Miiksi työttömiä istutetaan tyhjänpanttina? Miksi ei esim koulutettaiiisi koodaajiksi?
Kommentit (87)
Raha liiikkuu nykyään netissä. SIellä missä ihmisten energia ja aika siellä myöös raha.
Kukas sen koulutuksen maksaa? Minä vai?
Intiasta saa valmiin koodarin halvemmalla
Voisi kouluttaa ennemmin sairaanhoitajiksi ja lääkäreiksi kun niistä on kova pula.
ja kapasiteettia tuohon koulutukseen olisi vai?
VERONMAKSAJA kirjoitti:
Sama taho, joka maksaa työttömyysetuuksia. Työttömyys vasta tuleekin kalliiksi.
T. Työtön insinööri
Yli 100 000 koodaria ei oikein työllisty Suomen kokoisessa maassa. Siksi.
VERONMAKSAJA kirjoitti:
Pari opettajaa ja salilllinen oppilaiita.
kyllä muurahais- ja ampiaispesissäkin on paljon porukkaa joka vain laiskottelee. Ei ole keksitty miksi näin on. Eli kyllä kannattaa pitää tuollaisia ihmisissäkin.
Vierailija kirjoitti:
VERONMAKSAJA kirjoitti:
Pari opettajaa ja salilllinen oppilaiita.
Etä verkkokurssiina lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
VERONMAKSAJA kirjoitti:
T. Työtön insinööri
Mikseivät opiskele oppisopimuksella?
Vierailija kirjoitti:
VERONMAKSAJA kirjoitti:
T. Työtön insinööri
Itse asiassa, kouluttaminen maksaa enemmän kuin sen korvauksen maksaminen. Kun koulutuksessa pitäisi maksaa tukien LISÄKSI se koulutus. Ei kukaan ketään ilmaiseksi opeta.
Koulutetaan mieluummin vaikka neurokirurgeiksi. Intiasta voi saada "koodarin" joka tekee alkeistason pintapuolista työtä, mutta kaiken vähänkään kovemman matematiikan takana mitä tarvitaan jos tehdään mitään verkkokauppoja ja tavallisen kansan arkipäivän appeja monimutkaisempaa vaikka teollisuuden tarpeisiin on tohtoritason asiantuntijat vuosikymmenien kokemuksella. Siitä vaan muuntokouluttamaan työtöntä bussikuskia tai elämänkoululaista.
Mitä sun mielestä pitäs koodata nyt?
Kylllä sieltä hedelmiä ja helmiäkiin voiisi irrota.
Työttömät on työmarkkinatukitöissä esim. hyllyttää kaupoissa tavaraa tai palkkatuella hoitamassa tarhassa lapsia siis vain muutama esimerkki.
Jos joku haluaa opiskella koodariksi ja älyä riittää, hän tekee sen itse. Netti on tietoa täynnä ja ihan ilmaiseksi. Jos taasen halua tai älyä ei ole, ei sitä väkisin voi kenenkään päähän panna.
Miksiköhän jaa a