Minkäikäisenä olet vielä joutunut käymään kesätöissä?
T. 26-vuotias kesätyöntekijä, ei päivääkään kesälomaa
Kommentit (28)
Tarkoitatko ihan kesätyötä vai sitä, ettei ole kesällä lomaa? Mulla oli viime kesänä ensimmäinen täyspitkä kesäloma vuosiin, t. pätkätyöläinen 49 vuotta. Mutta ihan kesätyönimikkeellä olen ollut vuonna 2010, kun opiskelin sitä ennen. Siitä sitten vaihdoin syksyllä toiseen.
25-vuotiaana olin viimeisen kerran kesätyössä. Seuraavana kesänä aloitin vakityössä.
Tarkoitan määräaikaista sopparia kesäaikana, jolloin vakkarit ovat lomalla.
Miten niin joutunut... Olen 28-vuotias opiskelija, onneksi olen saanut kesätöitä :)
42v olen ollut viimeksi kesätöissä.
Koskaan en ole "joutunut", aina olen ollut tyytyväinen siihen, että olen kesätöitä saanut. Nyt olen 28-vuotias ja hieman pidemmässä kesätyössä (syyskuun loppuun saakka), vaikka saisin tämän jälkeen vakitöitä, niin ei ensi kesänäkään vielä paljoa lomaa olisi. Olen siis vastavalmistunut ja vähän veikkaan, että menee vielä monta vuotta pätkähommissa. Eli siis kesätöissä, joulutöissä, syksytöissä jne
Olen 54v ja edelleen kesätöissä. Minulla on omasta työstä pitkä kesäloma ja olen siitä yleensä 5-8 viikkoa kesätöissä.
36-vuotiaana pari kesää sitten. Nyt vakituinen työsuhde ja 5 viikkoa kesälomaa :)
27-vuotiaana Insinöörinä. Tosin olinkin sitten niissä "kesätöissä" 7-vuotta.
26-vuotiaana vastavalmistuneena maisterina. Seuraavana kesänä sainkin sitten nauttia palkallisesta lomasta ensimmäistä kertaa elämässäni.
Tuntuupa vain, että kesätyöntekijä on vakkareiden silmissä aina Se 18-vee teini oli hän sitten 18 tai 28. Ap
En siis nauti asemastani, mutta mieluusti teen töitä rahojeni eteen. Olosuhteet pakottavat kesätöihin tällä hetkellä. Ap
Lukioikäisenä viimeksi. Sen jälkeen vakkaritöitä ja palkallinen loma. Ikää on 41.
48v ja kesätyöntekijä, soppari elokuun loppuun
27 vuotiaana, tosin sen jälkeen pyydettiin jäämään Taloon töihin. Mutta meillä on40 v ja vanhempia kesätyöläisiä. Ammattilaiia, joita ei kukaan tietääkseni aliarvioi.
Yhden ainoan kesän olen ollut kesätöissä, ikää oli 14. Sen jälkeen en ole kesätöitä saanut, vaikka joka vuosi moneen paikkaan hakenut. Aina pitäisi olla joko koulutusta alalta tai aiempaa työkokemusta tai olla suhteita. Ikää nyt 21.
17-vuotiaana, joskin siitäkin sitten jäin jo töihin opiskelujen ohessa ja myöhemmin vakkariksi.
18v.