Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset ei osaa huoltaa ja korjata autoja sillä yksinkertaisetkin työt joutuu tekemään kallis autokorjaamo

Vierailija
27.06.2021 |

Esimerkiksi pyyhkijänsulkien vaihto, polttimoiden vaihto, ilmansuodattimen ja raitisilmasuodattimien vaihto.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin auton jossa LED-valot.

Mutta osaan mä nuo luettelemasi vaihtaa, olen vaihtanutkin joskus. En vaan enää viivkymppisenä viitsi.

No oikeesti, meinasin viime huollon yhteydessä pyytää vaihtaan sulat, mutta luettuani hinnastoa en todellakaan pyytänyt. 80€!

Toisaalta tytär alkaa olla siinä iässä että pitää kannustaa häntä iskän mukaan autotalliin, tarkoittanee että tarvii mennä sinne itsekin sotkemaan kädet.

Vierailija
42/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 30 vuotta sitten autokoulun ja pyysin ihan ylimääräistä korvausta vastaan lyhyen koulutuksen auton rutiinihuoltoihin. Opettaja nauroi ja totesi, etteivät naiset mitään ymmärrä. 

Niinpä veljeni onneksi neuvoi ja ne neuvot ovat olleet tarpeellisia.

Uudet autot tosin ovat sellaisia kokoonpanoja, ettei niistä tavallinen kuolevainen tajua enää mitään. Jo pelkästään vian diagnosointi tapahtuu diagnostiikka-ohjelmilla ja jotka eivät johda joka kerta mihinkään ratkaisuun. Jos renkaiden ilmanpainehälytys vilkkuu kojelaudalla todetaan vain, että tyyppivika ja siinä kaikki. Siitä sitten maksemaan muutama satanen ja kiitosnäkemiin.

Vierailija
44/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes osaa ajaa korjaamolle vaan pojat hakevat ja tuovat auton takaisin parkkiruutuun ja kertovat, että taas pikku rouva voi ajella turvallisesti, autossa on kaikki kunnossa. 

Siinä kohtaa kun sanotaan pikku rouvaksi, mä vaihdan huoltamoa.

Vierailija
45/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki pitäisi tehdä aina ite? Mahtais huoltamoita vituttaa jos kaikki huoltaisivat autonsa itse

Vähän sama asia kun minä tilaisin kotiini palvelijan keittämään aamupuuron. Mitä järkeä siitä on maksaa kun sen voi tehdä helposti itsekin?

Tai hommaisi huaran hoitamaan seksielämän. Tämä ei kuitenkaan jostain syystä vaimolle käy mutta auton korjaaminen maksua vastaan on o.k. vaikka sen voisi tehdä itse ilmaiseksi.

Vierailija
46/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osaan käydä kaupassa, mutta maksan silti siitä että joku pakkaa ne ja tuo kotiini korvausta vastaan. Lapsetkin hoiti päiväkoti. Kiva kun nykyään voi ulkoistaa kaikki ikävät hommat.

Vierailija
47/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näitä uusia autoja pysty itse enää juurikaan huoltamaan.

Vierailija
48/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä näitä uusia autoja pysty itse enää juurikaan huoltamaan.

Miksei muka pysty? Ihmisten suunnittelemia ja tekemiä ne on. Tekniikka vain on vähän erilaista ja se pitää tietysti tuntea ennen kuin alkaa tekemään. Elektroniikkaa on enemmän joten joskus pitää osata korjata elektroniikkaa. Vikakoodien luku- ja nollauslaitteita on vapaasti saatavilla, työkalut pitää tietysti olla jos jotain tekee. Sitäpaitsi nuo koodaukset onnistuu usein auton omasta "salavalikosta" kun tietää mitä tekee.

Vierailija
49/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, mitä pahaa siinä on, että työllistää tekijöitä ja mahdollistaa huoltofirman omistajille muhkeat osingot helpoista töistä?

Vierailija
50/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes osaa ajaa korjaamolle vaan pojat hakevat ja tuovat auton takaisin parkkiruutuun ja kertovat, että taas pikku rouva voi ajella turvallisesti, autossa on kaikki kunnossa. 

Parempi siis puhutella mistres:iksi.

Vierailija
51/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin auton jossa LED-valot.

Mutta osaan mä nuo luettelemasi vaihtaa, olen vaihtanutkin joskus. En vaan enää viivkymppisenä viitsi.

No oikeesti, meinasin viime huollon yhteydessä pyytää vaihtaan sulat, mutta luettuani hinnastoa en todellakaan pyytänyt. 80€!

Toisaalta tytär alkaa olla siinä iässä että pitää kannustaa häntä iskän mukaan autotalliin, tarkoittanee että tarvii mennä sinne itsekin sotkemaan kädet.

Teidän auto lienee niin uusi, että sitä ei tarvitse katsastaa. Minulle katsastusmies sanoi, että pyyhkijän sulat kannattaa kohtapuoliin vaihtaa ja kertoi, että he vaihtavat ne tässä samalla sulkien hinnalla. Tokihan se minulle kävi.

Vierailija
52/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi siis puhutella mistres:iksi.

Missä maassa sinä asut? Et ainakaan Suomessa.

Vierailija
53/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla ei ole naista?

Vierailija
54/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä noita moni mieskään viitsi enää itse vaihtaa. Valot ei oikein enää edes ole itse vaihdettavissa. Pyyhkijän sulat tulee näppärästi vaihdettua huollon yhteydessä. Takuiden vuoksi auto on kuitenkin vietävä huoltoon, niin jaksa alkaa sen päälle itse vaihtamaan jotain suodattamia.

Vierailija
55/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä , mieheni eikä minä, tehdä itse mitään autoon liittyvää itse, paitsi laitetaan latautumaan. Sitä varten on huoltamot ja ammattilaiset. Työllistämistä tämä palveluiden käyttäminenkin on.

Vierailija
56/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, mitä pahaa siinä on, että työllistää tekijöitä ja mahdollistaa huoltofirman omistajille muhkeat osingot helpoista töistä?

Avauksessa mainitut työt alkaakin olla ainoita, mitä nämä autoalan ammattilaiset osaa tehdä.

Jos autossa on joku ihan oikea vika, niin sitähän nämä ei osaa korjata.

Vierailija
57/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tykännyt autoista ja moottoripyöristä, lukenut pitkän matikan, fysiikaa ja kemiaa ja saanut niistä kymppejä, että todella vaikea saada minut uskomaan, etten voisi oppia korjaamaan autoa.

Sen sijaan on käytännön syitä, joista ilmeisin on se, ettei ole välineitä ja tiloja. Minulla on naiseksikin lyhyet sormet, ja se kyllä vaikeuttaa ihan konkreettisesti. Kun seurustelin autonrassaajan kanssa, tajusin myös,sen, ettei ihoni ikinä kestäisi sitä öljyisen lian määrää.

Vierailija
58/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin eivät osaa? Olen kasvanut ympäristössä, jossa naiset on aina tehneet kaikki korjaus- ja remontointityöt, joten ihmettelen suuresti näitä palstan miesten väitteitä. Eihän ne autonrenkaatkaan mitään palleja kysele, kyllä ne voi vaihtaa kuka vaan. Ja vaihtaakin.

Vierailija
59/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaanko polttimoiden vaihdosta? Siksi en enää vaihda, kun nykyautoissa konepeltin alta pitää purkaa ensin puolet ennen kun polttimoon pääsee käsiksi. Toista sen ennen pyöreälamppuisessa Ladassa, jossa polttimon vaihtoon meni noin kolme minuuttia, kuten moneen muuhunkin pikkuremonttiin.

Pyyhkijänsulan olen vaihtanut sellaiseen autoon ,johon ei muuan mies osannut vaihtaa. 

Paljon tärkeämpi tieto on korjaamon minimiveloitus. Se oli muinoin 30 minuutin työ, mutta monissa pikkuhommissa oli kiinteä hinta. Kannattaa aina tarkistaa hinta etukäteen, sukupuolesta riippumatta. En ole käyttänyt autoa korjaamolla vuosikymmeniin, kun meillä asuu ammattiasentaja, mies.

Osaako aloittaja kuvitella nuoren miehen noloutta, kun samanikäinen tyttö tulee sinne auton konepellin alle " anna kun minä ... ", koska nuorukainen ei osaa? Kyse oli jostakin öljyn tai nesteen lisäämisestä, ja se tyttö oli minun tyttäreni.

Vierailija
60/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla ei ole naista?

Hän osaa tehdä itse itselleen huollon eli tyhjentää pallinsa. Hän osaa tehdä sen paremmin ja halvemmalla kuin yksikään nainen. Hän ei tarvitse mihinkään kallista naista, joka ei osaa huoltaa edes hänen autoaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi