Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kateellinen somevaikuttajille helposta elämästä... itse lähihoitaja ja joudun todella tekemään töitä rahan eteen

Vierailija
27.06.2021 |

sillä välin kun somevaikuttaja kehittelee jonkun ihmeiden oppikurssin ja laittaa sen myyntiin 400e hintaan ja kuluttajat ostavat sen... helppo elämä joillain

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet kateellinen heille, jotka ovat itse rakentaneet asemansa? Mikset ole kateellinen niille, jotka ovat rikkaita, koska sattuivat putkahtamaan maailmaan oikeasta pepusta?

Vierailija
2/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sä itse valitsit sen lähihoitajan työn. Ei kai kukaan pakottanut siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet kateellinen heille, jotka ovat itse rakentaneet asemansa? Mikset ole kateellinen niille, jotka ovat rikkaita, koska sattuivat putkahtamaan maailmaan oikeasta pepusta?

Miksi ylipäätä täytyy olla kateellinen?

Vierailija
4/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rupesit lähihoitajaksi etkä somevaikuttajaksi?

Vierailija
5/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta somevaikuttajien elämä kuulostaa supertylsältä ja tyhjänpäiväiseltä. En vaihtaisi omaani siihen mistään hinnasta.

Vierailija
6/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on taas kateellinen sinulle. Joku jolla on vielä vähemmän. Itelle tulee välillä kateellinen olo, mutta yritän olla kiitollinen kaikesta hyvästä, mitä on. Se oikeasti auttaa.

Vierailija
7/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta somevaikuttajien elämä kuulostaa supertylsältä ja tyhjänpäiväiseltä. En vaihtaisi omaani siihen mistään hinnasta.

Koska sä oletat, että se, mitä somessa näet, on koko heidän elämä. Lapsellista.

Vierailija
8/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei estä ap:ta avaamasta omaa instatiliä ja laittamasta sinne mainosta jostain ihmedieetistä. Kyllä somettaminenekin työstä käy, kun pitää keksiä kiinnostavaa sisältöä neljälle eri kanavalle, vastailla yhteistyösähköposteihin ja kommentteihin. Pitää olla aina tavoitettavissa eikä voi pitää kunnon lomaa, etteivät seuraajat häviä. Pitää olla hereillä kaikesta mitä maailmassa tapahtuu ja tasapainoilla sen kanssa minkä verran uskaltaa ottaa kantaa, ettei joko kyllästytä tai suututa faneja. Kuvia ja videoita täytyy muokata jos haluaa vaikuttaa ammattimaiselta. Varmaan miljoona muutakin asiaa kuuluu pakettiin, en tiedä kun en ole somessa.

Minä en edes tietäisi, millä kikoilla saisin jonkun 400 e kurssin kaupaksi.

Vierailija
9/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos some vaikuttajan elämä on niin helppoa miksi et vaihda siihen.

Vierailija
10/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun yhden somekuvan taustalla voi olla tuntien tai päivien työ, palverit jne. Mut jos äly riittää vain lähäriksi ei kaikkea voi ymmärtää.

Vierailija
11/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa elantonsa somesta, se vaatii paljon työtä ja on myös usein itsensä työllistämistä eli siihen liittyy myös yrittäjyyden riskit. Yleensä työtunteja täytyy laittaa sisälle tuhansia ennen kuin koko homma edes muuttuu kannattavaksi. Miksi et itse ala tuottaa sisältöä someen jos se on niin helppoa ja vaivatonta?

Vierailija
12/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somevaikuttajan elämä ei kyllä ole siinä mielessä helppoa, että onhan se melkoinen taakka kun jatkuvien, isoa yleisöä kiinnostavien sisältöjen tuottaminen on käytännössä pakko (koska se on tulonlähde). Itse kokisin tämän hyvin ahdistavaksi ja yksityisyyteni tuhoavaksi, että joutuisin jatkuvasti miettimään, että miten saan tästäkin tilanteesta hyvän päivityksen. Hirveät ulkonäköpaineet eivät myöskään herätä kateutta. Entä kuinka pitkälle tuollaisella voi ansaita elantonsa? Somevaikuttajat ovat nuoria. Mitä tekee nelikymppinen somevaikuttaja? Pitäisin aika epävarmana tulevaisuutena, toisin kuin vaikka hoitoalaa jolta kyllä löytyy töitä vanhemmillekin (hoitoalahan on niitä harvoja aloja, joilla ei ole hirveästi ikäsyrjintää vaan keski-ikäiset naisetkin pääsevät töihin).

Raskas työ ja pieni palkka toki lähihoitajana on, mutta voin itse silti sanoa vähän kadehtivani sinua, aloittaja. Minä kärsin isoista oppimisvaikeuksista ja jouduin niiden vuoksi keskeyttämään juuri lähihoitajan opinnot kun työharjoittelu ei vain sujunut, ei minusta olisi ollut alalle vaikka olin siitä hyvin kiinnostunut. Minun on todella vaikea elättää itseäni koska on aika vähän töitä, joissa pärjään ja kaikki niistä ovat vielä paljon huonommin palkattuja kuin lähihoitajan työ.

Vierailija
13/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan sulle vinkin, lakkaa seuraamasta mitään helkutin somevaikuttajia. Lakkaa samalla lukemasta iltapäivälehtiä, ja kaikkein paras ois kun täälläkin kävisit vain harvoin. Elämänlaatu kohenee huomattavasti, tiedän kokemuksesta.

Vierailija
14/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laiskotellut koko elämäni. Ei sekään helppoa ole, melko tylsää on usein ja sitten hyvin monet on kateellisia.

Vierailija
15/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole kateellinen. Itse ainakin arvostan oikeita töitä tekeviä en mitään someääliöitä.

Vierailija
16/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta juuri lähihoitajan työ on se helppo valinta. Työ on varmasti raskasta, mutta ammatin eteen ei ole tarvinnut yhtään ponnistella, vaan päästy lyhyellä helpolla koulutuksella nopeasti töihin. Minusta ainakasn ei olisi some-vaikuttajaksi ja sama homma taitaa olla ap:lla kun tekemisen sijaan vaan ruikuttaa.

Vierailija
17/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kadehdi välttämättä somevaikuttajia vaan ylipäätään kaikkia, joilla tuntuu olevan ihan hyvä palkka melko normaalissa työssä. 

Itse olen elämässäni jatkuvasti epäonnistunut taloudellisesti. Olen aina ollut supersäästäväinen, joten mitään velkakierteitä ei ole päässyt syntymään, mutta kun tuntuu, että se supersäästäväisyys ei koskaan tuo mitään palkintoa.

Olen opiskellut hyvän ammatin. Sain valmistumiseni jälkeen määräaikaisen työpaikan, mutta tulin raskaaksi ja jäin lapsen kanssa kotiin. Hain töitä kun ensimmäinen lapsi oli pieni, mutta ei löytynyt. Syntyi toinen lapsi. Hankin osa-aikatyön kaupasta ja otimme miehen kanssa asuntolainan. Taloudellisesti meni mielestäni ihan ok, kun suunnitteli rahankäytön tarkkaan. Sitten mies alkoi tehdä mielestäni ihan turhia remontteja asuntoon ja haki niille lisää lainaa. Samalla maksoimme myös hänen aiempia autolainojaan, vaikka kyseisiä autoja ei enää edes ollut ja ajoimme vanhoilla romuilla. Aloin tehdä töitä kaupassa enemmän. Samalla hakeuduin opiskelemaan yliopistoon, että saisin paremman työpaikan. 

Lainan lyhennykset olivat suuria eikä mitään oikein jäänyt käteen. Itse laitoin omalle säästötililleni muutaman kympin kuukaudessa säästöön. Mies valitti, että hän elättää minua ja kustantaa minun opiskeluitani, vaikka niihin ei mennyt yhtään rahaa ja kävin kuitenkin koko ajan töissä. Hän itse käytti rahaa turhanpäiväisiin remontteihin ja autojen tuunaamiseen ja lopulta myös alkoholiin. Mies ei tajunnut ollenkaan, että vaikka hän maksoi lainan lyhennykset, minä maksoin ihan kaiken muun ja suuri osa lainasta oli kuitenkin hänen omia lainojaan, joihin minä en ollut missään vaiheessa sitoutunut. Lopulta hänen alkoholinkäyttönsä lähti käsistä ja erosimme. 

Eron jälkeen ostin ihan kaiken esim huonekalut omilla säästämilläni rahoilla. Talo jäi miehelle, mutta minä otin toisen auton itselleni eikä sen lisäksi talosta jäänyt minulle mitään lunastettavaa, koska siitä oli lainaa niin paljon. 

Pääsin töihin uudelle alalle, mutta kyse oli harjoittelupaikasta. Ajattelin, että siitä sitten palkka nousee ajan myötä. No, työnantaja laittoi pillit pussiin ja minä jatkoin hänen toimintaansa perustaen oman yrityksen. Tässä olen nyt kitkuttanut pari vuotta ja toimeentulo on melko epävarmaa. Ja nyt alkaa iskeä päälle burn outiakin, kun en ole pitänyt lomaa kahteen vuoteen. 

Tämän vielä kruunaa uusi miesystävä, joka on itsekin ollut ihan lirissä koronan takia ja olen joutunut häntä tukemaan. 

En tiedä, mitä ihmettä olen tehnyt niin helkkarin väärin, että opiskelut, työnteko, yrittäjyys ja sinnikkyys ei tuota mitään taloudellista hyötyä. Muut nelikymppiset ovat tienanneet jo vuosikymmenen verran kaksinkertaisesti minuun verrattuna, heillä on hyvätuloiset miehet ja omistusasunto on jo maksettu ja mökistäkin jo osa. Ja nämä ovat saaneet kaiken jotenkin "vahingossa" ilman vuosikausien kitkuttelua tai suurempia mukavuusalueelta poistumisia. Juu, enhän voi tietää kaikkien vaikeuksia ja ponnisteluja, mutta kyllä se monilla näyttää niin itsestäänselvältä, että on talot ja lomamatkat ja autot ja ollaan siinä samassa hyväpalkkaisessa työssä, jossa aloitettiin 10 vuotta sitten. 

Vierailija
18/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä mistään oletuksista ole kyse. Jos ihmisen ammatti on pyöriä oman navan ympärillä ja raportoida siitä someen, niin kyllä se aika tyhjänpäiväistä on. Ihan joka ikinen meistä tulee toimeen ilman kuvia VAIKUTTAJAN aamupalahetkestä, uudesta kesämekosta, lasten leikeistä ja juhannusvieraista kukkaseppeleet päässä jne.

Ilman lähihoitajia monen elämä voisi muuttua sangen epäinhimilleseksi. (Itse en ole lähihoitaja.)

Vierailija
19/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta juuri lähihoitajan työ on se helppo valinta. Työ on varmasti raskasta, mutta ammatin eteen ei ole tarvinnut yhtään ponnistella, vaan päästy lyhyellä helpolla koulutuksella nopeasti töihin. Minusta ainakasn ei olisi some-vaikuttajaksi ja sama homma taitaa olla ap:lla kun tekemisen sijaan vaan ruikuttaa.

Ei tuokaan totta ole. Kyllä lähihoitajan opintojen eteen joutuu vaivaa näkemään, ainakaan meidän koulustamme ei olisi päästetty valmistumaan hällä väliä -tyylillä. Myös työharjoittelussa ja näytössä oltiin hyvin tarkkoja. Ala ei myöskään sovi kaikille vaikka tätä väitettä usein varsinkin keskustelupalstoilla viljelläänkin että kuka tahansa voi "lähäriksi" ryhtyä, huomasinhan sen itsekin, että suuresta motivaatiosta huolimatta en oppimisvaikeuksieni kanssa työharjoittelussa pärjännyt ja opintojen keskeyttäminen oli ainoa vaihtoehto. Ehkä minut jostakin alan oppilaitoksesta olisi päästetty väkisin läpi (siitä missä opiskelin ei kyllä olisi päästetty), mutta olisin omasta halustani keskeyttänyt silti, ihan jo siksi, että mokailuni olisi jossain vaiheessa takuulla vaarantanut asiakasturvallisuuden.

Vierailija
20/116 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä mistään oletuksista ole kyse. Jos ihmisen ammatti on pyöriä oman navan ympärillä ja raportoida siitä someen, niin kyllä se aika tyhjänpäiväistä on. Ihan joka ikinen meistä tulee toimeen ilman kuvia VAIKUTTAJAN aamupalahetkestä, uudesta kesämekosta, lasten leikeistä ja juhannusvieraista kukkaseppeleet päässä jne.

Ilman lähihoitajia monen elämä voisi muuttua sangen epäinhimilleseksi. (Itse en ole lähihoitaja.)

Niin onhan se aika tyhjänpäiväistä, mutta ei se ole lopulta sen kummempaa kuin muukaan markkinointi tai vaikka puhelinmyyjän työ. Useimmilla kuitenkin työ muodostuu niin paljon muustakuin kuin vain kuvien ottamisesta ja poseeraamisesta. Pitää olla yhteydessä niihin asiakkaisiin, pitää etsiä kontakteja, pitää tehdä sisältöä vaikka ei ehkä kiinnostaisikaan jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan