Tyttären poikaystävälläni lapsi, jota ei tapaa
Tytär (20) seurustellut muutamaa vuotta vanhemman miehen kanssa, jolla lapsi edellisestä suhteesta. Mies ei kuitenkaan tapaa lastaan olen ymmärtänyt; jotain ongelmia lapsen äidin kanssa. Olen yrittänyt kysyä miksi ei tapaa, mutta ei tytär ole osannut sanoa tarkemmin. Mies ei kuitenkaan esim ole käsittääkseni yrittänyt oikeusteitse tehdä mitään ja sen olen myös ymmärtänyt, että myöskään elatusmaksuja ei maksa, mutta juuri kävivät tyttäreni kanssa Euroopan matkalla.
En oikein tiedä mitä asiasta ajatella. Minusta tuollaiset eivät kerro hyvää miehestä ja itse en voisi kuvitellakaan tapailevani miestä, joka ei tapaa omia lapsiaan tai maksa elatusmaksuja.
Pitäisiköhän puhua asiasta tyttären kanssa?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä ihme on tyttären poikaystäväsi? Teillä on yhteinen mies tyttäresi kanssa?
Ärsyttää tällaiset nenäkkäät idiootit, ku päivän selvää, että ac se siellä varmasti korjannut väärin. Tahallaan olla ymmärtämättä. Kertoo mielen kypsyydestä jotain.
Päivänselvää on yhdyssana.
Niin siinä voi käydä keskenkasvuisena porsiessa.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä ei saa valita haluaako ryhtyä isäks vai ei. Naiset voi paeta äitiyttään abortin taakse, mut mies ei saa pakottaa aborttiin naista jos ei haluu isäks.
Ja joojoojoojoo ehkäisy on keksitty, mut samaa argumenttia voi käyttää aborttia vastaan.
Nämä eivät ole mitenkään rinnastettavissa olevia asioita ja vihaan, kun ne niputetaan yhteen. Ehkäisyn tarkoitus on estää raskautta alkamasta eli estää se, että naisen sisällä ei koskaan edes alkaisi uusi elämä kehittymään.
Abortissa se uusi elämä on saanut jo alkunsa ja kehittyy siellä koko ajan uudeksi ihmiseksi.
On hiukan eri asia päättää laitanko kondomin vai tyhjennänkö kohtani siellä kehittyvästä elämästä.
Ja ehdottomasti ehkäisy on molempien vastuulla, mutta joskus se pettää ja sillon on ihan turha tulla rinnastamaan kondomia ja aborttia.
No aika messevä vävyehdokas!
Toivottavasti tyttäresi ei koe samaa tämän unelmaprinssin taholta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä ihme on tyttären poikaystäväsi? Teillä on yhteinen mies tyttäresi kanssa?
Ärsyttää tällaiset nenäkkäät idiootit, ku päivän selvää, että ac se siellä varmasti korjannut väärin. Tahallaan olla ymmärtämättä. Kertoo mielen kypsyydestä jotain.
Päivänselvää on yhdyssana.
Onko? En tiennyt! Kiitos korjauksesta! :)
-sama
Miestä ei kiinnosta entisen naisensa kanssa tekemä lapsi eikä vastuunkanto taloudellisesti tai muutoin. Miehellä mielessä vain uusi elämä johon keskittyy. Toki toimii samoin jos jättää tyttäresi vaikka heillä olisi puolestaan myös yhteisiä lapsia. Vaikuttaa varsinaiselta saaliilta miesmarkkinoilla. No monille riittää renttu joka panee paksuksi eikä muita toiveita.
Kyllä juttelisin tyttären kanssa, tai jopa tämän miesystävän kanssa. Täytyis vaan tehdä jotenkin fiksusti, etteivät asetu heti uhmakkaasti poikkiteloin sun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä ei saa valita haluaako ryhtyä isäks vai ei. Naiset voi paeta äitiyttään abortin taakse, mut mies ei saa pakottaa aborttiin naista jos ei haluu isäks.
Ja joojoojoojoo ehkäisy on keksitty, mut samaa argumenttia voi käyttää aborttia vastaan.
No jos kyseessä jotain tällaista, niin uskoisi, että mies ei sitten koskaan olisi ollut tekemissä. Tyttäreltä kuulin, että olivat kuitenkin tämän exänsä kanssa asuneetkin yhdessä ja olleet yhdessä useamman vuoden.
Vaikuttaa siltä, että mies vähentänyt tapaamisia eron jälkeen ja lakannut kokonaan tapaamasta, kun tapasi tyttäreni. Tuntuu äitinä pahalta. Missä olen tehnyt väärin, että olen kasvattanut lapsen, jonka takia tehdään noin ja joka ei kannustaa miestä tapaamaan lastaan. Tiedän, että tyttäreni ei itse lapsista kauheasti välitä, mutta kuvittelin hänen olevan järkevämpi. Hän on aina ollut kiltti ja empaattinen. En vain tiedä mitä ajatella koko asiasta. ApNuoret tytöt ovat epävarmoja ja hakevat hyväksyntää. Tuossa iässä on usein se ajatus, että miestä ei saa tuomita vaan pitää ymmärtää ja antaa mahdollisuus vaikka olisi isoja varoitusmerkkejä. Ei tässä ole kyse tytön välinpitämättömyydestä vaan siitä liiallisesta miesten ymmärtämisestä jonka valitettavasti edelleen tässäkin yhteiskunnassa tytöt oppivat. Vanhemmiten sitä aletaan enemmän kyseenalaistaa.
Aivan totta. Nyt kun itse muistelen ensimmäistä vakavaa poikaystävääni, niin noinhan se kyllä meni. Hän poltti kannabista ja itse olen kaikkia huumeista vastaan, mutta silloin sitä jotenkin sulki vain silmänsä. En tuota edes ajatellut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kimppapoikaystävä?
Tyttären_ poikaystäväni = random tyttären, joka ei ole ap:n oma, mutta se poikaystävä on ap:n.
Tyttäreni poikaystävä_ = oikein ilmaistu, kuten yksinkertainen ap yritti (kykenemättä) sössöttää.
En haluaisi tavata tyttäreni poikaystävää ollenkaan, jos olisi joku tuollainen luuseri joka ei lapsestaan huolehdi.
Olisin myös erittäin pettynyt tyttäreeni, jos hänelle tulisi niin surkeat arvot että voisi olla tuollaisen miehen kanssa.
Eivät olisi tervetulleita kotiini, paitsi tytär yksinään tietenkin.
Kamala skenaario kyllä tuollainen!
Jotenkin sitä automaattisesti olettaa, että omista lapsista tulisi empaattisia ja reiluja tyyppejä, vaikka eihän niistä välttämättä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä eivät ole mitenkään rinnastettavissa olevia asioita ja vihaan, kun ne niputetaan yhteen. Ehkäisyn tarkoitus on estää raskautta alkamasta eli estää se, että naisen sisällä ei koskaan edes alkaisi uusi elämä kehittymään.
Abortissa se uusi elämä on saanut jo alkunsa ja kehittyy siellä koko ajan uudeksi ihmiseksi.
On hiukan eri asia päättää laitanko kondomin vai tyhjennänkö kohtani siellä kehittyvästä elämästä.Ja ehdottomasti ehkäisy on molempien vastuulla, mutta joskus se pettää ja sillon on ihan turha tulla rinnastamaan kondomia ja aborttia.
Tämä. Jos nainen valehtelee ehkäisystä, hän joutuu tekemään abortin joka tuottaa kipua sikiölle. Ja kaikki vain siksi että itse halusi lypsäystä toosaansa.
Mitä ihmettä oikein sössötät? Jos nainen valehtelee ehkäisystä niin miksi hän silloin haluaisi abortin, koska eiköhän sen ehkäisystä valehtelun tarkoituksena ole se, että haluaa lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kimppapoikaystävä?
Tyttären_ poikaystäväni = random tyttären, joka ei ole ap:n oma, mutta se poikaystävä on ap:n.
Tyttäreni poikaystävä_ = oikein ilmaistu, kuten yksinkertainen ap yritti (kykenemättä) sössöttää.
Väärin. Kirjoitin tyttäreni poikaystävä, mutta jostain syystä puhelimeni muutti sen muotoon poikaystäväni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos kyseessä jotain tällaista, niin uskoisi, että mies ei sitten koskaan olisi ollut tekemissä. Tyttäreltä kuulin, että olivat kuitenkin tämän exänsä kanssa asuneetkin yhdessä ja olleet yhdessä useamman vuoden.
Vaikuttaa siltä, että mies vähentänyt tapaamisia eron jälkeen ja lakannut kokonaan tapaamasta, kun tapasi tyttäreni. Tuntuu äitinä pahalta. Missä olen tehnyt väärin, että olen kasvattanut lapsen, jonka takia tehdään noin ja joka ei kannustaa miestä tapaamaan lastaan. Tiedän, että tyttäreni ei itse lapsista kauheasti välitä, mutta kuvittelin hänen olevan järkevämpi. Hän on aina ollut kiltti ja empaattinen. En vain tiedä mitä ajatella koko asiasta. ApNuoret tytöt ovat epävarmoja ja hakevat hyväksyntää. Tuossa iässä on usein se ajatus, että miestä ei saa tuomita vaan pitää ymmärtää ja antaa mahdollisuus vaikka olisi isoja varoitusmerkkejä. Ei tässä ole kyse tytön välinpitämättömyydestä vaan siitä liiallisesta miesten ymmärtämisestä jonka valitettavasti edelleen tässäkin yhteiskunnassa tytöt oppivat. Vanhemmiten sitä aletaan enemmän kyseenalaistaa.
Mitä se tuomitseminen tossakaan kohtaa auttaa. Muuttaako se jotenkin miehet toisenlaisiksi.
Ei nuoret tytöt tänäpäivänä enää roiku miehissä. Heillä on ystävinä sekä poikia ja tyttöjä. He eivät pidä joistakin tytöistä eivätkä he pidä kaikista pojista. Ei heidän tarvitse tuomita sitä että mies ei välitä heistä, eivät hekään välitä tuosta pojasta.
No kyllä tuossa hälytyskellot soisi valitettavasti. Ei vaikuta vastuuntuntoiselta eikä välittävältä isältä. Nuorikin voi olla ihan huippuisä, jos on ollakseen, ja tuossa tilanteessa pystyisi laittamaan lapsen edun kaikkien edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hiukan eri asia päättää laitanko kondomin vai tyhjennänkö kohtani siellä kehittyvästä elämästä.Ja ehdottomasti ehkäisy on molempien vastuulla, mutta joskus se pettää ja sillon on ihan turha tulla rinnastamaan kondomia ja aborttia.
Tämä. Jos nainen valehtelee ehkäisystä, hän joutuu tekemään abortin joka tuottaa kipua sikiölle. Ja kaikki vain siksi että itse halusi lypsäystä toosaansa.
Mitä ihmettä oikein sössötät? Jos nainen valehtelee ehkäisystä niin miksi hän silloin haluaisi abortin, koska eiköhän sen ehkäisystä valehtelun tarkoituksena ole se, että haluaa lapsen?
Mitä ihmettä oikein sössötät? Koko elämä ei pyöri sen ympärillä mitä tyttö haluat.
Tämä. Pakottaa lapsen syntymään vasten tahtoaan liikakansoitettuun maailmaan josta on tulossa todella huono paikka elää, isälle joka ei häntä halua ja tasapainottomalle äidille joka tekee juuri niin kuin itse haluaa. Eihän sitä lasta siinä tarvitse ajatella yhtään... eiku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä oikein sössötät? Koko elämä ei pyöri sen ympärillä mitä tyttö haluat.
Tämä. Pakottaa lapsen syntymään vasten tahtoaan liikakansoitettuun maailmaan josta on tulossa todella huono paikka elää, isälle joka ei häntä halua ja tasapainottomalle äidille joka tekee juuri niin kuin itse haluaa. Eihän sitä lasta siinä tarvitse ajatella yhtään... eiku.
Mutta eihän niitä lapsia tehdäkään sen takia, että mietintään sitä lasta vaan ihan itsekkäistä syistä. Se on biologiaa, lisääntymisvietti. Ei muutkaan eläimet mieti millaiseen maailmaan jälkeläisensä synnyttää.
Ja lähtökohtaisesti eikö kaikki lapset synny maailmaan vasten tahtoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tässä siis oltiinkin pakotettujen aborttien kannalla, vähän sitä jo epäilinkin. Jep jep, maailmasta löytyy useampiakin paikkoja josta löytäisit monta hengenheimolaista, mutta ihmisoikeuksia kunnioittaviin demokratioihin ei nyt kannata suunnata katsettaan.
Minulle sinun on myöskään turha sanojasi osoittaa, en ole koskaan ollut raskaana eikä minulla ole koskaan edes ollut miestä.
Välillä käy niin, että ehkäisy pettää (tai jopa unohtuu vaikka teininä kännissä, mikä ei ole vastuullista, mutta niinkin käy). Tuolloin on minusta ymmärrettävää, jos nainen haluaa pitää ja kasvattaa lapsen, mutta mies ei. Tuollainen ratkaisu olisi mulle naisena ihan okei vahinkoraskauden sattuessa, jos itse en tahtoisi aborttia.
Ihan eri asia on tietenkin se, että ollaan yhdessä sovitusti perustamassa perhettä ja mies karkaa lapsen ollessa vaikka taapero, kun vanhemmuus olikin vähän ruusunpunaisia kuvitelmia rankempaa, eikä sen jälkeen pidä yhteyttä lapseensa. Sellaista ihmistä en hyväksyisi läheisekseni.
Toisaalta voi olla ettei äiti halua miehen tapaavan lasta riitaisan eron jälkeen ja mies suostuu tähän, jos lapsi on erotessa ollut sen verran nuori, ettei kunnollista kiintymyssuhdetta ole päässyt kummallekaan syntymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mikä olisi sinun ratkaisusi siihen, että nainen hankkiutuu raskaaksi ehkäisystä valehtelemalla (joka muuten ei edes ole millään lailla yleistä vaikka täällä miehet vihapropagandassaan niin väittävätkin)? Pakkoabortti? Ymmärrätkö sinä itse kuinka vaarallisella tiellä tuollaisia ajatuksia esittämällä ollaan?
Miten niin saastuttivat korona-aikana?