Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19930)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajia kyllä näkee livenä, koska sairaaloissa käy jokainan. Mutta poliiseja, palomiehiä ja armeijan väkeä et näe.
Väärin. Kyllä hoitajia näkee muuallakin kuin sairaalassa. Minä näen joka päivä, asuu tuossa naapurissa.
Armeijan upseerinkin näen usein, on mun serkku. Ne jotka sen näkee tuolla kylillä ei tiedä, että se on armeijan upseeri.
Ne vaatteetko pitäisi nähdä? Miksi?Ei kai sitten pidä nähdä. Mutta ihan ne perusarmeija vaatteet riittää. Ei tarvita mitään armeijan juhlapukuja, kun ei niitä kukaan koskaan näe. Valtion velka kasvaa.
Siis haluaisitko itse kulkea vapaa-ajallasi työvaatteissasi? Mitä ihmettä tarkoitat?
Minäpä päätänkin nyt esittää, että näyttelijöitten on oltava vapaalla ollessaankin niissä roolivaatteissaan, koska ne on kalliita ja koska minä en muuten usko, että näyttelijöitä on olemassa. Valtiohan tukee teatteritaidetta, joten on meidän ihmisten saatava nähdä niitä näyttelijöitä myös elävinä tuolla kaupungilla ollessamme.Taidat olla päästäsi vähän tyhmä. Armeija voisi vaikka järjestää päiviä, milloin mennään esittelemään kalustoa niihin kaupunkeihin missä ei ole varuskuntaa.
Suomessa ei ole sotaa eikä armeijassa takuulla ole niin kiire etteikö ehdittäisi muutama esittäytymispäivä vuodessa järjestää.
Armeijan kalustoa esitellään joka vuosi itsenäisyyspäivän paraatissa.
Jos et halua mennä paikalle katsomaan, niin katso televisiosta.
Oikeastiko olet sitä mieltä, että jotain panssariajoneuvoja ja tykkejä ja tykkilavetteja pitäisi kuljettaa maanteitä pitkin paikkakunnilta toisille sen takia, että ihmiset näkee niitä?
Tykkäsit varmaan ajaa sen letkan perässä kovastikin.
Onko joka paikkakunnalla lentokenttiä, mihin hävittäjät ja armeijan helikopterit voisi tulla esittelyihin?
Varuskuntiin on mahdollista päästä tutustumaan kun, olen itsekin ollut Parolassa ja Porissa joskus tutustumassa ryhmämatkalla.
Mutta on myös sellaisia asioita, joita ei todellakaan ihan noin vaan yleisölle näytellä. Se on turvallisuuskysymys.Ei kai sitä nyt koko Suomen armeijan kalustoa tarvitse raahata. Maalaisjärjen käyttö on sallittu.
Mutta sitä kalustoa kyllä riittää reippaanlaisesti eri lajeja ja laatuja vaikka esittelisi vain yhden lajiaan.
Mikä ihmeen hinku sinulla niitä on päästä näkemään?
Eiköhän se onnistu sinulle helpommallakin, kuin että puolustusvoimien pitäisi lähteä niitä erikseen esittelemään eri paikkakunnille.
Ja eiköhän siinä tule turvallisuuskysymyksetkin vastaan. Meillä on maa-, meri- ja ilmavoimat. Mietipä nyt vähän tarkemmin.
Mutta jos noin kovasti mieltäsi kaivaa, niin tee johonkin aloite. Minä en tiedä mihin, mutta vaikka puolustusministerille. Ainakin menee tarpeeksi korkealle taholle. Valita sinne.Laivasto, se on maailma mistä ei moni tiedä mitään. Ei ole nähnyt ainuttakaan laivaston sotilasta koskaan.
Toivotaan, että tulee natosotilaita Suomeen niin näemme jotain.
Höpöhöpö, en ole ainoa, jonka koko ison suvun miehet ovat olleet laivaston sotilaita tai upseereja.
Vierailija kirjoitti:
Ulosottoa pukkaa
Mitä, eikö sitä toimeentulotukea saakaan omistusasuntoon tuosta vaan 😂😂😂😂😂
Kouluihin on vaikea päästä opiskelemaan
Hönö parka. Yksinäinen ressukka.
Työtön ei saa tehdä vapaaehtoistyötä, siitä tulee karenssi.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kela-uhkaa-peria-tyottomalta-ollilt…
Olet vastuussa myös naapurin yhtiölainoista kerrostalossa
Remontti on tehtävä 1970-luvun kerrostaloon nyt
Rahoitusvaikeuksia kerrostalojen remonteissa
Kannattaa tehdä putkiremontti
Vastikkeet nousevat uusissa kerrostaloissa jättipaljon
Vierailija kirjoitti:
Vastikkeet nousevat uusissa kerrostaloissa jättipaljon
Vastikkeet 485 ja ensi vuonna 1641 😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulosottoa pukkaa
Voi että mä nauran tätä kateutta!Kiva että joku saa iloa siitä kun muilla menee huonosti vaikka itse ei saa omistusasuntoa koskaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulosottoa pukkaa
Voi että mä nauran tätä kateutta!Kiva että joku saa iloa siitä kun muilla menee huonosti vaikka itse ei saa omistusasuntoa koskaan...
Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja asuntovelka jää niille kenellä sitä on. 😉😘😊😂
Työttömiä on työmarkkinatuella työkokeilussa. Työmarkkinatuesta ei kerry eläkettä.
https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta/sosiaalietuuksista-elake…
Jos työtön on pitkään työttömänä joutuu kunta tai kaupunki maksamaan osan työmarkkinatuesta.
https://www.kela.fi/yhteistyokumppanit-kunnat-tyomarkkinatuen-laskutus
Vierailija kirjoitti:
Jos työtön on pitkään työttömänä joutuu kunta tai kaupunki maksamaan osan työmarkkinatuesta.
https://www.kela.fi/yhteistyokumppanit-kunnat-tyomarkkinatuen-laskutus
Tuon takia työttömiä aktivoidaan kaupungin yksiköihin työkokeiluun, jotta valtio maksaa taas koko työmarkkinatuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulosottoa pukkaa
Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja asuntovelka jää niille kenellä sitä on. 😉😘😊😂
Sosiaaliturvamenot
https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terv… rahoitus
Ulosottoa pukkaa
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009575105.html