Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset ei osaa huoltaa ja korjata autoja sillä yksinkertaisetkin työt joutuu tekemään kallis autokorjaamo

Vierailija
27.06.2021 |

Esimerkiksi pyyhkijänsulkien vaihto, polttimoiden vaihto, ilmansuodattimen ja raitisilmasuodattimien vaihto.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaavat, mutta ei kiinnosta. Miksi vaivautua, kun rahalla sen tekee joku muu.

Vierailija
22/86 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan opettanut eikä kiinnosta opetella. Koskee kyllä kaikkia muitakin asioita ja sukupuolia.

En itsekään kovin isoja juttuja viitsi tehdä autoon. Moottoripyörä taas huolletaan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun auto käy joka vuosi määräaikaishuollossa. Huolto saa vaihtaa huolto-ohjelman mukaisesti suodattimet, nesteet jne. Tuulilasin pyyhkijän sulat, palaneet polttimot, talvi-/kesärenkaat osaan vaihtaa itse. Joskus aikoinaan on tullut vanhempiin autoihin vaihdettua jarruosia, nippu niveliä jne, mutta enää ei vaan viitsi. Maksan mielelläni siitä, että joku muu tekee asian puolestani. 

N44

Vierailija
24/86 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisin paljonkin, jos osaavilla ihmisillä olisi kärsivällisyyttä opastaa tekemään itse, sen sijaan että tekevät vain puolesta. Mutta kun en avunpyytäjänä oikein koe voivani vaatia opetustuokiota, niin näillä sitten mennään ja ollaan riippuvaisia muista.

Vierailija
25/86 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa mennä niin että mitä uudempi auto niin sitä hankalampi homma on esim. poltin vaihtaa. En minäkään miehenä lähde vaihtaa jos pitää umpio ottaa käteen. Mielenkiintoni vaihtaa itse loppuu siihen.

Itseasiassa juuri näin se ei ole. Sellainen kuva kyllä mielellään annetaan kuluttajalle.

Mitä uudempi auto on, sitä helpompia perus huoltotoimenpiteet ovat. Se umpio lähtee kyllä käteen ja todella helposti. Useimmissa siihen ei tarvitse edes työkaluja ja polttimonvaihto siihen irrallaan olevaan umpioon on yhtä vaikeaa kuin kaukosäätimen paristojen vaihtaminen.

Sama koskee monia huoltokohteita, öljynvaihdoissa on menty esim. imuvaihtoihin, jotka toimivat hyvin, koska öljypohjat on suunniteltu siten, että se toimii.

Tähän on tultu siksi, että jälkimarkkinoinnin merkitys kokonaisuudessa on kasvanut ja niitä 700€ huoltoja on saatava mahtumaan päivään mahdollisimman paljon.

Vierailija
26/86 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö auto huoltaa? Mä vaihdan kerran vuodessa autoa koska voin.

Vierailija
27/86 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kukaan opettanut eikä kiinnosta opetella. Koskee kyllä kaikkia muitakin asioita ja sukupuolia.

En itsekään kovin isoja juttuja viitsi tehdä autoon. Moottoripyörä taas huolletaan itse.

Ei minuakaan ole kukaan opettanut mutta silti teen itse ne mitkä pystyy tekemään. Olisin tuhansia euroja köyhempi jos en olisi tehnyt vuosien aikana.

Vierailija
28/86 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olen jopa syönyt ravintolassa vaikka ruoanlaitto on helppoa myös.

Vierailija
29/86 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskottaa siinä vaiheessa kun ne voi laittaa jonkun muu tekemään. Miksi miehet ei huollata tai korjauta?

Vierailija
30/86 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyhkijänsulkia olen yrittänyt vaihtaa, mutta en vain hahmota yhtään että miten se toimii, en vaikka olen monta kertaa yrittänyt, niissä on vieläpä samoissa sulissa eri kiinnitysmekanismejakin ja itse kokeilua rajoittaa se, että jos ei saakkaan sitä sulkaa asennettua, niin onpa kiva sitten ajella ilman sulkaa jonnekkin paniikissa apua pyytämään, lyhyellä varoitusajalla.

Googletin vähän ja osasin vaihtaa itse. Jippo mun autossa oli saada pyyhkijät ensin huoltoasentoon jota en olisi ilman googlea osannut😁

Mittasin vanhat sulat ja ostin uudet, toista ei ollut samaa mittaa mutta lähes vastaava löytyi.

Paketissa oli erilaisia kiinnitysklipsejä ja oikea tuli vasta vikana paketista. Siinä jo ehdin miettiä että hittolainen onnistuinko kuitenki ostaa väärät.

Mutta, helppoa oli.

Vierailija
31/86 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihdan uuteen aina kun tankki tyhjenee. Niin paljon kätevämpää!

Vierailija
32/86 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihdan uuteen aina kun tankki tyhjenee. Niin paljon kätevämpää!

Älkää nyt ku mun täti oikeesti vaihto aina autoa ennenkuin katsastus oli tulossa.

Vierailija
33/86 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole välttämättä osaamisesta, kaikkeen ei vaan riitä aika.

Vierailija
34/86 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut moderni auto, eikä mikään vanha ja helposti korjattava. Sitäpaitsi lähihuoltamolla on tosi söpösiä poikia töissä. 

Vierailija
35/86 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on auton ilmansuodatin tai raitisilmasuodatin. Eikä edes kiinnosta.

Vierailija
36/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varaa huollattaa auto ammattitaitoisella henkilökunnalla.

Omassa autossani raitisilmasuodatin on niin nopea ja helppo vaihtaa että sen työn suorittaa alle puolessa minuutissa. Miettikää kuinka autokorjaamot nauraa partaansa kun tietämättömät asiakkaat tuovat autojansa huoltoon eivätkä ymmärrä kuinka monta kymppiä he maksoivat puolen minuutin työstä.

KUKAAN ei vie autoansa pelkkään raikkarin vaihtoon vaan vuosihuoltoon. On jo vähän isompi homma ryhtyä vaihtamaan öljyt kerrostalon parkkipaikalla. Harvalla on kotona hallitunkkia muutenkaan.  Eikä kukaan naura sille, joka tuo työtä. Outo asenne sinulla. 

Vierailija
37/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki pitäisi tehdä aina ite? Mahtais huoltamoita vituttaa jos kaikki huoltaisivat autonsa itse

Vähän sama asia kun minä tilaisin kotiini palvelijan keittämään aamupuuron. Mitä järkeä siitä on maksaa kun sen voi tehdä helposti itsekin?

Teepä se. Puhetta sinulla riittää, muttei tekoja.

Vierailija
38/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes osaa ajaa korjaamolle vaan pojat hakevat ja tuovat auton takaisin parkkiruutuun ja kertovat, että taas pikku rouva voi ajella turvallisesti, autossa on kaikki kunnossa. 

39/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nuo kuuluu minulla huolto-ohjelmaan  määräaikaishuollossa

Vierailija
40/86 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kyllä, mutta samalla ne voi teettää kun muutenkin käyttää huollossa. Lisälasku on hyvin pieni. Toki huoltojen välissä jos palaa poltin tms, niin vaihdan itse. Käyn ulkona syömässäkin, vaikka osaan itsekin kokata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi