Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19798)

Vierailija
19761/19798 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helsingissä oli huhtikuun lopussa 47096 työtöntä."

https://kaupunkitieto.hel.fi/fi/talous/tyomarkkinat/tyottomyys

Vierailija
19762/19798 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukki vainaa syntyi vuonna 1923, mummi 1918. Kumpikaan ei isääni arvostellut siitä kun häntä ei korkeakoulut kiinnostanut ja halusi lähteä Norjaan töihin. Isä tienasi hyvät rahat, mutta kotimatkalla ne oli jo juotu🤣 Silloinkin ukki vaan naureskeli että voi poika sinun kanssas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19763/19798 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hallitus aikoo leikata valtionhallinnosta 130 miljoonaa euroa. Kuntaosuuksista leikataan 75 miljoonaa euroa."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011188208.html

Vierailija
19764/19798 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ARMEIJAAN. 

Sulla on se käymättä. 

Suosittelen sivaria,tätä sotakiihkoista politiikka ei pidä tukea millään tavalla.

Tv 57v maanviljelijä pohjanmaalta

Vierailija
19765/19798 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla julkisilla aloilla, kuten esimerkiksi lähi- ja lastenhoitajilla."

https://yle.fi/a/74-20145910

Vierailija
19766/19798 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee myös julkisen ja valtion työpaikkoja.

Meidän kaupungissa on lukiossa kuvaamataidonopettaja, joka esittää kaikille mukavaa ja iloista, mutta haukkuu kaikki oppilaat kotona.

Tolla kuvaamataidonopettajalla on itsellä 2 lasta.

Vierailija
19767/19798 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä siitä, että työtä ei riitä enää kaikille ja vielä vähemmän palkan maksajia.

Jos töitä on, sillä tulee voida elää ilman tukijaisia.

Mut markkinataloudessa tarvitaan myös köyhiä pienituloisia.

Siksi tasan ei käy onnenlahjat koskaan tällaisessa yhteiskunnassa kuin Suomi ja kumppanit.

Vierailija
19768/19798 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nuoret ikäluokat myöskään ymmärrä, millaista oli elää suuressa ikäluokassa.

Vierailija
19769/19798 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kyllä sellainen boomeri, joka ei etelänmatkoja enää tee.

Töissä ollessani kävin kolme kertaa ja se riitti.

Nyt kun olen eläkkeellä, ei tule mieleenkään lähteä ulkomaille.

Lomailen kotimaassa ja jätän euroni kotimaani hyväksi.

Hinnat Suomessakin ovat karkaamassa käsistä, mutta kun harventaa reissuja, voi joskus erehtyä kotimaan hotellilomaankin.

Nuoret eivät tyydy kuin ulkomaille...ainakin suurin osa...että se siitäkin tavasta elää...näkee näinä aikoina.

Vierailija
19770/19798 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"He ovat kyllästyneitä, uupuneita.

Kotoilu on mennyt parisuhteissa liian pitkälle."

www.uusisuomi.fi/uutiset/a/3ae190b8-b1c1-4035-98de-aa4192ee05c2

Vierailija
19771/19798 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhteensä Kela maksaa noin 16 miljardia etuuksia. Viime vuonna Kela maksoi euromääräisesti eniten eli 5 miljardia euroa sairausvakuutusetuuksia, joihin kuuluvat muun muassa lääkekorvaukset, sairaspäivärahat ja vanhempainpäivärahat."

https://tietotarjotin.fi/uutinen/792280/kela-maksaa-noin-16-miljardia-e…

Vierailija
19772/19798 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yhteensä Kela maksaa noin 16 miljardia etuuksia. Viime vuonna Kela maksoi euromääräisesti eniten eli 5 miljardia euroa sairausvakuutusetuuksia, joihin kuuluvat muun muassa lääkekorvaukset, sairaspäivärahat ja vanhempainpäivärahat."

https://tietotarjotin.fi/uutinen/792280/kela-maksaa-noin-16-miljardia-e…

Sairaspäiväraha ja vanhempainpäiväraha menevät palkan mukaan. Sitä isompi sairaspäiväraha ja äitiyslomaraha mitä isompi palkka. 

Hyvätuloiset porvarit vetävät ihan järkyttävän suuria kela rahoja, veronmaksajat maksaa. 

Vierailija
19773/19798 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta joka sana.

Elävät siellä kuuskytluvun kuplassa vielä :/ 

Vierailija
19774/19798 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö kutsua johtajaa joka menee polvileikkaukseen kelarotaksi? 

Vierailija
19775/19798 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää työpaikoilla alkaa puhua tästä kuinka isoja kela rahoja hyvätuloiset lääkärit ja asianajajat nostavat äitiyslomilla ja sairaslomilla. 

Vievät 5 miljardia kelan rahoja, kun työttömyyskorvausia kela maksaa vain 1,9 miljardia. 

Vierailija
19776/19798 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toimeentulotuen hakijalle säädettäisiin aiempaa vahvempi velvoite hakea ensisijaisia etuuksia toimeentulotuen sijaan. Ensisijaisia etuuksia ovat mm. työttömyysturvaetuudet ja opintotuki."

https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/toimeentulotuen-kokonaisuudistus-la…

Vierailija
19777/19798 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kyllä sellainen boomeri, joka ei etelänmatkoja enää tee.

Töissä ollessani kävin kolme kertaa ja se riitti.

Nyt kun olen eläkkeellä, ei tule mieleenkään lähteä ulkomaille.

Lomailen kotimaassa ja jätän euroni kotimaani hyväksi.

Hinnat Suomessakin ovat karkaamassa käsistä, mutta kun harventaa reissuja, voi joskus erehtyä kotimaan hotellilomaankin.

Nuoret eivät tyydy kuin ulkomaille...ainakin suurin osa...että se siitäkin tavasta elää...näkee näinä aikoina.

Pitkä viikonloppu kotimaassa vieraalla paikkakunnalla maksaa saman verran kuin kokonainen viikko ulkomailla lentoineen.

Vierailija
19778/19798 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v ja yli seitsemänkymppinen, 50-luvulla syntynyt isäni elää kuvitelmassa että minullekin on tulossa hyvä eläke. Mitenkäpä se olisi mahdollista kun on niin repaleisesti ollut töitä ja palkat heikkoja.

Vierailija
19779/19798 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä siitä, että työtä ei riitä enää kaikille ja vielä vähemmän palkan maksajia.

Siksi tasan ei käy onnenlahjat koskaan tällaisessa yhteiskunnassa kuin Suomi ja kumppanit.

Totta joka sana!

Meidän tehtävämme on saada suuret ikäluokat kunnialla (ja suurilla eläkkeillä) hautaan. Sen jälkeen koko järjestelmä saa vaikka romahtaa.

Vierailija
19780/19798 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta joka sana!

Meidän tehtävämme on saada suuret ikäluokat kunnialla (ja suurilla eläkkeillä) hautaan. Sen jälkeen koko järjestelmä saa vaikka romahtaa.

Elämäntehtäväsi n 300 000 ihmisen ( jäljellä olevien) vihaaminen.  Eläkeläisiä 1,6 miljoonaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan