.
Eiköhän uuden vaimon olisi aika ymmärtää, ettei hänen tarvitse olla äiti? Äiti on kasvattanut ja kohdusta asti rakastanut lasta, lapsi kiintynyt äitiinsä ja äiti on lapsille tärkeä.
Mukavaa, jos uusi vaimo pärjää lasten kanssa.lapsille hän on valitettavasti vain isän uusi vaimo. Monien vanhemmuus kärsii hetkellisesti erosta, mutta kun aikaa kuluu, äitikin on todennäköisesti onnellisempi, kuin eroa ennen. Uuden vaimon kannattaa lopettaa itsensä vertaaminen lasten äitiin, se ei ole normaalia kuvitella olevansa äidin sijalla.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 09:35"]
Kaveriperheeni lasten äiti haukkuu jatkuvasti varsinkin lasten isän uutta vaimoa vanhemman tyttärensä kuullen niin että tyttärestä huomaa että tyttö on ahdistunut ja allapäin. Isän vaimosta on tullut tytölle tosi tärkeä ja tyttö pystyy nykyisellään kertomaan jopa paremmin vaimolle vaikeista asioista kun omalle äidilleen. Äiti myös tenttaa tytöltä jatkuvasti asioita liittyen vaimoon. Isä ja uusi vaimo on monesti yrittänyt saada äidin tajuamaan tekonsa mutta hän ei ymmärrä.. säälittää moinen :((
[/quote]
Tää on tosi säälittävää käytöstä aikuiselta. Mun vanhemmat on eronneet ja äiti haukkui aina isää. Musta tuntui, että olin jossain siinä välissä enkä aina tiennyt saanko välittää isästä, jos se on niin huono.
Pitäis kuitenkin ymmärtää, että kahden aikuisen suhde on aivan erilainen kuin lapsen ja vanhemman.
Eli olet exän ja nyxän kaveri vai mistä tiedät, että isän uusi vaimo on tärkeä? Moni uusi luulee olevansa tärkeä, koska he tekevät kaikkensa, että exän elämä olisi hankalaa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:05"]Ymmärrettävää, mikäli eroon liittynyt kolmiodraama. Surullista, että uusi vaimo kuvittelee, että hänelle kerrotaan enemmän, kuin äidille. Lapsen kannalta kurja tilanne, mutta itse ovat aikuiset soppansa keittäneet.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei se opiskelu mitään suhdetta muuta, en ole koskaan puhunut äidilleni henkilökohtaisia asioitani ja tunnen muita, jotka ajattelevat samoin. Kummallista ajatella, että pakolla pitäisi leikkiä läheistä ihmisen kanssa vain siksi, että ollaan lähisukulaisia. Enkä ole huonoissa väleissä äitini kanssa, olemme vain täysin eri aaltopituudella.
[/quote]
Voisit sivistää itseä sen verran, että ymmärrät mistä puhutaan.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 09:35"]Kaveriperheeni lasten äiti haukkuu jatkuvasti varsinkin lasten isän uutta vaimoa vanhemman tyttärensä kuullen niin että tyttärestä huomaa että tyttö on ahdistunut ja allapäin. Isän vaimosta on tullut tytölle tosi tärkeä ja tyttö pystyy nykyisellään kertomaan jopa paremmin vaimolle vaikeista asioista kun omalle äidilleen. Äiti myös tenttaa tytöltä jatkuvasti asioita liittyen vaimoon. Isä ja uusi vaimo on monesti yrittänyt saada äidin tajuamaan tekonsa mutta hän ei ymmärrä.. säälittää moinen :((
[/quote]
No miksi oli pakko huorautua ja vampata pienen tytön isä? Ja narsisti kuvittelee vielä olevansa äidin tilalla. Olet sairas ja lapsellinen
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 09:35"]Kaveriperheeni lasten äiti haukkuu jatkuvasti varsinkin lasten isän uutta vaimoa vanhemman tyttärensä kuullen niin että tyttärestä huomaa että tyttö on ahdistunut ja allapäin. Isän vaimosta on tullut tytölle tosi tärkeä ja tyttö pystyy nykyisellään kertomaan jopa paremmin vaimolle vaikeista asioista kun omalle äidilleen. Äiti myös tenttaa tytöltä jatkuvasti asioita liittyen vaimoon. Isä ja uusi vaimo on monesti yrittänyt saada äidin tajuamaan tekonsa mutta hän ei ymmärrä.. säälittää moinen :((
[/quote]
No miksi oli pakko huorautua ja vampata pienen tytön isä? Ja narsisti kuvittelee vielä olevansa äidin tilalla. Olet sairas ja lapsellinen
[/quote]
Tulikohan kenellekään mieleen, että lapsi on ahdistunut vanhempien erosta?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 09:35"]Kaveriperheeni lasten äiti haukkuu jatkuvasti varsinkin lasten isän uutta vaimoa vanhemman tyttärensä kuullen niin että tyttärestä huomaa että tyttö on ahdistunut ja allapäin. Isän vaimosta on tullut tytölle tosi tärkeä ja tyttö pystyy nykyisellään kertomaan jopa paremmin vaimolle vaikeista asioista kun omalle äidilleen. Äiti myös tenttaa tytöltä jatkuvasti asioita liittyen vaimoon. Isä ja uusi vaimo on monesti yrittänyt saada äidin tajuamaan tekonsa mutta hän ei ymmärrä.. säälittää moinen :((
[/quote]
[/quote]
Tulikohan kenellekään mieleen, että lapsi on ahdistunut vanhempien erosta?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:05"]Ymmärrettävää, mikäli eroon liittynyt kolmiodraama. Surullista, että uusi vaimo kuvittelee, että hänelle kerrotaan enemmän, kuin äidille. Lapsen kannalta kurja tilanne, mutta itse ovat aikuiset soppansa keittäneet.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niinpä niin. Voit kuvitella pienessä päässäsi mitä vaan, ei ole pois minulta. Puhu sinä mistä puhut, saat pitää käsityksesi, mutta minä pidän omani. Jos elämässä ei ole muuta sisältöä kuin lapsiin tarrautuminen niin jollain se on tietysti itsetuntoaan pönkitettävä. Kunnes löydät teinisi puhelimesta viestit jotka saavat ymmärtämään ettet tiedä lapsestasi yhtään mitään.
Kuullostaa juuri samalle kuin meidän perheen elämä, mieheni ex haukkuu minua kaikin tavoin ja tekee kaikkensa että lapset eivät viihtyisi meillä. Hän tenttaa ja kyselee tytöltään minusta koko ajan jotain. Tyttö on usein hyvin hiljainen ja ahdistunut tullessaan meille ja usein ensimäinen ilta päättyy tytön hysteeriseen itkuun, isälleen ei koskaan pysty kertomaan mikä painaa mutta minulle kirjoittaa viestinä mikä painaa. Nyt tullessaan kesälomalle kertoi että hänestä tuntuu pahalle kun äiti haukkuu sinua (eli minua) ja joskus myös isää kaikille kavereilleen ja nyt hänen paras kaverinsa ei voi tulla meille koska tytön äiti on haukkunut minua tytön kaverin äidille. Minä en yritä olla tytölle äiti vaikka toisinaan tuntuu että tyttö pystyy kertomaan minulle omaa äitiään paremmin mieltä vaivaavista asioista, minä puolestaan yritän olla puolueeton ja luotettava aikuinen tytön elämässä joka on valmis kuuntelemaan silloin kun tyttö haluaa.
Aikuisten riidat ei ole koskaan lasten syy, liittyypä eroon kolmiodraamaa tai mitä tahaansa, joka ikisin lapsestaan edes hieman välittävän vanhemman pitäisi tajuta ettei 10v vanhan täydy joutua miettimään voiko isän (tai äidin) uudesta puolisosta pitää vai suuttuuko tai pahoittaako joku siitä mielensä. Minulla itselläni ei ole lasta mutta jopa minä ymmärrän ettei lasten kuullen tule haukkua ketään!! Minä voisin lapsen äitiä haukkua mielinmäärin sillä hän on jopa rikkonut lakia (tutkinut työpaikallaan minun tietojani tietokannasta jonne hänellä ei ole lupaa mennä kuin työasioissa, ei uteliaisuuttaan) lisäksi hänen käytös on täyttänyt kunnianloukkaussyytteen kriteerit (molemmista olen rikosilmoituksen tehnyt) mutta näistäkään asioista ei olla lapsen kuullen koskaan puhuttu eikä anneta tiedon levitä lapsen korviin sillä hän ei ole kyllin vanha ymmärtämään tuollaisia asioita. Minä aikuisena haukkumisen kestän mutta kun se menee yli rajojen on se kai jotenkin pysäytettävä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:05"]Ymmärrettävää, mikäli eroon liittynyt kolmiodraama. Surullista, että uusi vaimo kuvittelee, että hänelle kerrotaan enemmän, kuin äidille. Lapsen kannalta kurja tilanne, mutta itse ovat aikuiset soppansa keittäneet.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niinpä niin. Voit kuvitella pienessä päässäsi mitä vaan, ei ole pois minulta. Puhu sinä mistä puhut, saat pitää käsityksesi, mutta minä pidän omani. Jos elämässä ei ole muuta sisältöä kuin lapsiin tarrautuminen niin jollain se on tietysti itsetuntoaan pönkitettävä. Kunnes löydät teinisi puhelimesta viestit jotka saavat ymmärtämään ettet tiedä lapsestasi
[/quote]
Minulla on aina ollut keskustelevat välit lapsieni kanssa. Hyvä työpaikka, ystävät ja harrastukset sekä matkustelu tuovat sisältöä elämääni. Sua varmasti harmittaa, että miehesi tekisi mitä vaan, jos ottaisin hänet takaisin. On katunut valtavasti eroamme ja tietäisitpä vaan mitä miehes kertoo susta mulle.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:47"]Kuullostaa juuri samalle kuin meidän perheen elämä, mieheni ex haukkuu minua kaikin tavoin ja tekee kaikkensa että lapset eivät viihtyisi meillä. Hän tenttaa ja kyselee tytöltään minusta koko ajan jotain. Tyttö on usein hyvin hiljainen ja ahdistunut tullessaan meille ja usein ensimäinen ilta päättyy tytön hysteeriseen itkuun, isälleen ei koskaan pysty kertomaan mikä painaa mutta minulle kirjoittaa viestinä mikä painaa. Nyt tullessaan kesälomalle kertoi että hänestä tuntuu pahalle kun äiti haukkuu sinua (eli minua) ja joskus myös isää kaikille kavereilleen ja nyt hänen paras kaverinsa ei voi tulla meille koska tytön äiti on haukkunut minua tytön kaverin äidille. Minä en yritä olla tytölle äiti vaikka toisinaan tuntuu että tyttö pystyy kertomaan minulle omaa äitiään paremmin mieltä vaivaavista asioista, minä puolestaan yritän olla puolueeton ja luotettava aikuinen tytön elämässä joka on valmis kuuntelemaan silloin kun tyttö haluaa.
Aikuisten riidat ei ole koskaan lasten syy, liittyypä eroon kolmiodraamaa tai mitä tahaansa, joka ikisin lapsestaan edes hieman välittävän vanhemman pitäisi tajuta ettei 10v vanhan täydy joutua miettimään voiko isän (tai äidin) uudesta puolisosta pitää vai suuttuuko tai pahoittaako joku siitä mielensä. Minulla itselläni ei ole lasta mutta jopa minä ymmärrän ettei lasten kuullen tule haukkua ketään!! Minä voisin lapsen äitiä haukkua mielinmäärin sillä hän on jopa rikkonut lakia (tutkinut työpaikallaan minun tietojani tietokannasta jonne hänellä ei ole lupaa mennä kuin työasioissa, ei uteliaisuuttaan) lisäksi hänen käytös on täyttänyt kunnianloukkaussyytteen kriteerit (molemmista olen rikosilmoituksen tehnyt) mutta näistäkään asioista ei olla lapsen kuullen koskaan puhuttu eikä anneta tiedon levitä lapsen korviin sillä hän ei ole kyllin vanha ymmärtämään tuollaisia asioita. Minä aikuisena haukkumisen kestän mutta kun se menee yli rajojen on se kai jotenkin pysäytettävä.
[/quote]
Mitä sä teit, että lasten äiti on mennyt noin sekaisin tai ex-mies? Tai miten itse voit arvostella tuntemattoman äitiyttä?
Oletko koskaan kykenevä asettumaan lapsen äidin asemaan? Sitten kun mies pettää sinut?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:47"]Kuullostaa juuri samalle kuin meidän perheen elämä, mieheni ex haukkuu minua kaikin tavoin ja tekee kaikkensa että lapset eivät viihtyisi meillä. Hän tenttaa ja kyselee tytöltään minusta koko ajan jotain. Tyttö on usein hyvin hiljainen ja ahdistunut tullessaan meille ja usein ensimäinen ilta päättyy tytön hysteeriseen itkuun, isälleen ei koskaan pysty kertomaan mikä painaa mutta minulle kirjoittaa viestinä mikä painaa. Nyt tullessaan kesälomalle kertoi että hänestä tuntuu pahalle kun äiti haukkuu sinua (eli minua) ja joskus myös isää kaikille kavereilleen ja nyt hänen paras kaverinsa ei voi tulla meille koska tytön äiti on haukkunut minua tytön kaverin äidille. Minä en yritä olla tytölle äiti vaikka toisinaan tuntuu että tyttö pystyy kertomaan minulle omaa äitiään paremmin mieltä vaivaavista asioista, minä puolestaan yritän olla puolueeton ja luotettava aikuinen tytön elämässä joka on valmis kuuntelemaan silloin kun tyttö haluaa.
[/quote]
Mitä sitten, jos sua olisi kohdeltu kuin lasten äitiä?
Ymmärrettävää, mikäli eroon liittynyt kolmiodraama. Surullista, että uusi vaimo kuvittelee, että hänelle kerrotaan enemmän, kuin äidille. Lapsen kannalta kurja tilanne, mutta itse ovat aikuiset soppansa keittäneet.