Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19874)
Vierailija kirjoitti:
Minun tuntemani eläkeläiset, sekä miehet että naiset, auttavat kaiket päivät lapsiaan väsyksiin asti ( en tunne ketään lapsetonta). Vievät lapsenlapsia harrastuksiin, menevät apuun jos lapsenlapset ovat sairaana että aikuiset pääsevät töihin. Tekevät ja vievät ruokaa. Auttavat taloudellisesti niin paljon kuin pystyvät. Ehkä ei pitäisi kaikkia eläkeläisiä haukkua.
Auttavat rahalla joka ei heille kuuluisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaapas jollekin suurten ikäluokkien edustajalle, että hän ei ole itse maksanut eläkettään, vaan suurimman osan siitä ovat maksaneet jälkipolvet. Kannattaa vetää varmuuden vuoksi kuitenkin ensin kypärä päähän.
Suuret ikäluokat ovat niin fiksuja että tietävät työnantajansa hoitaneen eläkevakuutuksen ja lähettäneen vuosi ym ilmoitukset vakuutusyhtiölle ja eläketurvakeskukselle.
Nuorempi ikäpolvi on se jolle koko työeläke on suuri mysteeri ja luulevat maksavansa 1, 6 milj eläkeläisen eläkkeet. Eivät näytä ymmärtävän palkjalaskelmansa eivätkä verotustaan.
Mikään ikäpolvi ei maksa omia eläkkeitään. Työikäiset maksaa sillä hetkellä eläkkeellä olevien eläkkeet. Jos jokaine
"Minne vakyhtiön pitäisi ne rahat laittaa?"
Rahastoida, kasvamaan korkoa, tulevaisuuden varalle jne. Ei tämä nykyinen kädestä suuhun meininki johda kuin aina seuraavan sukupolven kovempaan ryöstöön
Opiskella sai rauhassa ikuisella opinto-oikeudella ja opiskelija sai helposti kesätöitä tai osa-aikatöitä. Ylellä oli vastikään juttu mummoikäisestä joka opiskelee sillä opinto-oikeudella vieläkin ja asuu halvassa opiskelija-asunnossa. Ei ehkä just tää mummo, mutta muuten samanikäiset päivittelee nykyisiä nuoria opiskelijoita, joilla rajattu opinto-oikeus ja samalla pitäisi käydä töissäkin ja siis onnistua saamaan se työpaikka jostakin, että miksi ne uupuu ja valittaa kaikesta kun opiskelu on muka niin helppoa nykyään.
Hei vaan sinulle sinä valistunut nuori. Eihän noista dementikoista tosiaan ole koskaan ollut mihinkään. He ovat vaan rakentaneet sinulle sotien jälkeen tämän kamalan maan, jossa pitää hakea työtä, opiskella ja ehkä perustaa perhe ja joskus hankkia oma asuntokin. Anna heidän tyhmyydelleen armoa :)
Onneksi me suuret ikäluokat tajuamme, ettemme ymmärrä nykymenoa. Vielä kun saisimme nykyiset ikäluokat ymmärtämään entisiä aikoja ja menoa, niin voisimme kaikki lähteä hyvillä mielin ja tyytyväisinä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tuntemani eläkeläiset, sekä miehet että naiset, auttavat kaiket päivät lapsiaan väsyksiin asti ( en tunne ketään lapsetonta). Vievät lapsenlapsia harrastuksiin, menevät apuun jos lapsenlapset ovat sairaana että aikuiset pääsevät töihin. Tekevät ja vievät ruokaa. Auttavat taloudellisesti niin paljon kuin pystyvät. Ehkä ei pitäisi kaikkia eläkeläisiä haukkua.
Minä en tunne yhtään tälläistä perhettä, jossa mummo ja pappa ottaisi mm.sairaat lapset luokseen (vaikka esim.mieheni mummo on heidät aina sairaana hoitanut ja saaneet vielä ilmaista kodinhoitoa lisäksi muualta)! Kyllä meillä isovanhemmat ovat lasten kanssa ja rakastavat lastenlapsiaan, mutta juuri silloin kun se heille itselleen sopii. Taloudellista apua en ole koskaan pyytänyt. Monella ystävälläni isovanh
Jaa, sinähän sen tiedät. Hohhoijaa!
Vierailija kirjoitti:
Hei vaan sinulle sinä valistunut nuori. Eihän noista dementikoista tosiaan ole koskaan ollut mihinkään. He ovat vaan rakentaneet sinulle sotien jälkeen tämän kamalan maan, jossa pitää hakea työtä, opiskella ja ehkä perustaa perhe ja joskus hankkia oma asuntokin. Anna heidän tyhmyydelleen armoa :)
Yksinkö? Kukaan muuki ei rakentanut ? No ainakin he ikäluokkana saivat siitä parhaat korvaukset . Siksikö katsotte, että te ansaitsette paremmat edut kaikessa muiden kustannuksella?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi me suuret ikäluokat tajuamme, ettemme ymmärrä nykymenoa. Vielä kun saisimme nykyiset ikäluokat ymmärtämään entisiä aikoja ja menoa, niin voisimme kaikki lähteä hyvillä mielin ja tyytyväisinä pois.
Siellä on helpompi olla tyytyväinen ja hyvillä mielin, kun saa aina vain lomailla eikö tarvitse kantaa mistä huolta.
Ihan tässä elellään ja nautitaan koeta sinäkin.
Jaa tä.mun kontolle on tullut elätettäväksi 2 lasta vähä muijakin sit oma äiti on kokoajan pyytämässä rahaa noin 500e joka kuukausi. Isä on onneksi miljonääri niiku itsekin että ei niiku periaatteessa haittaa
Nykyiset nuoret ikäluokat ei oikeesti tajua mitään oikeasta elämästä. Eivät täysin yksin syyllisiä siihen. Missä vanhempansa, haloo. Lapsille ei opeteta mitään normielämään kuuluvia taitoja. Kuka vanhempi haluaa, että lapsesta kasvaa uuvatti! Muistuttavat zombeja. Aikuisena tulevat kärsimään järkyttävistä niskan alueen kivuista ja kulumista.
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Useampi lapsi jos on lapsineen niin ei oo vapaapäiviä näköpiirissä.