Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miiksi työttömiä istutetaan tyhjänpanttina? Miksi ei esim koulutettaiiisi koodaajiksi?

Vierailija
27.06.2021 |

?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät halua koodaajiksi? Ja itseasiassa, sellaiseksi pääseminen ei ole muutenkaan ihan helppoa, enemmän on halukkaita kuin mitä niitä paikkoja on.

Mitä jos vain hyväksyisimme sen tosiasian, että maassamme on vähemmän työpaikkoja kuin olisi työntekijöitä? Ja senkin, että osan niistä vähistä työpaikoistakin vie ulkomainen halpatyövoima, koska eivät ymmärrä esim. vaatia parempia työoloja ja parempaa palkkaa. Näin ollen ongelmaan ei ole kovin ihmeellistä ratkaisua, paitsi rajoittaa tuota halpatyövoimankäyttöä ja sitä kautta palkkojen valumista ulkomaille (kohtenaisi siis myös kansantaloutta, ainakin hitusen).

Vierailija
42/87 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VERONMAKSAJA kirjoitti:

Kukas sen koulutuksen maksaa? Minä vai?

Sama taho, joka maksaa työttömyysetuuksia. Työttömyys vasta tuleekin kalliiksi.

T. Työtön insinööri

Itse asiassa, kouluttaminen maksaa enemmän kuin sen korvauksen maksaminen. Kun koulutuksessa pitäisi maksaa tukien LISÄKSI se koulutus. Ei kukaan ketään ilmaiseksi opeta. 

Näitä voisi helposti opettaa itseopiskeluna suurelta osin. Nettiin valmiit opetusvideot, tehtävät jne. Halvaksi tulisi jos haluttaisiin. Ohjelmointi vaatii paljon itsenäistä työtä ei sitä passiivisella kuuntelulla kunnolla opi.

Kaikista ei tietenkään tehtäisi koodareita mutta niillä joilla on lahjakkuutta ja kiinnostusta voisivat aloittaa itseopiskelukurssit ja saada vaikka hieman korotettua tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei työttömät opettele itse koodaamaan? Ei sitä opettamalla opi kuitenkaan. Netti on täynnä ilmaiseksi suoritettavia opetuskokonaisuuksia ja kirjoja.

Työttömänä ollessa ei kannata opiskella omin päin yhtään mitään, jos meinaa saada vielä päivärahaa.

Vierailija
44/87 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiisi koodata vaikka sellaisen ohjelmiston mikä piirtäää ihmiselle ajatuskarttaaa ja ihmisen asema on yhdistelllä informaaatiota ajatuksellaan.

Vierailija
45/87 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi kouluttaa ennemmin sairaanhoitajiksi ja lääkäreiksi kun niistä on kova pula.

Työttömyyskorvauksella saa opiskella vain 2 vuotta, nuo tutkinnot on liian pitkiä, monella opintotuet käytetty. Ja täytyy saada myös työkkäristä lupa.

No ei koodariksikaan hetkessä valmistu. Ja lupa on saatava siihenkin. Ei se ole mikään erityiskoulutus, jolla olisi eri ehdot kuin muilla. 

Vierailija
46/87 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä työttömät voisi ruveta filosofeiksi, niillähän on aikaa ajatella!

Ja jos ei rahkeet riitä filosofiksi, niin aina voi alkaa vapaa-ajattelijaksi. Siihen riittää ihan hyvin peruskoulupohja.

Vierailija
47/87 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eivät halua koodaajiksi? Ja itseasiassa, sellaiseksi pääseminen ei ole muutenkaan ihan helppoa, enemmän on halukkaita kuin mitä niitä paikkoja on.

Mitä jos vain hyväksyisimme sen tosiasian, että maassamme on vähemmän työpaikkoja kuin olisi työntekijöitä? Ja senkin, että osan niistä vähistä työpaikoistakin vie ulkomainen halpatyövoima, koska eivät ymmärrä esim. vaatia parempia työoloja ja parempaa palkkaa. Näin ollen ongelmaan ei ole kovin ihmeellistä ratkaisua, paitsi rajoittaa tuota halpatyövoimankäyttöä ja sitä kautta palkkojen valumista ulkomaille (kohtenaisi siis myös kansantaloutta, ainakin hitusen).

Mutta silloin joutuisi äänestämään "kamalia" persuja..

Vierailija
48/87 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi kouluttaa ennemmin sairaanhoitajiksi ja lääkäreiksi kun niistä on kova pula.

Työttömyyskorvauksella saa opiskella vain 2 vuotta, nuo tutkinnot on liian pitkiä, monella opintotuet käytetty. Ja täytyy saada myös työkkäristä lupa.

Otin opintolainaa, jotta voin jatkokouluttautua. Opinnot kestävät 4-5 vuotta. Yliopisto. Mikään ei estä ketään kouluttautumasta, mutta se vaatii päätöksiä ja tekoja.

T: 50- vuotias nainen

Vierailija
49/87 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VERONMAKSAJA kirjoitti:

T. Työtön insinööri

Itse asiassa, kouluttaminen maksaa enemmän kuin sen korvauksen maksaminen. Kun koulutuksessa pitäisi maksaa tukien LISÄKSI se koulutus. Ei kukaan ketään ilmaiseksi opeta. 

Näitä voisi helposti opettaa itseopiskeluna suurelta osin. Nettiin valmiit opetusvideot, tehtävät jne. Halvaksi tulisi jos haluttaisiin. Ohjelmointi vaatii paljon itsenäistä työtä ei sitä passiivisella kuuntelulla kunnolla opi.

Kaikista ei tietenkään tehtäisi koodareita mutta niillä joilla on lahjakkuutta ja kiinnostusta voisivat aloittaa itseopiskelukurssit ja saada vaikka hieman korotettua tukea.

Millä rahalla ne opetusvideot, tehtävät ja tehtävien tarkastus hoidettaisiin? Sinäkö vapaaehtoisena ne tekisin ilman palkkaa?

Vierailija
50/87 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiisi koodata vaikka sellaisen ohjelmiston mikä piirtäää ihmiselle ajatuskarttaaa ja ihmisen asema on yhdistelllä informaaatiota ajatuksellaan.

Älylasiit jotka tekee audiovisuaalisia havaiintoja ja näyttää ihmisen silmien edessä mitä tulee otttaa huomiooon.

Vierailija
51/87 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VERONMAKSAJA kirjoitti:

T. Työtön insinööri

Mikseivät opiskele oppisopimuksella?

Jos tulee yt-neuvottelut niin vakituiset saa irtisanoa, mutta oppisopimuksella olevaa ei, siksi vaikea kuulemma päästä.

Tollanenhan on ihan perseestä!

Oppisopimuksella oleva on siihen asti, kun sopimus on tehty. Ei voi keskeyttää sopimusta.

Ja sitten ihmetellään kun työttömät makaa kotona.

Itse olen palkkatukityössä, mutta työkkärin listoilla.

Moi! Niin minäkin. Onko sulla kivaa töissä?

Vierailija
52/87 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VERONMAKSAJA kirjoitti:

T. Työtön insinööri

Tässä yhteydessä on hyödyllisempää tarkastella kustannuksia vähän pitemmältä ajanjaksolta. Onko järkevämpää makuuttaa ihmistä vuosikausia tai -kymmeniä työttömänä kuin sijoittaa kerralla aavistuksen isompi summa uudelleenkoulutukseen?

Vierailija
53/87 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työtön on palkkatuella töissä esim. tarhassa hoitamassa lapsia tai koulunkäyntiavustajina kouluissa tai uimahallissa uimavalvojana tai kaupungilla puutarhatöissä.

Vierailija
54/87 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin opintolainaa, jotta voin jatkokouluttautua. Opinnot kestävät 4-5 vuotta. Yliopisto. Mikään ei estä ketään kouluttautumasta, mutta se vaatii päätöksiä ja tekoja.

T: 50- vuotias nainen

Kaikki ei saa lainaa. Eikä sitäkään loputtomiin saa. Jos on opintotukiaikana käytetty lainaosuuskin, ei uutta lainaa saa, vaikka kuinka pystyisi todistamaan, että uusi ala työllistää paremmin kuin vanha. Pelkällä päätöksellä ei ikävä kyllä rahaa tilille tule. 

Vierailija
55/87 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älylasiit jotka tekee audiovisuaalisia havaiintoja ja näyttää ihmisen silmien edessä mitä tulee otttaa huomiooon.

Odottaaa sitä hetkeä kun ihminen on tullut hulluksi kaiken sen havainnoinnin ja tiedon keskellä ja heiittää ne lasit huitsin nevadaaan ja haluaaa jotain vähän muunlaista elämää.

Vierailija
56/87 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää pyrkimästä kouluihin? Niin ne muutkin tekee.

Se, ettei ole rahaa opiskella.

Vierailija
57/87 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VERONMAKSAJA kirjoitti:

T. Työtön insinööri

Tässä yhteydessä on hyödyllisempää tarkastella kustannuksia vähän pitemmältä ajanjaksolta. Onko järkevämpää makuuttaa ihmistä vuosikausia tai -kymmeniä työttömänä kuin sijoittaa kerralla aavistuksen isompi summa uudelleenkoulutukseen?

Monissa tapauksissa on. Kun ei se uudelleenkoulutus ole mikään automaatio työllistymiselle. Monilla on kolme-neljäkin tutkintoa eikä siltikään töitä. 

Vierailija
58/87 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodaus on yksi maailma vaikeimmista asioista oppia kunnolla. Eli alle prosentti työllistyisi. Sitäpaitsi ei riitä opettajiakaan. Suomalaisten on parasta elää luonnossa kuten ennen sotia. Mitään hyvää nykyaika ei ole tuonut, paitsi paremman terveyden ja internetin. Muuta ei tarvita.

Vierailija
59/87 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VERONMAKSAJA kirjoitti:

T. Työtön insinööri

Miten niin makaa kotona. Minulla on jo 3 työpaikka 4 vuoden sisällä. Sairaalassa tein työmarkkinatuella samoja töitä kuin osastonsihteeri: tilasin takseja, tein kokousmuistioita, purin potilaskansioita jne.

Työkyvyttömyyseläkkeellä olevat ovat kotona.

Vierailija
60/87 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VERONMAKSAJA kirjoitti:

T. Työtön insinööri

Koko työvoimakoulutussysteemin voisi laittaa uusiksi. Vaan eihän se käy Kokoomukselle, kun sellainen maksaa!