Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären poikaystävälläni lapsi, jota ei tapaa

Vierailija
27.06.2021 |

Tytär (20) seurustellut muutamaa vuotta vanhemman miehen kanssa, jolla lapsi edellisestä suhteesta. Mies ei kuitenkaan tapaa lastaan olen ymmärtänyt; jotain ongelmia lapsen äidin kanssa. Olen yrittänyt kysyä miksi ei tapaa, mutta ei tytär ole osannut sanoa tarkemmin. Mies ei kuitenkaan esim ole käsittääkseni yrittänyt oikeusteitse tehdä mitään ja sen olen myös ymmärtänyt, että myöskään elatusmaksuja ei maksa, mutta juuri kävivät tyttäreni kanssa Euroopan matkalla.
En oikein tiedä mitä asiasta ajatella. Minusta tuollaiset eivät kerro hyvää miehestä ja itse en voisi kuvitellakaan tapailevani miestä, joka ei tapaa omia lapsiaan tai maksa elatusmaksuja.

Pitäisiköhän puhua asiasta tyttären kanssa?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kimppapoikaystävä?

Tyttären_ poikaystäväni = random tyttären, joka ei ole ap:n oma, mutta se poikaystävä on ap:n.

Tyttäreni poikaystävä_ = oikein ilmaistu, kuten yksinkertainen ap yritti (kykenemättä) sössöttää.

Väärin. Kirjoitin tyttäreni poikaystävä, mutta jostain syystä puhelimeni muutti sen muotoon poikaystäväni. Ap

Seli seli, kyllä itse puhelimellasi sössit, koska ei se puhelin itsestään kirjoittele mitään. Ei siis puhelimen vika.

Vierailija
42/64 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttären_ poikaystäväni = random tyttären, joka ei ole ap:n oma, mutta se poikaystävä on ap:n.

Tyttäreni poikaystävä_ = oikein ilmaistu, kuten yksinkertainen ap yritti (kykenemättä) sössöttää.

Väärin. Kirjoitin tyttäreni poikaystävä, mutta jostain syystä puhelimeni muutti sen muotoon poikaystäväni. Ap

Seli seli, kyllä itse puhelimellasi sössit, koska ei se puhelin itsestään kirjoittele mitään. Ei siis puhelimen vika.

Ainahan se on kaikki muiden syytä. Tämänkin saa kyllä miesten syyksi, ne on kuitenkin ohjelmoineet puhelimet päin p:tä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä käy niin, että ehkäisy pettää (tai jopa unohtuu vaikka teininä kännissä, mikä ei ole vastuullista, mutta niinkin käy). Tuolloin on minusta ymmärrettävää, jos nainen haluaa pitää ja kasvattaa lapsen, mutta mies ei. Tuollainen ratkaisu olisi mulle naisena ihan okei vahinkoraskauden sattuessa, jos itse en tahtoisi aborttia.

Ihan eri asia on tietenkin se, että ollaan yhdessä sovitusti perustamassa perhettä ja mies karkaa lapsen ollessa vaikka taapero, kun vanhemmuus olikin vähän ruusunpunaisia kuvitelmia rankempaa, eikä sen jälkeen pidä yhteyttä lapseensa. Sellaista ihmistä en hyväksyisi läheisekseni.

Toisaalta voi olla ettei äiti halua miehen tapaavan lasta riitaisan eron jälkeen ja mies suostuu tähän, jos lapsi on erotessa ollut sen verran nuori, ettei kunnollista kiintymyssuhdetta ole päässyt kummallekaan syntymään.

Miksi se olisi jotenkin juuri isältä ok, että vahinkoraskauden sattuessa hän ei halua osallistua lapsen elämään? Ei se sille äidillekään yleensä helppoa ole yllättäen lasta ryhtyä kasvattamaan, varsinkin jos kyse on teinivanhemmuudesta, itse asiassa se on äidille vielä vaikeampaa kuin isälle koska se lapsi on kuitenkin aina enemmän äidissä kiinni.

Vierailija
44/64 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranen aika sentään. Autocorrect ei varmaan ole tuttu. Samapa se. Onneksi asiani on tullut selväksi suurimmalle osalle, virheestä huolimatta. Ap

Vierailija
45/64 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"TyttäreNI poikaystävällä"

Vierailija
46/64 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranen aika sentään. Autocorrect ei varmaan ole tuttu. Samapa se. Onneksi asiani on tullut selväksi suurimmalle osalle, virheestä huolimatta. Ap

Autocorrect ei väännä taivutuspäätteitä vituralleen, ellei tollo käyttäjä ole opettanut sitä niin tekemään.

Vierailija
47/64 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun asiasi.

Vierailija
48/64 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseen luuseriin ei kannattaisi sekaantua. Suoraselkäinen ja kunnollinen isä hoitaa vastuunsa, vaikka ex olisikin hankala. Se, ettei edes yritä, kertoo kyllä kaiken oleellisen.

Vierailija
49/64 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä käy niin, että ehkäisy pettää (tai jopa unohtuu vaikka teininä kännissä, mikä ei ole vastuullista, mutta niinkin käy). Tuolloin on minusta ymmärrettävää, jos nainen haluaa pitää ja kasvattaa lapsen, mutta mies ei. Tuollainen ratkaisu olisi mulle naisena ihan okei vahinkoraskauden sattuessa, jos itse en tahtoisi aborttia.

Ihan eri asia on tietenkin se, että ollaan yhdessä sovitusti perustamassa perhettä ja mies karkaa lapsen ollessa vaikka taapero, kun vanhemmuus olikin vähän ruusunpunaisia kuvitelmia rankempaa, eikä sen jälkeen pidä yhteyttä lapseensa. Sellaista ihmistä en hyväksyisi läheisekseni.

Toisaalta voi olla ettei äiti halua miehen tapaavan lasta riitaisan eron jälkeen ja mies suostuu tähän, jos lapsi on erotessa ollut sen verran nuori, ettei kunnollista kiintymyssuhdetta ole päässyt kummallekaan syntymään.

Miksi se olisi jotenkin juuri isältä ok, että vahinkoraskauden sattuessa hän ei halua osallistua lapsen elämään? Ei se sille äidillekään yleensä helppoa ole yllättäen lasta ryhtyä kasvattamaan, varsinkin jos kyse on teinivanhemmuudesta, itse asiassa se on äidille vielä vaikeampaa kuin isälle koska se lapsi on kuitenkin aina enemmän äidissä kiinni.

En sanoisi, että se on ok, mutta itse toivoisin lapseni isän vain pysyvän poissa kokonaan. Itse tuli raskaaksi, vaikka otin jälkiehkäisypillerin ja päätin pitää lapsen. Alussa lapsen isä oli mukana ja asiat oli hyvin, mutta lapsen synnyttyä kertoi, että olisi halunnut minun tekevän abortin ja jätti minut.

Lapsi täyttää pian 5 vuotta ja isä soutaa edes takaisin ja aiheuttaa lapselle enemmän pahaa kuin hyvää. Välillä kuvioissa ja välillä katoaa.

Minä sanoin heti alussa, erotessamme, että saa olla lapsen elämässä niin paljon kuin haluaa ja tuen heidän suhdettaan parhaani mukaan tai sitten pysyy poissa kokonaan eikä käytä lasta minään hetken viihteenä.tarjosin myös vaihtoehtoa, että isyyttä ei tarvitse tunnustaa tai elatuksia maksaa, hoidan kaiken itse, mutta isä ehdottomasti halusi tunnustaa isyyden, halusi huoltajuuden ja halusi olla osa lapsen elämää.

Mutta poissa on ollut enemmän kuin paikalla ja minusta saisi pysyä poissa kokonaan. Kyllä lapsikin tajuaa, että ei ollut isälle haluttu ja miettii mikä hänessä vialla, kun isä katoaa hänen elämässään välillä pitkiksikin ajoiksi.

Parhaani yritän selittää, että vika ei ole lapsessa ja isällä vaikeaa, mutta oikeasti.. pysyisi vaan poissa olisi reilumpaa lapsellekin.

Vierailija
50/64 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lisääntymisviettiä, on vain seksivietti ja parittelun seurauksena - - >raskaus-->jälkeläiset.

Vierailija
51/64 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puutu, ei ole sinun elämäsi eikä vaikuta sinuun mitenkään.

Vierailija
52/64 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennuste helvetin huono, tyttäresi valinta kuitenkin

Vierailija
53/64 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autocorrect ei väännä taivutuspäätteitä vituralleen, ellei tollo käyttäjä ole opettanut sitä niin tekemään.

Kyllä taas mielensäpahoittajat liikkeellä. Millaisia ihmisiä olette oikeassa maailmassa? Saatko vallantunnetta siitä, kun pääset pätemään AV:llä?

-eri

Vierailija
54/64 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikolukija kesälomalla?

Vierailija
55/64 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa, jos mies saa tyttären raskaaksi ja hylkää tämänkin lapsen. Yh-äiti varmasti tarvitsee paljon tukea vanhemmiltaan.

Vierailija
56/64 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna aikuisen lapsesi itse huolehtia suhteistaan. Ei kuulu sinulle.

Vierailija
57/64 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikolukija kesälomalla?

Ymmärretty jo. Voitteko mennä johonkin toiseen ketjuun trollailemaan. Ap

Vierailija
58/64 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellinen mies, jos ei ymmärrä laittaa lastaan etusijalle ja sopia riitansa ex:än kanssa. . Mies voisi silti tavata lastaan. Kuuluuhan lapselle oikeus nähdä isäänsä ja viettää aikaa yhdessä. Ellei se mies ole joku kauhea rikollinen?

Tuollainen tyyppi ei ole hyvä kumppani.

Olipahan asenteellinenkommentti. Tuomitsit  - asioiden oikeasta laidasta mitään tietämättä - miehen heti syylliseksi.

Minulla on miespuolinen kaveri, jonka ex-puoliso on tehnyt kaikkensa vierottaakseen lapsen isästään.

Ei auta kaunis puhe, ei lastenvalvoja,ei mikään. Elarit elpaavat kyllä, kunhan niitä ei mies yritä pienentää, vaikka tulot ovat pienentyneet. Liian kiltti mies, ei ole kykneäinen riitelemään.

Tässä kohtaa äiti,nainen, on ainakin syyllinen.

Miksi (naisten) oletusarvona on aina, että mies olisi se syyllinen osapuoli, kun tosielämä tuntee monia naisia, jotka käyttävät yhteistä lasta omiin tarkoituksiinsa?

Vierailija
59/64 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellinen mies, jos ei ymmärrä laittaa lastaan etusijalle ja sopia riitansa ex:än kanssa. . Mies voisi silti tavata lastaan. Kuuluuhan lapselle oikeus nähdä isäänsä ja viettää aikaa yhdessä. Ellei se mies ole joku kauhea rikollinen?

Tuollainen tyyppi ei ole hyvä kumppani.

Olipahan asenteellinenkommentti. Tuomitsit  - asioiden oikeasta laidasta mitään tietämättä - miehen heti syylliseksi.

Minulla on miespuolinen kaveri, jonka ex-puoliso on tehnyt kaikkensa vierottaakseen lapsen isästään.

Ei auta kaunis puhe, ei lastenvalvoja,ei mikään. Elarit elpaavat kyllä, kunhan niitä ei mies yritä pienentää, vaikka tulot ovat pienentyneet. Liian kiltti mies, ei ole kykneäinen riitelemään.

Tässä kohtaa äiti,nainen, on ainakin syyllinen.

Miksi (naisten) oletusarvona on aina, että mies olisi se syyllinen osapuoli, kun tosielämä tuntee monia naisia, jotka käyttävät yhteistä lasta omiin tarkoituksiinsa?

Tällä naisella saattaa olla tapahtumista toisenlainen käsitys.

Vierailija
60/64 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa, jos mies saa tyttären raskaaksi ja hylkää tämänkin lapsen. Yh-äiti varmasti tarvitsee paljon tukea vanhemmiltaan.

Minä kyllä ihmettelen näissä "ei liity sinun elämääsi"-kommenteissa sitä, että onko näille ihmisille läheisistä välittäminen aivan tuntematon käsite? Jopa silloin kun kyseessä on oma lapsi? Eikö mikään muu kiinnosta paitsi oma elämä, se millaiseksi lapsen elämä muodostuu on samantekevää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi