JES!! LAKIALOITE "TASA-ARVOISEN" AVIOLIITON PUOLESTA HYLÄTTIIN!
Kommentit (433)
miten kehtaat verrata vammasia ja vanhuksia homoihin? HOMOUS ON VALINTA! Ai jumalauta miks mä tulin tänne en kestä näitä kommentteja... tää maa on menossa niin päin sitä itteään. terveet perhearvot vessasta alas
Kerrotko miten lesbo valitsee heteronaista mitatusti korkeammat testosteroniarvot, miten homomies valitsee eripaksuisen aivokurkiaisen heteroverrokkiin verrattuna ja miksi iranilainen/romaniyhteisöön kuuluva/kukaan pikkupaikkakunnalla asuva/kiihkouskovaiseen perheeseen syntynyt valitsee homoseksuaalisen seksuaali-identiteetin.
Hei rakkaat kanssapalstalaiset!
Olen tässä nyt seuraillut tämän foorumin homoriehuntaa ja en voi kuin ihmetellä yhtä asiaa: miten te "homouden vastustajat" jaksatte? Jos teitä ei jokin rakkauden muoto miellytä, niin kannattaisiko välillä vaikka olla ajattelematta asiaa sen sijaan, että rääkyisi 24/7 jossakin palstalla että "minä vastustan, minä en tykkää, minusta ei oo kivaa!"
Nimittäin vaikka lukisin miljoona homovastaista kommenttia, niin se ei minua heteroksi muuttaisi. Vaikka te kuinka "vastustaisitte", niin minua ei kiinnosta pätkääkään. Vaikka te ahdistuisitte kuinka minun rakkauselämästäni, niin se ei minun elämääni hetkauttaisi yhtään.
Mitäpä, jos ottaisitte asiaksenne vastustaa välillä vaikka lapsiavioliittoja? Tai sanavapauden rajoittamista, kidutuksia, terrorismia... Ehei, vaikka maailma on pullollaan inhottavia asioita, niin te olette valinneet sydämenasiaksenne sen, että kaksi ihmistä rakastaa toisaan tavalla, joka ei teitä miellytä. Kun kokee ahdistusta maailman kaoottisuudesta, on varmaankin helppo valita murheenkryynikseen homouden. Sen vastustaminen kun ei vaadi mitään sen kummempaa kuin roikkumisen netissä ja mielipiteidensä päämäärättömän julkituomisen.
Rakkaus on monimutkainen asia. Jos vaikka kuulisin parista, jonka toinen osapuoli olisi 18-vuotias ja toinen 89, niin en oikein ymmärtäisi moista. Se voisi tuntua jopa vähän inhottavalta. Mutta arvatkaapa, mitä minä sitten tekisin? Lakkaisin ajattelemasta asiaa. Koska tajuaisin, että tätä paria tuskin kiinnostaa minun mielipiteeni heistä. Koska tajuaisin, että maailma ei siitä huonone, että kaksi ihmistä rakastaa toisiaan. Koska tajuaisin, kuinka mieletöntä olisi alkaa "vastustaa" jonkun muun suhdetta. Mitä se minulle kuuluu?
Joten, rakkaat kanssapalstalaiset: antakaa olla. Jos homous inhottaa teitä, te voitte vaikka ajatella perhosia ja pupuja ja pajunkissoja, jos siitä tulee mukavampi olo. Tai, kuten sanoin, te voitte vaikka suunnata energianne jonkun oikeasti ikävän asian vastustamiseen.
Terveisin, Eräs homo.
Oma isäni kasvoi ilman isää. Isoisäni menehtyi sairaskohtauksen takia kuukausi ennen isäni syntymää. Taloudessa olivat silloin mummoni, sekä tämän äitipuoli. He myös vastasivat täysin isäni kasvatuksesta, uusiin naimisiin mummo ei koskaan mennyt, eikä ketään isähahmoa ollut paikkaamassa. Ja hyvin kasvattivatkin, isäni on idolini, jota monet kunnioittavat ja rakastavat. Ja mielipiteensä homoliitoista ja adoptio-oikeudesta oli ehdoton kyllä, sillä rakkauden kuuluisi olla kaikille ehdotonta ja yhtä mahdollista. Isättömyys ei kertakaikkiaan ole pätevä argumentti tasa-arvolakia vastaan.
Jopa kristillinen mummoni (81v) puoltaa tasa-arvoista avioliittolakia. Olen aina ihmetellyt, että missä ne sivistymättömät imbessillit oikein pesii, jotka tälläistä vastustaa ja eduskuntaa lukuunottamatta, täällähän te! Kiitos, ja näkemiin. Ei olisi pitänyt tälle sivulle eksyä.. Täältä saa vaan pahan mielen ja menettää uskonsa ihmisiin.
Ja Pyhäjoella saarnamies painaa nappulaa!
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 19:09"]miten kehtaat verrata vammasia ja vanhuksia homoihin? HOMOUS ON VALINTA! Ai jumalauta miks mä tulin tänne en kestä näitä kommentteja... tää maa on menossa niin päin sitä itteään. terveet perhearvot vessasta alas
[/quote]
Voitko selventää minulle et millä lailla homous on valinta? Ei minulta ole missään vaiheessa kysytty että valitsenko heterona olon vai homouden?
Ja tahtoisin myös sen tietää, että mitä ihmeen haittaa voi siitä olla muille et homot saa mennä naimisiin? Vai vaikuttaako sekin jollain tapaa teidäb elämään kun naapurin pirkko ja esko ovat naimisissa tai eivät ole? Sama asia jos naapurin jari ja esko ovat tai eivät ole, se ei muuta teidän elämää millään tavalla.
Kyllä voi olla niin ahdasmielisiä ihmisiä että. Todellakin hävettää olla suomalainen!
Ja ei, en ole homo vaan järjellä ajatteleva hetero!
Avioliitto on sekulaari instituutio ensisijaisesti. Kirkolla ei ole sen kanssa mitään tekemistä paitsi siinä mielessä, että suuri osa suomalaisista kuuluu kirkkoon ja haluaa uskonnollisen siunauksen liitolleen. Mistä ihmeestä sinä olet saanut päähäsi, että esimerkiksi ateistit eivät voi mennä naimisiin, kun eivät kuulu kirkkoon? Ovatko ihmiset todella noin äärettömän tietämättömiä? Avioliitto ei ole koskaan ollut mikään uskonnollinen instituutio, vaan kautta historian sillä on tarkoitettu lähinnä puolisoiden solmimaa liittoa. Iltalehden foorumi ei ole mikään satunnaisotantaa perustuva kysyntyä -todellisuudessa tutkimusten mukaan suurin osa suomalaisista kannattaa lakialoitetta.
Meillä on jo tasa-arvoinen avioliitto. Rekisteröity suhde voitaisiin kyllä kieltää taas myös. Suojaikäraja pitää nostaa 18-ikävuoteen pedestrian torjumiseksi.
Who cares? En välitä vittuakaan vaikka hyväksyttäis! Mitä vittua se teitä haittaa? OIKEESTI????
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:28"]
Läpi se silti menee. Suurin osa suomalaisista on sen lain kannalla. En ymmärrä miten lakivaliokunnassa kehdataan äänestää vastaan. Ketä he siellä edustavat, itseäänkö vain?
[/quote]
Miten niin suurin osa kannattaa tuota lakia?
[/quote]
Kaksi eri gallupia. Minusta tästä pitäisi järjestää kansanäänestys.
"Sivistynyt ihminen ei sorru tuollaiseen argumentointiin. Enemmistöllä ei ole oikeutta syrjiä vähemmistöjä tai polkea heidän oikeuksiaan."
Millainen on "sivistynyt ihminen" ja onko niitä edes olemassa? T. Sivistymätön eläin
Sivistymättömyydestäni huolimatta kannatan tuota tasa-arvo lakia... Maalaisjärjen käyttö kannattaa. T. Sivistymätön eläin
Buu. Siinä ei ollut mitään hyvää, kertoi vaan sen kuinka kivikaudella elämme vieläkin. Nainen ja mies on ainoa oikea pari, muut ei. Pyh, sanon minä! nykyään on jos minkäkin näköistä paria olemassa ja saa luvan ollakin. Antaa kaikkien kukkien kukkia ja kaikilla kuuluu olla samanlaiset oikeudet, tasa-arvoa tähän maailmaan tarvitaan.
Homoavioliittojen kannatus voi perustua osittain mediaperäiseen tietämättömyyteen. Olisi hyvä teettää ihmisillä kysely esim. elämäntapaeroista päihdekäytössä, eliniässä, rikollisuudessa, sukupolitautien levinneisyydessä ynnä muussa sellaisessa. Jos ihmiset kuvittelevat esim. homoseksuaalien olevan yhtä terveitä niin fyysisesti kuin henkisesti kuin heteroidenkin, on ihmisten käsitys homoseksuaalisesta elämäntavasta vääristynyt. On epärehellistä käydä keskustelua, jossa yksi osapuoli pitää puheenvuoromonopolia ja laatii vastapuolen puolesta helppoja olkinukkeja alas ammuttavaksi.
Ennen kuin ihmiset voivat päättää tuollaisista asioista, heidän pitää tietää koko totuus homoseksuaalisesta elämäntavasta.
-Mies 29v-
Sen lakiehdotuksen virallinen nimi muuten EI OLE "tasa-arvoinen avioliittolaki" vaan ihan jotain muuta, tyyliin "laki samaa sukupuolta olevien, jne..."
Ärsyttää suunnattomasti, että tasa-arvon käsitettä yritetään näin väkisin omia kaikenmaailman ääriliberaaleihin ällötyksiin, koska jos et siis kannata homojen kirkkohäitä, olet sitten tasa-arvon vastustaja. Tai ainakin tällaista mielikuvaa yritetään väkisin luoda.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 03:52"]
Sen lakiehdotuksen virallinen nimi muuten EI OLE "tasa-arvoinen avioliittolaki" vaan ihan jotain muuta, tyyliin "laki samaa sukupuolta olevien, jne..."
Ärsyttää suunnattomasti, että tasa-arvon käsitettä yritetään näin väkisin omia kaikenmaailman ääriliberaaleihin ällötyksiin, koska jos et siis kannata homojen kirkkohäitä, olet sitten tasa-arvon vastustaja. Tai ainakin tällaista mielikuvaa yritetään väkisin luoda.
[/quote]
Hienoa, että kritisoit, kuinka ihmiset käyttävät lakialoitteesta väärää nimeä ja sitten työnnät kirkkohäät keskusteluun, vaikka kyseinen lakiehdotus nimenomaan suojaa uskontokuntien oikeuden päättää itse, vihkivätkö samaa sukupuolta olevat parit vai eivät.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:19"]
Suomi otti jälleen askeleen lähemmäs Putinin Venäjää hylätessään länsimaiset arvot. Jossain muslimimaissa ollaan samalla tavalla ahdasmielisiä kuin meidän omat persumme ja kokkaritaantumukselliset.
[/quote]
Mutta juurihan muslimeja haluaa tänne sankoin joukoin monikin kulttuurimme rikastaja, myös tällä palstalla. Mikäs nyt mättää.
Joutuin mamupatjat ja kukkahatut muslimeja puolustamaan.
[/quote]
Haha, hiljaista on, kerrankin. Missä nyt ne ihqujen ahmedien puolustajat luuraa, rohkeasti esiin vaan patjat. Vai vaientaako islamin tapaan homojen yllä liehuva hirttoköysi kenties ahmedin patjat ?
[/quote]
ai ovvai hiljaista? vai et viitti lukea? Logiikka on linjassa kukkiksilla, persuilla mättää, ehkä tarkoituksella, selaa ketjua ylöspäin:
Logiikka on ihan selvä ja linjakas: Kukkahattu tarjoaa turvapaikan niille muslimielle, joita lähtömaassaan vainotaan. Kuten homoille. Täysin johdonmukaista länsimaisten arvojen kannattamista.
Persu torjuu omassa maassaan vainon kohteeksi joutuneet länsimäiset arvot omaavat maahanmuuttajat. Persu haluaa Suomeen samat konservatiiviset epälänsimaiset arvot Suomeen kuin mitä itäisissä maissa Venäjästä muslimimaihin on arvossa. Persu puhuu epäloogisesti "suomalaisuudesta" kun tarkoittaa itäisiä, ei-länsimaisia arvoja.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:19"]
Suomi otti jälleen askeleen lähemmäs Putinin Venäjää hylätessään länsimaiset arvot. Jossain muslimimaissa ollaan samalla tavalla ahdasmielisiä kuin meidän omat persumme ja kokkaritaantumukselliset.
[/quote]
Mutta juurihan muslimeja haluaa tänne sankoin joukoin monikin kulttuurimme rikastaja, myös tällä palstalla. Mikäs nyt mättää.
Joutuin mamupatjat ja kukkahatut muslimeja puolustamaan.
[/quote]
Persu=muslimi homofobioidensa kanssa. Suomen persuista vissiin on oikein raiskata pikkupoikia vai mitä? En ole kuullut kovinkaan tuomitsevia kannanottoja katolisen kirkon hirmutöiden suhteen. Päin venäjää mennään mutta siellä on persun henkinen koti ja oppi-isä Putin.
Katsokaahan nyt mitä eduskunnan lakivaliokunnan puheenjohtaja lausuu YLE:n sivuilla:
Eduskunnan lakivaliokunnan puheenjohtajan Anne Holmlundin (kok.) mukaan sukupuolineutraalia avioliittoa esittävä kansalaisaloite ei ollut teknisesti valmis.
Valiokunta päätti aamupäivällä esittää aloitteen hylkäämistä luvuin 10-6. "Tämä ei ollut teknisesti valmis tällä hetkellä. Olemme kuulleet laajalti asiantuntijoita ja neljän ministeriön vastineet, ja selvästi on käynyt ilmi että lainsäädäntöteknisesti tätä ei ole mahdollista siinä muodossa säätää mitä aloite esittää", Holmlund perustelee.
Eli Eduskunnalle lähetetyn virallisen asiakirjan sisältö ja muotoilu olivat kansanomaisesti sanottuna ihan persiestä! No mitä muuta SETA:lta voi odottaakaan... Eiköhän tää oo tässä.