Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19869)

Vierailija
19841/19868 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin tytär vakituisena lupasihteerinä passipalvelussa poliisilaitoksella. 

Vierailija
19842/19868 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä ideologiset some sukupolvet ei tajua mitään oikeasta elämästä

Voi olla totta, mutta et voi toitottaa sitä näin heille. Ei mene perille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19843/19868 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Todellisuudessa millään sukupolvella ei ole ollut niin helppoa elämää kuin nykyisillä 20-30 -vuotiailla."

Mutta miksi siitä valitetaan? Ennen vanhemmat toivoivat aina lapsilleen helpompaa elämää kuin itselle. Nykyään vanhemmat ikäluokat valittavat jos lapsilla on missään helpompaa kuin itsellä on ollut.

Ihme itsekyyttä.

Varmaan samasta syystä, kuin nuoremmat ikäpolvet valittavat elämänsä kovuudesta. Ihmiset tuppaavat näkemään asiat vain omasta näkökulmastaan.

Pointti olikin se että ennen niin ei ollut. Ihmiset epäitsekkäästi toivoivat lapsilleen aina parempaa kuin itselle. 

Nykyään moinen epäitsekkyys on kadonnut ja sen valitettavasti huomaa. Miten lapset voisivat oppia epäitsekkyyttä jos vanhemmat eivät sitä heille opeta?

Ei suuret ikäluokat ainakaan toivoneet lapsilleen parempaa. Eläkekusetuksen kautta suorastaan pilasivat heidän tulevaisuuttaan ja elämäänsä.  Itselleen kun oli kiire 59v alkaneelle seniorilomalle ja miksei ollut kun sen rahoittaa juuri nämä lapset.  Joille he muka toivoivat parempaa.  Hyvin huono tapa näyttää tämä paremman toivominen.

Vierailija
19844/19868 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olivat" epäitsekkäitä ja toivoivat lapsilleen parempaa" . Vttu on tämäkin tapa osoittaa sitä. Vetää omaan liiviin lastensa rahat ja päälle jäädä niiden varassa lomailemaan vuosikymmeniksi. Nyt nämä parempaa toivovat. epäitsekkäät suuret ikäluokat osoittavat vastuunkantoa kannattamalla eläkeiän nostoa vielä työssäoleville . 

Vierailija
19845/19868 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osa ymmärräkään.

Tiedän vanhempaa ikäpolvea, jonka mielestä lapsien pitää kustantaa vanhempien eläkeiän elämä. Ja nää samat vanhammat ei ole käyttäneet lapsilisiä laspen kustannuksiin. 

Vierailija
19846/19868 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaapas jollekin suurten ikäluokkien edustajalle, että hän ei ole itse maksanut eläkettään, vaan suurimman osan siitä ovat maksaneet jälkipolvet. Kannattaa vetää varmuuden vuoksi kuitenkin ensin kypärä päähän. 

Vierailija
19847/19868 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtiolle on tulossa sääntö, että ei saa olla samassa työpaikassa sukulaisia töissä. 

Sinä olet palomies ja veljesi ensihoitaja. Kumpi irtisanotaan? 

Ei kumpaakaan, sillä eivät ole töissä valtiolla vaan hyvinvointialueella.

Vierailija
19848/19868 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuntemani eläkeläiset, sekä miehet että naiset, auttavat kaiket päivät lapsiaan väsyksiin asti ( en tunne ketään lapsetonta). Vievät lapsenlapsia harrastuksiin, menevät apuun jos lapsenlapset ovat sairaana että aikuiset pääsevät töihin. Tekevät ja vievät ruokaa. Auttavat taloudellisesti niin paljon kuin pystyvät. Ehkä ei pitäisi kaikkia eläkeläisiä haukkua.

Vierailija
19849/19868 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaapas jollekin suurten ikäluokkien edustajalle, että hän ei ole itse maksanut eläkettään, vaan suurimman osan siitä ovat maksaneet jälkipolvet. Kannattaa vetää varmuuden vuoksi kuitenkin ensin kypärä päähän. 

Suuret ikäluokat ovat niin fiksuja että tietävät työnantajansa hoitaneen eläkevakuutuksen ja lähettäneen vuosi ym ilmoitukset vakuutusyhtiölle ja eläketurvakeskukselle.

Nuorempi ikäpolvi on se jolle koko työeläke on suuri mysteeri ja luulevat maksavansa 1, 6 milj eläkeläisen eläkkeet.   Eivät näytä ymmärtävän palkjalaskelmansa eivätkä verotustaan.

Vierailija
19850/19868 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osa ymmärräkään.

Tiedän vanhempaa ikäpolvea, jonka mielestä lapsien pitää kustantaa vanhempien eläkeiän elämä. Ja nää samat vanhammat ei ole käyttäneet lapsilisiä laspen kustannuksiin. 

Voi hyvä laps.  Kyllä ne vanhukset antaa rahaa keski-ikäisille tai ainakin heidän lapsilleen.  Ikinä en ole kuullut toisinpäin.  Kyllä kansaneläkemummo saa pärjätä miten pärjää , luokkanousun tehneet lapset pönkittää omaa kulissiaan.

Vierailija
19851/19868 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuntemani eläkeläiset, sekä miehet että naiset, auttavat kaiket päivät lapsiaan väsyksiin asti ( en tunne ketään lapsetonta). Vievät lapsenlapsia harrastuksiin, menevät apuun jos lapsenlapset ovat sairaana että aikuiset pääsevät töihin. Tekevät ja vievät ruokaa. Auttavat taloudellisesti niin paljon kuin pystyvät. Ehkä ei pitäisi kaikkia eläkeläisiä haukkua.

Minä en tunne yhtään tälläistä perhettä, jossa mummo ja pappa ottaisi mm.sairaat lapset luokseen (vaikka esim.mieheni mummo on heidät aina sairaana hoitanut ja saaneet vielä ilmaista kodinhoitoa lisäksi muualta)! Kyllä meillä isovanhemmat ovat lasten kanssa ja rakastavat lastenlapsiaan, mutta juuri silloin kun se heille itselleen sopii. Taloudellista apua en ole koskaan pyytänyt. Monella ystävälläni isovanhemmat eivät auta lainkaan.

Vierailija
19852/19868 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat ovat niin fiksuja että tietävät työnantajansa hoitaneen eläkevakuutuksen ja lähettäneen vuosi ym ilmoitukset vakuutusyhtiölle ja eläketurvakeskukselle.

Nuorempi ikäpolvi on se jolle koko työeläke on suuri mysteeri ja luulevat maksavansa 1, 6 milj eläkeläisen eläkkeet.   Eivät näytä ymmärtävän palkjalaskelmansa eivätkä verotustaan.

Mikään ikäpolvi ei maksa omia eläkkeitään. Työikäiset maksaa sillä hetkellä eläkkeellä olevien eläkkeet. Jos jokainen olisi maksanut omat eläkkeensä, ei alhainen syntyvyys uhkaisi eläkejärjestelmää. Nyt kuitenkin tilanne on se, että yhä pienempi työikäisten joukko maksaa yhä suuremman eläkeläisjoukon eläkkeet. Jos nykyiset työikäiset lopettaisi Tyel:in maksamisen, loppuisi eläkevarat 7 vuodessa. 

Vierailija
19853/19868 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tunne yhtään tälläistä perhettä, jossa mummo ja pappa ottaisi mm.sairaat lapset luokseen (vaikka esim.mieheni mummo on heidät aina sairaana hoitanut ja saaneet vielä ilmaista kodinhoitoa lisäksi muualta)! Kyllä meillä isovanhemmat ovat lasten kanssa ja rakastavat lastenlapsiaan, mutta juuri silloin kun se heille itselleen sopii. Taloudellista apua en ole koskaan pyytänyt. Monella ystävälläni isovanhemmat eivät auta lainkaan.

Sinun perheongelmasi eivät tosiaan ole totuus ennen eikä nyt.   

Vierailija
19854/19868 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat vain kateellisia lapsivapaille nuorille, jotka valitsevat toisin kuin itse joskus vuosikymmeniä sitten.

Vierailija
19855/19868 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ikäpolvi ei maksa omia eläkkeitään. Työikäiset maksaa sillä hetkellä eläkkeellä olevien eläkkeet. Jos jokainen olisi maksanut omat eläkkeensä, ei alhainen synt

En tiedä miksi jankkaat noita päivänselvyyksiä koko ajan?  Minne vakyhtiön pitäisi ne rahat laittaa?

Me kunnolla aikuiset tiedämme että tel alkoi nollasta, 60-luvulla eläköityvillle kuitenkin maksettiin eläke eli aina on tulevat rahat käytetty maksuun.

Ylimääräistä on kuitenkin kulujenkin jälkeen kertynyt,  eihän kaikille ikinä tarvitse maksaa eläkettä.

Vierailija
19856/19868 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit ovat lähempänä hautaa joka päivä. Luonnollisen poistuman kautta tilanne normalisoituu.

Vierailija
19857/19868 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole perheongelmia. Mutta totuus on, että hyvin harva isovanhempi enää (varsinkaan korona-ajan jälkeen) ottaa sairaita lapsia hoitaakseen.

Vierailija
19858/19868 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen auttaa lapsiaan? Melkoinen sankaritarina

Vierailija
19859/19868 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat -hullu taas vauhdissa.

Vierailija
19860/19868 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille kääkkänöille voi ja pitää sanoa tämä. Se pitää tuoda ilmi aina kun mahdollista, että siinä sitä loisit minunkin rahoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi