Milloin Suomesta tuli tälläinen äärikonservatiinen helvetti?
Homoliitot, päihdepolitiikka, Kristillisdemokraatit, Persut, holhous ja hyysäys.
Alkaa hävettämään tämä maa. Saisi vaikka Putin tulla ja ottaa koko roskan haltuun. Tuskin mikään muuttuisi. Haluan täältä pois, vaikka johonkin liberaalimpaan eurooppalaiseen maahan. Ilmapiiri alkaa olemaan täällä todella ahdistava.
Joskus n. 95-2008 oli vielä nähtävissä jotain positiivista kehitystä, nyt mennään vain taaksepäin.
Kommentit (98)
Tunnistan itsessäni jonkin verran kiihtyvää maahanmuuttovastaisuutta. Johtuu heikosta taloustilanteesta, sillä ihan aikuisten oikeastihan meillä ei ole varaa rahoittaa maahanmuuttajien kotouttamista. On hyvä, että on pakolaiskiintiöt, enkä äänestä persujakaan, mutta silmien sulkeminen kylmiltä tosiasioilta nyt ei vaan auta.
Muuten mielestäni täällä ollaan hyvinkin suvaitsevaisia ja avarakatseisia, monissa asioissa, hyvä niin.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:41"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:34"]
Suomi on luterilainen.
[/quote]
Ei ole. Suomessa on uskonnonvapaus, mikä tarkoittaa myös vapautta uskonnoista. Minä ainakin olen vapaa uskonnoista ja olen ollut Suomen kansalainen jo pian 50 vuotta.
[/quote]No ehheh neropatti, tarkoitin että valtauskonto on täällä luterilaisuus. Kertoisitko vielä, että Neitsyt Marian relifejä löytyy myös monen amerikkalaisen kotoa vaikkei USA ole katolinen maa edes valtauskonnoltaan ja että hauki on kala?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:28"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:10"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:02"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:56"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:50"]
Mielestäni on vaan hyvä että perinteiset kristilliset arvot ovat nousseet vallitseviksi Suomessa. Suomi on kuitenkin kristillinen maa.
[/quote]
Osaa koulutetusta väestä tämä alkaa oikeasti vituttamaan, aivovuoto tulee kiihtymään. Myöskin tasokasta maahanmuuttajamateriaalia on tänne vaikeampi houkutella.
[/quote]
Turismi myöskin kärsii pitkässä juoksussa.
[/quote]
Venäläisturistien virrat tyrehtyivät kyllä, koska suomalaiset suhtautuivat jäykästi Venäjään Ukrainan kriisin alkumetreillä.
[/quote]Ruplan romahtamisella ei ole mitään tekemistä asian kanssa...
[/quote]
Eikö se kerro juuri siitä?
Rahan arvo on se, miten rahaa arvostetaan. Kun samalla määrällä ruplia saa paljon vähemmän öitä suomalaisessa kylpylässä, kertoo se suoraan, että kylpylä ei arvosta ruplaa siinä missä aikaisemmin. Todellisuushan on, että ruplan ostovoima Venäjällä ei ole juurikaan heikentynyt. Euron arvo sensijaan on noussut, mutta kylpylät eivät ole huomioineet sitä hinnoittelussaan.
[/quote]En tiedä oletko trolli vai mikä, mutta euro on ylikansallinen yhteisvaluutta jonka arvoa ei päätä Suomen Pankki. Et varmaan tosissasi ehdota ratkaisuksi, että suomalainen kylpyläyrittäjä ottaisi venäläistristeilta maksun ruplina ja jäisi itse valuutanvaihdossa tappiolle?! Sitä paitsi jos rupla romahtaa muita valuuttoja vastaan, niin ulkomaiset hyödykkeet kallistuvat Venäjällä. Ja mitäs omaa, keskiluokalle kelpaavaa tuotantoa siellä nyt onkaan? Hapankaali ja Lada?
[/quote]
Ei kai sen kylpyläyrittäjän tarvitse jäädäkään valuutanvaihdossa tappiolle. Jos Suomi ei olisi näin äärivasemmistolainen, markkinat päättäisivät vapaammin hinnat. Nyt vaikka työmäärä vähenee kalliin euron myötä, ei kylpylät tai muutkaan yrittäjät kompensoi sitä alenevin hinnoin. Suurin syy siihen on, ettei kyetä, kun euron arvon vahvistumisen seurauksena työntekijöille on maksettava sellaista palkkaa, joka johtaa niin kalliisiin hintoihin, ettei myynti enää onnistu samassa mittakaavassa. Vienti vetäisi paljon paremmin, jos hinnat seuraisivat muualla olevaa kilpailua ja käytännössä, mitä asiakkaat ovat valmiita maksamaan. Kun kulut on sidottu johonkin epämääräiseen numeeriseen lukuun, silloin koko vienti kärsii siitä.
Kun selvität ketkä ostavat euroja, vaikka sitä painetaan lisää ja lisää, selviää ketkä määräävät valuutan arvon.
. Kertoisitko vielä, että Neitsyt Marian relifejä löytyy myös monen amerikkalaisen kotoa
[/quote]
Miksi, kun sinä teit sen jo?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:52"]
Jos Suomi ei olisi näin äärivasemmistolainen
[/quote]
Ahhahhahhaa. .D Tietääkö Alexander Stubb, joka on nyt on siis pääministerimme, itse olevansa äärivasemmistolainen? :D
Kyllä teidän juttuja saa sitten nauraa. :D Äärivasemmistolaisia meillä on viimeksi ollut vallankahvassa minun lapsuudessani - josta on siis jo aika monta vuosikymmentä. :)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:38"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:34"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:32"]
Naurattaa nämä Suomi on kristillinen valtio -kommentit. Hei haloo, mehän pyöriteltiin lähetyssaarnaajia tervassa ja höyhenissä vielä 1800-luvun puolellakin, kristillisyys tuputettiin kansalle bättre folkin kautta mutta en kyllä täällä pahemmin ole mitään neitsyt Marian kuvia ihmisten kirjahyllyissä nähnyt toisin kuin kuin niissä oikeasti kristillisissä maissa.
[/quote]Neitsyt Marian kuvia on katolisissa maissa. Suomi on luterilainen.
[/quote]
Milloin on tullut viimeksi kirkossa käytyä? :D
Vai onko kristillisyys = "hyi hitto, homoja!!!" ? Siinä tapauksessa suosittelen Westboron babtistiseurakuntaa, en luterilaisuutta.
[/quote]?!!
Tässä oli kyse kodeista, ei kirkoista. Vai onko sulla alttari olohuoneessasi?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:52"]
Jos Suomi ei olisi näin äärivasemmistolainen
[/quote]
Ahhahhahhaa. .D Tietääkö Alexander Stubb, joka on nyt on siis pääministerimme, itse olevansa äärivasemmistolainen? :D
Kyllä teidän juttuja saa sitten nauraa. :D Äärivasemmistolaisia meillä on viimeksi ollut vallankahvassa minun lapsuudessani - josta on siis jo aika monta vuosikymmentä. :)
[/quote]
Pyydäpä Stubbiasi vaikka tekemään nopea päätös eläkeiän nostosta. Pitäähän hänen kyetä siihen, koska se on niin kauan ollut hallituksen puitavana. Jos epäilet, miksi luulet, ettei onnistu ihan tuosta vaan hallituksen päätöksellä?
Toinen hyvä ratkaisu voisi olla lakko-oikeuden rajoitus. Pitäähän työntekijöiden olla töissä työaikana ja laittomat teot jotka aiheuttavat vahinkoa pitää olla rangaistavia. Luuletko, että menisi läpi? Keskustalainen Ahokin joutui hyvin suureen epäsuosioon puhuessaan työreformista.
Mielenkiintoista lukea keskustelua, jossa kaikki luulevat olevansa asiantuntijoita. Hienoa, että kiinnostusta kuitenkin löytyy, silloin voi oppia ymmärtämään myös vähän laajempia kokonaisuuksia.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 01:01"]
Pyydäpä Stubbiasi vaikka tekemään nopea päätös eläkeiän nostosta. Pitäähän hänen kyetä siihen, koska se on niin kauan ollut hallituksen puitavana. Jos epäilet, miksi luulet, ettei onnistu ihan tuosta vaan hallituksen päätöksellä?
Toinen hyvä ratkaisu voisi olla lakko-oikeuden rajoitus. Pitäähän työntekijöiden olla töissä työaikana ja laittomat teot jotka aiheuttavat vahinkoa pitää olla rangaistavia. Luuletko, että menisi läpi? Keskustalainen Ahokin joutui hyvin suureen epäsuosioon puhuessaan työreformista.
[/quote]
1) Ei ole minun Stubbni, en itse äänestäisi kokoomuslaista.
2) Eläkeikää ei tule nostaa
3) Lakko-oikeutta ei tule rajata, vaikka se vähän joskus ikävältä tuntuukin, kun kaupat ovat kiinni ja posti ei kulje (no, posti ei kulje nykyisin enää muutenkaan).
Emme siis ole samaa mieltä mistään, you see. :) :)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 01:07"]
1) Ei ole minun Stubbni, en itse äänestäisi kokoomuslaista.
2) Eläkeikää ei tule nostaa
3) Lakko-oikeutta ei tule rajata, vaikka se vähän joskus ikävältä tuntuukin, kun kaupat ovat kiinni ja posti ei kulje (no, posti ei kulje nykyisin enää muutenkaan).
Emme siis ole samaa mieltä mistään, you see. :) :)
[/quote]
1) Juurihan puhuit Stubbista monikon omistusmuodolla. Muuttiko yksikkö tilannetta olennaisesti?
"Tietääkö Alexander Stubb, joka on nyt on siis pääministerimme, itse olevansa äärivasemmistolainen?"
2) Kenen tulisi mielestäsi maksaa eläke, joka ylittää eläkkeensaajan rahastoon kerämät varat? Jonkun muun?
3) Jos on voimassaoleva sopimus, saako sen mielestäsi keskeyttää milloin vain koska vain tuntuu siltä? Jos vaikka vuokranantajasi päättäisi pariksi päiväksi, että ovestasi ei pääse, kun hän haluaa ilmaista muillekin jotain, kärsisit tyytyväisenä seuraukset? Ilmaisu keinojen seurauksista sopimuskumppanille piittaamatta ei oikein sovi minun ajatteluun, jos vastapuoli on noudattanut sitä, mistä on sovittu. Mielestäni aina pitää päästä kotiinsa, jos vuokrat on maksettu ajallaan.
Suomi on ollut aina kristillinen maa eikä ole ikinä hyväksynyt mitään homokotkotuksia. Mikä teitä riivaa, kun haluatte salllia jotain epäluonnollista homoliittoja? Eikö päässänne liiku mitään muuta, kuin että Se on suvaitsevuutta? Kai varmaan kohta vaaditaan suojaikärjaa alemmaksi.
"Turismi myöskin kärsii pitkässä juoksussa."
Kuka poistaisi taman sanonnan kaytosta? "In the long run" tarkoittaa lahinna "ennen pitkaa" Tassa lauseessa run-verbilla ei ole mitaan tekemista juoksemisen vaan kulumisen kanssa.
Kovalla kadella pitaisi ojentaa sita joka sen on keksinyt.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 01:47"]
"Turismi myöskin kärsii pitkässä juoksussa."
Kuka poistaisi taman sanonnan kaytosta? "In the long run" tarkoittaa lahinna "ennen pitkaa" Tassa lauseessa run-verbilla ei ole mitaan tekemista juoksemisen vaan kulumisen kanssa.
Kovalla kadella pitaisi ojentaa sita joka sen on keksinyt.
[/quote]
Tuohan on aika osuva nykyisellä pääministerillä ja hänen urheiluharrastuksella.
Samaa olen miettinyt. Suomen suurin uhka on suomalaiset.
Tuossa sulle pari liberaalia vaihtoehtoa. Hyvää matkaa
Gang of men smashed American tourist's eye socket with a bottle in Brick Lane | Mail Online
French vigilantes who left Roma teenager in coma 'demanded £12k' | Mail Online
Täytyy vain odottaa minun sukupolveni siirtymistä valta-asemiin. Muutos on silloin väistämätöntä. t. 20v
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:49"]
Täytyy vain odottaa minun sukupolveni siirtymistä valta-asemiin. Muutos on silloin väistämätöntä. t. 20v
[/quote]Mikä muutos?
Mielestäni on vaan hyvä että perinteiset kristilliset arvot ovat nousseet vallitseviksi Suomessa. Suomi on kuitenkin kristillinen maa.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:49"]
[/quote]Päinvastoin nuoret on aina kapinoineet ja myöhemmin aikuisena valtaan päästyään olleet vastuullisia
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:29"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 00:15"]
Kieltolaki toimikin äärimmäisen hyvin, kun sitä kokeiltiin.... Jokainen voi myös käydä tutustumassa miten kaikki Keski-Euroopan maat ovat kaikki romahtaneet liberaalimman päihdepolitiikan vuoksi.
[/quote]
Tutustupa mitä tapahtui, kun rautaesiripun takaa olevien maita "vapautui" ja keskieurooppalaiset yritykset ostivat itsensä osakkaiksi sikäläisiin valtionyhtiöihin. Alkoholi hävisi hyvin äkkiä työmaa ruokaloista ja kahviloista. Monissa yhtiöissä vartijat velvoitettiin valvomaan, että työntekijät eivät tule portista alkoholin vaikutuksen alaisina. Omia viinojakaan ei voinut enää ottaa eväiksi. Useiden yritysten tulokset alkoivat parantua tuollaisilla konservatiivisilla rajoituksilla.
[/quote]
Esim. Saksassa tai Hollannissa saa kekkuloida päihtyneenä töissä? Ei todellakaan. Mutta saatavuusrajoituksia ei ole ja alkoholia ei demonisoida, eikä siitä tehdä nuorille ns. "kiellettyä hedelmää".
[/quote]Että sinun mukaan jos alkon kittaaminen vapautetaan Suomessa täysin, niin kansa raitistuu. Olet harvinaisen tyhmä.
[/quote]
Ei. Satun vain olemaan sitä mieltä, että ongelmakäyttäjien (joita tulee aina olemaan, jopa Iranissa on alkoholiongelma) vuoksi ei kuulu rangaista muita. Liberaalina haluan sallia ihmisten oikeuden päättää omista asioistaan ja kehostaan tämänkin asian suhteen. Kukakohan tässä on oikeasti se tyhmä?
[/quote]Arvaan että sun Hollannissas on moniakin haittaveroja ja maahanmuuttoa on rajoitettu monilla laiella. Et sä sinne voi ainakaan muuttaa. Sun pitää muuttaa johonkin tyynenmeren saarelle missä ei ole muitään lakeja